Тесты для 3 класса по УМК "Rainbow English "Афанасьева О.В
материал по английскому языку

Ситникова Светлана Витальевна

тестовые задания

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл testy_po_angliyskomu_yazyku_dlya_3_klassa.docx43.85 КБ

Предварительный просмотр:

Unit 1 Test A

Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение

  1. Это  ___________ is a stone.
  2. Тот  ___________ is a kite.
  3. Эти  ___________ are pens.
  4. Те     ___________ are books.

Задание 2: Заполни пропуски местоимениями

                               my,   his,   her,    its

  1. I can see a girl. _________ name is Ann.
  2. I am a pupil. ________ name is Sam.
  3. This is Tom. And this is _______ dog.
  4. Polly is a doll. It is ________ house.

Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:

her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket

           Ben                                         Polly                                       Rex

_______________                    ________________                    _______________

_______________                    ________________                    _______________

_______________                    ________________                    _______________

Задание 4: Выбери have или has

  1. I __________ a dog.
  2. She ________ a cat.
  3. You ________ two birds.
  4. He  _________ a bike.

Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки

in the morning,   in the afternoon,       in the evening

  1. I go to school at 8 o’clock  ______________________________
  2. I play football at 4 o’clock ______________________________
  3. I am in bed at 10 o’clock _______________________________

Задание 6: напиши по-английски

король       _______________        крыло            ________________

каток          _______________        утро       _________________

кольцо        _______________        чулок     _________________

Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.

Доброе утро!  _______________________________

Добрый день!   _______________________________

Unit 1 Test B

Задание 1: Замени слова на английские, чтобы получилось предложение

  1. Та     ___________ girl is happy.
  2. Этот ___________ boy is sad.
  3. Те     ___________chicks are yellow.
  4. Эти   ___________ frogs are green.

Задание 2: Заполни пропуски местоимениями

                               my,   his,   her,    its

  1. I am happy. _________ sister is happy too.
  2. I can see a boy. He rides _________ bike.
  3. This is a house. ________ roof is brown.
  4. She has a cat. ________ cat is black.

Задание 3: Кому что принадлежит? Распредели на три колонки следующие словосочетания:

her name, its bone, his hat, its nose, her doll, his bike, her skirt, its name, his jacket

           Rex                                         Sam                                     Polly

_______________                    ________________                    _______________

_______________                    ________________                    _______________

_______________                    ________________                    _______________

Задание 4: Выбери have или has

  1. He  _________ a bike.
  2. We __________ books.
  3. It ___________ a big nose.
  4. They _________ three cows.

Задание 5: Прочитай предложения и закончи их, заполнив пропуски словосочетаниями из рамки

in the morning,   in the afternoon,       in the evening

  1. We are at school at 9 o’clock  ___________________________
  2. We like to play ping-pong at 5 o’clock ______________________
  3. I kiss my mum goodnight at 11 o’clock ______________________

Задание 6: напиши по-английски

песня            ______________        вечер     _________________

английский  ______________        кенгуру _________________

розовый        ______________        банк      __________________

Задание 7: Напиши по-английски, как ты приветствуешь людей в разное время суток.

Добрый вечер! _______________________________

Доброй ночи!  ________________________________

Unit 2 Test A

Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова

t__wer        ch__ir        flo__er        __ead

p__rents        s__ower        te__ch        bea__

Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения

                    my,  his,  her,  its,  our,  your,  their  

  1. I have a pet. It is ….. pet.
  2. We have chairs.  …….. chairs are brown.
  3. Don has a car. It is ……… car.
  4. Polly has a flower. It is ……… flower.
  5. It is a dog. What is ……… name?

Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола

  1. I (speak/speaks) English well.
  2. My sister (like/likes) to read books.
  3. My parents (eat/eats) ice cream in the evening.
  4. We (cook/cooks) in the afternoon.
  5. Sam (ride/rides) his bike in the morning.

Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

Образец: I can run well.

                I can jump very well.

