№18 The English Language Festival
методическая разработка по английскому языку

Макое Евгения Федоровна

The English Language Festival

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл the_english_language_festival.docx43.25 КБ

Предварительный просмотр:

Положение

по проведению ежегодного фестиваля по

иностранному языку (английский язык)  «The English Festival» 2019 год

Цели фестиваля:

Актуализация  роли иностранного языка как учебного предмета и как средства международного общения.

Задачи:

  1. Обобщить имеющийся передовой опыт М.О. школ района в преподавании иностранного языка.
  2. Расширять кругозор и кросс-культурную грамотность учащихся.
  3. Повысить качество знаний учащихся по предмету через интерактивную внеурочную (клубную) деятельность.

Оборудование:

             Интерактивная доска, проектор, CD-диски, магнитофон, компьютер.

Целевая аудитория: 9-11 классы.

Место проведения: МБОУ «КСОШ №2» актовый зал

Количество участников от школ: не более 8 человек в команде.

Дата и время проведения:

30 октября 2019 года, с 11 до 15 часов.

Форма проведения: фестиваль.

Ответственные:

        М.О учителей английского языка МБОУ «КСОШ №2»

План проведения мероприятия

Мероприятия:

Время:

Критерии:

Примечания:

1

Презентация команд

3 мин

Креативность, мобильность и связь с предметом

Приветствуется единая форма (на усмотрение школ)

2

Лексико-грамматический тест

15 мин

Знание грамматики и лексики

Электронное тестирование Число участников 2 человека

3

Поэтический конкурс (конкурс чтецов)

5 мин

Выразительность, темп, интонация, хорошее произношение

Участники конкурса должны представить автора произведения, указать страну. Объем не менее 15 строк. Тематика  любая.

4

Конкурс английских и американских песен

5 мин

Оригинальность, хороший язык

Указать название, автора, композитора, страну. Допускается использование фонограмм и другого музыкального сопровождения.

Перерыв на обед с 12.30 до 13.10 (комплексный обед в столовой «КСОШ №2» в пределах 100 руб.)

5

Драматизация

Не более 7 мин

Оригинальность, адекватный язык, массовость, декорации и костюмы.

Могут быть короткие пьесы, шутки, миниатюры, анекдоты.

6

Конкурс переводчиков

Не более 10  мин

Литературный вариант, адекватный язык, точность передачи смысла

От каждой команды по одному участнику

7

Оригинальный номер по страноведению

Не более 7 мин

Оригинальность, массовость, элементы шоу, раскрытие особенностей стран (страны)

Краткая презентация англо-говорящих стран (страны)

Визитка Members of the Team “School 2 Celebrities”

Звучит 20th Fox фанфарная

Members of the Team “School 2 Celebrities” (список команды)

Никита: Hi, ladies and gentlemen! I’m Mr. Media. Press is said to be the fourth power. That’s why I dream of being a journalist of a famous newspaper and writing about celebrities in the world.  

Диана: Hi! I’m Miss Charm. Marilyn Monroe is my role model but I like her beauty and a womanly manner. In my dreams I see myself as a well – known actress of cinema and theatre.

Виталий: Hello, everyone! And I’m Mr. Astronomer. I’m enthusiastic about stars, planets and galaxies. Maybe someday I’ll go to space where I want to see God and extraterrestrial creatures. Per asper ad astra, my friends!

Дарина: Hello, public!  I’m Lady Dancing. Dancing is highly spiritual in which we experience an incredible, almost absolute sense of freedom! It’s my cup of hot tea! I love it!  

Бэлик: Hi! I’m fond of being strong and fast. I’m Mr. Wrestler. Do jogging every day and you’ll be healthy! And I think, both beauty and sport will save the world!

Валя: My kisses to you all! I’m Miss Music. I think music is the magic universal language. It makes us hope, believe and love. Sing and never give up!

Тамир: Hello, guys! I’m Mr. Doc. I’d like to be a cool one like the smart doc from “Doctor House” movie. Find a right doc and take care of yourself.

Настя: My blessings to you! I’m Miss Pets Lover. My favourite Hollywood Actor is Jim Carry. I like his part of Ventura in Doctor Dolittle movie. I think pets are good friends, cause they are kind and funny.  

