Разработка урока-обобщения на тему: "The USA".
план-конспект урока по английскому языку (6 класс)

Сизякина Елена Сергеевна

Урок позволяет закрепить лексический материал по теме "The USA", развивает навыки говорения путем опроса и участия в беседе. Развивает память, речь, воображение учащихся, навыки сотрудничества.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл the_usa_urok-obobshchenie_6_klass.docx30.29 КБ

Предварительный просмотр:

Урок английского языка

Классы: 6-е.                                

Учитель: Сизякина Елена Сергеевна

Тема: «The USA», урок-обобщение.

Цель: закрепить лексический материал по теме, развивать навыки говорения.

Задачи:

Образовательные:  

  1. Закрепить лексический материал по теме “The USA”.
  2. Развивать навыки говорения путем опроса, участия в беседе.

Воспитательные: совершенствование духовно-нравственных качеств личности,  развитие мотива учебной деятельности, формирование личностного смысла учения, развитие навыков сотрудничества

Развивающие: развивать речь, память, воображение учащихся.

Форма урока: комбинированный урок.

Методы: фронтальный устный опрос, упражнения.

Приемы: вовлечение в интересную деятельность, хоровое проговаривание.

Оформление: меловое оформление доски.

План урока:

ОНУ.

Целеполагание и актуализация.

Основная часть.

Подведение итогов.

Ход урока.

I. Начало урока. Рапорт дежурного.

T: Dear students! Today we will prepare for an interesting and exiting traveling to a very large English-speaking country. Which country is this song from? Listen to the song and guess the name of this country. Why do we think so?

 (Звучит песня “Yankee Doodle”)

Yankee Doodle went to town,

A-riding on a pony;

Stuck a feather in his hat

And called it macaroni.

Yankee Doodle, keep it up,

Yankee Doodle dandy;

Mind the music and the step

And with the girls be handy.

Yes, it is an old American song. It is now the national anthem of the American state Connecticut.

The topic of our lesson is: “Travelling to America”.

(Слайд 1.)

II. Предъявление новой лексики по теме. Фонетическая зарядка.

But first let us read and translate the new words to the topic.

(Слайд 2.)

to occupy [‘okjupai] занимать

to include [in’klu:d] включать

to stretch простираться

total area [‘tэutl ‘eэriэ] общая площадь

to border [‘bo:dэ] on граничить с

coast [‘kэust] побережье

highly developed [di’velэpt] высокоразвитый

independence независимость

III. Warming up. Тренировка лексики по теме «Путешествие».

T: Do you like to travel? What can you tell me about travelling? (Слайд3)

Travelling is…

  • …a good way of getting information.
  • …a way to have good time.
  • …a way to learn languages.
  • …a possibility to communicate with people from other countries.
  • …a way to visit places of interest and to feel greatness of monuments of the world history and art.

Tourism is very popular all over the world that is why people began to establish different companies for comfortable travelling.  

Which ways of travelling do you prefer? Why?  Use active words.

I consider

I believe

I think

To my mind (Слова написаны на доске.)  (Слайд 4.)

P: (in chain)

I like (I don’t like) to travel:

by plane;

by train;

by ship;

by bus;

by car;

on foot, because it is interesting;

                                  cheap;

                                  exiting;

                                  expensive;

                                  popular;

                                  slow;

                                  dangerous;

                                  fast;

                                  romantic;

                                  comfortable;

                                  boring.

How can we travel to the USA? Can we travel to the USA by ship?  Let us travel by plane because it is very fast, comfortable and exiting.  

There are a lot of places of interest in our world and many beautiful countries.

Tell me the names of the cities and places of interest  on the screen. (Приложение 1)

(Слайд 5)

 IV. Активизация лексического материала по теме США.

How much do we know about the USA? Read the sentences and find the right answer. (Слайд 6)

1.Christopher Columbus discovered America in…

    a) 1402                     c) 1492

   b) 1482                     d) 1432

2.The American flag is often called…

  a) Union Jack           c) The Stars and Stripes

  b) The Red Dragon    d) The White Eagle

  3.There are… stripes on the American flag.

    a) 7                             c) 50

   b)  6                            d) 13

4.The capital of the USA is…

  a) Washington, D.C.   c) New York

  b) London        d) Los Angeles

V. Чтение текста с извлечением необходимой информации.

1. Работа по книге И. В. Цветковой «Английский язык для школьников и поступающих в ВУЗы».

Open your books on page 87 and find the answer to the question:

Is the USA a very large country? (Слайд 7)

2.Чтение информации о символах США. (Слайд8)

The flag of the USA is often called “The Stars and Stripes”. There are 50 stars on it: one for each state.

The flag has 13 stripes. There are 7 red stripes and 6 white stripes: one stripe for each of the first 13 colonies of the USA.

 The eagle became the official national symbol of the country in 1782. It has an olive branch (a symbol of peace) and arrows (symbols of strength). You can see the eagle on the back of the dollar bill.

