Тренажеры ВПР для 7 кл. по английскому языку
тренажёр по английскому языку (7 класс)

Цынгуева Дарима Зыгбаевна

Тренажеры ВПР для 7 кл. по английскому языку:  устная часть

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Тренажёр ВПР для 7 класса УСТНАЯ ЧАСТЬ

Слайд 2

Task 1

Слайд 3

Прочитайте текст вслух. У вас есть полторы минуты на подготовку и полторы минуты, чтобы прочитать текст вслух . Read the text silently (1,5 min) The internet entered the life of people in the 20th century. It took us less than ten years to face the fact of its spreading all over the world, including the developing countries. It has become not only the hugest information resource in the world, but one of the most rapid means of communication. People from different countries have got an opportunity to communicate with each other in quite a short time. In comparison with a snail-mail or even airmail, an e-mail gets over distance and time, borders of states with a fascinating speed. Thus , people get closer to each other. Now they have got a chance to get to know each other better, to become aware of what is common among nations and unites them, and what is different.

Слайд 4

Read the text aloud (2 min) The internet entered the life of people in the 20th century. It took us less than ten years to face the fact of its spreading all over the world, including the developing countries. It has become not only the hugest information resource in the world, but one of the most rapid means of communication. People from different countries have got an opportunity to communicate with each other in quite a short time. In comparison with a snail-mail or even airmail, an e-mail gets over distance and time, borders of states with a fascinating speed. Thus , people get closer to each other. Now they have got a chance to get to know each other better, to become aware of what is common among nations and unites them, and what is different.

Слайд 5

Task 2

Слайд 6

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам : — the place — the action — the appearance of the person — whether you like the picture or not — why Start with: “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Слайд 7

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам : — the place — the action — the appearance of the person — whether you like the picture or not — why Start with: “ I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Слайд 8

У вас не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам : — the place — the action — the appearance of the person — whether you like the picture or not — why Start with: “ I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Слайд 9

This is the end of your oral exam. Thank you!

Слайд 10

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам : — the place — the action — the appearance of the person — whether you like the picture or not — why Start with: “ I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Слайд 11

У вас не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам : — the place — the action — the appearance of the person — whether you like the picture or not — why Start with: “ I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Слайд 12

This is the end of your oral exam. Thank you!

Слайд 13

Выберите фотографию и опишите ее. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам : — the place — the action — the appearance of the person — whether you like the picture or not — why Start with: “ I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Слайд 14

У вас не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам : — the place — the action — the appearance of the person — whether you like the picture or not — why Start with: “ I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

Слайд 15

This is the end of your oral exam. Thank you!


Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

                (7–8 предложений).

План ответа поможет вам:

• the place (место)

• the action (действие)

the appearance of the person (внешность и одежда человека)

whether you like the picture or not (нравится или нет)

• why (почему)

Start with:

“I’d like to describe picture № ... .

1. The picture shows us (показывает )

- a small boy/girl/ an old/ a young man/woman - with big green/blue/brown eyes. (глаза)

- he / she is long/short (рост)

-a girl/ a boy has got  straight/curly/wavy hair (волосы)

2. Also, he/she is/they are wearing a school uniform, casual clothes/ a black/light T-shirt/shirt/sweater/suit and blue/green jeans/trousers/skirt. (одежда)

3. He/she is/they are playing football/ with his toys, doing his homework, reading a book, painting a picture, watching TV/having lunch/sleeping/working at…/relaxing on…(действие – present progressive: am/is/ are + V ing)

4. He/she seems to look: happy/unhappy/sad/tired/thoughtful/worried/angry/bored/excited/glad/serious (как выглядит)

5. As you can see he/she is/they are at home in his room/at school in the classroom/in the street/forest/swimming pool/field/park/skating rink/gym (место)

6. There are/is a /a lot of/some …. there. (перечисление того, что есть)

7. I must say I like this picture because it reminds me about my … and our happy time together/ as he/she likes … too./ because I’m fond of _ing too/because of the atmosphere which is so positive. (нравится)

7Frankly speaking I don’t like this picture because this person/situation is so sad/ unhappy/ I’m not fond of __ing. (не нравится)

8. It is all I wanted to say. (конечная фраза)

        

План ответа поможет вам:  (7–8 предложений).

• the place (место)

• the action (действие)

the appearance of the person (внешность и одежда человека)

whether you like the picture or not (нравится или нет)

• why (почему)

(Начинаем ) “I’d like to describe picture № ... .

