конкурсный урок по страноведению по теме "США"
план-конспект урока (9 класс) по теме

Разработка конкурсного  урока по страноведению по теме "США". В разработке даны материалы по экономике и политструктуре страны. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл ssha_urok.docx20.06 КБ

Предварительный просмотр:

Конкурсный урок на тему: «The USA».

(Конкурс «The best teacher of English-2010» ТГУ).

Учителя английского языка  МОУ Суг-Аксынской СОШ

Ооржак Билиймаа Чудур-ооловны.

Класс:  9.

Тип урока: Урок-повторение.

Цели урока:

  1. Образовательная: активизация употребления слов и выражений темы «Причинно-следственные связи». Формирование умений и навыков чтения с целью извлечения страноведческой информации по теме «США».
  2. Развивающая: развитие у учащихся познавательного интереса, памяти, внимания, воображения.
  3. Воспитательная: воспитывать чувство толерантного отношения к культуре народа изучаемого языка.

Задачи: активизировать употребление новых слов и выражений по страноведению; активизировать и повторить тему «Причинно-следственные связи».

Оснащение:

Техническое: компьютер, экран, проектор.

Учебное: распечатки по теме «Прозвища штатов США», словари, учебники.

                                       ХОД УРОКА:

  1. Вступительная часть:

Приветствие учителя:

Good morning, girls and boys. How are you?  OK.

Now let’s begin our lesson. The topic of our lesson is the USA.

  1. Основная часть:

Vocabulary of  the lesson.

So now look at the screen, repeat after me altogether.

  1. Western coast – западное побережье
  2. To elect – выбирать, избирать
  3. Reservation - резервация
  4. To admit – допускать, позволять, признавать
  5. To add – прибавлять, присоединять
  6. Whenever – каждый раз, как только
  7. Prairie – степь, прерия
  8. Agriculture – сельское хозяйство
  9. To mechanize - механизировать
  10.  To vary – разнообразить, менять, отличаться
  11.  Cattle-farming - скотоводство
  12.  Poultry-farming - птицеводство
  13.  Vegetable-growing - овощеводство
  14.  To concentrate – сосредоточиваться, концентрировать

Task 1.  Read  and translate these texts.

  1. The  flag  of  the  USA.

The  American  flag  is  the  emblem  of  the  USA. There are 50 stars, one for each of the 50 states. Whenever the country admits a new state, it adds a new star to the flag on the next fourth  of  July.

  1. The capital.

The capital of the USA is Washington in the District of  Colambia. The US Congress has its seat in the Capitol and the White House is the residence of the President. That’s why Washington is a beautiful administrative city without much industry.

  1. The President.

The USA is a presidential republic. So, the President is the head of state there. But  the  President  is elected directly by the people for four years and he is not a member of the American Parliament, Congress.

  1. Climate.

People live within four time zones. It’s a land of physical contrast. Practically every climate in the world is represented. The southern parts of the  country  have warm  temperatures  year round, but the northern parts have very cold winters.

  1. Nature.

The land varies from heavy forests to large deserts, from high mountains to deep canyons. If  you  travel across the country you would go over mountain ranges, cross hundreds of rivers, and spend days on the vast, flat prairie lands. You would drive past hundreds of lakes, woods and forests.

  1. Agriculture.

American agriculture produces more food products than any other capitalists country. Much of it is exported. Fresh fruit and vegetables come all the year round from the southern regions. The highlands in the west of the country are famous for their cattle-farming. Poultry-farming and vegetable-growing are concentrated in the country-side near all big cities.

  1. Industry.

The USA is a highly developed industrial country, and its agriculture is highly mechanized. The USA holds first place in the capitalist world for production of coal, iron, oil and natural gas.

Task 2.  Choose the correct word to complete these  sentences and read them.

  1. The USA is a very large country, (thanks to/ that’s why) every climate in the world is represented.
  2. (because/thanks to) the nearby to Oceans and warm climate, Americans participate in water sports.
  3. Fish and seafood are popular in the USA, (thanks to/so) the country is washed by ocean.

Task 3.  Match the questions with their answers.

  1. Who was the first American President?
  2. What is the national flag of the USA called?
  3. What is the largest river in the USA?
  4. Which is the largest state in the USA?
  5. What is the national symbol of the USA?
  6. How many stars has the American flag?
  7. What animal is a symbol of the USA Government?
  1. Bald eagle
  2. Rose
  3. The Mississippi river
  4. George Washington
  5. Fifty
  6. Alaska
  7. The stripes and stars.

 Task 4.  Guess this crossword.

Do you know what nicknames have the following states?

  1. Montana.
  2. Indiana.
  3. Arizona.
  4. Arkansas.
  5. Pennsylvania.
  6. Louisiana.

T

H

A

N

K

S

Keys: 1. Treasure State. 2. Hospitality State. 3. Grand Canyon State.

  1. Natural State. 5. Keystone State.  6. Sugar State.

Task 5. Play « Cities of the USA».

Name the cities which you know.

Keys:

Los Angeles, Chicago, Houston, San  Diego, San Antonio, Dallas,  Detroit, Boston, Washington, Las Vegas, Atlanta,  New York,  Philadelphia, San Francisco.

Task 6.   Continue this text.

         The USA is situated in the central part of the North American continent. It’s western coast is washed by the Pacific Ocean and it’s eastern coast – by the Atlantic Ocean…

  1. Итог урока. Выставление оценок.
  2. