Разработка урока по учебнику Биболетова"Enjoy English" 4 класс "Home Sweet Home"
учебно-методический материал по английскому языку

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon home_sweet_home_urok_v_4_klasse.doc67 КБ

Предварительный просмотр:

Урок английского языка в 4 классе

Тема: «Home sweet home».

Цель: развивать навык монологической речи учащихся в рамках изучаемой темы.

Задачи:

  • учить рассказывать о своём доме, комнате, используя предложения с оборотом there is/there are;
  • понимать на слух текст, построенный на знакомом языковом материале (с опорой на картинку);
  • развивать произвольное внимание и память, мышление, умение сравнивать;
  • повысить мотивацию учащихся к изучению английского языка;
  • формировать навыки физического, нравственного и социального здоровья.

Оборудование: тематические картинки, карточки со знаками транскрипции, карточки с индивидуальными заданиями, рисунок гостиной и 7 кошек, магниты, магнитофон.

Ход урока

I.  Начало урока.

Приветствие.

T: Good morning, boys and girls!

T: I’m glad to see you! How are you?

Ps: We are fine, thank you. And you?

T: I’m OK. Thank you. Today we have a lot of guests. Greet them, please.

Ps: Good morning!

T: Sit down, everybody.

II. Организационный момент.

1. Беседа с классом.

T: Answer my questions, please. What season is it now?

T: What date is it today?

T: What day of the week is it today?

2. Сообщение цели и задач урока.

T: The topic of our lesson is «Home sweet home». It’s English proverb. Can you translate it?

P: Дом, милый дом.

T: And what another English proverb do you know?

Ps: There is no place like home.

T:  Good! What do you think what we’ll speak about today?

Ps: ответы детей.

T: You are right. Today we will revise everything we know about the house, read and listen a lot. Let’s begin our lesson.

III. Основная часть урока.

  1. Фонетическая зарядка.

T: It’s time to practice English sounds and words. Listen to me and repeat after me all together.

lamp                        floor                       hall

kitchen                     table                      bedroom

bathroom                 living room            armchair

           

T: Well done! Find the words with the sound [o:] (floor, hall). Find the words with the sound [b] (bathroom, bedroom, table). Find the words with the sound [i] (kitchen, living room). Find the words with the sound [a:] (bathroom, armchair).

Find and read the names of the rooms (bathroom, kitchen, hall, bedroom, living room).

  1. Совершенствование лексических навыков.

T: The next task for you. Look at the blackboard. Составьте словосочетания и скажите, в какой комнате вы выполняете эти действия. For example: I do my homework in my own room.

wash                               my homework              

have                                TV

watch                              my face and hands

go                                   breakfast

do                                    to bed

  1. Развитие произвольного внимания и памяти. Игра «What is missing?».

T: All children like to play. Let’s play an interesting game « What is missing? ».You can see some pictures on the blackboard. What can you see on the pictures?

P: An armchair, a lamp, a chair, a fireplace, a mirror, a shelf, a sofa.

T: Try to remember these things. Sleep! Wake up! What is missing?

P: A mirror.

T: You are right. It is a mirror.

4. Речевая разминка.

T: Давайте узнаем друг у друга, есть ли у вас в домах эти предметы. Ask Yes/No questions and give short answers.

Ps: Is there a mirror in your bathroom?

      Are there any armchairs in your kitchen? etc.

     

5. Совершенствование лексических навыков.

T: Take your sheets of paper and do ex. 1 under the letter A. (Приложение )

T: The next task for you is ex. 1 under the letter B.

6. Физкультминутка.

T: Will your stand up, please? Let’s have a rest.

Touch your head, touch your nose,

Touch your ears, touch your toes.

Run and jump, jump and run,

Let’s have fun!

Wash your face!

Wash your hands!

Clean your teeth!

Stay healthy, please!

T: Sit down, everybody.

7. Совершенствование грамматических навыков.

T: When we describe a room we need the prepositions of place. Let’s revise them. Put the cats on the picture and say where the cats are. (Потребуется: рисунок гостиной, кошки, вырезанные из бумаги, магниты).

Ps: There is a cat next to the sofa.

      There is a cat on the armchair.

      There is a cat in the fireplace.

      There is a cat under the table. Etc.

8. Совершенствование техники чтения про себя.

T: Continue to work in your sheets of paper. Let’s do ex. 2. I will give you 5 minutes to do this

T: Right. Your time is up. Let’s check this exercise. Если ответ верный, в графе «Points» ставите 1 балл. (Дети проверяют свои работы по критериям, приведённым в таблице). Подсчитайте сколько у вас баллов. Поставьте себе ту оценку, которая соответствует вашим баллам.

