Контрольная работа для 7го класса
тест по английскому языку (7 класс)

Шевченко Татьяна Викторовна

Контрольная работа по итогам изученного материала первого модуля УМК "Английский язык", автор Кузовлев

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon kim_7oy_klass.doc111 КБ

Предварительный просмотр:

МУНИЦИПАЛЬНАЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

«СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА №12» г. ВОРКУТЫ

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ

ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

ДЛЯ  7-го КЛАССА

ВЫПОЛНЕНО: Шевченко Т.В.

учитель английского языка

        

ВОРКУТА 2022

                                              Пояснительная записка

Контрольно – измерительные материалы предназначены для проведения контрольной работы для учащихся, получающих основное общее образование по предмету «Английский язык». Проверочная работа оценивает общеобразовательную подготовку учащихся по итогам освоения предметного содержания 1 модуля УМК «Английский язык», автор Кузовлев,  7-ого класса.

Контрольная работа по английскому языку для 7 класса по структуре и содержанию приближена к новой форме итоговой аттестации в 9 классе. Все задания имеют практическую направленность, так как языковые явления, проверяемые ими, составляют необходимую лингвистическую базу владения грамматическими, лексическими и речевыми нормами.

План работы:

№ п/п

Проверяемые элементы содержания

Коды проверяемых элементов содержания

(из КЭС демоверсии для 9 класса или 11 класса)

Коды проверяемых умений

(из КЭС демоверсии для 9 класса или 11 класса)

Уровень сложности

(Б, В)

Максимальный балл за выполнение задания

1

Выборочное понимание нужной/интересующей

информации из текста (просмотровое/поисковое

чтение)

2.2

1.2.2

Б

5

2

Выборочное понимание содержания несложных аутентичных адаптированных текстов разных жанров (изучающее чтение)

3.2

1.3.2

Б

5

3

Полное и точное понимание содержания несложных аутентичных адаптированных текстов (изучающее чтение)

3.3

3.3

Б

4

4

Аффиксы существительных:-er; -or; -ist; -ledge;- ian;

5.3.6

5.3.1

Б

6

5

Условные предложения реального  характера.

5.2.7

5.1.6

Б

3

6

Наиболее употребительные личные формы глаголов действительного залога: Past Simple/ Past Continuous

5.2.15

5.2.6

Б

5

7

Заполнение анкет и формуляров

4.1

4.2

В

10

Всего заданий - 7, из них по уровню сложности: Б – 6; В- 1;

Максимальный балл - 38

Общее время выполнения работы – 45 минут

Прилагаются:

  • 2 варианта;
  • ответы;
  • критерии оценивания

1. Listening Comprehension.                                                                                              

TAPE SCRIPT:

-David, haven’t you forgotten about your meeting with your aunt Victoria today?

- Of course I haven’t mum. I’m leaving soon. What’s the time?

-It’s five past nine.

- We are meeting in fifty five minutes, at ten o’clock in the gym.

- Shall I drive you or will you walk?

- Don’t worry, mum! I’ll catch a bus.

- OK. It’s really neither cold nor hot.

- Yes, I’ll be fine.

- David, can you see my grey bag? I can’t find it!

- I’ve seen it on your chair.

- No, there is my white one. And I need my small, grey bag.

- Look mum, it’s behind the door.

- Oh, there it is. Thank you!

- And mum, can I take six dollars thirty cents for a new magazine?

- Yes, Here is seven dollars, dear.

- Thank you!

- Have a nice day!

-You too, mum!

Variant 1.

1. Listening Comprehension.                                                                                              (5 points)

Вы услышите диалог. Для каждого предложения A  — E выберите слово или словосочетание, соответствующее содержанию диалога. К каждому пропуску подходит только одно слово или словосочетание. Вы услышите запись дважды. При повторном прослушивании проверьте себя. У Вас есть 45 секунд, чтобы ознакомиться с предложениями.

А. David and his aunt have a meeting at _________.

