тест Passive voice
тест по английскому языку (9 класс)
Тест для учащихся 9 класса "Страдательный залог" предназначен для проверки усвоения материала по изученной теме.
Скачать:
| Вложение | Размер |
|---|---|
| 14.57 КБ |
Предварительный просмотр:
Тест 10 класс.
Passive Voice.
1 вариант
Упражнение 1. Выберите правильный вариант и переведите на русский язык.
- The news programme (is watched /watched) by millions of people every day.
- The Mona Lisa (painted / was painted) by Leonardo da Vinci.
- The new cinema (be built /will be built ) next year.
- New pop groups (are much spoken / is much spoken) about among teenagers.
- Alexander Pushkin’s first poem (was written /written ) when he was fourteen.
Упражнение 2. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present, Past или Future Simple Passive.
- Tom always (to ask) at the lessons.
- I (to ask) at the last lesson.
- Our country house (to finish) next year.
- This work (to do) tomorrow.
- Hockey (to play) in winter.
Упражнение 3. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Simple,Present Continuous, Past Simple, Future Simple. Используйте Активный и Пассивный залог.
- The house ___________(to build) in 2025.
- The Brooks ___________(to become) famous last year.
- Money _____________(to keep) in a bank.
- The letter__________(to send) yesterday.
Упражнение 4. Передайте следующие предложения в Passive Voice.
1. My mother cooks breakfast for the whole family
2. Dave invited me to the party
3. Mr. Hopkins will teach you English.
4. Tom gave Nick a book for his birthday.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Тест для подготовки к ГИА и ЕГЭ на употребление Passive voice.
Тест позволяет повторить пассивный залог....

A LESSON FOR GRADE 7 (A text-book by M. Biboletova “Enjoy English”). THEME: "USING THE PASSIVE VOICE" (Unit III. Look At Teenage Problems: School Education). Presentation " THE PASSIVE VOICE".
Урок комплексного применения знаний и умений. Отвечает требованиям ФГОС. Цели: Консолидация грамматического материала по теме “The Passive Voice”. ...





