Урок английского языка "A Visit to the Theatre"
план-конспект урока по английскому языку (8 класс)

Липова Мария Игоревна

Урок английского языка "A Visit to the Theatre"  8 класс Rainbow English

Скачать:


Предварительный просмотр:

Технологическая карта урока английского языка в соответствии с требованиями ФГОС

Teacher’s name : Lipova M.I

Topic: “A Visit to  the Theatre”

Type of the lesson: Lesson  of complex application of knowledge and skills (lesson of consolidation)

Information about students: 12 students, 13-14 years old, active working

Aim(s): by the end of the lesson students will be able to make the list of instruction for going to the theatre.

Equipment: computer projector, blackboard, comedy and tragedy masks.

New lexis and structures: an interval, “The Nutcracker”, to applaud, interior.

Anticipated problems: pupils won’t remember all lexis required

Авторы УМК : О.В.Афанасьева, И.В.Михеева :8кл. в 2ч. Ч.2: учебник. – М :Дрофа, 2016. – (Rainbow English)

Цель урока:

  • к концу урока обучающиеся смогут составить инструкцию по посещению театра
  • повторить во всех видах речевой деятельности ранее изученные и освоить новые лексические единицы по теме «Театр»
  • совершенствовать навыки изучающего чтения и устной речи по теме

Учебно-познавательные задачи:

  • приобщение к новому социальному опыту через изучение материала на английском языке;
  • воспитание положительного отношения к традициям и обычаям других стран, воспитание культуры общения.

Учебно-практические задачи:

  • развитие умения систематизировать новые  знания и на их основе составлять алгоритм действий;
  • употребление лексики по теме, составление связного высказывания с опорой на план;
  • развитие навыков и умений во всех видах речевой деятельности.

Учебные ситуации:

  • ситуация-иллюстрация
  • ситуация-проблема
  • ситуация выбора
  • ситуация помощи и взаимопомощи
  • ситуация-оценка

Планируемые результаты

Предметные умения:

  • использовать в речи новые  лексические единицы
  • перефразировать предложения с помощью новой лексики

УУД

Личностные:

-формирование коммуникативной компетенции.

Регулятивные:

- умение оценивать правильность учебной задачи, собственные возможности её решения.
Познавательные:

-смысловое чтение, новая информация о достопримечательностях.

Коммуникативные:

-умение организовывать сотрудничество и совместную деятельность с учителем и одноклассниками.

Метапредметные результаты

Работа с текстом:

  • поиск информации и понимание прочитанного
  • нахождение в тексте конкретной информации, лексических единиц

Работа в группах:

  • умение вести самонаблюдение, самооценку, самоконтроль в ходе коммуникативной деятельности. 

Timing

Steps

Patterns of Interaction

3 min

1 min

3 min

5 min

5 min

4 min

5 min

5 min

2 min

10 min

1 min

2min

  1. Warming-up

Watch the short film and try to predict the topic of our lesson

  1. Organization moment

  1. Motivation. Aiming

To offer students to predict the topic of the lesson, according to video. It is going to the theatre.

Do you like theatre?

Do you often go to the theatre?

Do you know how to do it and how to behave?

So, we are going to make an instruction for going to the theatre.

  1. Reproduction and correction of reference knowledge

Let’s remember lexis connected with our topic.

1)You can see the scheme of the theatre, name the parts of it.

2) Guess the word by its definition. (Pupils read and name the words)

1.  The performance takes place on it. (the stage)

2.  This comes down at the end of the performance. (the curtains)

3.  Seats on the same level as the stage. (the stalls)

4.  This person shows you to your seat. (an usher)

5.  You use these to see the stage better when your

seat is far away.(opera glasses)

6.  You can find cheaper seats here. (The gallery)

3) Tell us about your last visit to the theatre( students tell their stories to the class)

  1. Primary fixation in a familiar situation

a)Listening

Now let’s match the dialogues with the statements

b)Speaking

make your own dialogues and invite each other to the theatre

C) What do we need to be allowed into the theatre?

