Презентации уроков английского языка
презентация к уроку по английскому языку

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Конструкция used to Казаева К.С. МКОУ СОШ №12 а.Сабан - Антуста

Слайд 2

Examples I used to learn English but now I learn French - Я учил английский язык, но теперь я учу французский. We used to swim in that river - Мы купались в той реке. She used to send parcels from Moscow - Она отправляла посылки из Москвы.

Слайд 3

RULE Оборот used to в английском языке используется при описании событий или явлений, которые имели место в прошлом длительное время, но затем прекратились.

Слайд 4

Оборот used to употребляется с любым инфинитивом, указывающим на длительность либо регулярность события. Подлежащее Конструкция Инфинитив I/ you / we / they / he / she / it used to be / work / have / play

Слайд 5

В отрицаниях и вопросах к конструкции добавляется вспомогательный глагол did. Правила те же, что и в Past Simple. When I was a child, I didn’t use to like vegetables. Когда я был ребенком, я не любил овощи. Where did you use to live before you came here? Где вы жили перед тем как приехали сюда?

Слайд 6

Помните, что глагол use здесь употребляется только в прошедшем простом времени ( Past Simple). Не используйте оборот в настоящем и других временах. I used to play football. These days I play basketball ( Неправильно: I use to play basketball ). Я играл в футбол. Сейчас я играю в баскетбол. We usually get up early ( Неправильно: We use to get up early ). Мы обычно встаем рано.

Слайд 7

Exercises Упражнение 1. Используйте правильную форму глагола. When I was a child ... I used to go/used to gone on a hike with my mum and dad every weekend. I used not to visit/didn’t use to visit any faraway places . I didn’t used to read/didn’t use to read fantasy. We use to spent/used to spend summer in the country.

Слайд 8

Перепишите предложения, использовав used to в нужной форме 1.We didn’t have a dishwasher when I was little. 2. Jim played in the team last year. He doesn’t play anymore. 3. I knew few famous people. Now many of them are my friends. 4. My granny enjoyed knitting. Now she prefers outdoor activities.

Слайд 9

Образуйте отрицательные предложения с конструкциями used to или be used to People used to make their own cheese and butter. ( Бывало, люди готовили свой собственный сыр и масло.) My sister used to wear jeans. ( Когда-то моя сестра носила джинсы.) I am used to rude neighbours . ( Я привыкла к грубым соседям.) Jill used to eat raw fish. ( Бывало, Джилл ела сырую рыбу.) Tom is used to cycling to school. ( Том привык ездить в школу на велосипеде.)

Слайд 10

Используемая литература: http://english-tutorial.ru/grammar-25 / http://grammar-tei.com/konstrukciya-used-to-uprazhneniya / http:// znanija.com/task/14366517


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

The Passive Voice Урок в 8 классе по теме « Present Simple Passive – Настоящее простое время в пассивном залоге» к учебнику VIII класса авторов О.В.Афанасьева,И.В.Михеева Казаева Кызылгуль Сабировна , учитель английского языка, МКОУ СОШ №12 а.Сабан - Антуста

Слайд 2

When do we use the passive voice? Use the Passive Voice when … … you don’t know who does the action. … you don’t want to say who does the action. … you are not interested in who does the action. … it isn’t important who does the action, but the action itself is important

Слайд 3

Present Simple Passive (Образование) am is + past participle (3 ф гл ) are 1. English is spoken in many countries . (утвердит. п р -е)- На английском говорят во многих странах 2 . Are flowers grown in our garden ? ( вопросит.пр -е)-Цветы выращивают в нашем саду? 3. The North Pole is not visited by tourists . ( отриц.пр -е)-Северный полюс не посещается туристами.