                I can swim but not very well.

ride a bike, read books, speak English, sing songs, teach my cat

  1. ______________________________________________________
  2. ______________________________________________________
  3. ______________________________________________________
  4. ______________________________________________________
  5. ______________________________________________________

Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.

  1. I like ……. eat cakes. I can ……. eat five cakes.
  2. Rose likes …….. feed her dog.
  3. Fred and Steve like …… read English books. They can ….. read well.
  4. We like ……. sing. We can …… sing very well.
  5. He likes ….. speak French. He can ….. speak French but not very well.

Задание 6: Напиши который час по-русски.

  1. It’s 7 o’clock p.m.  _________________________________________
  2. It’s 3 o’clock p.m.  _________________________________________
  3. It’s 8 o’clock a.m.  _________________________________________

Unit 2 Test B

Задание 1: вставь пропущенные буквы, чтобы получились слова

r__ad        __ear        t__ach        p__rents

flo__er        spea__        c__air        sh__wer

Задание 2: Расставь местоимения, чтобы закончить эти предложения

                    my,  his,  her,  its,  our,  your,  their  

  1. Mark has a kite. ….. kite is good.
  2. They have toys.  …….. toys are cute.
  3. I have a bike. …… bike is red.
  4. Dolly has a doll. It is ……… doll.
  5. It is a cat. What is ……… name?

Задание 3: Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола

  1. We (read/reads) books in the evening.
  2. Tom (speak/speaks) English very well.
  3. His sisters (sleep/sleeps) at night.
  4. I (play/plays) tennis in the afternoon.
  5. Jane (eat/eats) apples in the morning.

Задание 4: Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

Образец: I can run well.

                I can jump very well.

                I can swim but not very well.

help mummy, teach my dog, speak Russian, jump, swim in the lake

  1. ______________________________________________________
  2. ______________________________________________________
  3. ______________________________________________________
  4. ______________________________________________________
  5. ______________________________________________________

Задание 5: закончи предложения, вставляя to там, где нужно.

  1. Mary likes ……. jump. She  can ……. Jump very well.
  2. I like …….. kiss my mum goodnight.
  3. Polly and Dolly like …… speak French. They can ….. speak French well.
  4. We like ……. run. We can …… run very well.
  5. He likes ….. read books. He can ….. read English books but not very well.

Задание 6: Напиши который час по-русски.

  1. It’s 7 o’clock a.m.  _________________________________________
  2. It’s 2 o’clock p.m.  _________________________________________
  3. It’s 8 o’clock p.m.  _________________________________________

Unit 3 Test A

Задание 1: переведите на русский язык

rainbow                sparrow

slow                low

dark blue                light purple

thin                thick

bright grey                strong

Задание 2: Вставьте  is или are

  1. What colour  …… the sparrow?
  2. What colour  …… the pigs?
  3. What colour ……. the chick?
  4. What colour ……. lemons?
  5. What colour …….. the flower?

Задание 3: Выберите can или can’t:

  1. Birds ………….. fly.
  2. Dogs ………….. run.
  3. Frogs ………….. read.
  4. Horses ………… speak English.
  5. Pigs ………….. eat apples.
  6. Sparrows ………… swim.            

Задание 4: Напишите ответы на вопросы:

  1. What colour is the pig?             _______________________________________
  2. What colour are the flowers?    _______________________________________
  3. What colour are the turtles?      _______________________________________
  4. What colour is the frog?            _______________________________________

Задание 5: Опишите свою маму и дедушку.

My mother is ______________        My grandpa is ______________

She is ____________________        He is ______________________

She is ____________________        He is ______________________

Задание 6: переведите на английский:

радуга        темно-красный

молодой        светло-зеленый

слабый        ярко-желтый

новый        узкий

тонкий        толстый

Задание 7: напиши, что ты умеешь делать очень хорошо, что умеешь, но не очень хорошо, и чего не умеешь делать.