9.Развитие аудитивных навыков.

T: А сейчас мы отправимся в гости к английскому мальчику Саймону. Он расскажет нам о своей комнате. Open your textbooks on page 25, ex.17. Tanya, will you read the instruction?

T: Listen carefully. (Учащиеся слушают аудиозапись)

T: Where is Simon’s bedroom?

Ps: Simon’s bedroom is on the first picture.

T: You are right. Compare your room to Simon’s room. Use the example.

Ps: сравнивают комнаты.

10. Активизация навыков  монологической речи .

T: Simon wants to know about your favourite room in your house. Tell him about it. If you have brought any pictures from home, hold them up. Come to the blackboard, please. Put up the pictures.

T: Well done! Who wants to be the first? Listen to N. carefully. (oпросить 3-4 учащихся).

Go to your seat, please.

T: We have a few minutes over. Остальных ребят мы послушаем на следующем уроке. Вы нарисовали очень хорошие рисунки. Они являются отличной иллюстрацией для английской пословицы Home sweet home. I see you like the place where you live. Your home is the best place in the world.

III. Итог урока.

  1. Подведение итогов.

T: Our lesson comes to an end. Do you like our lesson? Why?

Ps: ответы детей.

2. Домашнее задание.

T: Write down your homework. At home you will do exercise 28, page 29 in your textbooks.

I like your active work at the lesson. Your marks: N. gets 5.

The lesson is over. Stand up. Say «good bye» to our guests.

Ps: Good bye!

T: Good bye, boys and girls!

Приложение

№ 1.

A. Найдите «лишнее» слово в каждой строчке.

1. hall, kitchen, mirror, bathroom;

2. door, wall, TV, window;

3. lamp, desk, candle (свеча), fireplace;

4. chair, armchair, sofa, picture;

5. vase, shelf, wardrobe, table.

B. Заполните пропуски в предложениях словами из упражнения № 1А, которые оказались «лишними».

1. There is a big _____________ in our hall.

2. There is a ____________ with flowers on the table.

3. Kate likes to draw. There are many _____________ on the walls in her room.

4. There’s a new colour (цветной) ______________ in our living room.

5. There is a lamp on the ______________.

№ 2.

Match the names of the rooms and their descriptions.

  1. The room is small. There is a bed, a carpet, a mirror, a wardrobe. The room is nice.
  2. There is a TV and a sofa. The room is not small. There are pictures on the walls. There is a big table with chairs in the middle of the room.
  3. This is not a room. There is no table. There is a telephone. There is a mirror and some pictures on the walls.
  4. The room is small. There is a desk, a bed, a wardrobe. There are some shelves. There are toys on the floor.
  5. The room is large. There are some chairs at the table. On the table there are plates, cups and spoons. There is a cupboard near the wall.

Room

Bedroom

Children’s room

Living room

Kitchen

Hall

Points

Mark

Количество ошибок

Оценка

0

5

1-2

4

3-4

3

5

2


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

УРОК «Изучаем английскую грамматику» (The Present Continuous Tense). ( к учебнику Биболетовой “Enjoy English” – 5 класс)

УРОК «Изучаем английскую грамматику» (The Present Continuous Tense).(  к учебнику Биболетовой  “Enjoy English” – 5 класс)...

Тема "Can you run?" Методическая разработка, 2 класс. (Учебник Биболетова М.З. "Enjoy English"

Методическая разработка 2 класс, I четверть. (Учебник Биболетова М.З. "Enjoy English")...

разработка урока к учебнику Enjoy English М.З.Биболетова

конспект урока "Hobbies", презентация...

План-конспект обобщающего урока по теме «Животные» по учебнику Биболетовой Enjoy English-6

Данный урок  может использоваться для контроля и коррекции знаний, речевых умений и навыков по теме «Animals» в 6 классе....

Открытый урок по теме "Food" в 6 классе по учебнику Биболетовой "Enjoy English"

Представляю вашему вниманию план-конспект урока по теме "Food" в 6 классе по учебнику Биболетовой "Enjoy English".Тип учебного занятия: урок контроля и коррекции знаний, речевых умений и навыков ...

Открытый урок 4 класс Биболетова М.В.Тема цикла: Home sweet home (Дом, милый дом)

Тема урока: Моя комнатаТип урока: Урок комплексного применения знаний и умений (урок закрепления)...

Методическая разработка урока по английскому языку в 5 классе Тема: «Home, sweet home»

Урок закрепления знаний с использованием интерактивных технологий посвящен изучению основных понятий по теме "Мой дом / моя квартира"...