Слайд 4

Active Voice Subject Verb Object My granny grows daffodils Nick explores a new island Passive Voice Subject Verb Agent Daffodils are grown by my granny A new island is explored by Nick

Слайд 5

To show who does the action we use by Change the sentences into Passive 1.People in China speak Chinese 2. Explorers explore new lands 3. The sea separates these two countries. 4. She speaks two foreign languages. 5. We drink only fresh water. 6. My hamster often hides his food. 7. Firemen save people who are in danger. 8. Tigers often kill domestic animals. 9. People kill tigers for their beautiful skin.

Слайд 6

Open the brackets and check yourself 1.I seldom (to invite) to the parties I am seldom invited to the parties. 2. Many trees (to cut down) nowadays Many trees are cut down nowadays 3. The names of many plants (to find) in the Red Book The names of many animals are found in the Red Book. 4. Snowdrops (to see) in forests only in early spring Snowdrops are seen in forests only in early spring. 5. Theatres (to build) in big cities Theatres are built in big cities. 6. The room (to clean) every day The room is cleaned every day. 7. Football (to play) all over the world Football is played all over the world

Слайд 7

Use Present simple Passive 1. (the office/clean/every day) 2. (these books/read /every day?) 3. (cheese /make/from milk) 4. (stamps/sell/in a post office) 5. (this room/not/use/very often) 6. (we/ask /different / questions / at the lesson?) 7. (how/this word/write?) 8. (where / Spanish / speak?) 9. (what / foreign languages / teach / in your school?) 10. (pancakes / eat / with sour cream)


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Buckingham Palace

Слайд 2

History of Buckingham Palace

Слайд 3

Buckingham Palace in 1808

Слайд 4

The history of Buckingham Palace began in 1702 when the Duke of Buckingham had it built as his London home. The Duke´s son sold the house in1761 to GeorgeIII., it was renamed “Queen´s House“ in 1774 as Queen Charlotte resided there. Queen Victoria was the first monarch to take up residence in Buckingham palace in 1837. It was Queen Victoria´s death tahat the Palace metamorphosed into today´s familiar landmark. More than 600 rooms, including 52 Royal and guest bedrooms, 188 staff bedrooms, 92 offices and 78 bathrooms.

Слайд 5

Victoria Born:1819 Died:1901 Reigned:1837-1901 The only child of Edward, Duke of Kent(son GeorgeIII.) and the last member of the Hanoverian dynasty. -In 1840 married her first cousin Prince Albert. -Gave birth to 9 chidren: 4 boys and 5girls. -The longest reigning Brithis monarch for over sixty-three years. .

Слайд 6

GeorgeIII. Born:1738 Died:1820 Reigned:1760-1820 -Succeed his grandfather George II., following the death in 1751 of his father, Frederick Prince of Wales. -In 1761 married Princess Charlotte. -Bought Buckingham Hause (now Palace) following his marriege to Princess Charrlotte of Mecklenburg-Strelitz in 1761 .

Слайд 7

Charlotte of Mecklenburg-Strelitz Born:1738 Died:1820 Married:1761 -Daughter of Charles, Duke of Mecklenburg-Strelitz -Gave birth 15 children: 9 boys and 6 girls -Most of her collection and library was sold in 1819 for the support of her 4 younger surviving daughter.

Слайд 8

James I. Born:1566 Died:1625 Reigned:1567-1625(in Scotland) 1603-1625(in England) -The only child of Marry, Queen of Scots and Lord Darnley. -Married Anne of Denmark in 1589; their children included Henry, Prince of Wales, Charles I. and the „Winter Queen“ Elizabeth of Bohemia. -On Elizabeth I.´s death in1603, he united the crowns of England and Scotland and became the first monarch of the Stuart dynasty

Слайд 9

Buckingham palace TODAY

Слайд 10

Buckingham palace is of the Brithis monarch in London. Today it is the Queen´s official residence with 755 rooms. It is one of the few working royal palaces remaining in the world today. During August and September when The Queen makes her annual visit to Scotland, the Palace´s nineteen states rooms are opened to visitors. Buckingham palace is not only home of the Queen Elizabeth II. But also the London residence of her son Charles with his wife and his sons Harry and William. The Queen has other homes, too, including Windsor castle(last set Queen) and Barmoral in Scotland. The monarch´s thrones are localed in the scarlet and gold. Throne Room used for formal photograps. From Buckingham Palace you can easily walk other great London sights including; Hauses of Parliament, Big Ben, Piccadely Circus, St. Jame´s Palace, 10 Downing Street, The Tames, Trafalgar Square and even Hard rock Cafe.

