Подготовка к олимпиадам, конкурсам
методическая разработка по английскому языку (5, 6, 8, 9 класс)

Протасова Татьяна Валерьевна

Представлены задания, презентации для подготвки учащихся к олимпиадам и конкурсам

Скачать:

Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

REVIEW

Слайд 2

STRUCTURE Introduction (о чем буду говорить) Main body (очень кратко о чем, сильные и слабые стороны) Conclusion (смотреть или не смотреть, почему)

Слайд 3

INTRODUCTION A basic introduction to the film What sort of film is it? Who is the director? Who are the stars? When was it made? I have recently watched …. directed by… The film can boast a star-studded cast ( похвастать звездным коллективом) / explore many issues( исследовать многие проблемы) / win universal approval ( заслужить всеобщее одобрение) …. The film was released in ( год)…… The film ( или его название) is ( тип фильма) well-dubbed/ low ( high)-budget ( жанр) science-fiction/drama/comedy/thriller/action…

Слайд 4

MAIN BODY 2 nd абзац : Основное описание сюжета . Что происходит ?( концовку фильма не писать). ( пишем в Present Simple) . The action of the film is set … The main character… The film starts with the scene.. 3 rd абзац : C казать о сильных и слабых сторонах фильма. ( использование слов-связок : however, on the other hand, in contrast with). What impressed me most is …/ One of the strongest things .. I was disappointed with ……/ One of the weakest things …/ Сильные слабые стороны: t he acting is moving/powerful/excellent/weak/disappointing/unconvincing ( неубедительная) the plot is gripping ( захватывающий) /dramatic/fascinating ( увлекательный) /suspense-filled/fast-moving the dialogue is touching( трогательный) /witty ( остроумный) /hilarious ( смешной) /boring. the characters are appealing ( unappealing) and true to life

Слайд 5

CONCLUSION Phrases you can use to end the review . Make a recommendation. *I would highly / strongly recommend …because * I certainly wouldn’t recommend …because * I strongly advise you (not) to …because * Everyone should watch this … immediately! * … is not to be missed ! * Don’t bother watching / going … because * It is a classic of its kind/ It is sure to be a hit/ best –seller It will change the way you think – она поменяет ход ваших мыслей I liked this movie, and it was a fun way to spend two hours, but I was positively underwhelmed by…( я был определенно не удовлетворен)

Слайд 6

Kinds of films Low-budget Малобюджетный Box-office hit Кассовый хит A flop Фильм-провал Black-and-white Черно-белое кино Silent Немой фильм Well-dubbed Хорошо дублированный With subtitles С субтитрами Flashback story История в воспоминаниях (например, «Зеленая миля»)

Слайд 7

Adjectives about films Jaw-dropping Потрясающий (дословно – такой, что челюсть отваливается) Breathtaking Захватывающий дух Action packed Наполненный действиями Hair-raising Страшный (дословно – такой, что волосы встают дыбом) Tearjerker Душещипательный (дословно – слезоточивый) Spine-tingling Берущий за живое (дословно – такой, что испытываешь покалывание в позвоночнике) Eye-opening Поучительный (дословно – открывающий глаза на что-то) Thought-provoking Заставляющий думать Awe-inspiring Внушающий благоговение

Слайд 8

Общие фразы для описания фильмов. A film can... boast a star-studded cast – похвастать звездным коллективом; explore (dare to tackle) many issues – исследовать (осмелиться решить) многие проблемы; do a commendable job translating the book to the screen – делать похвальную работу по адаптации (переводу) книги на экран; deal with controversial issues – иметь дело с противоречивыми проблемами; be a true classic of the silver screen – быть настоящей классикой киноэкрана; eclipse all preceding – затмить всех предшествующих; trigger a great deal of heated debates – вызвать много жарких дебатов; win universal approval – завоевывать всеобщее одобрение; bombard the viewer with scenes of suffering, upsetting or misleading information – « закидывать» зрителя сценами страданий, расстраивающей или неверной информацией.

Слайд 9

Хотите порекомендовать фильм к просмотру или книгу к прочтению? Давайте сделаем это так: The interesting facts offered in this book/film make it stand out – интересные факты, представленные в фильме/книге, выделяют ее среди других. Don’t miss it – не пропусти. It will change the way you think – она поменяет ход ваших мыслей. It is well worth seeing/reading – сто́ит того, чтобы его посмотрели/прочитали. It is a masterpiece of its kind – это своего рода шедевр. It succeeds in... – преуспел в... It is highly entertaining read – очень развлекательное чтиво.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Письменная часть на олимпиаде 1.Задание высокой сложности 2.Важно - у меть решить коммуникативную задачу!