1.  9:05 am                 2. 10 am                       3. 9:55 am

 B. David will go to the shopping centre _________.

1.  on foot                  2. by bus                      3. by car 

C. The weather is _________.

1.  cold                      2. hot                           3. warm

 D. A white bag is _________.

1.  behind the door     2. behind the chair         3. on the chair

 E. David needs _________ for a new magazine.

1.  $6.30                   2. $7                             3. $6.13

2.Read the text and find out if the information is true/ false or not stated:                    (5 points)

Alice is our new classmate. She came to our town from the north of Russia. She is very sociable, polite and friendly. We have many subjects and she is one of the best. She likes science, but her favourite subject is English. She is the best translator in our class. Next month we have an important event that’s why we are getting ready for it. We think of a concert: poetry, songs and dances. Alice is responsible for the dances, you know she is also very good at dancing.

Everybody likes this girl. She is really hard-working. She tries her best to help everybody who needs her help. I am happy to have such a nice classmate.

1)Alice is in the same class with me. ______

2)Alice is a Russian girl. _______

3)She is not good at all the subjects. _______

4)Alice’s favourite subject is science. ________

5)Alice is responsible for the concert. ________

3.Unite the parts of the sentences:                                                                                (4 points)

1)I like biology …..                                                 a)because it’s very difficult.

2)My favourite subject is PE….                              b)because I think it will be useful in my future.

3)I cannot solve this problem…..                            c)because I am interested in in growing plants.

4)I learn English now…..                                                d) because our teacher is the best.

4.Use the suitable suffix to make the nouns (-or; -ian; -er; -r; -ist; -ledge)                (6 points)

play- _____________                                music - ______________________

write- ____________                                 know- _______________________

act- ______________                                cartoon - _____________________

5.Write the verbs in the correct tense: (conditional I)                                                   (3 points)

If she learns the new words, she _________ (get) a good mark for dictation.

If the weather ________ (be) nice, our class will go on excursion next Sunday.

Bill will help me with my project if I __________ (ask) him.

6. Write the verbs either in Past Simple or in Past Progressive tense:_____          __(5 points)

I ____________ (do) my homework while my sister __________ (play) the ball.

Ann ________ (eat) an ice-cream when I ________ (meet) her yesterday.

We ____________ (visit) our granny last weekend.

7. Give the full answers to the following questions:                                                     (10 points)

How old are you? ________________________________________________________________

What grade are you in? ____________________________________________________________

Do you like school? _______________________________________________________________

What is your favourite subject? Why?_________________________________________________

What after-school activities do you have? _____________________________________________

Variant 2.

1. Listening Comprehension.                                                                                              (5 points)

Вы услышите диалог. Для каждого предложения A  — E выберите слово или словосочетание, соответствующее содержанию диалога. К каждому пропуску подходит только одно слово или словосочетание. Вы услышите запись дважды. При повторном прослушивании проверьте себя. У Вас есть 45 секунд, чтобы ознакомиться с предложениями.

А. David and his aunt have a meeting at _________.

1.  9:05 am                     2. 10 am                             3. 9:55 am

 B. David will go to the shopping centre _________.

1.  by bus                      2. on foot                             3. by car 

C. The weather is _________.

1.  cold                         2. warm                               3. hot

 D. A white bag is _________.

1.  behind the chair        2. behind the door                 3. on the chair

 E. David needs _________ for a new magazine.

1.  $6.30                   2. $7                             3. $6.13

2.Read the text and find out if the information is true/ false or not stated:                    (5 points)

Alice is our new classmate. She came to our town from the north of Russia. She is very sociable, polite and friendly. We have many subjects and she is one of the best. She likes science, but her favourite subject is English. She is the best translator in our class. Next month we have an important event that’s why we are getting ready for it. We think of a concert: poetry, songs and dances. Alice is responsible for the dances, you know she is also very good at dancing.

Everybody likes this girl. She is really hard-working. She tries her best to help everybody who needs her help. I am happy to have such a nice classmate.

