Тема: "Пишем письма друзьям"
план-конспект урока по английскому языку

Короткевич Светлана Эдуардовна

План-конспект урока  английского языка в 4 классе

Скачать:


Предварительный просмотр:

 

   Тема:  "Пишем письма друзьям"

  Цели урока:

  • - практическая – совершенствовать умения и навыки говорения и чтения - развивающая – развить мышление, память, речь и внимание
  • - воспитательная – учить слушать друг друга, воспитать интерес к предмету.

   Задачи урока: 

  • закрепить умения и навыки связной речи по теме “Letters”.
  • развить навыки письменной речи, научить писать адрес на конверте.
  • развить умения и навыки чтения вслух и про себя с извлечением информации.
  • научить использовать в речи новую лексику
  • совершенствовать орфографические навыки.

   Наглядные пособия: , картинка “Вопросительные слова” и карточки с транскрипцией,   карточка со словами с пропущенными буквами, презентация Power Point (Приложение 1) 

   Ход урока:

I. Организационный момент.

       Good afternoon, my dear friends. Sit down, please. Let’s begin our English lesson. Today we shall speak about writing letters to friends. We are going to the country of English language by bus. (см. презентация Power Point, слайд 1)

The stations we visit this lesson are: (слайд 2)

- musical station

- phonetic station

- lexical station

- grammar station

- speaking station

- reading station

Are you ready to start?

II.    Musical station.

So, the first station is musical. Let’s sing a song “My Bonny” (Traditional)

  My Bonny lies over the ocean

  My Bonny lies over the sea

  My Bonny lies over the ocean

  Oh, bring back my Bonny to me!

Chorus:    Bring back,  Bring back,  Bring back

                 my Bonny to me, to me.

                Bring back,  Bring back,

             oh, bring back my Bonny to me!

  III. Phonetic station. Фонетическая зарядка.

The second station is phonetic. Let’s practice the English sound [p]. Look at the screen. Listen and repeat after me, please. (см. слайд 3).

IV. Lexical station. Совершенствование навыков орфографии и активизация лексических навыков.

The next station is lexical. Let’s repeat our new words.

    T - P1: – Go to the blackboard and fill in the missing letters.

lett_r

p_ster

p_stm_n

ad_r_ss

p_per

В то время пока один ученик выполняет задание у доски, остальные делают следующее задание (слайд 4).

      T: - What words can you find here? Make up the words from these letters. После ответа ученика можно проверить правильность выполнения задания. Нажимая на мышь, появляется правильный вариант слова.

         T – Cl: - Let’s play a game “Guess what”. Я выберу картинку с любым словом, но вам не покажу. Вы должны угадать это слово, задавая вопросы. Is it a poster? Yes, it is. / No, it isn’t.

  V. Grammar station. Повторение притяжательного падежа имен существительных.

    The next station is grammatical.

    Let’s repeat possessive case. (слайд 5)

    T – Cl: Когда мы употребляем притяжательный падеж имен существительных? (повторение правила)

   T-P1: - Look at the screen. Read and translate these sentences into Russian.

   Let’s practice this material. (слайд 6)

(Ученики переделывают по образцу предложения, употребляя притяжательный падеж имен существительных)

Take your clean papers and write down the new sentences. (Можно выполнить это задание письменно по вариантам)

  1. Физкультминутка.

Выполняют упражнения для глаз.

  1. Grammar station. Повторение вопросительных слов.

Let’s repeat our interrogative pronouns.

T – P1: Go to the blackboard. Find the right transcription for each word.

Один из учеников к каждому вопросительному слову, написанному на плакате, находит на карточках правильный перевод

Проверив выполненное задание у доски, ученики приступают к следующему заданию: (слайд 7)

T: Everyone look at the screen, please.

Choose the right interrogative pronoun for each question.

Ученики выбирают правильное вопросительное слово к каждому вопросу.

VIII. Speaking station. Совершенствование навыков монологической речи

T: Now it’s time to speak about your pen friends.( ученики рассказывают о свих друзьях по переписке- монологическая речь- проверка домашнего задания).

  • OK, your homework is to write a letter to your pen-friend with a address.

Look at the example on the board:    42, Victoria road,

                                                 London,

                                                           UK

  И вам дома надо написать письмо другу по образцу, который я вам дам и написать адрес,  правильно расставив знаки препинания.

IX. Reading station. Совершенствование навыков чтения вслух.

T: I’ve got two letters from Mary and Jack. Let’s read them. (слайд 8)

(Проверка чтения вслух.)

T: Answer my question:

- Which letter do you like? Why?

P1: I like Mary’s letter because I like birds too.

P2: I like Jack’s letter because I play football too.

T: Now it will be a test. Take your clean papers and write down the numbers from 1 to 5. I’ll read a sentence. If it is right, put +, if it is not right, put - .

(Проверка понимания содержания текстов.)

