Конспект открытого урока-спектакля
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Сибирякова Эндже Рафисовна

СЦЕНАРИЙ ПОСТАНОВКИ СКАЗКИ «The House in the Wood» («ТЕРЕМОК»)

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_otkrytogo_uroka-spektaklya.docx18.44 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

Котельниковская СОШ №3

СЦЕНАРИЙ ПОСТАНОВКИ СКАЗКИ

«The House in the Wood» («ТЕРЕМОК»)

 учитель английского языка

Сибирякова Эндже Рафисовна

Рауш Зинаида Рожденовна

Котельники 2021

Инсценировка сказки “ THE HOUSE IN THE WOOD”

Мероприятие рассчитано на учащихся 5 класса и воспитанников старшей группы детского сада.

Цели:

  • повторение пройденного материала;
  • развитие творческих и артистических способностей учащихся.

Задачи:

  1. Обучающая: выявление знаний, умений, навыков у учащихся начальной школы;
  2. Развивающая: развитие умения работать в команде; развитие памяти; мотивация к изучению английского языка и литературы.
  3. Воспитательная: воспитание чуткого отношения к слову в процессе обращения к иной языковой культуре; воспитание эстетических качеств ребенка  при обращении к фольклору.

Ход мероприятия:

Ученики выходят на сцену и приветствуют гостей:

Good morning, good morning,

Good morning to you,

Good morning, good morning,

We are glad to see you!

Дорогие дети, вы недавно познакомились с английскими буквами, словами, и так с ними подружились, что можете посмотреть спектакль на английском языке!

 (Звучит мелодия «В гостях у сказки», дети выходят на сцену, переодетые в героев сказки.)

“THE HOUSE IN THE WOOD”

Characters:

  • Mouse
  • Frog
  • Hare
  • Wolf
  • Fox
  • Bear
  • Ведущая 1
  • Ведущий 2

На сцене стоит декорация «Теремка»  из фанеры, елочка, веточки деревьев и макет солнца, звучит мелодия «В гостях у сказки».

Child I: Here is a house in the wood

A frog is coming through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Frog: What a nice house! I want to live here!

Child I: Here is a house in the wood

A mouse is coming through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Mouse: Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog: I do.

Mouse: Who are you?

Frog: I am a frog

A little one.

I like to jump,

I cannot run.

And who are you?

Mouse: I’m a mouse

I have no house.

I like grain,

I can play.

Hello, frog!

Frog: Hello, mouse! Come in!

Mouse & Frog Sing a song: (Дети поют)

We want to sing and play

On such a lovely day,

In the house in the wood

It is to live so good

(входят в дом)

Child I: Here is a house in the wood

A hare is coming through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Hare: Knock , knock , knock. Who lives here?

Frog: I’m a frog.

Mouse :I’m a mouse. Who are you?

Hare: I’m a hare

Grey and nice.

I can run,

I don’t like rice.

Hello mouse! Hello, frog! May I come in?

Mouse & Frog: Yes, come in!

Mouse & Frog & Hare sing a song: (Дети поют)

We want to sing and play

On such a lovely day,

In the house in the wood

It is to live so good!

(входят в дом)

Child II: Here is a house in the wood

A fox is coming through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Fox: Knock, knock , knock. Who lives here?

Frog: I’m a frog.

Hare: I’m a hare

Mouse: I’m a mouse. Who are you?

Fox: I’m a fox,

I’m red and fine.

I like cocks,

I can tell rhymes.

May I come in?

Mouse & Frog & Hare Yes, come in!

Mouse & Frog & Hare & Fox sing a song: (Дети поют)

We want to sing and play

On such a lovely day,

In the house in the wood

It is to live so good!

(входят в дом)

Child II Here is a house in the wood

A wolf is coming through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Wolf: Knock, knock, knock. Who lives here?

Fox: I’m a fox,

Frog: I’m a frog.

Hare: I’m a hare

Mouse: I’m a mouse. Who are you? You want to eat us!!!

Wolf: I’m a wolf,

I’m big and strong.

But I can’t eat you –

You are wrong.

May I come in?

Mouse: Yes, come in!

Mouse & Frog & Hare & Fox & wolf sing a song: (Дети поют)

We want to sing and play

On such a lovely day,

In the house in the wood

It is to live so good

(входят в дом)

Child II Here is a house in the wood

A bear is coming through the wood.

It stops at the door.

It knocks at the door.

Bear: Knock, knock, knock. Who lives here?

Wolf: I’m a wolf,

Fox: I’m a fox,

Frog: I’m a frog.

Hare: I’m a hare

Mouse: I’m a mouse. Who are you?

Bear: I’m a bear.

Brown, big.

I can’t run.

I like to sit.

May I come in?

Mouse: No, you are too big!

Bear: I want to live here!

The bear breaks the house.

Bear: I’m sorry. I can help you to make the new house!

They put up the house and sing the song: 

(Играет мелодия «The more we are together». Дети поют)

1

It was a little house

With hare, frog and mouse

Where lots of other animals

Also want to live

2

But once an angry bear

Here came, he is unfair

And our house

Was broken just by him.

3

It was a little house

With hare, frog and mouse

Where lots of other animals

Also want to live

4

The house in the wood

So happy and so good

It is a place, where

everyone can live.

THE END

Актеры и ведущие в поклоне удаляются со сцены.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок-спектакль "Замок дробей"

Конспект урока-спектакля "Замок дробей", 5 класс по теме "Обыкновенные дроби"...

урок-спектакль "Варежка"

игра-драматизация...

Сценарий урока-спектакля " Любовный треугольник «Грушницкий – Мери – Печорин»

Сценарий урока-спектакля по роману М.Ю.Лермонтова "Герой нашего времени" можно использовать как в урочной деятельности, так и во внеклассной работе по предмету.  Данная разработка, во-п...

Урок - спектакль " О вреде курения"

Внеклассное мероприятие по математике  в 6 классе....

Сценарий открытого урока - спектакль "12 месяцев" (в 5 классе)

Сценаий открытого урока по английскому языку в 5 "Б" классе спектакль по сказке "12 месяцев" приложения с анкетами, песнями и аудиотреками...