1)Alice is in the same class with me. ______

2)Alice is a Russian girl. _______

3)She is  good at all the subjects. _______

4)Alice’s favourite subject is English. ________

5)Alice is responsible for the poetry. ________

3.Unite the parts of the sentences:                                                                                (4 points)

1) I like biology …..                                                 a) because our teacher is the best.

2) My favourite subject is PE….                              b) because I think it will be useful in my future.

3) I cannot solve this problem…..                            c) because I am interested in in growing plants.

4) I learn English now…..                                                d) because it’s very difficult.

4.Use the suitable suffix to make the nouns (-or; -ian; -er; -r; -ist; -ledge)                (6 points)

drive- _____________                                music - ______________________

work- ____________                                  know- _______________________

act- ______________                                 cartoon - _____________________

5.Write the verbs in the correct tense: (conditional I)                                                   (3 points)

If she ________(have) much money, she will buy this fantastic book.

If the weather ________ (be) nice, our class will go on excursion next Sunday.

Bill will help me with my project if I __________ (ask) him.

6. Write the verbs either in Past Simple or in Past Progressive tense:_____          __(5 points)

I ____________ (do) my homework when my father _____ (come) from work.

Ann ________ (eat) an ice-cream while I __________ (drive) her bike.

We ____________ (visit) our granny last weekend.

7. Give the full answers to the following questions:                                                     (10 points)

How old are you? ________________________________________________________________

What grade are you in? ____________________________________________________________

Do you like school? _______________________________________________________________

What is your favourite subject? Why?_________________________________________________

What after-school activities do you have? _____________________________________________

Критерии оценивания экзаменационной  работы

        Работа проверяется экспертом, который является учителем английского языка, в соответствии с ответами и критериями оценивания. Задание считается выполненным, если выбранный учащимся ответ совпадает с верным ответом. Задания оцениваются в 0,1 или 2 баллa.

          Максимальное количество баллов – 38

          Тестовый балл, полученный обучающимся по результатам выполнения работы, переводится в отметку. Шкала пересчета тестового балла в школьную отметку приведена в таблице 1.                                                                    Таблица 1

Шкала перевода в пятибалльную систему

«2»

«3»

«4»

«5»

0- 16 баллов

17– 24 баллов

   25 – 34 баллов

35 – 38 баллов

                                                                 Ответы

№ п/п

V-1

V-2

  1. 1

2

2

           2

2

1

           3

3

2

          4

1

2

                      5

1

1

         II          1

True

True

                     2

N/s

N/s

         3

False

True

         4

False

True

         5

False

False

III           1

2

3

4      

C

D

A

B 

C

A

D

B

            IV    

Player/ writer/ actor/ musician/ knowledge/ cartoonist

Driver/ worker/ actor/ musician/ knowledge/ cartoonist

V

will get

is

ask

has

is

ask

VI

was doing/ was playing

was eating/ met

visited

Was doing/ came

Was eating/ was driving

visited

В 7 пункте работы каждый верный ответ оценивается в 2 балла.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа для 7 класса по теме "Работа, энергия, мощность, КПД" 8 вариантов.

Контрольная работа для 7 класса на проверку умения решать расчётные задачи по теме "Работа, энергия, мощность, КПД" из 8 вариантов по 5 задач в каждом варианте....

Контрольная работа для 10 класса по теме: Работа. Законы сохранения.

Контрольная работа представлена в двух вариантах  различных уровнях сложности ( А1-А4 базовый, А5-А6, В1 повышенный, С1 сложный) с поэлементным анализом работы....

Контрольная работа 11 профильного класса проверочная работа по теории паскаля

Контрольная работа 11 профильного класса проверочная работа по теории паскаля...

Контрольная работа физика 7 класс по теме "Работа и мощность"

Контрольная работа взята из ФГОС УМК О.И.Громцева Контрольные и самостоятельные работы по физике. К учебнику А.В. Перышкина "Физика 7 класс"...