Внеклассное мероприятие Квест-игра по английскому языку для 5-ых классов "Who knows English better"
методическая разработка по английскому языку (5 класс)

Квест-игра по английскому языку для 5-ых классов к УМК Spotlight? Ю.Е.Ваулина, Д.Дули, О.Е.Подоляко, В.Эванс. Игра по станциям с заданиями разного рода (чтение, письмо, лексика, грамматика).

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл stsenariy_kvest-igry_2022_angl.yazyk_-_kopiya.docx26.34 КБ

Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5-ых классов

«Забавный английский»

«Funny English»

Цель: повышение интереса учащихся к изучению английского языка и к стране изучаемого языка.

Задачи:

  1. Образовательные:

- расширить лингвистический кругозор и эрудицию учащихся;

      2. Практические:

            - активизировать и закрепить лексику по пройденным темам;

            - повторить грамматический материал Present Continuous;

            - повысить интерес учащихся к изучению английского языка;

      3. Развивающие:

            - развивать устную речь учащихся;

            - развивать языковую догадку, внимание и логическое мышление;

      4. Воспитательные:

            - воспитывать умение работать в команде;

            - воспитывать чувство взаимопомощи и уважительного отношения к соперникам;

       Оборудование:

  Карточки с заданиями, музыкальное сопровождение, маршрутный лист, грамоты.

Ход игры

  1. Организационный момент

Good afternoon boys and girls! I’m glad to see you at our unusual lesson. As you see today we’ve got a lot of guests at our lesson. Be more active today and don’t worry please and try to do your best. OK?

We are going to have a trip round the English language today. We’ll have a lot of fun. We’ll visit a lot of interesting stations. Today we’ll have a competition between six teams. Each team has its name, motto and captain. You should do the tasks correctly and for each correct answer I’ll give you a score. And at the end of the lesson we’ll know who’s the winner.

So, let’s start! Are you ready? OK! Ready, steady, go!

  1. Приветствие команд. Презентация названия команды, девиза.

Station 1 “Funny questions”

Read and answer the questions:

  1. The colour of the sun is…
  2. What colour is the sky?...
  3. The first month of the year…
  4. The month that follows October…
  5. Boys and girls at school are…
  6. Your mother and father are your…
  7. What language do people speak in England?
  8. What language do people speak in Russia?
  9. You pick flowers in a …
  10. Seventeen plus two is…

Station 1 “Funny questions” (ответы)

  1. Yellow
  2. Blue
  3. January
  4. November
  5. Pupils (students)
  6. Parents
  7. English
  8. Russian
  9. Garden (forest)
  10. Nineteen

Station 2 “Animal world”

За 5 минут вспомнить как можно больше диких животных. Максимально баллов- количество животных (пусть пишут на листах, чтобы не было повторов)

Station 3 “Countries and nationalities”

Write the nationalities

  1. Australia-
  2. The USA-
  3. The UK-
  4. France-
  5. Japan-
  6. Russia-

Station 3 “Countries and nationalities” (ответы)

  1. Australian
  2. American
  3. British
  4. French
  5. Japanese
  6. Russian

Station 4 “Prepositions of place”

Choose the correct item

  1. Dave’s trainers are ……the bed.
  1. in             b) under            c) over
  1. The armchair is …… the fireplace.
  1. next to     b) behind          c) on
  1. Tom has got a painting  … the wall.
  1. on            b) in                  c) in front of
  1. There is a computer … the desk.
  1. next to     b) in front of     c) on
  1. My bed is … the window.
  1. behind     b) in                  c) under
  1. The desk is … the bed.
  1. next to     b) on                 c) under

             Station 4 “Prepositions of place”(ответы)

  1. B
  2. A
  3. A
  4. C
  5. C
  6. A

         Station 5 “Lazy sentences” (Make up your own sentences in Present Continuous Tense)

  1. cooking, is, she, now.

________________________

  1. football, Peter, is, at the moment, playing.

__________________________

  1. my, is , mother, TV, watching.

__________________________

  1. Alice, homework, doing, is, her.

_________________________

  1. are, what, doing, you?

__________________________

Station 5 “Lazy sentences” (Make up your own sentences in Present Continuous Tense)

Answers:

  1. She is cooking now.
  2. Peter is playing football at the moment.
  3. My mother is watching TV.
  4. Alice is doing her homework.
  5. What are you doing?

        Station 6 “Prepositions of time” (Fill in:  in, at)

  1. Is David … home today?
  2. Laura goes to bed late … the evening.
  3. Tom’s lesson starts ….. 3 o’ clock.
  4. I always get up early …. the morning.
  5. What do you usually do … the weekend?
  6. He goes to school … half past five.

      Station 6 “Prepositions of time” (Fill in:

         in, at) (ответы)

  1. at
  2. in
  3. at
  4. in
  5. at
  6. at

    Station 7 “Funny adjectives” (Complete the phrases with suitable words)

1

as busy as…

a

a kitten

2

as wise as …

b

an ox

3

as playful as …

c

a snale

4

as slow as …

d

a bee

5

as strong as …

e

an owl

6

as stubborn as…

f

a mule

    Station 7 “Funny adjectives” (Complete the phrases with suitable words) ( ответы)

1) d

2) e

3) a

4) c

5) b

6) f

   Station 8 “Reading” Read the text and underline the correct word.

Hi Mark!

       How are you? My name’s Betty and I’m  nine years old. I’m from England and I go to a Green School. I’m new to the school.  My favourite subject is Art and I also like PE and English. My lunch break is from 12:30 to 1:30 every day. My English lesson is on Thursdays.

       Well, that’s about it. Please write soon and tell me about your school.

        Bye for now,

        Betty

  1. Betty’s 9/10 years old.
  2. Betty is at Green/ Red School.
  3. Betty’s new/old to the school.
  4. PE/Art is Betty’s favourite subject.
  5. The lunch break is at 12:30/1:30.
  6. The English lesson is on Fridays/Thursdays.

Station 8 (ответы)

  1. 9
  2. Green
  3. new
  4. Art
  5. 12:30
  6. Thursdays

  1. Подведение итогов игры. Рефлексия.

Подсчитываются очки команд, объявляются победители.

-Thank you for your work. You all were active and clever today.

- Do you like our competition?

Маршрутный лист 5-А класс

Название станции

Максимально возможный балл

Количество полученных баллов

Отметка о выполнении

1

Station 1

“Funny questions”

10

2

Station 2

“Animal world”

3

Station 3

“Countries and nationalities”

6

4

Station 4

“Prepositions of place”

6

5

Station 5

“Lazy sentences”

5

6

Station 6

“Prepositions of  time”

6

7

Station 7

“Funny adjectives”

6

8

Station 8

“Reading”

6


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие: Квест-игра"Остров сокровищ".

Разработка этого внеклассного мероприятия дает возможность посмотреть на изучаемый в курсе физики материал под новым углом зрения.Отбор изучаемого материала и организации занятия обусловлены  воз...

Внеклассное мероприятие: квест-игра «Доброта – спасет мир»

Дети знакомятся с правилами квест-игры и выполняют задния на  нравственную тему "Добра -спасет мир"....

Внеклассное мероприятие: Квест-игра "Наследство Артура Спайдервика"

План-конспект занятия с "олимпиадниками" по теме "Чтение карты"...

Внеклассное мероприятие "Квест-игра"

Данное мероприятие знакомит обучающихся с нормативами ВФСК "ГТО"....

Методическая разработка внеклассного мероприятия «Квест-игра «Мы – за здоровый образ жизни»

Здоровье — это главная ценность жизни, оно занимает самую высокую ступень в иерархии потребностей человека.Здоровье — один из важнейших компонентов человеческого счастья и одно из вед...

Внеклассное мероприятие Квест-игра по профориентации "Профессии вокруг меня"

Квест-игра по профориентации "Профессии вокруг меня".Цель: способствовать приобретению подростками знаний о профессиях, активизировать самоопределяющегося подростка для ценностно-нравственны...