Виталий: We’re different but we all have in common – (и все хором отвечают) «We like English!»

Все поют песню:

Everybody’s a dreamer and everybody’s a star

And everybody thinks of movies, it doesn’t matter who you are

There are stars in every school

In every house, on every street

But if we walk down Holy Boulevard

our names’re not written on concrete!

Because we’re “School 2 celebrities!”

(Никита показывает эмблему команды)

В конце машут публике и уходят по 4 человека за кулисы.

Фестиваль английского языка 2020 года, октябрь

Команда «Australians » (список участников)

Визитка команды

Под музыку выходят в танце аборигены. Выходят остальные члены команды и рэпом читают визитку.

  1. We’re the people of the Southern hemisphere
  2. We’re the people of the Cross, didn’t you hear?
  3. Our climate’s cool, we’ve got beautiful ports.
  4. We’ve got beautiful cities, we love to play sports. Yeah!
  5. We’re ruled by the monarch, the British Queen.
  6. Our flag’s Union Jack, you’ve probably seen.
  7.  We adore our animals, do you know who?
  8. They’re the dingo and emu, koala and kangaroo!
  9. The people of the land down under, we are aliens
  10. Who are we? Who are we? Who are we? (поворачиваются по очереди и хором) Australians!

                                       

 Презентация Австралии

(Учащиеся сидят за партами, учитель географии начинает вести урок)

Эржена: A Geography lesson. The pupils of the 9th Class are going to learn about one of English – speaking countries. They should guess what country it will be.

(Учитель показывает слайд с отрывком из фильма «Пекло», где в конце показана самая известная достопримечательность Австралии).

Дима: I know this film, it’s “Sun light”! Oh! Look! It’s Sydney Opera House.

Кристина: Dima, I know you read a lot. You are absolutely right. Well, so what country are we going to speak about today?

Буянто: Marya Ivanovna, I think it’s Australia! I like this country!

Кристина: Why?

Буянто: because it’s a beautiful country with the unique nature. And I know that the natives of the country are the Aborigines. (слайд 1)

Кристина: Of course, your home work was to find some information about a country which is a continent, a country and an island all at the same time. Let’s see what you learnt. Dima, what is Sydney Opera House? (слайд № 2)

Дима: It’s one of the greatest examples of 20 th century architecture. It was conceived by Danish architect Joern Utzon. It is a symbol of Sydney’s cultural life.

Кристина: And what is Sydney?

Владик: It’s the largest and oldest city in Australia. Tourists from all over the world are attracted by its natural beauty? Mediterranean climate, its impressive galleries, museums, architecture and parks.  I also know about other seven capital cities. They are Adelaide, Brisbane, Canberra, Darwin, Hobart, Perth and Melbourne. The capital of Australia is Canberra.

Кристина: Nice job, Vladik! Thanks. And what is the national anthem of the country?

Ксюша: Advance Australia Fair (Звучит гимн Австралии). I’ve known that the head of the country is the Queen of England – Elizabeth the Second. The flag is the small Union Jack which represents the historical link with Britain, the large seven – pointed star is the six states and the territories, the small stars form the Southern Cross – the southern hemisphere.

Кристина: What can you tell about Australians?

Миша: Australians are very kind and friendly. They are sport lovers. This country is one of the few countries in the world that has participated in all of the Olympic games since they were organized.

Кристина: What are the most famous and favorite animals in Australia?

Кристина Мигмарова: They are the emu, the koala, the kangaroo, the dingo. We can see two of them on Australia’s coat of arms – the official emblem of the Australian Government.

Кристина:

Кристина: And now, there is a quiz «What do you know about Australia»? Choose the correct answer, please.

