Урок-викторина"Who Wants to Master English?"
методическая разработка (8 класс) по теме

Нестеренко Татьяна Юрьевна

Урок-викторина«Who Wants to Master English?» (учебник «EnjoyEnglish» 8кл., автор М.З. Биболетова) является уроком обобщения и контроля таких лексических тем как: «Погода; окружающая среда; СМИ» и грамматического материала по теме: «Условные предложения». Данный урок направлен на развитие монологической и диалогической речи учащихся, развитие их памяти, внимания и мышления, а также повышает интерес у учащихся к изучению английского языка, воспитывает у них чувство толерантности и терпимости в работе в команде. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon english_week_.doc47 КБ

Предварительный просмотр:

ENGLISH WEEK

Учитель: Нестеренко Т.Ю.

Класс: 8 «А»

Тема: «Who Wants to Master English? » (урок-викторина)

Цель: 1. Повторить изученный лексический материал по темам:

 « Weather; Environment; Mass Media»; грамматический материал по теме «Conditional Sentences ( I, II, III)»;

           2. Развивать навыки монологической речи, память, внимание, мышление у учащихся;

           3. Воспитывать интерес к изучению иностранного языка.

Оборудование: раздаточный материал ( карточки с разными видами заданий, кроссворд).

 Содержание викторины (раунды):

GAME “WHO WANTS TO MASTER ENGLISH?”

ROUNDS:

  1. Word Puzzle ( collect six words using these letters)

- earthquake                              - drought

- disaster                                    - damage

- research                                   - emergency

- explore                                     - shake

- achievement                             - exploration

- prohibit                                     - recycle

  1. Worldly Wisdom ( here you can see 4 proverbs, find the Russian equivalents to them)
  • To everything there is a season. (Всему своё время)
  • After rain comes fine weather.( Будет и на нашей улице праздник)
  • It is never too late to learn. ( Учиться никогда не поздно)
  • Knowledge is  power. ( Знание- это сила)

  • Better late than never.( Лучше поздно, чем никогда)
  • Health is above wealth. ( Здоровье дороже золота)
  • Don’t teach a fish to swim. ( Не учите меня жить)
  • Devil is not so black as he is painted. ( У страха глаза велики)

  1. Substitutions ( the next task for you is to put the missing words into the following sentences)
  1. In Britain people often start__________ by talking about the weather.
  2. Sometimes it rains so heavily that the British say, “ It’s raining____________
  3. Now _______ are awarded to good hotels.
  4. The satellite was __________ into space three days ago.
  5.  The Earth is a part of _____________  

( stars, conversations, launched, the Universe, cats and dogs)

  1. The first story about a space ________ was written in the year 150.
  2. Fortunately tornadoes can be ____________
  3. _________ is very dangerous for people, wildlife and the environment.
  4. Keep yourself  informed about environmental __________
  5. Don’t leave your __________ planning to late.

( predicted, problems, flight, pollution, career)

4. Linguistic and Cultural Questions ( по 6 вопросов для каждой команды)

5.Our Dreams ( I’ve got two cards for you: on the one card you’ll see the beginning of the sentences, on the other card there are their endings. One by one in each team, you’ll read the sentence, trying to find the end of it.)

  1. If we cut down fewer forests
  1. we wouldn’t have so many environmental problems
  1. If we were clever and careful
  1. the air would be clean and fresh
  1. If we took care of our planet
  1. we wouldn’t leave among litter and waste
  1. If people hadn’t thrown away so much rubbish
  1. pollution wouldn’t have killed so many fishes and plants in the sea
  1. If people had been more careful
  1. the Earth would be safe now
  1. If we thought about our future
  1. we wouldn’t have cut down forests

(1-b; 2-a; 3-e; 4-d; 5-f; 6-c)

     6. Transformation ( Each team will get four cards. On these cards you’ll see the verbs describing the actions. Your task is to show this action to another team without words. E.g. to run, to read… But the words will be more difficult. Captains come up to me and choose 4 cards for your team) One min to think it over.

  • to pack
  • to throw
  • to collect
  • to destroy
  • to break
  • to watch
  • to relax
  • to sleep

7. Poetry Contest

Now you will be the young poets. You will have to write a short poem on one of the following topics:

  • the Universe
  • environment
  • television
  • newspapers
  • holidays

Choose one topic for your team and write a poem using this plan:

  1. give a noun
  2. three adjectives to describe the noun
  3. three verbs to this noun
  4. a phrase of four words
  5. give the synonym

e.g.  Family

        Loving, caring

        To help, to support, to adore

        Make all things together!

        Happiness!

8.Captain’s round

    Crossword

( пока команда пишет стих, капитаны разгадывают кроссворд)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Обобщающий урок по сказкам А.С. Пушкина 5 класс (урок-викторина)

Методическая разработка по сказкам А.С.Пушкина для 5 класса. Урок разработан с учётом возрастных особенностей детей....

Методическая разработка урока-викторины для 3 класса на тему:"If you want to be healhy..." к УМК Биболетовой М.З."Enjoy English".

Мы поставили перед собой цель:закрепление знаний, умений и навыков говорения и чтения по теме : "Если хочешь быть здоров". Исходя из этой цели мы выбрали тип урока-урок закрепления знаний, умений и со...

План-конспект урока-викторины по теме: Starlight of English Викторина среди 6-х классов “BRAIN RING”

Итоговое внеклассное мероприятие по английскому языку среди 6-х классов за I и  II четверть по учебнику Starlight 6 (Звездный английский)., под редакцией : Баранова...

План-конспект урока-викторины по теме: Starlight of English Викторина среди 6-х классов

План-конспект урока-викторины по теме:Starlight of English Викторина среди 6-х классов...

Урок-викторина "Интеллектуальная викторина «СВОЯ ИГРА» по творчеству Н.А.Некрасова"

    Предлагаю вам литературную викторину по творчеству Н.А. Некрасова. Материалом для составления литературной викторины послужили произведения русской классической литературы, ...

Урок ОДНКНР 5 класс Тема урока: «Жизнь ратными подвигами полна» Итоговый урок-викторина

Книга Б.Полевого: «Повесть о настоящем человеке»,которую необходимо обучающимся прочитать до проведения данного урока....

Урок-викторина по английскому языку в 5 классе «I want to know everything» («Я знаю всё».

Урок-викторина по английскому языку в 5 классе«I want to know everything»....