____________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

Unit 3 Test В

Задание 1: переведите на русский язык

yellow                window

narrow                bright brown

dark purple                light orange

new                young

thin                strong

Задание 2: Вставьте  is или are

  1. What colour  …… the rainbow?
  2. What colour  …… the ants?
  3. What colour ……. the frog?
  4. What colour ……. apples?
  5. What colour …….. the cow?

Задание 3: Выберите can или can’t:

  1. Cows ………….. fly.
  2. Cats ………….. run.
  3. Chicks ………….. eat chocolate.
  4. Birds ………… sing.
  5. Chimps ………….. jump.
  6. Kangaroos ………… swim.            

Задание 4: Напишите ответы на вопросы:

  1. What colour is the chick?      _______________________________________
  2. What colour are the pigs?      _______________________________________
  3. What colour are the trees?      _______________________________________
  4. What colour is the lemon?      _______________________________________

Задание 5: Опишите своего папу и бабушку.

My father is ______________        My grandma is ______________

He is ____________________        She is ______________________

He is ____________________        She is ______________________

Задание 6: переведите на английский:

воробей        светло-красный

медленный        темно-зеленый

сильный        ярко-синий

старый        слабый

толстый        радуга

Задание 7: напиши, что ты умеешь делать очень хорошо, что умеешь, но не очень хорошо, и чего не умеешь делать.

__________________________________________________________

__________________________________________________________

__________________________________________________________

Unit 4 Test A

Задание 1: переведите на русский язык

long                drive

tall                wall

clean                count

with                skate

Задание 2: Напишите числительные словами

12 __________________clocks        15 __________________chicks

18 __________________buses        13 __________________ships

20 __________________cows        17 __________________songs

Задание 3: Допишите ответы на вопросы:

  1. Can you read English books? – Yes, _____________
  2. Can Tom and Mel play ping-pong? – No, _____________
  3. Can you and your sister skate? – Yes, ______________
  4. Can Mary ski well? – No, _______________

Задание 4: Составьте из данных слов вопросительное предложение

  1. Mary/ can/ well/ cook?              _______________________________________
  2. you/ play/ can/ football?            _______________________________________
  3. write/ a song/ he/ can?               _______________________________________
  4. Sam/ drive/ can/ a car/ well?      _______________________________________

Задание 5: Найди в рамках противоположные по смыслу слова

thin, old, long, clean, happy,

new, fat, weak, small

sad, young, dirty, thick, short, old,

thin, big, strong

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

Задание 6: прочитай текст и ответь на вопросы

I’m William White. I teach English in a school in Blackton. Blackton is a small English town. It is very green and clean. We have eleven streets in out town. They are short and narrow. We have a tall old tower in our town.

  1. Is Blackton an English town? _______________________________
  2. Is it clean or dirty? ________________________________________
  3. How many streets do we have in our town? ____________________
  4. What do we have in our town? ______________________________

Unit 4 Test В

Задание 1: переведите на русский язык

short                write

with                dance

high                hall

dirty                ski

Задание 2: Напишите числительные словами

11 ___________________ sparrows        14 __________________ pens

15 ___________________birds        19 __________________ desks

13 ___________________cats        20 __________________ lamps

Задание 3: Допишите ответы на вопросы:

  1. Can John drive a car? – No, _____________
  2. Can you count well? – Yes, _____________
  3. Can Jim and Sam skate? – No, _______________
  4. Can you and your mum read? – Yes, ___________

Задание 4: Составьте из данных слов вопросительное предложение

  1. Ted/ can/ read/ books/ English?       _______________________________________
  2. you/ play/ can/ very/ well?               _______________________________________
  3. Jack/ skate/ on the lake/ can?           _______________________________________
  4. this/ can/ he/ see/ ball?                     _______________________________________

Задание 5: Найди в рамках противоположные по смыслу слова

thin, old, long,  clean, happy,

new, fat, strong, small

sad, young, dirty, thick, short, old,

thin, big, weak

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

Задание 6: прочитай текст и ответь на вопросы после него

Our school is not very small. We have thirteen rooms and a hall in it. The windows and doors are white, the floors are brown and the walls are green. Our pupils can read, write and count very well. They are good pupils.