Слайд 2

ЧТО ОБЯЗАТЕЛЬНО ДОЛЖНО БЫТЬ В ПИСЬМЕННОЙ ЧАСТИ: 1.Введение ( Introduction) первый а бзац 2.Основная часть ( The main body) второй абзац (возможен и третий) 3.Заключение (Conclusion) последний абзац

Слайд 3

1.Введение ( Introduction) первый абзац 1. Travelling broadens mind. Travelling is an important part of our life. It brings new impressions and makes life brighter. Travelling is a pleasant and useful experience. Travelling is a very nice activity. 2. Выразите свое мнение после вступительной ф разы. Скажите, что были за границей, путешествовали по России. Сообщите, что сейчас вы путешествуете по Золотому кольцу ( the Golden Ring) и вы остановились в каком-то городе.

Слайд 4

2.Основная часть ( The main body) второй абзац (возможен и третий) Решаете коммуникативную задачу. Упоминаете все пункты, которые даны в плане. Если плана нет, то примерные план составляете себе сами. Высказывания должны быть последовательны, с использованием слов-связок. in my view, to my mind, to my way of thinking — на мой взгляд, по моему мнению; personally, I believe that — лично я думаю, что; I feel strongly that — я глубоко убежден, что; I am inclined to believe that — я склонен полагать, что; it strikes me that, it seems to me that — мне кажется, что; as far as I am concerned — насколько мне известно. Иногда хочется подчеркнуть особую важность того или иного факта. Следующие слова помогут красочно, а главное, правильно это сделать: clearly , obviously — определенно, очевидно, бесспорно; needless to say — само собой разумеется; significantly , importantly — что особенно важно.

Слайд 5

В заключительном абзаце вы выражаете свое мнение (Почему вы рекомендуете). Используйте слова связки, прилагательные для выражения мнения. taking everything into account — принимая все во внимание После слов –связок ставим запятую!!!!! 3.Заключение (Conclusion) последний абзац above all — главным образом, а главное; all in all — подводя итог изложенному выше, отметим.

Слайд 6

Writing Time: 30 m inutes You are travelling through the Golden Ring now and your teacher asked you to recommend one of the Golden Ring’s cities to visit and the places to stay. Remember to mention: The name of the city - Where you can stay What excursions can you buy Why you like this place Use the following words: Vladimir, architecture , museum, amazing. Underline the required words. Write 100-120 words.

Слайд 7

You are travelling through the Golden Ring now . Write your recommendations to the foreign tourists. Use the following plan: the name of the city p laces to stay p laces to see w hy you recommend it to the foreign tourists Use the following words: enjoyable, foreigner, locate. Underline the required words. Write 100-120 words.

Слайд 8

Question s : Travelling Monologue Do you like travelling ? 1) What is the most comfortable way of travelling? 2) Do you prefer to travel with your friends or with your parents? 3) What can you advise a person who doesn’t know where to spend his/her holiday? 4) How do you prepare for travelling?



Предварительный просмотр:

* USE OF ENGLISH

Read the text below and choose the correct word for each space.

I enjoyed business studies at school and wanted to 1 ................... my knowledge of the subject so I decided to study it at university. Also I knew it would be

2 ................... later when I looked for a job. At first, the course wasn't quite

3 ....................... I had expected because it didn't cover the subjects I was particularly interested 4 ............... . We spent lots of time studying a range of subjects

5 ................... law and economics but I soon 6 ................... these are things you need to understand. In class we work in groups, preparing ideas, we then 7 ................... them with the others. Now we are learning how to make business plans and we can see how they would 8 ................... apply to the world of business. We have a very busy 9 ............. life at the university so whatever subject you study, you must be 10 ................... on it or you won't make yourself find the time to study.

1. increase       grow     fill      correct

2. likely     useful      possible      hopeful

3. that     which     what     than

4. by    with     of     in

5. so     as     such     like

6. explained      realized     showed      believed

7. divide     join     share     add

8. actually      just    presently    exactly

9. party     evening     social     free

10. glad      keen      clever      quick

USE OF ENGLISH

Read the text below and choose the correct word for each space.

