УРОК «Изучаем английскую грамматику» (The Present Continuous Tense). ( к учебнику Биболетовой “Enjoy English” – 5 класс)
видеоурок по английскому языку (5 класс) на тему

Порохина Татьяна Геннадьевна

УРОК «Изучаем английскую грамматику» (The Present Continuous Tense).

(  к учебнику Биболетовой  “Enjoy English” – 5 класс)

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon презентация1.43 МБ
Microsoft Office document icon урок43.5 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:



Предварительный просмотр:

УРОК «Изучаем английскую грамматику» (The Present Continuous Tense).

(  к учебнику Биболетовой  “Enjoy English” – 5 класс)

Учитель: Порохина Т.Г.

Цели урока: тренировка навыков диалогической речи; развитие грамматических навыков (The Present Continuous Tense).

Ход урока

I.        Организационный момент

Good morning, boys and girls. (Good morning)

  1. I am glad to see you. (We are glad to see you too.)
  2. How are you? (We are fine, thanks. And how are you?)
  3. I'm fine thank you. Vova, how is your mother? (She is fine, thanks.)
  4. Masha, is your father OK? (Yes, he is. He is OK.)
  5. Who is absent today? (All pupils are present.)
  6. And who is on duty today? (Vova and Masha are on duty today.)
  7. OK. Let's start our work.
  8. We shall learn the Present Continuous Tense.

II.                Фонетическая зарядка

-        Children, let's remember some English sounds which are very important
for us today.

Учитель показывает детям транскриптационные значки, они по очереди их называют

 [a] (jump, run, loving);

 [i:] (feed, eat, easy);

 [w] (want, one, walk);

[ai] (kind, my, nine);

[a:] (dancing, farmer, park).

-        Very good!

III.        Речевая разминка

  1. Now I want you to play with me. I will say the sentences in the present
    and you will change the sentences to describe your friend. Be careful,
    please.

Игра «Расскажи о своем друге»

  1. I go to the park every day. (My friend goes to the park every day.)
  2. I see Jake and his mother. (She sees Jake and his mother.)
  3. We take a beautiful picture. (He takes a beautiful picture.)
  4. They give me a cup of tea. (He gives me a cup of tea.)
  5. I get up at seven o'clock. (Jake gets up at seven o 'clock.)
  6. Children play hockey in the evening. (My friend plays hockey in the evening.)
  7. I like this lamb very much. (She likes this lamb very much.)
  8. I don't do my homework in the morning. (My friend doesn 't do her homework in the morning.)
  9. They help their Granny. (He helps his Granny.)

IV. Тренировка навыков диалогической речи

  1. You have filled in blanks at home. Now you will work in pairs and
    ask your partner some questions. The blanks will help you to ask the
    questions and answer them.

Учащиеся в парах задают вопросы и отвечают на вопросы партнера, используя информацию из анкеты упр. 29 стр. 50 (Д.З.). После работы в парах учитель просит прослушать несколько диалогов или попросить учащихся рассказать о своем партнере.

Примерный диалог

  1. What is your name?
  2. My name is Kate.
  3. Have you got a sister? ~ Yes, I have got a sister.
  4. What foreign languages do you speak?
  5. I speak English.
  6. What are your hobbies?
  7. I like reading and dancing.
  8. Do you play a musical instrument?
  9. No, 1 don't.
  1. Do you have any pets?
  2. Yes, I have a cat.

V.        Физкультминутка

VI.        Активизация навыков грамматики

-        I want you to open your books, page 51, exercise 30. Will you read the
task, Nina? Let's read and translate the sentences. What English tenses
do you know? (Past Indefinite, Present Indefinite, Future Indefinite.) Can
you give your own examples of these English tenses? (I go to school
every day. We played tennis yesterday. Dick will visit his aunt next week.
Etc.) Look at the cards now. They are on your desks. Read the sentences
one by one and name the tense.

Ученики выполняют упр.30 стр. 51 из учебника. Учитель предлагает учащимся вспомнить изученные английские времена и составить предложения в разных временах. Затем ученики получают карточки с грамматическим заданием: прочитать предложение, назвать время и обосновать свой выбор.

        1. Mike doesn't get up at six o'clock.        

        2. They read this book yesterday evening.        

        3. We usually play football at the stadium.        

        4. Do you have breakfast at seven o'clock?        

        5. He didn't help his mother last week.

6. When will children do their homework tomorrow?        

        7. What did your friend do at seven o'clock yesterday?        

        8. She visits her Granny every week.        

VII.        Ознакомление учащихся с настоящим продолженным временем

  1. Today we shall learn the new English tense. Look at the pictures from
    exercise 31, page 51, read the sentences and compare them. Let's read
    the examples of Present Simple and Present Continuous Tenses.

Учитель знакомит учащихся с новым английским временем и организует чтение правила из учебника на стр. 51 и стр. 52 (Прилагается презентация “Present Continuous Tenses”)

VIII.        Первичное закрепление введенного грамматического материала

-        It's time to read and translate some sentences from English into Russian.
Will you open your books, page 52, exercise 32? Who is ready to
start? Look at the blackboard now. Can you open the brackets in these
sentences?

После выполнения упр. 32 стр.52 из учебника учитель привлекает внимание учащихся к предложениям на карточках и доске. Задание для детей: употребить настоящее продолженное время и раскрыть скобки в предложениях.

1.1 (to play) football with my friends now. (I am playing football with my friends now.)

  1. Where is Bill? He (to work) in the garden. (He is working in the garden.)
  2. Look! She (to sing) a song. (She is singing a song.)
  3. It is seven o'clock now. Children (to clean) their teeth. (Children are cleaning their teeth.)
  4. We (not to sit) now, we (to stand). (We are not sitting now, we are standing.)

6.1 (not to watch) TV at the moment. (I am not watching TV at the moment.)

IX.        Итог урока

-        That's all we have time for. What did we learn today? What English
tenses do you know? See you tomorrow. Good-bye, girls! Good-bye,
boys!

Домашнее задание: ynp. 34, c. 53, рабочая тетрадь ynp. 21, c. 24.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока по английскому языку "Изучаем английскую грамматику:The Present Continuous Tense 5 класс

Данный урок разработан в соответствии с программой курса английского языка М.З.Биболетовой, Н.Н.Трубаневой в разделе "Узнаем больше друг о друге"...

Конспект урока lдля 5 класса по теме: «Изучение английской грамматики (The Past Continuous Tense)».

На уроке вводится и первично закрепляется "The Past  Continuous Tense"...

План-конспект урока " Изучаем английскую грамматику" для 5 класса.(к учебнику Биболетовой М.З.)

Целью  данного конспекта является: познакомить учащихся с Настоящим продолженным временем и создать условия для усвоения материала....

Методическая разработка для урока английского языка в 6 классе по теме "Present Simple tense vs Present Continuous tense", на основе текста песни (Queen, "The Show Must Go On")

Цель: повторение и отработка структуры времен Present Simple tense и Present Continuous tense, совершенствование навыков аудирования, формирование  мотивации к изучению ИЯ....

Present Continuous Tense.Тест по грамматике английского языка.

Тест по грамматике английского языка. Present Continuous Tense....

Обучение английской грамматике - Present Continuous Tense

Present Continuous Tense - настоящее длительное время...