  1. Australia was discovered in 1770 by
  1. Captain James Cook
  2. Christopher Columbus
  3. Neil Armstrong
  1.  Australia is located in
  1. the eastern hemisphere
  2. the  southern hemisphere
  3. the  western hemisphere
  1. It is situated
  1. west of Africa
  2. north of Asia
  3. south of Asia, between the Pacific and the Indian Oceans.
  1. Australian island – state is
  1. Sydney
  2. Tasmania
  3. Queensland
  1. About a quarter of Australians citizens were
  1. from Latin America
  2. born overseas and migrated to Australia
  3. in Canberra
  1. The Aborigines are
  1. the Australian natives
  2. the American natives
  3. the New Zealand natives
  1. Second largest city of Australia is
  1. Canberra
  2. Melbourne
  3. Darwin
  1. The climate is
  1. varied, from tropical to temperate
  2. severe
  3. mild
  1. Australia hosted the Olimpics in Sydney in
  1. 1956
  2. 2000
  3. 2003
  1. This Russian scientist, humanist and zoologist lived in Australia
  1. M. Lomonosov
  2. N. Miklouho – Maclay
  3. S. Kovalevskaya  

ДРАМАТИЗАЦИЯ КОМАНДЫ

(A man didn’t see well, so he went to consult the doctor)

(Заходит пациент к врачу)

- Good morning, doc!

- Morning, please sit down. What’s up with you?

- Oh, I can’t see well in these glasses, doc.

(Врач проверяет его зрение молча, пациент начинает икать, врач молча слушает его)

Пациент хочет знать, что не так с ним. Но врач продолжал обследовать пациента)

Наконец – то пациент спрашивает:

- What do you think is wrong with me?

- I don’t know. I’m trying to understand what kind of illness you can pay for!

(A week has passed. The patient wants to thank the doctor).

- Thank you very much, doc! In these glasses I can see perfectly!

A tourist, an English old woman got lost in a Russian town  Malinovka. She was tired and sat on the bench on the bus stop. Looking at the map, she is trying to decide what direction she can go to.

English woman: Oh, my God! What a hot day! How can I get to my hotel. I need to ask somebody…

(Рядом садится бабушка)

English woman: Oh, I read it in a travel magazine…

Russian woman: Да, с магазина я, с магазина, вот нонче купила себе маслица, да Люське обещала.

English woman: Oh! I’d like some cold milk

Russian woman:  Иванова Милка – то. Не – е, ей не обещала. Бедна она, мужик – то ее к Люське ушел, но он этого не хотел, не хотел!

English woman: You can show me the way to hotel, hotel?

Russian woman: Да не хотел он, не хотел. Просто Люська его, бац! И приворожила. А свово – то мужика бросила. Денег найн, одна музыка, так и таскал за собой, как его контрабас.

English woman: Oh, really? What number of bus?

Russian woman: Как у нас говорят «Зри в корень». А тута хоть зри не зри… (машет рукой)

English woman: Number three. Thanks a lot. I’m so tired and hungry. I need a cup of coffee.

Russian woman: Люська – то! Гадает на кофе.

English woman: Oh, yes, coffee, coffee!

Russian woman;  У тебя дед есть, дед есть?

English woman: Dad? Oh, dad. He died 40 years ago

Russian woman: Мой тоже. Ой, как я его любили! Как я его любила!

English woman: (соскакивает) Oh, it’s my bus, number three! I need to go to the hotel!

Russian woman: Ну, что подруга, пойдем к Люське да чаек с вареньем попьем) Тащит за собой англичанку.

English woman: Oh, no mam! I need to go to hotel!              

Drama “The best of Bollywood – the Call of Blood”

Действующие лица:

  1. Девушки и мальчики для танца
  2. Девушка Гита
  3. Юноша Радж
  4. Мама
  5. Папа
  6. Брат Ракеш
  7. Дядя Синг Хан
  8. Семья Брахман

Ведущий:  (Включить  № 1 Bollywood presents)

 Bollywood Pictures presents - the best of musicals  «The Call of Blood»!

There lived a very poor man whose wife was probably kidnapped for her beauty. Before her disappearance, she gave birth to two sons Rakesh and Kumar and a daughter. The baby girl was given an amazing name Gita.

 One day the poor man left alone with his sorrow and three children had nothing to eat and feed them, so that he decided to give away his sons and a daughter to three families who lived in different parts of Gang country. They had no children but had some money for living.  