  1. Is our school big or small? __________________________________
  2. How many rooms do we have? ______________________________
  3. What colour are the walls? _________________________________
  4. Can the pupils write, read and count well? ______________________

Unit 5 Test A

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

birthday song                поезд

family                свеча

husband                подарок

pointer                монета

Задание 2: Напишите членами каких семей являются эти люди

        Образец: Ted Cook – the Cooks

Tom Green -  __________________        Molly Brown - __________________

Jane Barker -  __________________        Sam Smith -  __________________

Задание 3: Mr, Mrs, Miss or Ms?

  1. Госпожа Green (замужем)        ________________________
  2. Госпожа Brown (не замужем)  ________________________
  3. Господин Smith                         ________________________
  4. Госпожа Finn (неизвестно)       ________________________

Задание 4: Допишите предложения, используя слова say или says

  1. Mary___________ she can cook.
  2. They ___________ they like to play football.
  3. My friend __________ he can drive a car very well.
  4. His parents _________ they read books.

Задание 5: Выберите it’s или its

  1. This is a dog and that is ________ bone.
  2. This is a town. _______ a green town.
  3. This is a flag. ________ colour is red, blue and white.
  4. This is my pet. _______ a little red horse.

Задание 6: Напишите, чего нет у этих людей

1. Dan has a cat.         2. Pete and Roy have new bikes.

___________________________        _____________________________

3. Her sisters have toys.        4. Jane has a rose.

___________________________        _____________________________

Задание 7: Расшифруйте названия дней недели и напишите их по порядку

                                Sun.  Tue.  Thurs.  Sat.   Mon.   Wed.  Fri.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Задание 8: Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить текст

My birthday.

I (am, is, are) _______ 10 today. I (have, has) __________ a nice birthday cake. My presents (am, is, are) ______ in my room. My mum (say, says) _______ «Happy birthday, son!» My friends (sing, sings) _______ a birthday song.

Unit 5 Test B

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

birthday cake                улитка

friend                жена

pointer                хвост

candle                игрушка

Задание 2: Напишите членами каких семей являются эти люди

        Образец: Ted Cook – the Cooks

Bob Finn -  __________________        Kelly Deen - __________________

David Sledge -  __________________        John Scott -  __________________

Задание 3: Mr, Mrs, Miss or Ms?

  1. Госпожа Green (замужем)        ________________________
  2. Госпожа Brown (не замужем)  ________________________
  3. Господин Smith                         ________________________
  4. Госпожа Finn (неизвестно)       ________________________

Задание 4: Допишите предложения, используя слова say или says

  1. We___________ we can play football.
  2. May ___________ she likes to read books.
  3. Her sisters __________ they can skate very well.
  4. My friend _________ he can count and write in English.

Задание 5: Выберите it’s или its

  1. This is a book.  _______ little.
  2. This is my pet. _______ name is Fluffy.
  3. This is a cat. ________ tail is long.
  4. This is a toy. _______ a little blue car.

Задание 6: Напишите, чего нет у этих людей

1. Molly has a dog.         2. Kate and Jane have coins.

___________________________        _____________________________

3. Her friends have cars.        4. Mark has a horse.

___________________________        _____________________________

Задание 7: Расшифруйте названия дней недели и напишите их по порядку

                                Fri.  Wed.  Mon.  Sat.   Thurs.   Tues.  Sun.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Задание 8: Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить текст

Mary’s birthday.

Mary (am, is, are) _______ 10 today. She (have, has) __________ a nice birthday cake. Her presents (am, is, are) ______ a doll, a ball and a teddy bear. Her mum (say, says) _______ «Happy birthday!» Mary’s friends (sing, sings) _______ a birthday song.

Unit 6 Test A

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

sledge                страница

diary                генерал

stage                спортзал

giant                клетка

Задание 2: Напишите ответы на вопросы

  1. What’s your job? – I’m a _________________ (I teach English.)
  2. What’s his job? – He’s a __________________ (Tom runs very well.)
  3. What’s her job? – She’s a _________________ (Mary helps her mum.)
  4. What are our jobs? – We are _______________ (We dance on the stage.)
  5. What are their jobs? – They are ______________ (They sing songs.)

