Технологическая карта Spotlight 7 Emotions
план-конспект урока по английскому языку (7 класс)

Свяжина Софья Сергеевна

Технологическая карта к уроку 4b Did you hear about...?

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл module4b.docx24.95 КБ

Предварительный просмотр:

Урок по теме «Did you hear about…?»

Дата:

Класс: 7

УМК Spotlight 7.

Цель урока: Сформировать коммуникативные и грамматические навыки, отработать лексические единицы и речевые обороты по теме «Средства массовой информации».

Образовательные задачи:

  • Расширить лексический запас учащихся по теме «СМИ» (названия средств массовой информации, газеты и газетные заголовки, интервью, эмоции)
  • Закрепить навыки употребления прошедшего простого и простого длительного времен и закрепить навык первичного употребления в речи.
  • Познакомить с фразовым глаголом «Go»
  • Выработать навык диалогической речи.

Развивающие задачи:

  • Развивать механизм языковой догадки и умение переноса знаний и навыков в новую ситуацию.

Воспитательные задачи:

  • Воспитать у учащихся эстетический вкус, интерес к различным видам средств массовой информации.
  • Воспитать положительное отношение к иностранному языку.

Формы работы: коллективнаяпарная, индивидуальная.

Методы: презентативныйчастично-поисковыйиллюстративный.

Оборудование: проектор, компьютер, аудио сопровождение,  рабочие листы, карточки визуальной опоры, раздаточный материал 

                                                 Ход урока:

1. Организационный момент.

         a) Good morning dear children! How are you? I’m glad to see you. What is the weather today? Do you like it? Today we continue our topic and we’ll talk about types of media, about your emotions when you hear or read news.

        b) Before we star our lesson I want to check your homework and l to listen your news stories. Please, present them to your classmates.

2.Подготовка учащихся к работе на основном этапе. (Warm up)

                                         Feelings

We each have feelings, me and you,

Sometimes we’re happy and sometimes we’re blue.

When something scares us, we feel afraid,

We all feel proud of something we’ve made.

When we want to know more, we feel curious,

When we slip on the floor, we feel furious.

We sometimes feel lonely when there’s nothing to do.

We sometimes feel hunger when there’s nothing to chew.

We all feel excited when we make a new friend,

I’m feeling sorry ‘cause my poem must end.

 a) Read the poem and underline the words which describe our emotions and feelings.

( приложение  № 1)

As you see, they can be positive and negative. Write them into correct column.

Excited, surprised, worried, interested, curious, shocked, sad, happy, depressed,  

nervous, amazed, pleased, angry, guilty, tired .

          positive

        negative

 

3. Этап усвоения новых знаний. Speaking and reading.

         News and media on the whole play an important role in our life because they make us experience different feelings and emotions. Open your books on the page 38 exercise 1. We can see newspaper headlines. Let’s read these headlines and translate them into Russian. Pay attention to Present Simple in the headlines! What do you think of this boy? What does the girl feel?

   How do these headlines make you feel? Before you start answering, look at these cards. (приложение 2)

I’m shocked that…

I feel excited that…

I’m interested in headline about…

I’m happy to know that…

The headline about … made me sad.

I’m worried about …

I’m surprised that …

I’m curious to find out that …

4. Reading for the specific information.

Look at the text. What  is it? What do you think interview is about? Which of the headlines in ex. 1 goes with it? Read again and complete the reporter’s notes. Compare them with a partner.

When? At 1)….

Who? 2)…..

What? Turtle 3)………… onto a car.

How?  Turtle was 4)……………..when it 5)………………

Result? Car 6)…………….. but the turtle was OK.

Mr Shiao feels 7)………..

The next task is to use the notes to tell your classmates what happened to Mr Shiao.

5. Speaking (работа в парах)

Now  pay attention on exercise number  6.You can see the language box here. “Telling & Reacting to news”. It’s divided into two parts. The first one is ‘Telling the news’. The second one is ‘Reacting to news’. Read out these phrases.

Did you hear about/ that….?

Wow! Really?

Listen to this …

What a story!

You won’t believe this.

That’s amazing!

I’ve got some good news  to tell you

Oh dear! That’s terrible/ scary!                        How awful! etc

Use the language box to discuss the headlines. Work in pairs.

9. The end of the lesson

Подведение итогов урока. Выставление оценок. Рефлексия. Домашнее задание.

       Our lesson is coming to the end. What do you feel by the end of the lesson? Are you tired? Was the lesson interesting for you?  What was the most interesting task for you? Your hometask for the next lesson is to make a front page for your school newspaper ex.7, p.39 and to finish your worksheet with phrasal verbs. Thank you for the lesson. You have worked very well. I’m pleased with your work. All of you get excellent marks. Keep it up!

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

технологические карты Spotlight 5

Технологические карты к учебнику Spotlight 5 в соответствии с требованиями ФГОС...

технологические карты Spotlight 2

Технологические карты к учебнику Spotlight 2 в соответствии с требованиями ФГОС...

Технологическая карта, Spotlight 5, модуль 2

Технологическая карта Spotlight 5 модуль 2...

Технологическая карта, Spotlight 7, модуль 7

Технологическая карта, 7 класс, модуль 7. Посещение кино....

Технологическая карта Spotlight 5 "My pet"

Технологическая карта к уроку английского языка в 5м классе "My pet", учебник  Spotlight 5 (Английский в фокусе. 5 класс). Учебник. Ваулина Ю.Е., Дули Дж. и др....

Технологическая карта Spotlight 5

Технологическая карта урока по английскому языку. Тема:  "My house" , Spotlight 5...

Технологические карты Spotlight

Технологические карты Spotlight...