Act 1: (Слайд № 1 с изображением индийской деревни)

Father:  (Сультимов Белиг) Oh, my dears! We’re hungry! I have no milk to feed you! I have no money! I’m a beggar! ( плачет, хватаясь за голову). Forgive me, please! I have to give you away to Brahman and Suri families. Maybe someday I’ll see you again, my dears! But you won’t recognize me! The only way to see you in the future is to sell myself to serve for Singh Khan, my wife’s cousin.

Oh, my poor children!  (Плачет, у него забирают детей, он бежит за ними и все уходят под печальную музыку).

Act 2: (Слайд № 2 с изображением индийской улицы)

Ведущий: 18 years later. Gita became a pretty girl and met her love in the street coming back from the college after passing exams.

(Гита идет с сумкой и сталкивается с Раджем)

Gita: (роняет сумку) Oh! What a crazy day today!

Raj: Oh, sorry! Sorry! I’m so clumsy and absent - minded! (неуклюжий и рассеянный)

Gita: Oh, no, don’t be sorry! I’m clumsy and absent – minded too.

Raj:  What’s your name, pretty girl?

Gita: Gita

Raj: I’m Raji Brave.

Gita: Are you? Raj! Oh, I heard of you! You are a local spider man and you fight with injustice! Every girl would like to be your girl friend or wife.

Raj:  Oh, I need only one sweetheart for all my life. I think, it’s …. (начинают петь и на фоне песни идет небольшой перевод. Постепенно уходят за кулисы).

Act 3: (Слайд № 3 с изображением танцевального конкурса)

Ведущий: Gita also danced beautifully so that, the master of the local clan fell in love with her. He saw her at the Dance Contest and decided to kidnap her.

(Танцуют девушки: Шелковникова Ж, Гатапова Д, Реховская А и Горелова Д в центре. Резко останавливается музыка. Девушки пугаются и убегают в стороны.)

Gita: What’s happened?

Singh Khan: (хлопая в ладоши) Bravo, bravo, pretty woman! I’m charmed by your dance and beauty! You’ll dance only for me! (приказывает своим слугам схватить ее). Take her away! And do it quickly! I’ll talk to the police boss about it. He’s my friend.

(Люди мафиози пытаются схватить Гиту, она противится, но ее держат два слуги хозяина и здесь появляется Радж)

Raj: Hey, you! Singh Khan! The master of evil and poor people’s misfortunes! Don’t touch the girl!

Singh Khan: And whose miserable voice I hear! Take him away too! (Начинается драка)

Father: Oh! I have the same birthmark on my shoulder! Gita! My dear daughter! It’s you! I’ve seen you! (Подбегает к Гите и видит родимое пятно. Обнимает ее и целует)

Gita: My Mum told me when I was 15  I was adopted and my real father lives in this town. Yes, I have the same birthmark! (родинка) Oh, Father! (обнимает отца).

Rakesh: (смотрит на свое пятно и кричит): Oh, father! Oh, sister! I’ve found you! I’m Rakesh, your son and brother! (обнимаются)

Raj: Oh, no! I don’t believe my eyes! You are my family! I’m Kapur, your son and brother!

Gita: No, you are Raj!

Raj: No, Raj Brave is my nickname! I’m your brother, Gita! (обнимаются)

Singh Khan: Oh, forgive me, Gita and Raj! I’m your uncle. I have the same birthmark! ( обнимаются).

Вдруг все слышат чей – то плач и все замолкают. Медленно из – за кулис выходит похищенная когда – то мама (Доржиев Ж) и говорит сквозь слезы):

Mother: My dears! And I’m your Mother!

(Дети подбегают и целуют маму)

Children: Oh, Mummy! You are alive!

Father: (подходит к жене и говорит): My dear Sati, you’ve found us! It’s the call of blood!

(Играет музыка и все под нее танцуют и уходят за кулисы)

Фестиваль английского языка 2021 года

Название конкурса, максимальный балл

СОШ № 1

СОШ № 2

Майская. СОШ

Улюнхан СОШ

Барагхан.

