Урок-проект «The Theme Park of my Dream»
план-конспект урока по английскому языку (7 класс)

скоро лето, и все мы задумываемся где, мы будем каникулы проводить. А в нашем городе, куда можно сходить? На выходных прогуливаясь в парке, я представила, как было бы здорово, если у нас был парк развлечений.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл stepanova_m.v._7v.docx461.28 КБ

Предварительный просмотр:

Урок-проект «The Theme Park of my Dream»

Видеть наш город ухоженным и красивым - заветная мечта

не только взрослого населения, но и детей!

МБОУ СОШ 5, Чернушка, Пермский край

Участники: 7в класс

Руководитель: Степанова Марта Викторовна, учитель английского языка

Дата 28.04.2022

Ход урока:

  1. Организационный момент. Приветствие. Greeting. 1min

Teacher: Good day, pupils. I`m glad to see you. Are you ready for today? How are you today?

  1. It’s Warming-up. Лексическая зарядка. It’s tongue-twister. You Read and repeat all together, Then by yourselves. (1 min)

Nat can translate from Italian to Spanish,

Pat can translate from Spanish to Italian.

Can Pat translate from Italian to Spanish?

Can Nat translate from Spanish to Italian?

  1. Целеполагание. Teacher (3 min): Today we have an unusual lesson. There are English teachers in the classroom.  Look at them and greet them.

Пословица об отдыхе. Divide your time between work and play.

Teacher: Look at this picture and tell me, please, what the title of our lesson is

pupils: It’s amusement park. P2: Theme park P3: Funfair

скоро лето, и все мы задумываемся где, мы будем каникулы проводить. А в нашем городе, куда можно сходить? На выходных прогуливаясь в парке, я представила, как было бы здорово, если у нас был парк развлечений.

Какая будет цель урока?

Let's think about the aim of our lesson. (На экране – цель: создать проект тематического парка в нашем городе -  to make up a project of a theme park in our town)

Для этого нам нужно So we need

  • to revise the lexis - Повторить лексику по теме
  • to define the location of the park and its zones - Определить место расположения будущего парка, его тематические зоны
  •  Choose the attractions for the park. - Продумать аттракционы парка.
  •  Design a poster and present your product. - Создать плакат и защитить свой проект

Let’s start.  let's remember the words.  2min

Ex 1 EX.1 Match the verbs with the pictures to make an expression.

1. Fly (in a pirate ship)

2. Ride on (the big wheel, a rollercoaster)

3.  See (clowns performing tricks, famous landmarks, trapeze artists)

4. Go on (a water ride, a rocket journey)

5. Shake hands (with cartoon characters)

6. Meet (a ghost)

7. Explore (a haunted mansion)

8. Eat (a candy floss)

9. Go (a souvenir shopping)

Ex.2 now let’s work in pairs. Take cards and match the words to form collocations. Then use them to complete the sentences. Парная работа- раздать карточки, составь предложения.

Ex.3 And now look at the screen. You see 3 sentences. Find 2 true and one untrue sentence here. (2min)

1

  1. You can visit Disneyland in Tokyo.
  2. You can visit Disneyland in Paris.
  3. You can visit Disneyland in Moscow.

2

  1. The ghosts live in haunted houses.
  2. The ghosts live in my house.
  3. The ghosts live in old-fashioned castles.

3

  1. There is a secondary school in the amusement park.
  2. There is a Big Wheel in the amusement park.
  3. There is a rollercoaster in the amusement park.

4

  1. It’s possible to shake hands with your favourite cartoon characters in Disneyland.
  2. It’s possible to shake hands with a ghost in Disneyland.
  3. It’s possible to shake hands with Joe Biden in Disneyland.

Ex4 Now a reading exercise. You will work by yourselves. Take the green card and fill in the correct word.