Задание 3: Напишите ответы на вопрос (переведите на английский)

  1. What’s the matter? – I’m _____________ (голодный)
  2. What’s the matter? – She’s _____________ (уставшая)
  3. What’s the matter? – We’re _____________ (хотим пить)
  4. What’s the matter? – They’re _____________ (больны)

Задание 4: Выберите правильный вариант

  1. Mike say/says he can dance very well.
  2. I count/counts at school.
  3. My friend play/plays football well.
  4. We speak/speaks English well.
  5. Jane skate/skates on the skating rink.

Задание 5: Выберите правильного помощника и ответьте на вопрос

  1. Do/Does you run in the park? – Yes, _____________
  2. Do/Does Polly read books? – No, _______________
  3. Do/Does your friends speak French? – Yes, __________
  4. Do/Does Mike ski on Sunday? – No, ______________

Задание 6: Превратите предложения в вопрос

  1. We write in English well.     _______ ___________________________________
  2. They play ping-pong in the evening. ____________________________________
  3. Molly eats apples at school.  __________________________________________
  4. The birds sing good songs. __________________________________________

Задание 7: Составьте предложения из данных слов

  1. Dolly/ ride/ does/ on Saturday/ her bike?

____________________________________________

  1. in the lake/ swim/ her parents.

______________________________________________

  1. pupils/ write/ read/ do/ at school/ and?

______________________________________________

Unit 6 Test B

Задание 1: переведите на русский язык или на английский

giant                страница

stage                генерал

diary                спортзал

sledge                клетка

Задание 2: Напишите ответы на вопросы

  1. What’s your job? – I’m a _________________ (I speak French.)
  2. What’s his job? – He’s a __________________ (Tom skis well.)
  3. What’s her job? – She’s a _________________ (Mary reads books.)
  4. What are our jobs? – We are _______________ (We swim in the lake.)
  5. What are their jobs? – They are ______________ (They play tennis.)

Задание 3: Напишите ответы на вопрос (переведите на английский)

  1. What’s the matter? – I’m _____________ (болен)
  2. What’s the matter? – She’s _____________ (хочет пить)
  3. What’s the matter? – We’re _____________ (голодные)
  4. What’s the matter? – They’re _____________ (устали)

Задание 4: Выберите правильный вариант

  1. I write/writes books.
  2. May eat/eats bananas in the afternoon.
  3. We ski/skis on Friday.
  4. Sam ride/rides a horse on Monday.
  5. His parents like/likes to sing and dance.

Задание 5: Выберите правильного помощника и ответьте на вопрос

  1. Do/Does Pam and Sam jump in the park? – Yes, _____________
  2. Do/Does you ride their bikes on Tuesday? – No, _______________
  3. Do/Does Molly swim in the lake? – No, __________
  4. Do/Does cats like milk? – Yes, ______________

Задание 6: Превратите предложения в вопрос

  1. Ann plays basketball on Wednesday.

__________________________________________

  1. Tom and Tim feed their pets in the morning.

__________________________________________

  1. Molly kisses her mum good night.

__________________________________________

  1. Our friends like to sleep.

__________________________________________

Задание 7: Составьте предложения из данных слов

  1. does/ teach/ Mel/ French/ at school?

____________________________________________

  1. has/ a/ General Green/ house/ small.

______________________________________________

  1. the children/ run/ jump/ do/ in the park/ and?