СОШ

Аргадин

СОШ

Дыренская

СОШ

Могойтинская

СОШ

  1. Визитная карточка (название команды, эмблема, девиз) (5)

  1. Лексико – грамматический тест (за кажд. прав. ответ – 1 балл)

  1. Фонетический конкурс «Poems contest» (5)

  1.  Конкурс переводчиков (за кажд. прав. ответ – 1 балл)

  1. Конкурс английских и американских песен (5)

  1. Драматический конкурс «Drama contest» (5)

  1. Оригинальный номер по страноведению (5)

Итого:

Призовое место

Ключи к тестам: 1. 1) is; will play 2) admiring 3) arrives 4) will receive 5) have never been 6) was discovered 7) came; were playing 8) has just finished  2. 1) to 2) at 3) by 4) for  3. 1) population 2) celebration 3) difference 4) global   4. 1) Посмотрите на ярлык Ваших джинсов и Вы , вероятно, увидите, что они изготовлены не в той стране  где Вы сейчас живете 2) Люди понимают, что мы живем в маленьком мире и глобальные проблемы можно решить только совместными усилиями. 3) Современных подростков часто считают поколением, которое интересуется только дешевыми формами развлечений 4) Многие люди предпочитают снимать квартиру вместо того, чтобы купить собственную   5. 1) He was always interested in reading history books. 2) It’s no use of trying to wake her up early in the morning 3) How long have you been learning English? 4) Our flight is delayed. Let’s go to the café and have smth. to snack  

“The English Language Festival - 2013”

Grammar, Vocabulary and Translation Test

  1. Put the verbs in brackets in the right form:

  1. If the weather (be) fine, we (play) outside.
  2. I can’t help (admire) insects. They perfectly (organize)!
  3. The train (arrive) at 6 o’clock. Let’s wait here!
  4. I don’t know when he (receive) my letter.
  5. I never (be) to London.
  6. America (discover) by Christopher Columbus.
  7. When Mr. Brown (come), they (play) chess.
  8. Jane just (finish) school. She wants to spend next year abroad.

  1. Fill in the gaps with the right prepositions:
  1. Can I speak … Mrs. Smith, please?
  2.  Don’t laugh … her. She is nervous.
  3. I have always been fascinated … the history of ancient people.
  4. Mary has been playing the piano … 2 years.

  1. Complete the sentences with the right parts of speech.

  1. The … of the country is mainly English – speaking                                         POPULATE
  2. May I invite you to the … of my 20th birthday?                                            CELEBRATE
  3. The … between you and me is that I know the news and you don’t.                      DIFFER
  4. … organizations deal with the problems that can’t be solved by one country.        GLOBE

  1. Translate the sentences from English into Russian:
  1. Look at the tag of your jeans and you are likely to see that they were not made in the country where you’re now.
  2. People understand that we live in a small world and global problems can only be solved by working together.
  3. Modern teenagers are often viewed as the generation which is interested only in cheap forms of entertainment.
  4. A lot of people prefer to rent a flat instead of buying their own.

  1. Translate the sentences from Russian into English:
  1. Он всегда интересовался чтением исторических книг.
  2. Бесполезно пытаться разбудить ее рано утром. (wake smb. up)
  3. Сколько лет Вы изучаете английский?
  4. Наш рейс отложен. Давай пойдем в кафе и что – нибудь перекусим!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сертификат об участии в образовательном марафоне "English language teaching"

Сертификат об участии в образовательном марафоне "English language teaching"...

Конкурс: The English language week!

создать презентацию грамматической, лексической или страноведческой темы с помощью программы Power Point....

Roots of the English language

Данная презентация содержит информацию об истории английского языка, которая может быть использована как дополнительный материал к уроку в 8 классе (учебник Кауфман К), а также на факультативных ...

English Language

Материал содержит текст "English language": лексические задания к тексту....

Положение по проведению районного фестиваля английского языка "The English language festival"

Внеклассная работа является обязательным компонентом деятельности каждого учителя английского языка. Она позволяет повысить интерес учащихся к изучаемому языку, углублять и расширять их знания, соверш...

Материалы для проведения внеклассного мероприятия по английскому языку «English Song Festival»

Представленный материал не включает себя фонограммы, записи видеороликов с английскими субтитрами по причине их большого размера....

Research work The role of English cartoons in the learning of English language by children

English is becoming the world's first universal language. We use different sources to learn English. Research task •Define what cartoon films are •Find out what benefit can bri...