Finished? Well, check it by yourselves according to the key on the screen(3min)

слайд с ответами

Ex5 Listen to Freddy and Ally talking about the things they are going to do when in London. What activities has each person chosen to do? (5min) вывести на слайд.

e.g.      C     Ally                                        A  walk around the city

1 ……………. Freddy                             B  go to museums and art galleries

2……………… Sue                                  C  go shopping

3 …………….. Nathan                           D see country side

4 …………….. Bob                                 E see Royal’s family home

5 ……………… Mark                              F spend time with the friend

Только, что мы прослушали диалог про людей, посещающих different place of interesting. (1 min -20min lesson)

  1. Do we have amusement parks in Chernushka?
  2. Do you want to have a children’s amusement park in our town? Yes, of course.
  3. Is it possible to create such a park nowadays? Maybe, possible if there is some investment
  4. We have a park, but we haven’t attractions there. Let’s make a project of such a park with attractions

Let’s make a park of your dream!!! Work in groups and design a zone for the park.   Выберите зону для вашего описания.

Предложить ребятам вытянуть тематическую зону. Let’s start project. (15 min)

1.Restaurant/café/ souvenir shopping

Little shop “Ice – Cream”. On a hot afternoon, a small ice cream shop is waiting for you. Here you will be offered ice cream for every taste and color! You can buy a souvenir for your friends and your family.

Example: This is our ………………. It is located the south of park.

You can buy….

You can eat…

it will be delicious!

2.  Attractions/carting/big wheel

Track CAR - karting will appeal to all the guys, and the boys especially.

If you want to ride with the breeze on a fast train, then boldly hit the road! It’s for little children.

BIG WHEEL – you can look and enjoy beautiful views of our town.

Example: This is our ………………. It is located the east of park.

You can ride on….

You can go on…

it will be fantastic!

3. A haunted mansion/theatre/circus

theatre - If you want to plunge into the world of puppets, you have a direct path to the puppet theater. Moreover, we will prepare all the productions for the theater ourselves!

Example: This is our ………………. It is located the north of park.

You can see….

You can shake hands…

it will be unbelievably!

4. theme park/locations/ booking/price

This is our theme park “…………………………….”. It is located in the town ………………

There are some amusement areas in our park. There are ………………………………………

Coming to our amusement park, adults and children will forget about the fuss and worries. You get into the fabulous world of fun and amazing attractions for children of any age.

Price: ………… For more information, call us 8(999)990991 or visit ...........(email address)

Our park the best!

Teacher: your park is amazing! I visited it with pleasure.

Рефлексия.

Скажите, на каком этапе работы урока возникли трудности? Вспомните цель и задачи урока? Мы выполнили цель? А задачи?

Самое время оценить работу группы.  У вас на столах лежат листы самооценки. Вам необходимо определить, как трудилась группа на каждом этапе работы над проектом.

Листы самооценки подпишите, позже я их соберу. Ребята, вы все молодцы! Хорошо потрудились!

Guys, you are all great! Well done!

Приложение1

Ex4  fill in the correct word.

Disneyland Paris is the perfect choice for a fun day out. You can 1) ………….. the big wheel, 2)…………… in pirate ship, 3)………… clowns performing tricks, 4)………………. with cartoon characters and 5)………………. a haunted mansion. And, of course,    6)………….. souvenir shopping and 7)…………. Candy floss.

Ride on, Fly, See, Shake hands, Explore, Go, eat

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок - проект (конференция) по ОБЖ для учащихся 10 класса по теме "Инфекционное заболевание. Грипп" , тип урока: "Защита проекта"

Грипп – это тяжелая вирусная инфекция, которая поражает мужчин, женщин и детей всех возрастов и национальностей. Заболевание гриппом сопровождает высокая смертность, особенно у маленьких детей и пожил...

"In a theme park"

презентация к уроку в 5 классе по учебнику Вербицкой "Forward"...

“Culture corner. Theme parks” –«Тематические парки» 7класс

Коспект урока "Culture corner. Theme parks" - "Тематические парки" 7 класс...

"Theme parks.Тематические парки"

Презентация "Theme parks.Тематические парки".  Учебник Spotlight...

Урок – проект по теме «Есть ли дроби в нашей жизни?» (Защита проекта.)

Урок – проект по теме «Есть ли дроби в нашей жизни?» (Защита проекта.)Тип проекта: практико-ориентированный.Виды деятельности: творческий, информационный, прикладной.Цель урока : нау...

урок-проект "My dream house"

Тип урока: урок-проект по теме «Мой дом»Цель урока:  совершенствование лексико-грамматических навыков по теме «Мой дом» ,развитие навыка проектной деятельности о...

самоанализ к уроку-проекту «The Theme Park of my Dream»

презентация к уроку-проекту...