конспект урока по английскому языку
план-конспект урока по английскому языку (6 класс)

«Встречают по одежке» — старая поговорка, которая актуальна всегда. Мы сталкиваемся с выбором одежды каждое утро, часто бываем в магазинах или покупаем одежду в интернете. А значит, нужно знать, как называются предметы гардероба, фасоны, ткани и многое другое.

Каждый следящий за своим внешним видом современный человек трепетно относится к тому, во что одет. С одной стороны, следование модным тенденциям помогает самовыразиться посредством одежды и новомодных аксессуаров. С другой стороны, опрятный вид и чувство стиля могут сыграть на руку при создании взаимоотношений с людьми или, к примеру, поиску новой работы. Впрочем, какой бы ни была причина, знания английских словечек об одежде всегда будет плюсом. Ведь никогда не знаешь, где устроишь следующий шоппинг. Lets talk about clothes!

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

Открытый урок по английскому языку по теме «Одежда»,

 «Одежда для разных случаев»

Цель: научить высказываться по теме «Одежда»

Задачи: активизация и обобщение знаний по теме «Одежда», развитие навыки чтения, устной речи, воспитание эстетических взглядов

Оборудование урока: учебник, компьютер, рисунки детей, раздаточный материал, презентация, доска

Формы урока: фронтальная, индивидуальная, парная

Ход урока:

I Подготовительный этап.

1. Приветствие. Мотивация.

- Good morning! I’m glad to see you! How are you? (We are fine, thanks)

- Sit down, please

- Today we have the unusual lesson. We have guests [gests]. I’m sure that we will work well. Are you ready to start our lesson? Let’s do it! 

We can’t live without clothes. It’s a necessary thing. We usually dress ourselves according to the

seasons of the year:

2. Речевая разминка

 We can’t live without clothes [klоузиз]. It’s a necessary thing. We usually dress ourselves according to the seasons of the year.

Teacher: What do you usually wear in winter when it’s cold?

Pupil: We usually wear high boots, tights, sweaters, pullovers, trousers, overcoats, coats, boots.

Teacher: What do you wear in spring when it’s warm?

Pupil: We usually wear jeans, trousers, skirts, blouses, blazers, shoes.

Teacher: And what do you wear in summer when it’s hot?

Pupil: We wear T-shirts, shorts, trousers, skirts, blouses, socks.

Teacher: What do you wear in autumn when it’s cool?

Pupil: We wear  raincoats, jeans, trainers, boots and shoes, caps, gloves.

Teacher: What do you usually wear in winter when it’s cold?

Pupil: We usually wear high boots, sweaters, pullovers, trousers, coats(куртка, плащ), boots.

Teacher: What do you wear in spring when it’s warm?

Pupil: We usually wear jeans, trousers, skirts, blouses, shoes.

Teacher: And what do you wear in summer when it’s hot?

Pupil: We wear T-shirts, shorts, trousers, skirts, blouses, socks.

Teacher: What do you wear in autumn when it’s cool?

Pupil: We wear  raincoats, jeans, trainers, boots and shoes, caps, gloves.

3. Проверка д/з

Ok, at home we drew [dru:] pictures. Now show us your drawings and tell “What do you like to put on”? (I like to put on a…) What kind of clothes you prefer to wear? Name the items of clothing.

Tell me, please. Where do you wear the dress? Can you wear it at school? At home? (We can put on it at the school, etc)

4. Тема и цель урока.

All well done (все молодцы). What do you think, what is the topic of our lesson?

Yes, the topic of our lesson is the clothes for different occasions, for different places, seasons.

Purpose (цель урока) of our lesson is to learn how to speak on the topic of clothing. Today we will speak about clothes for different occasions [əʾkeɪӡəns]

II. Основной этап.

  1. Повторение лексики. Активизация лексических навыков.

- Look at the blackboard, at the words. There are the items of clothes.

The task for you – to divide into 2 columns (For a boy or for a girl).

На доске находятся карточки с названиями одежды на англ.яз. Надо слова распределить в две колонки:  for a boy, for a girl.

A skirt, jeans, a T-shirt, trainers,  boots, a dress, shoes, a scarf, a blouse, tights [taits](колготки), gloves, a sweater, socks, shorts, drawers [dro:z] (подштанники, кальсоны).

-What’s right! Well done!

2. Закрепление лексики. Riddles (Загадки)

- I read riddles in Russian, and you, you must answer in English

Я читаю загадки на русском языке, а вы должны ответить на англ.яз.

  1. Варежки для ног (socks)
  2. Шутовской колпак

С головы снят,

На ноги надет,

Бубенцов нет.

Кто его надевает.

Тот холода не знает. (tights)

  1. Ношу на голове поля,

Но это вовсе не земля. (a hat)

  1. Не галстук он, не воротник,

А шею обжимать привык.

Но не всегда, а лишь тогда,

Когда бывают холода. (a scarf)

  1. Широка да тонка,

Надувает бока,

Весь день на мне ездит.

Не слезая сидит,

А ночь придёт –

Свернётся и спит. (a shirt)

  1. Развитие навыков чтения

Open your book at p.85 ex.5

  • There are 3 texts. Let’s read these. Настя and Арюна read the first text, Номина, Дима and Артем read the 2 text, Юра and Люда read the 3 text.
  • What are these texts about?
  • At the beginning of the texts, there are four sentences, 4 questions. Which one is suitable [‘s(j)u:təb(ə)l] for your texts? (соотнести)
  1. Физкультминутка

Up, down, up, down

Which is the way to London Town?

Where? Where?