  1. The girl’s name is Mary. +
  2. The boy’s name is Rex. –
  3. Mary lives in Boston. –
  4. Jack’s birthday is on the 7th of May. –
  5. Jack likes to play football and tennis. +

Check your answers. (слайд 9).

Каждый правильный ответ 1 балл.

T: Who has “a five”? Hold up your hands, please. Etc.

  1. Подведение итогов урока.

T: Our time is up!

Thank you for your work.

Today you were active and worked well. Let’s do some conclusions. What have we done during the lesson? (Ученики на русском языке перечисляют все то, чем они занимались на уроке)

Write down your homework. …

Your marks for the lesson: ….

The lesson is over. Good bye. (слайд 10)

   ПРИЛОЖЕНИЕ  № 1 ADDRESS:     21  Church   Street

                                                                 Manchester

                                                                 England

                                                                 15   Green Road

                                                                  Cambridge

                                                                   UK

ПРИЛОЖЕНИЕ №2  LETTER:

     

                  Dear Simon,

My name is Olga. I'm fifteen and I live in St. Petersburg in Russia. I study at school number 42.I've got one sister Tanya. She study at University. My mum is a housewife and my dad works in a bank. He is a manager. What about your family?

   I'm very active and outgoing. I love sport. I'm really interested in films too. When I have time, I go to the cinema with friends. My favourite actor is Johny Depp. What things are you interested in?

  I speak English and Russian. Please write to me!

   All the best!

      Olga.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Writing letters to friends.

Слайд 2

The stations we visit this lesson are: Musical station. Phonetic station Lexical station Grammar station Speaking station Reading station

Слайд 3

Peter Piper picked a peck of pickled pepper. If Peter Piper picked a peck of pickled pepper, where is the peck of pickled pepper Peter Piper picked? [ p ]

Слайд 4

What words can you find here? smtpa - roteps - perpa - dadsrse - opeenvel - stamp poster paper address envelope

Слайд 5

Possessive case Peter ’s long letter - My friend s ’ cat -

Слайд 6

Переделай по образцу: Образец : Hobbit has a long letter . – Hobbit ’s letter is long. My friends have nice stamps . – My friend s ’ stamps are nice. Diana has a wonderful poster . – Peter sends beautiful postcards . – My friends have nice pens . – My sister speaks good English . -

Слайд 7

Выбери нужные вопросительные слова . … would you like to get on your birthday? a) Where b) What c) Why 2. … letters does Hobbit write every day? a) How b) How much c) How many 3. … is Hobbit from? a) How b) Which c) Where 4. … is your pen friend? a) Who b) Where c) Why

Слайд 8

Dear Pen Friend, My name is Mary. I am a girl. I am 9 years old. My birthday is on the 7 th of May. I live in London with my Mum and Dad. I have two birds. My birds’ names are Bob and Pam. I go to school. My school is wonderful. I have a nice teacher and many friends. P.S. Please write back. Your friend Mary Fox. Dear pen friend, Hi! My name is Jack. I am 7 years old. I am a boy. I live in Boston. I am very energetic! I like to play football and tennis. I have a dog and a cat. My cat’s name is Spot. My dog’s name is Rex. I live with my Dad and Mum. My birthday is on the 10 th of April. I go to school. It is nice. I think you would like to go to my school. P.S. Please write back. Your friend Jack Black.

Слайд 9

+ - - - +

Слайд 10

Good bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Пишем письма друзьям

Конспект урока в 3 классе...

Урок английского языка в 3 классе тема "Пишем письма друзьям"

Урок английского языка в 3 классе по теме "Пишем письма друзьям". Урок проводится при изучении темы "Поговорим о новом друге" (УМК Биболетовой М. З., Денисенко О. А., Трубаневой Н. Н. "Английский с уд...

Внеклассное мероприятие "Пишите письма, друзья"

Внеклассное мероприятие подготовлено для учащихся 8-11 классов  к неделе русского языка и литературы....

План-конспект урока в 5 классе на тему: "Пишем письма Барбаре" к УМК М.З.Биболетовой "Enjoy English 5-6"

План-конспект урока к УМК М.З.Биболетовой "Enjoy English 5-6"Тема: «Пишем письма Барбаре» (Unit 1, Ex.32,p.16).Цель урока: учащийся научится приёмам изучающего чтения при работе с текстом письмаЗадачи...

План-конспект урока "Пишем письма своим друзьям" (3 класс. Биболетова М.З.)

Задачи урокаПрактические: закрепить умения и навыки связной речи по теме “Letters”,   научить писать адрес на конверте, совершенствовать орфографические навыки, закрепить навык  задават...

Разработка на тему "Пишем письмо Санта Клаусу"

Разработка предназначена для детей младшего школьного возраста и представляет собой пошаговый образец написания рождественского письма Санта Клаусу....

Презентация по теме "Пишем письмо"

Презентация для 9 класса....