A ticket

Read information about prepositions we need to use with this word and different places. (student’s book page 64)

Today only pupils who complete ex.3 at p. 64 will get the tickets to the theatre

Students complete the task and get the tickets, they have to fill in the missing words in the tickets and sign their places on the scheme on the blackboard.

V. PE –minute

Pupils  watch a little performance prepared by his classmate

  1. Creative application and acquisition of knowledge in a new situation

a) According the notes on the tickets students get their places in groups

b)pre-reading task

 watch the short film and name the theatre we are going to read about (The Bolshoi Theatre)

introduce the new words

an interior

“The Nutcracker”

to applaud

an interval

       c)reading – put the parts of the text in the right order

      d)after reading – pupils name the True /false statements with comedy and tragedy masks

*During the interval they walked around the stalls.

*They had tea and biscuits in the buffet.

*They went to the theatre in winter.

*Lisa loved every minute of the first act

*They bought two tickets for the ballet “the Nutcracker”

e) pupils make the instructions for going to the theatre and read them

  1. Home task. Instructing. ex.7,8, p.67

  1. Reflection

Pupils use happy or sad mask to show their mood by the end of the lesson

I ask pupils to choose and to end the phrase on the blackboard

“I succeed in…”

“It was interesting to…”

“It was difficult to…”

Students

Teacher

S-T

S-T

Students

Students

Individually

Students

In groups

Teacher

Students

Teacher

Students


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

A VISIT to the THEATRE

Слайд 3

I didn’t go to the theatre. Ben

Слайд 4

I have lost my favorite opera-glasses TOM

Слайд 5

I don’t like ballet! Ann

Слайд 6

Have you seen “The Nutcracker”? Kevin

Слайд 7

Rose Has he finished the play?

Слайд 8

My aunt enjoyed her visit to the theatre. Nelly

Слайд 9

Ex. 7,8, page 67 Page 64,66 – learn the rules * write an instruction “A visit to the theatre” Homework

Слайд 10

Today I found out… It was interesting… Now I can… It was difficult… I’ll try… I want to know…



Предварительный просмотр:

Интересный-эскиз-тату-маска-рисунок-для-тату-театральная-маска-102-tatufoto.ru_.jpgdepositphotos_49416323-stock-illustration-grand-theatre-moscow-vector.jpgИнтересный-эскиз-тату-маска-рисунок-для-тату-театральная-маска-102-tatufoto.ru_.jpgИнтересный-эскиз-тату-маска-рисунок-для-тату-театральная-маска-102-tatufoto.ru_.jpgdepositphotos_49416323-stock-illustration-grand-theatre-moscow-vector.jpgdepositphotos_49416323-stock-illustration-grand-theatre-moscow-vector.jpg


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока по английскому языку "Visiting the UK"

Урок для отработки Present Progressive, ознакомления с достопримечательностями Лондона. Подходит для 5 класса 1-й год обучения, 4 класса и 3-го класса , 2-й и 3-й год обучения....

презентация и конспект урока английского языка в 6 классе "A visit to the zoo" (УМК Биболетовой М.З. «Enjoy English» 5-6, раздел 6 «Animals in our life»)

презентация "A visit to the  zoo" и конспект урока английского языка в 6 классе (УМК Биболетовой М.З. "Enjoy English" 5-6, раздел 6 "Animals in our life")...

Урок английского языка с регионально направленной тематикой по теме "The Drama Theatre"

Региональный компонент. "Драматический театр г. Северодвинска"...

Theatre or cinema. Урок английского языка в 8 классе

Цель урока: - Развитие иноязычной коммуникативной компетенции- Обобщение  и систематизация знаний учащихся по теме “Театр и Кино», активизация  употребление изученного лекси...

Конспект урока английского языка Visiting Britain

Конспект урока английского языка в 6 классе УМК Rainbow English  (Unit 2, step 4)...

Урок английского языка по теме «В мире театра» (The world of theatre). 7 - 8 класс

Конспект урока английского языка на тему "Театр" в 7 - 8 классах и презентация к уроку...