Слайд 11

Elizabeth II. - Today Elizabeth II.is reigning in London Born:1926 Reigned from:1952 -Elder daughter of King George VI. and Queen Elizabeth. -In 1947 married Prince Philip of Greece (The Prince Philip of Edinburgh); -The Prince Charles is the eldest of their four children-Crowened in Westminister Abbey on II. June 1953

Слайд 12

In this picture are Charles and his simultaneous wife Camilla: Charles´s sons are William and Harry:

Слайд 13

Some state rooms

Слайд 14

Drawing Rooms The Blue and Green drawing rooms:

Слайд 15

The Ballroom- was added by Queen Victoria

Слайд 16

The Throne room- was used Elizabeth II., Duke of Edinburg at the Queen´s coronation in 1953

Слайд 17

Grand Staircase 1870 Today

Слайд 18

Galery of Queens and Kings

Слайд 19

GeorgeII. Frederick- George IV. Prince of Wales

Слайд 20

King Edward VII. King George V. King George VI.

Слайд 21

Henry VII. Henrietta Maria James II.

Слайд 22

Wiliam III. George I. Caroline of Ansbach

Слайд 23

Augusta Wiliam IV. Albert of Saxe Princess of Wales

Слайд 24

Queen Alexandra Queen Mary Henry VII.

Слайд 25

Anne of Denmark Charles I. CharlesII.

Слайд 26

Marry Anne Elizabeth I .

Слайд 27

So, this is Buckingham Palace


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

История великобританского флага.

Слайд 2

Флаг Великобритании-символ единства. Каждый человек из любой страны мира узнает этот флаг, но далеко не все знают историю флага Великобритании так же хорошо, как изображение. Флаг Великобритании имеет огромную историческую значимость и символизирует объединение трех стран: Англии, Шотландии и Ирландии. Англичане называют свой флаг Юнион Джек (Union Jack), что обозначает «объединение флагов».

Слайд 3

Британский флаг состоит из трех крестов: Прямой широкий красный крест на белом фоне, так называемый «крест Святого Георгия» является символом Англии, покровителем которой был Св.Георгий.

Слайд 4

Белый косой крест на синем фоне – это крест Святого Андрея, покровителя Шотландии.

Слайд 5

Флаги Англии и Шотландии появились в 13-14 веках, а 1606 году образовался Союзный флаг, объединяющий красный Георгиевский и белый.

Слайд 6

Красный крест по диагонали на белом фоне – крест Святого Патрика, покровителя Ирландии.

Слайд 7

После присоединения Ирландии в 1801 году на флаге появился красный крест Святого Патрика. В итоге образовался очень красивый Флаг Объединенного Королевства Великобритании.

Слайд 8

Лондонский и официальный Великобританский гербы.