English is the first language of many people in countries outside the United Kingdom. When you 1 .............. speakers of English from around the world, you 2 ................... notice that they do not all speak in the same way. There are also some 3 ................... in the words they use, including the names of 4 ................... objects that are part of everyone's daily life. But although pronunciation and 5 ................... are not the same everywhere, it is interesting that English speakers 6 ................... opposite sides of the world can understand 7 ................... other easily. It does not seem to 8 ................... where they learnt the language. And of course this is one reason why speakers of other languages are keen 9 ................... learning English too. If you know English, you are more 10 ................... to be able to study or work in all sorts of exciting places, such as the United States or Australia.

1. recognize      meet     find      attend

2. originally     strangely     curiously      immediately

3. mistakes     corrections       changes      differences

4. common      popular      favourite      general

5. reading      composition      dictation     vocabulary

6. of      in      from     at

7. each      one     the     some

8. mind     care     matter     worry

9. by    on     to     for

10. likely     probably    possibly      luckily



Предварительный просмотр:

Диктанты

Form 4

Dictation

Dan’s family isn’t big. He lives with his mother and father. His father is very busy. But at weekends he is with his son and wife.

26 words

 

 

Form 5

Dictation

Eric is from France, but he lives and works in Britain. Eric and his wife have a son. Eric plays for the British football team. He speaks English. He enjoys reading books in his free time.

36 words

France |frɑːns|

 

Form 6

Dictation

British people like animals. There are even special hospitals. They help wild animals. You can watch many films about wildlife. They are very popular. Many British families have 'bird tables'. Birds eat from them in winter. We should help animals.

40 words

Form 7

Dictation

Hobby means activity for enjoyment. There are hobbies for every personality, lifestyle and budget. Popular hobbies are collecting items, creating something useful, making things for decoration, board and card games. The most important thing is that you have fun with whatever hobby you choose.

 

44 words

Form 5

Dictation 

The Weekend

People in Britain work from Monday to Friday. They plan to go away for the weekend. Many families go to the seaside. Some of them travel by plane or by train. Others like travelling by car.

36 words

Form 6

Dictation

Halloween is on the 31st of October. It is a great holiday. Halloween is the end of autumn. Many countries celebrate it. People have costume parties. They play different games. Children get sweets from neighbours. Everybody is having fun.

40 words

: (colon) – двоеточие
(inverted commas) – кавычки
; (semi colon) – точка с запятой
´ (apostrophe или single quote) – апостроф

? (question mark) – вопросительный знак
, (comma) – запятая
. (dot, period или full stop) – точка (слово «dot» используется, как правило, в названиях email адресов или web адресов; full stop (брит. анг.) или period (амер. англ.) – это точка, которая ставится в конце предложения)
! (exclamation mark) – восклицательный знак


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Работа с одаренными детьми: подготовка к олимпиадам и конкурсам

Рекомендации учителям истории и обществознания для подготовки учащихся основной и старшей школы к олимпиадам по истории и конкурсам по истории...

Презентация по теме "Методика подготовки к олимпиадам и конкурсам"

Презентация по теме "Методика подготовки к олимпиадам и конкурсам"...

Статья "Система непревывной подготовки обучающихся к олимпиадам, конкурсам, проектам"

Статья "Система непревывной подготовки обучающихся к олимпиадам, конкурсам, проектам"...

Система непрерывной подготовки учащихся к олимпиадам, конкурсам

Для эффективной подготовки к олимпиаде важно, чтобы олимпиада не воспринималась как разовое мероприятие, после прохождения которого, вся работа быстро затухает. Подготовка к олимпиадам должна быть сис...

Опыт работы по педагогической деятельности «Технология работы с одаренными детьми: подготовка к олимпиадам, конкурсам»

За время моей педагогической работы были разные ученики. Мало встречалось детей, которые довольствовались только работой с учебником. Им не хватало информации получаемой на уроке. Они интересовались д...

Психологическое сопровождение обучающихся при подготовке к олимпиадам, конкурсам, соревнованиям

В данном материале представлены награды детей, участвующих в конкурсах различных уровней, при сопровожении педагога-психолога. Сопровождение осуществляется при сотрудничестве с лидерами Школьного учен...

Работа с одаренными детьми: подготовка к олимпиадам, конкурсам по учебным предметам

Главное, что должен понимать педагог, работающий с одарёнными детьми – это то, что одарённость не является ни врождённой, ни наследуемой;  одарённость не является свойством каких-то о...