«Обучение аудированию на уроках ИЯ»
презентация к уроку по английскому языку

Презентация на тему «Обучение аудированию  на  уроках  ИЯ»

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon 1_listening.ppt610.5 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

TEACHING LISTENING

Слайд 2

LANGUAGE SKILLS Receptive Reading Listening Productive Writing Speaking

Слайд 3

Listening... is the ability to identify and understand what others are saying. WHAT DOES THIS INVOLVE?

Слайд 4

Understanding a speaker's: accent or pronunciation grammar vocabulary grasping the meaning

Слайд 5

WE CAN DIVIDE THE LISTENING PROCESS INTO THREE STAGES...

Слайд 6

Pre-listening (content and language preparation) During (in-while) listening (comprehension) Post-listening ( follow-up)

Слайд 8

What are the advantages and disadvantages of being famous? Advantages: Disadvantages:

Слайд 9

Privacy, n. Live up to expectations, v.ph. Self-esteem

Слайд 10

Listen to the interview and check your ideas:

Слайд 11

Listen to the recording again and answer the questions: Why do designers give their newest clothes to the stars for free? Who is a very famous example of unsatisfactory security? In what way is a star expected to appear? How are the stars’ problems connected to their childhood?

Слайд 12

Check your answers: Because it is free advertising. John Lennon. A star is always expected to look glamorous and exciting. Perhaps they were bullied at school or did not get enough affection from their parents.

Слайд 13

Match the two halves to make word combinations: Sense of together Get worries Compensate for up Financial problems Break achievement Listen again and check your answers:

Слайд 14

Match the two halves to make word combinations: Sense of achievement Get together Compensate for problems Financial worries Break up

Слайд 15

Discuss the following questions: Are you interested in following the lives of celebrities in magazines or on TV? Why (not)? What famous person could today’s younger generation take as a role model? What gives you a sense of achievement in your life? Has it changes with the course of time? How? On what grounds do people today get together and break up?

Слайд 16

STAGES OF A LISTENING LESSON Group the stages into 3 categories: Pre-Listening: While-Listening: Post Listening:

Слайд 17

STAGES OF A LISTENING LESSON Pre-Listening: Lead-in PTV (Pre-teaching vocabulary) While-Listening Listening for the main idea Listening for detail Post-Listening Follow-up speaking or writing

Слайд 18

to activate students' prior knowledge to facilitate further listening comprehension THE AIM OF PRE-LISTENING ACTIVITIES…

Слайд 19

IDEAS FOR PRE-LISTENING ACTIVITIES: Word Association Tasks Questioning Making List of Possibilities / Ideas / Suggestions Looking at Pictures Before Listening

Слайд 20

THE AIM OF WHILE-LISTENING ACTIVITIES Developing listening comprehension skills Providing context for further discussion Providing context for further work on grammar or vocabulary

Слайд 21

IDEAS FOR WHILE-LISTENING ACTIVITIES answering comprehension questions filling gaps filling in a table paraphrasing spot the mistakes jumbled lines

Слайд 22

THE AIMS OF POST-LISTENING ACTIVITIES Developing speaking or writing skills Encouraging freer use of the language Working on specific areas of grammar or vocabulary

Слайд 23

IDEAS FOR POST-LISTENING ACTIVITIES Answering the questions giving SS’ opinions, or reactions to the listening Analysing grammar structures and phrases vocabulary and collocation work


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка на тему:Технология личностно-ориентированного обучения обучающихся на уроках математики путем индивидуализации и дифференциации обучения с использованием разнообразных дидактических средств обучения;

Использование дифференцированного и индиви дуального подходов на учебных занятиях являются эффективным условием достижение обязательного уровня подготовки отстающих учащиехся и продвинутого уровня хор...

Дистанционное обучение школьников. Принципы и средства дистанционного обучения. Развитие дистанционной формы обучения в школьном образовании.

В статье помещен материал, который поможет организовать дистанционное обучение в школе. Поможет понять сущность такого обучения, его принципы....

Образовательная программа групп начальной подготовки (1, 2, 3 годов обучения), учебно-тренировочных групп (с 1 по 5 год обучения) по обучению детей борьбе дзюдо

Данная программа предназначена для тренеров-преподавателей по борьбе дзюдо, представленный маетериал охватывает весь период обучения от начальной подготовки до спортивного совершенствования спортсмена...

Методические разработки технологий по обучению учащихся фразеологическим и идиоматическим выражениям. Обучение говорению на разных ступенях обучения.

Методические разработки технологий по обучению учащихся фразеологическим и идиоматическим выражениям. Обучение говорению на разных ступенях обучения....

Проект по самообразованию учителя трудового профессионального обучения: «Проведение декады трудового обучения, как средство для развития профессиональной компетенции учителей трудового профессионального обучения».

Изменения, происходящие в современной системе образования, делают необходимостью повышение квалификации и профессионализма учителя, т.е. его профессиональной компетенции. Свободно мыслящий, прогнозиру...

«Использование игровых технологий в обучении английскому языку на начальном этапе обучения в начальной школе обучения».

Применение карточек, кукольных героев, поделок обучающихся, раскладушек по теме: "Моя семья". Фотографии....