Слайд 9

Герб Лондона представляет собой геральдический щит традиционной английской формы, основное поле которого окрашено в серебряный цвет. Щит разделен на 4 равнозначные части прямым Георгиевским крестом красного цвета. В верхней левой части на серебряном поле располагается красный меч (что повторяет внешний вид официального лондонского флага). Георгиевский крест считается символом не только столицы Англии, но и всей страны, так как Георгий Победоносец является ее небесным покровителем. Есть версия, что именно Британия была родиной этого христианского мученика и полководца. Это изображение использовалось в качестве символа города уже в XIII в. Большой герб Лондона появился в своем современном исполнении (со щитодержателями и девизной лентой) уже в XVI—XVII вв. В качестве щитодержателей выступают два окрашенных в серебряный цвет мифических существа — драконы, фигуры которых зеркально отображены. Языки драконов и кресты на их крыльях изображены красным цветом. Образ этого мифического животного также восходит к традиционной иконографии святого Георгия. Герб увенчивается серебряным рыцарским шлемом с закрытым золотым забралом, наметом и бурелетом, выполненными в виде раскрытого драконьего крыла. В нижней части герба помещена фигурно изогнутая девизная лента серебряного цвета с выполненной на ней черным цветом латинским девизом города «DOMINE DIRIGE NOS», что дословно переводится как «БОГ ВЕДЕТ НАС».

Слайд 10

Официальный Лондонский герб.

Слайд 11

Спасибо за внимание!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Genre: DETECTIVE

Слайд 2

Detective – is … Detective - mostly literary and cinematic genre, whose works describe the process of exploring a mysterious incident in order to clarify the circumstances of its disclosure and puzzles. Usually in such incidents as acts a crime, and the detective describes his investigation and the determination of guilt, in this case the conflict is based on the collision of justice and lawlessness, culminating in the victory of justice.

Слайд 3

Features of the genre An important property of the classical detective story - complete facts. Solving the mystery can not be based on information that was not provided to the reader in the course of the description of the investigation. By the time the investigation is completed, the reader should have enough information to make based on it alone to find a solution. Can hide only a few minor details that do not affect the possibility of revealing the secret. Following the investigation, all of the puzzles to be solved, all the questions - the answers are found.

Слайд 4

Types of detectives Detective Closed Psychological detective Historical detective Ironic detective Detective fiction Political Cartoons Spy detective Police detective "Cool" Detective Crime fiction

Слайд 5

Aphorisms of detective

Слайд 6

The plot of the film The film is set in 1890. The great detective Sherlock Holmes and his assistant Dr. Watson prevent the last of the six ritual sacrifices. Perpetrators, the mysterious Lord Blackwood is sentenced to death.

Слайд 7

Sherlock Holmes

Слайд 8

At the end of the film Holmes tells Watson and his bride, how the "magician" managed to avoid the first hangings and pretend dead: hangman bribed cleverly hidden on a loop hook and attached it to the strap-shoulder system Blackwood, what gave him suffocate or break his neck. After that comes the police and reported the death of one of the sergeants near the sewer pipe, which was shot on the day of capture Lord Blackwood.

Слайд 9

Holmes, for its wit finds the killer - Professor Moriarty, who was hunting for part of the machine Rierdena , not for poison. His goal was to wireless devices - radio, Irene was just a red herring, since the professor knew that Holmes runs after her and leave the machine unattended. And at this time Moriarty steals what he needs. In the last scene of the film Holmes decides to start a new investigation.

Слайд 11

Artistic features In the film, Sherlock Holmes has to deal with Lord Henry Blackwood, which is not in the works of Arthur Conan Doyle. In this case, Ritchie said about the shooting to continue painting, in which the detective will have to face is the famous villain - Professor Moriarty, played by Jared Harris.

Слайд 13

Awards and nomination Robert Downey Jr. for the role of Holmes received film award "Golden Globe" in the category "Best Actor - Musical or Comedy." Hans Zimmer has been nominated for "Critics Choice" in the "Best Composer", but the award went to Michael Giacchino for the cartoon "up "The film was nominated for film award" Oscar "in the category" Best Music "and" Best Actor-director. "The film won the magazine «Empire» as the best thriller. The film received a nomination for Vits in "Best Music" and "the best effects."