1. The picture shows us (показывает )

- a small boy/girl/ an old/ a young man/woman - with big green/blue/brown eyes. (глаза)

- he / she is long/short (рост)

-a girl/ a boy has got  straight/curly/wavy hair (волосы)

2. Also, he/she is/they are wearing a school uniform, casual clothes/ a black/light T-shirt/shirt/sweater/suit and blue/green jeans/trousers/skirt. (одежда)

3. He/she is/they are playing football/ with his toys, doing his homework, reading a book, painting a picture, watching TV/having lunch/sleeping/working at…/relaxing on…(действие – present progressive: am/is/ are + V ing)

4. He/she seems to look: happy/unhappy/sad/tired/thoughtful/worried/angry/bored/excited/glad/serious (как выглядит)

5. As you can see he/she is/they are at home in his room/at school in the classroom/in the street/forest/swimming pool/field/park/skating rink/gym (место)

6. There are/is a /a lot of/some …. there. (перечисление того, что есть)

7. I must say I like this picture because it reminds me about my … and our happy time together/ as he/she likes … too./ because I’m fond of _ing too/because of the atmosphere which is so positive. (нравится)

7Frankly speaking I don’t like this picture because this person/situation is so sad/ unhappy/ I’m not fond of __ing. (не нравится)

8. It is all I wanted to say. (конечная фраза)

        

План ответа поможет вам:  (7–8 предложений).

• the place (место)

• the action (действие)

the appearance of the person (внешность и одежда человека)

whether you like the picture or not (нравится или нет)

• why (почему)

(Начинаем ) “I’d like to describe picture № ... .

1. The picture shows us (показывает )

- a small boy/girl/ an old/ a young man/woman - with big green/blue/brown eyes. (глаза)

- he / she is long/short (рост)

-a girl/ a boy has got  straight/curly/wavy hair (волосы)

2. Also, he/she is/they are wearing a school uniform, casual clothes/ a black/light T-shirt/shirt/sweater/suit and blue/green jeans/trousers/skirt. (одежда)

3. He/she is/they are playing football/ with his toys, doing his homework, reading a book, painting a picture, watching TV/having lunch/sleeping/working at…/relaxing on…(действие – present progressive: am/is/ are + V ing)

4. He/she seems to look: happy/unhappy/sad/tired/thoughtful/worried/angry/bored/excited/glad/serious (как выглядит)

5. As you can see he/she is/they are at home in his room/at school in the classroom/in the street/forest/swimming pool/field/park/skating rink/gym (место)

6. There are/is a /a lot of/some …. there. (перечисление того, что есть)

7. I must say I like this picture because it reminds me about my … and our happy time together/ as he/she likes … too./ because I’m fond of _ing too/because of the atmosphere which is so positive. (нравится)

7Frankly speaking I don’t like this picture because this person/situation is so sad/ unhappy/ I’m not fond of __ing. (не нравится)

8. It is all I wanted to say. (конечная фраза)

Предлоги места

above
над, выше

across from
напротив, через дорогу от

around
вокруг

at
у, в, на

behind
позади, за

below
под, ниже

between
между

by, beside, near
при, рядом, возле

close to
близко к, рядом

in
в, внутри

in front of
впереди, перед

next to
рядом, следующий к

on
на

opposite
напротив

over
над

past
за, по ту сторону

under
под


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Электронный тренажер по английскому языку

Данный ресурс содержит упражнения, направленые на закрепление, обобщеие изученного материала ао теме"Прадники". Тренажер состоит из двух частей, выполнен в программе Power Point....

Тренажер-презентация по английскому языку "Местоимения"

Данная презентация поможет учителю английского языка  отработать материал по теме "Личные, притяжательные, возвратные местоимения в английском языке."...

Тренажер устной части ЕГЭ по английскому языку

Тренажер позволяет в режиме реального времени отработать навыки говорения...

Тренажер устной части ЕГЭ по английскому языку

Тренажер является шаблоном с таймером для выполнения каждого задания  устной части ЕГЭ по английскому языку. Учителя смогут вносить свои изменения в шаблон и получать новые варианты для подг...

Тренажер по методике цветочтение по английскому языку "Slowly slowly"

Материал можно использовать на уроках английского языка в начальной школе с детьми, которые только начинают учиться читать или у которых возникают трудности с чтением....

Тренажер по написанию эссе по английскому языку

Очень полезный тренажер в плане подготовки к ЕГЭ...

Тренажер по выполнению ВПР по английскому языку в 7 классе

презентация к уроку по английскому языку (7 класс)...