______________________________________________

Unit 7 Test A

Задание 1: Напишите на каком континенте живут эти животные:

  1. Crocodiles live in ____________________
  2. Elephants live in _____________________
  3. Kangaroos live in _____________________
  4. Bears live in ________________________
  5. Tigers live in _______________________

Задание 2: Закончи вопросы поставив do или does и допиши ответы

  1. ………….. Tom go to the cinema? – Yes, ________________
  2. ………….. the pupils play football? – No, ________________
  3. ………….. we go to the shop on Sunday? – Yes, _____________
  4. ………….. the dog eat bones? – Yes, ________________
  5. ………….. their parents skate? – No, _______________

Задание 3: Выбери don’t или doesn’t и напиши перевод предложений

  1. We ……………… play with our friends.

_________________________________________________

  1. She ……………… ride her bike on Monday.

_________________________________________________

  1. My friends …………… go to the skating rink in the evening.

_________________________________________________

  1. Sam …………….. play tennis well.

_________________________________________________

  1. The cat ……………. like sweets.

_________________________________________________

Задание 4: Напиши множественное число этих существительных

    sheep  - __________________        man       - ______________

    mouse - __________________            rabbit     - ______________

    lion    - __________________         woman   - ______________

    goose  - __________________        elephant  - ______________

    pencil  - __________________        fish         - ______________

    deer    - __________________        child       - ______________                                                                

Задание 5: Закончи предложения, выбрав одни из глаголов love, like,

                    doesn’t like, hate

  1. I ___________________ my parents.
  2. I ___________________ sweets.
  3. I ___________________ mice.
  4. I ___________________ snails.

Задание 6: Заверши текст, выбрав нужную форму глагола.

Mr and Mrs Green (have/has) 2 daughters. Their names (is/are) Polly and Dolly. Polly (is/are) 4. She (like/likes) to play with her dolls. Dolly (is/are) 8. She (is/are) a pupil. Dolly (go/goes) to school. The girls (don’t/doesn’t) read books in the evening.

Unit 7 Test B

Задание 1: Напишите на каком континенте живут эти животные:

  1. Tigers live in ____________________
  2. Hares live in _____________________
  3. Crocodiles live in _____________________
  4. Elephants live in ________________________
  5. Kangaroos live in _______________________

Задание 2: Закончи вопросы поставив do или does и допиши ответы

  1. ………….. Sally count from 1 to 10? – Yes, ________________
  2. ………….. you like your job? – No, ________________
  3. ………….. Mary sing well? – Yes, _____________
  4. ………….. the birds fly in the sky? – Yes, ________________
  5. ………….. his granny speak English? – No, _______________

Задание 3: Выбери don’t или doesn’t и напиши перевод предложений

  1. They ……………… run by the lake.

_________________________________________________

  1. He ……………… like ice cream.

_________________________________________________

  1. His parents …………… go to the cinema in the evening.

_________________________________________________

  1. Molly …………….. speak French well.

_________________________________________________

  1. The dogs ……………. Read books.

_________________________________________________

Задание 4: Напиши множественное число этих существительных

    pig  - __________________        child       - ______________

    mouse - __________________            cow     - ______________

    woman    - __________________         sheep   - ______________

    goose  - __________________        apple  - ______________

    lake  - __________________        fish         - ______________

    deer    - __________________        man       - ______________                                                                

Задание 5: Закончи предложения, выбрав одни из глаголов love, like,

                    doesn’t like, hate

  1. I ___________________ my sister.
  2. I ___________________ my new boots.
  3. I ___________________ lemons.
  4. I ___________________ crocodiles.

Задание 6: Заверши текст, выбрав нужную форму глагола.

I (have/has) a good friend. My friend (go/goes) to school with me. She (is/are) a pupil. My friend (like/likes) books. We (meet/ meets) and (play/plays) together.

My friend (don’t/doesn’t) have a pet. She (have/has) a sister.

Unit 8 Test A

Задание 1: Напишите времена года

                   _________________________

                   _________________________

                   _________________________

                   _________________________

Задание 2: Напишите названия месяцев

Winter months: _______________________________________________

Summer months: ______________________________________________

Задание 3: Напишите названия стран по-английски

Россия        ______________________       США     _____________________

Франция     ______________________      Индия   ______________________

Британия    ______________________      Канада  ______________________

Италия       ______________________        Испания _____________________

Задание 4: Напиши когда родились ребята по образцу

Образец: Ben/October

                This is Ben. His birthday is in autumn. It is in October.