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

ТРАДИЦИОННОЕ И КОНТЕКСТНО-СИТУАТИВНОЕ УПОТРЕБЛЕНИЕ АРТИКЛЕЙ

Слайд 2

АРТИКЛЬ ОТСУТСТВУЕТ С НАЗВАНИЯМИ: ЦЕРКВЕЙ, СОБОРОВ, ПРИХОДОВ: ST. PAUL’S, ST.PETER’S, ST. BASIL’S CATHEDRAL, TRINITY CHURCH, WESTMINSTER ABBEY. НАЗВАНИЯМИ МЕСЯЦЕВ И ДНЕЙ НЕДЕЛИ: APRIL, SEPTEMBER, СРАВНИТЕ: WE MET ON FRIDAY (мы встретились в прошлую пятницу.) WE MET ON A FRIDAY (мы встретились в одну из пятниц, но не в четверг и не в субботу.)

Слайд 3

ST. BASIL’S CATHEDRAL

Слайд 4

ОПРЕДЕЛЕННЫЙ АРТИКЛЬ НЕОБХОДИМ: С НАЗВАНИЯМИ МУЗЫКАЛЬНЫХ ГРУПП,ЕСЛИ СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ СТОИТ ВО МНОЖЕСТВЕННОМ ЧИСЛЕ: THE BEATLES, THE ROLING STONES, THE SPICE GIRLS. В ОСТАЛЬНЫХ СЛУЧАЯХ АРТИКЛЬ НЕ УПОТРЕБЛЯЕТСЯ: QUEEN, ABBA,GENESIS.

Слайд 5

ОПРЕДЕЛЕННЫЙ АРТИКЛЬ НЕОБХОДИМ: С НАЗВАНИЯМИ СПОРТИВНЫХ СОБЫТИЙ: THE OLIMPIC GAMES, THE WORLD CHAMPIONSHIP, THE WORLD CUP. АРТИКЛЬ НЕ УПОТРЕБЛЯЕТСЯ ЕСЛИ ДЛЯ ОБОЗНАЧЕНИЯ СПОРТИВНОГО СОРЕВНОВАНИЯ ИСПОЛЬЗУЕТСЯ ГЕОГРАФИЧЕСКОЕ НАЗВАНИЕ: WIMBLEDON ( теннис ), LUZNIKI ( футбол ), ASCOT, EPSOM( конноспортивные соревнования ), HENLEY( гребля ).

Слайд 6

АРТИКЛЬ НЕ УПОТРЕБЛЯЕТСЯ: WIMBLEDON

Слайд 7

АРТИКЛЬ ОТСУТСТВУЕТ: С ИМЕНАМИ СОБСТВЕННЫМИ, ЯВЛЯЮЩИМИСЯ НАЗВАНИЯМИ ШКОЛ, КОЛЛЕДЖЕЙ, УНИВЕРСИТЕТОВ: SALISBERY GRAMMAR SCHOOL, CARNEGIE COLLEGE, MOSCOW UNIVERSITY.

Слайд 8

ВОЗМОЖНЫ 2 ВАРИАНТА: LONDON UNIVERSITY –THE UNIVERSITY OF LONDON (ОФИЦИАЛЬНОЕ НАЗВАНИЕ); CHICAGO UNIVERSITY-THE UNIVERSITY OF CHICAGO. НО: THE SORBONNE !!!!

Слайд 9

АРТИКЛЬ НЕ УПОТРЕБЛЯЕТСЯ: С НАЗВАНИЯМИ УЛИЦ, ПЛОЩАДЕЙ, ПАРКОВ: TVERSKAYA STREET, REGENT STREET,BROADWAY, CHARING CROSS ROAD, PENNSYLVANIA AVENUE, TRAFALGAR SQUARE, ST. JAMES’S PARK.