One of the most famous symbols of the USA is the Statue of Liberty. France gave the statue to America in 1884 as a symbol of friendship. The Statue is in New York on Liberty Island.

“Uncle Sam” is a cartoon symbol of the American Government. He has appeared in magazines and newspapers for last 150 years. In 1812 Samuel Wilson sold meat to US Army. Everybody called him Uncle Sam. The first letters of his name US were the same as the first letters of the United States.

T: Answer my questions:

How many stars and stripes are there on the American flag?

What is the official symbol of the country?

Who gave the Statue of Liberty to America?

What was “Uncle Sam” by profession?

T: And now listen to the melody of the National anthem of the USA.

(Звучит мелодия Национального гимна США)

3. Беседа о географическом положении США.

T: Find the information about the geographical position of the USA.(Слайд 9)

Работа по учебнику Цветковой.  

What countries does the USA border on? (Слайд 10)

Call the largest rivers of the USA. (Cлайд 11)

Are the lakes of the USA very deep? (Слайд 12)

Name the highest mountains of the USA. (слайд 13)

Describe the climate of the USA. (Слайд 14)

Т: What places of interest would you like to visit in America? Look at the list  of the best places to visit in the USA.  

4.Чтение информации о штатах США.  

Используются сведения из Интернета.

T: How many states are there in the USA? (Слайд 15)

Now read the Internet information and count the states. (Приложение 2)

There are 51 states there.

Name the largest states and give the transcription to the names.

Ha доске прикрепляются названия штатов, к ним подбирается транскрипция.

T: Name the Largest cities of the USA.  

What is the capital of the country? (Слайд  16)

What places of interest would you like to visit? Read the Internet Information.

V. Знакомство с политическим устройством США.

The United States has two main political parties: the Democrats (the Donkey) and the Republicans ( the Elephant ).(Слайд 17)

   There are other political parties too, but they play little if any role.  

How to become  President of the USA. (Слайд 18)

To become a US President you must…

  • be 35 or older;
  • be a US citizen born in the USA;
  • have lived in the USA at least 14 years.

You can only serve two terms.

T: Answer my question. Can anybody of us be selected as a new President of the USA? Why?

P: We were not born in the USA.

T: Who was the first president of the USA? (Слайд 19) How many presidents can we see in the picture?

Who is the new president? Look at the information about Barack Obama.(Cлайд 20, 21)

Работа по карточкам. (раздаточный материал)

End the follow sentences.

Barack Obama is………..(the 44th President of the USA)

He was born in…………..(Hawaii)

He is……                           (47)

His profession is …………(politician)

His residence is in…………(Kenwood)

His children’s names are…(Malia Ann, Sasha)

VI.Знакомство с праздниками США.

On July 4th 1776 the United States became independent  from England.

On this day the Declaration of Independence was signed. It is a national public holiday celebrated with parades, patriotic music, public  meetings and speech- making. There are picnics and barbecues, and in the evening there are big firework shows.

Контроль аудирования. Listen to the tape and match the events that the children would like to visit.(Выполнение упражнения

Flag Day June 14th )

T: What is a traditional dinner during the Thanksgiving Day?

VII. Заключительный этап урока. Подведение итогов.

Thank you for attention. Our lesson is over.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока "Обобщение изученного по теме "Причастие" в 7-ом классе.

В разработку урока входит конспект, составленный с учетом новых требований по развитию УУД. ...

Разработка урока-обобщения по теме "Евразия", 7 класс, география

Разработка урока-обобщения по теме "Евразия", 7 класс, география....

Методическая разработка. Урок обобщение по теме Уральский экономический район для учащихся 8-9 классов "Урал – волшебная сокровищница нашей страны".

Неповторима и поистине сказочная природа Урала. Чарующая красота голубых озер, причудливые скалы и горные хребты. И действительно, природа щедро одарила Урал. Привычны высказывания об ...

РАЗРАБОТКА УРОКА-ОБОБЩЕНИЯ ИЗУЧЕННОГО ПО ТЕМЕ «ИМЯ СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ»

Данный урок является уроком повторения и закрепления   пройденного материала,целью которого является правильное применения правописания гласных о и е в суффиксах чик-,щик- после шипящих, применен...

РАЗРАБОТКА УРОКА-ОБОБЩЕНИЯ ИЗУЧЕННОГО ПО ТЕМЕ «ИМЯ СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ»

Данный урок является уроком повторения и закрепления   пройденного материала,целью которого является правильное применения правописания гласных о и е в суффиксах чик-,щик- после шипящих, применен...

Разработка урока "Обобщение темы "Натуральные числа"

разработка урока а татарском языке в 5 классе...

Разработка урока "Обобщение и систематизация знаний по теме «Имя прилагательное»"

Урок разработан с учетом  обобщения и систематизации знаний учащихся об имени прилагательном в 6 классе...