Up in the air

Close your eyes

And you are there

  1. Активизация грамматических навыков.
  • You have cards on your desks. Let’s repeat …. And choose the rights forms and complete the sentences
  1. Your clothes (is/are) always nice.
  2. My new pyjamas (is/are) very warm and cosy
  3. His warm jacket (was/were) in the hall. He didn’t wear (it/them) to school.
  4. This nightie (is/are) a good present for Ann.
  5. My mother bought a new hat. She really likes (it/them).  

III. Заключительный этап.

Обобщение урока.

-Today you wear the different clothes.

- Let’s look at Yura. What is he (she) wearing? What does he (she) look like?

Tell me, please, where can you wear (put on) these clothes? Where can you go in these clothes?

Анкета-рефлексия

На уроке я работал активно/ пассивно

Своей работой на уроке я доволен/ недоволен

Урок показался мне коротким/ длинным

За урок я не устал/ устал

Мое настроение стало лучше/ стало хуже

Материал урока был для меня

понятен/ непонятен

интересен/ скучен

полезен/ бесполезен

  • The lesson is over! Now listen to your marks.
  •  Open your record-books, write down your home task -  Ex9 p.87
  • Thank you for your work! Good-bye!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

П резентация к открытому уроку по английскому языку в 6 классе

Слайд 3

Ex 1 . WHAT CLOTHES CAN YOU SEE IN THE PICTURE ? A. Shorts B. Jeans C. Leggings D. Trousers

Слайд 4

WHAT CLOTHES CAN YOU SEE IN THE PICTURE ? A. Hat B. Suit C. Skirt D. Dress

Слайд 5

WHAT CLOTHES CAN YOU SEE IN THE PICTURE ? A. Jacket B. Raincoat C. Fur coat D. Dressing gown

Слайд 6

WHAT CLOTHES CAN YOU SEE IN THE PICTURE ? A. Boots B. Shoes C. Trainers D. Tie

Слайд 7

WHAT CLOTHES CAN YOU SEE IN THE PICTURE ? A. T-shirt B. Shirt C. Blouse D. Suit

Слайд 8

WHAT CLOTHES CAN YOU SEE IN THE PICTURE ? A. Mittens B. Gloves C. Slippers D. Tie

Слайд 9

WHAT CLOTHES CAN YOU SEE IN THE PICTURE ? A. Hat B. Cap C. Fur cap D. Gloves

Слайд 10

WHAT CLOTHES CAN YOU SEE IN THE PICTURE ? A. Raincoat B. Jacket C. Dressing gown D. Fur coat

Слайд 11

WHAT CLOTHES CAN YOU SEE IN THE PICTURE ? A. Boots B. Shoes C. Trainers D. Tie

Слайд 12

WHAT CLOTHES CAN YOU SEE IN THE PICTURE ? A. Hat B. Cap C. Fur cap D. Gloves

Слайд 13

WHAT CLOTHES CAN YOU SEE IN THE PICTURE ? A. Sweater B. Suit C. Slippers D. Pyjamas

Слайд 14

WHAT CLOTHES CAN YOU SEE IN THE PICTURE ? A. Jacket B. Raincoat C. Fur coat D. Dressing gown

Слайд 15

Clothes For boys For girls jeans a T-shirt trainers boots shoes a scarf a sweater socks shorts drawers [ drɔːz ] a skirt jeans a T-shirt trainers boots a dress shoes a scarf a blouse tights [ ta ɪ ts ] gloves socks shorts

Слайд 16

Task on the cards Your clothes (is/ are ) always nice. My new pyjamas (is/ are ) very warm and cosy His warm jacket ( was /were) in the hall. He didn’t wear ( it /them) to school. This nightie ( is /are) a good present for Ann. My mother bought a new hat. She really likes ( it /them).

Слайд 17

Ex 2. WRITE WHAT THEY ARE? This is a ____________ .

Слайд 18

Ex 2. WRITE WHAT THEY ARE? This is a ____________ .

Слайд 19

Ex 2. WRITE WHAT THEY ARE? These are __________ .

Слайд 20

Ex 2. WRITE WHAT THEY ARE? This is a ____________ .

Слайд 21

Ex 2. WRITE WHAT THEY ARE? This is a ____________ .

Слайд 22

Ex 2. WRITE WHAT THEY ARE? This is a ____________ .

Слайд 23

Ex 2. WRITE WHAT THEY ARE? This is a ____________ .


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока по английскому языку в 5 классе "Путешествие в страну английского языка""

Урок разработан по УМК "Английский язык". 5 класс, 1-й год обучения, авторы О.В.Афанасьева, И.М. Михеева в рамках повторения темы "Я, моя семья". Урок проводится с использованием оборудования лингафон...

План – конспект урока по английскому языку в 5 класс по теме "What Is It?" по УМК "Английский язык" О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой для общеобразовательных учреждений, 1-й год обучения.

Вашему вниманию представлен план-конспект урока английского языка в 5 классе по теме «What Is It?» (Блок III, Step 19) по УМК "Английский язык" О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой для общеобразовательных ...

План – конспект урока по английскому языку в 6 класс по теме "Seasons and Weather" по УМК "Английский язык" О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой для общеобразовательных учреждений, 2-й год обучения.

Вашему вниманию представлен план-конспект урока английского языка в 6 классе по теме «Seasons and Weather» по УМК "Английский язык" О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой для общеобразовательных учреждений. ...

Конспект урока по английскому языку в 5 классе «Путешествие в страну английского языка»

краткий конспект урока по английскому языку 5 класс Лондон...

План-конспект урока по английскому языку "УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических навыков по теме «Моя комната»"

"УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических  навыков по теме «Моя комната»"...