Слайд 10

TRAFALGAR SQUARE

Слайд 11

ST. JAMES’S PARK

Слайд 12

ОДНАКО СУЩЕСТВУЕТ РЯД ИСКЛЮЧЕНИЙ: THE HIGH STREET (В ЛЮБОМ ГОРОДЕ) THE MALL (В ЛОНДОНЕ) THE STRAND (В ЛОНДОНЕ) (THE) WALL STREET (В НЬЮ- ЙОРКЕ)

Слайд 13

АРТИКЛЬ НЕ УПОТРЕБЛЯЕТСЯ: С НАЗВАНИЯМИ ЯЗЫКОВ: ENGLISH, FRENCH, DUTCH, DANISH. ОДНАКО: THE ENGLISH LANGUAGE, THE SPANISH LANGUAGE

Слайд 14

ГЕОГРАФИЧЕСКИЕ ИМЕНА ,ТРАДИЦИОННО УПОТРЕБЛЯЮЩИЕСЯ БЕЗ АРТИКЛЯ,МОГУТ, ТЕМ НЕ МЕНЕЕ, ИМЕТЬ:ОПРЕДЕЛЕННЫЙ АРТИКЛЬ, ЕСЛИ У СУЩЕСТВИТЕЛЬНОГО ЕСТЬ ЛИМИТИРУЮЩЕЕ ОПРЕДЕЛЕНИЕ. THIS ISN’T THE MOSCOW I USED TO LOVE. IN ‘IVANHOE’ WALTER SCOTT DESCRIBED THE ENGLAND OF THE MIDDLE AGES.

Слайд 15

АРТИКЛЬ ОТСУТСТВУЕТ С НАЗВАНИЯМИ: АЭРОПОРТОВ СТАНЦИЙ МОСТОВ HEATHROW, GATWICK, VNUKOVO, VICTORIA STATION, TOWER BRIDGE,WATERLOO BRIDGE

Слайд 16

WESTMINSTER BRIDGE

Слайд 17

UNION STATION

Слайд 18

НО ЕСТЬ ИСКЛЮЧЕНИЯ: THE BROOKLIN BRIDGE THE BRIDGE OF SIGHTS THE GOLDEN GATE BRIDGE

Слайд 19

THE GOLDEN GATE BRIDGE

Слайд 20

ОПРЕДЕЛЕННЫЙ АРТИКЛЬ МОГУТ ИМЕТЬ НАЗВАНИЯ ШОССЕ АВТОТРАСС: THE A1, THE M3, THE NEW SEATLE HIGHWAY. ОПРЕДЕЛЕННЫЙ АРТИКЛЬ НЕ УПОТРЕБЛЯЕТСЯ В УЛИЧНЫХ ОБОЗНАЧЕНИЯХ И В НАПИСАНИИ АДРЕСОВ.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация урока английского языка в 5-м классе.

Урок можно провести в 5-м классе при изучении темы "Мой дом/квартира/комната" или использовать в качестве повторения лексико- грамматического материала по данной теме....

ПРЕЗЕНТАЦИЯ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА С ПРИМЕНЕНИЕМ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ И МЕТОДА СИТУАЦИОННОГО АНАЛИЗА «КЕЙС-СТАДИ»

Целью урока является формирование познавательного интереса к проблеме конкурентоспособности; формирование критерия исследования ситуации, суждения, выбора пути решения, а также поиск приемлемых интерп...

Презентация урока английского языка во 2 классе по теме "Закрытый слог"

Данная презентация используется для проведения обобщающего урока во 2 классе  по теме "Закрытый слог" на основе УМК Биболетовой М. З. Учащимся необходимо распределить проиллюстрированные слова в ...

Презентация урока английского языка на тему \'Famous people\' (Mark Twain), УМК Биболетова М.З., 6 класс

Данная презентация представляет собой урок-конспект, касающийся Unit 5 Section 3 We want to be famous too УМК Биболетова М.З. Enjoy English 5-6 (6 класс) и посвящен известному американскому писателю М...

Презентация урока английского языка в 3 классе на тему "В гостях у Билли"

Конспект урока английского языка в 3 классе на тему "В гостях у Билли"...

Презентация урока английского языка (5 кл.) «Do you have the hobbies?»

На уроке развиваются все виды речевой деятельности. Урок построен с точки зрения формирования УУД....