  1. Steve/ April

     ______________________________________________________________

  1. Kate/ September

     ______________________________________________________________

  1. Bob/ May

______________________________________________________________

  1. Emma/ November

______________________________________________________________

            

Задание 5: Напишите, в какое время года, и в каком месяце родились вы

My name is ______________________

My birthday is in _________________

It is in __________________________

Задание 6: Заверши предложения, используя слова в рамочке

  pleasant, apples, autumn, grey, school, brown, teachers, late, October, beautiful

_____________ has 3 months: September, ___________ and November. September is a __________________ month. It is yellow, red and ___________ .

The days are not hot, they are _________________ . Children go to ___________ .

They meet their friends and _____________ .You can see a lot of _____________ in the trees. But ___________ autumn is not pleasant. It is cold and ___________.

Задание 7: Напиши о своем любимом времени года.

My favourite season is ______________ . It has 3 months: ______________ ,

______________ and ________________ . The days are __________ and the nights are _________ . Children ________________ to school. They can play _______________ . You can see __________________________ in __________.

Unit 8 Test B

Задание 1: Напишите времена года

                   _________________________

                   _________________________

                   _________________________

                   _________________________

Задание 2: Напишите названия месяцев

Spring months: _______________________________________________

Autumn months: ______________________________________________

Задание 3: Напишите названия стран по-английски

Россия        ______________________       США     _____________________

Франция     ______________________      Индия   ______________________

Британия    ______________________      Канада  ______________________

Италия       ______________________        Испания _____________________

Задание 4: Напиши когда родились ребята по образцу

Образец: Ben/June

                This is Ben. His birthday is in summer. It is in June.

  1. Sam/ December

     ______________________________________________________________

  1. Jane/ August

     ______________________________________________________________

  1. Billy/ February

______________________________________________________________

  1. Emily/ July

______________________________________________________________

            

Задание 5: Напишите, в какое время года, и в каком месяце родились вы

My name is ______________________

My birthday is in _________________

It is in __________________________

Задание 6: Заверши предложения, используя слова в рамочке

         hot, flowers, summer, bikes, gardens, school, clear, swim, July, beautiful

_____________ has 3 months: June, ___________ and August. It is a __________________ season. You can see the sun in the  ___________  blue sky.

The days are long and __________ . You can see a lot of ______________ in the parks and in the ___________. Children don’t go to ___________ . They _______ in the lakes, play football and tennis, and ride their __________.

Задание 7: Напиши о своем любимом времени года.

My favourite season is ______________ . It has 3 months: ______________ ,

______________ and ________________ . The days are __________ and the nights are _________ . Children ________________ to school. They can _______________ . You can see __________________________ in __________.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

лексико-грамматический тест 11 класс

Лексико-грамматический тест по немецкому языку для учащихся старшей ступени обучения с целью общей проверки знаний. А также можно использовать как одно из заданий школьной олимпиады....

Интерактивные тесты по информатике и ИКТ по темам: "Файловая структура", Устройства ПК", "Итоговый тест 7 класс".

архиве содержится комплект электронных тестов по информатике и ИКТ, созданные в среде оболочки Айрен, содержание авторское. Тематика тестов: "Файловая структура", "Устройства ПК", "Итоговый тест...

тесты 8 класс и лабораторные работы 6 и 9 класс

В кабинете биологии не всегда, к сожалению , достаточно раздаточного материала для лабораторных работ. Поэтому приходится разрабатывать инструктивные карточки. Некоторые из них я предлагаю вашему вним...

Компьютерный тест 9 класс ОБЖ итоговый тест за 2 четверть

Время проведения - 12 мин.; перемешивание вариантов ответов.    Показать результаты по окончании тестирования: итог в процентах; оценка; сумма набранных баллов.    Шкала ...

Тест 11 класс По новой Истории. Итоговый Тест.

Тест 11 класс По новой Истории. Итоговый Тест....