"Healthy way of life" (здоровый образ жизни)
методическая разработка по английскому языку (6 класс)

Бордачева Татьяна Венедиктовна

Материалы к уроку "Здоровый образ жизни"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_healthy_way_of_life.docx7.97 КБ
Файл at_the_doctor.pptx1.28 МБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок на тему «Здоровый образ жизни»

Цель: систематизировать и обобщить знания учащихся по теме «Healthy way of life»
Задачи урока:
Образовательные
- обобщение лексического материала по теме « Health»;
- обобщение грамматического материала (модальный глагол « should »);
- развитие навыков говорения, чтения, письма.
Развивающая
- развитие коммуникативных навыков по теме « Health and Care»;
- развитие творческих способностей учащихся;
- развитие памяти, внимания , мышления.

Воспитательная
- воспитание здоровых привычек и культуры здорового образа жизни;
- воспитание умения работать в сотрудничестве.

Тип урока: обобщающий урок

Оборудование: раздаточный материал ( Questionnaire , пословицы, карточки с текстами, картинки), интерактивная доска, презентация Power Point

Ход урока

I. Greeting and Aim
Hello,boys and girls! Today our lesson is devoted to a very important problem. As you know some people are healthy , some people are unhealthy. Health is the most precious thing in people’s life. We can’t buy health , but we can do a lot to keep it. Today we are going to do some interesting exercises, to role-play some situations, to guess crosswords, etc.

Фонетическая зарядка
Let’s remember some provebs about health. You will get the beginning and the end of the proverbs. You must find your pair and give russian equivalent to these proverbs.


1) Good health is above wealth.
2) Live not to eat but eat to live.
3) An apple a day keeps a doctor away.
4) A sound mind in a sound body.
(выходят к доске и прикрепляют получившиеся пословицы).

II. Основная часть урока

1. Grammar Practice ( Повторение грамматического материала ( модальный глагол « should »).
Игра “Рыбалка”
What should we do, if we don’t feel well?(go to the doctor). Yes,you should consult a doctor. If you feel too ill to go to the doctors, send for him. He will examine you. Finally he'll prescribe the treatment and write out a prescription. Let's imagine the situation Now we’ll go fishing.
Here is a lake and fish with different diseases. You must get a fish and your friends will give you some advices.

have a temperature.
have a toothache.
have a cough.
have a running nose.
have a pain in the leg.

have a backache.

have a terrible headache.

have a stomach ache.

Ученики дают советы:

If you have … you should / shouldn’t …

2. Reading. Post-reading tasks (7 min).

Group work.

1) T suggests LL to read the texts "My friend Lucy" and answer the questions after them.

My friend Lucy

My friend Lucy is fond of talking about health and diets. She is sure that a proper diet and exercise are both important for good health. As Lucy is not good at sports and doesn’t like to go in for running, swimming or skiing she prefers to keep to a diet. She has been on different diets since last year. First she tried the Japanese diet of rice, fish and vegetables, then Lucy decided to take no sugar with her drinks. She didn’t eat fried fish, meat or eggs. She took no butter, cream or sour cream. She ate a lot of cottage cheese and some other dairy products. But alas Lucy falls ill very easily and she permanently has colds.

Questions:

1. Diets don’t always help, do they?

2. What is important for good health? (to eat healthy food, do sports, etc.)

3. What should you do to keep fit?

#1040;ктивная пауза (физ.минутка)

4. Healthy/ unhealthy

“We are what we eat” says the proverbs. If we don't eat healthy food, if we don't eat regularly, we will fall ill. What is healthy food? That is a question! Boys and girls, I'd like you to tell me what food is healthy and what is unhealthy. (презентация)

5. Watching video

I suggest you to watch the video about school lunches in different countries. Your task is to tell in what country is the most useful school lunch(to your mind). Просмотр видео

Дети высказывают свое мнение после просмотра.

III. Заключительная часть урока

1. Project work – Health code.

T. – We can't buy health, but we can do a lot to keep it. In order to be healthy we should follow some special rules. Take the paper, choose the pictures and the right rules for your group and try to make a short project on our topic “Health code” (you should …/ you shouldn't)

Get up early and go to bed early
Eat fast (junk) food

Wash your hands before eating
Smoke
Watch TV too long
Go in for sports
Clean your teeth once a day
Sleep enough
Take a cold shower
Eat too many sweets
Spend much time indoors
Eat between meals
Air the room

Eat healthy meal

2. Chant about healthy rules

Chant “Health”

1. How to live healthy life?

That is a question!

Go to doctor's regularly

Follow his suggestion!

2. Early to bed

Early to rise

Makes a man healthy,

wealthy and wise

your day with exercise!

Put your shoes and run,

Take your bike

Take your bike

Take your bike and ride!

4. Don't eat junk food!

Eat healthy useful food!

Choose vegetables and fruit,

Meat, fish and yogurt!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Health. At the doctor's

Слайд 2

New lexics backache headache stomachache

Слайд 3

earache toothache fever

Слайд 4

sore throat sneeze cough

Слайд 5

How do you feel ? I feel ... terrible ... awful ... not so good

Слайд 6

What's the matter ? What's wrong ? I have ... the flue ... a cold … a fever ... a headache My _______ hurts !

Слайд 7

Put the bandage Take some ... pills ... medicine ... cough siry p Drink plenty of fluids Get lots of rest


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Классный час по здоровому образу жизни: "Кто кого? или проблемы подростка?"+презентация о вреде курения " Мы против....". Самопрезентация на конкурс классных руководителей: "Образ жизни...."

Состояние здоровья российских школьников вызывает серьезную тревогу специалистов. Наглядным показателем неблагополучия является то, что здоровье школьников ухудшается по сравнению с их сверстник...

Тема урока: Методическая разработка интегрированного урока( английский + ОБЖ) по теме "Health and healthy lifestyle. Healthy food (Здоровье и здоровый образ жизни." Здоровое питание) 6 класс

Интегрированный урок Английский+ОБЖ  в 6 классе по теме  Health and healthy lifestyle. Healthy food (Здоровье и здоровый образ жизни. Здоровое питание)...

Презентация к уроку в 5-6 классах "Здоровый образ жизни" (Keeping healthy)

Презентация к уроку в 5-6 классах "Здоровый образ жизни" (Keeping healthy)...

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ К ПРОБЛЕМЕ ФОРМИРОВАНИЯ ЗДОРОВОГО ОБРАЗА ЖИЗНИ У ШКОЛЬНИКОВ. Часть 2. Общая характеристика образа жизни и его влияния на здоровье и качество жизни.

В работе рассмотрены основные характеристики такого понятия как здоровый образ жизни. Образ жизни, это деятельность личности. Характер активности. Сфера активности. Вид активности....

Методическая разработка урока английского языка по теме «Здоровый образ жизни» ("Healthy Lifestyle")

Урок предназначен для среднеобразовательной школы среднего звена (в частности, для 6 класса). В свете современной жизни и здоровьесберегающих технологий данный урок очень актуален и направлен на приоб...

Студенческий исследовательский проект «We are for the healthy lifestyle - Мы за здоровый образ жизни!»

Студенческий исследовательский проект «We are for the healthy lifestyle - Мы за здоровый образ жизни!»...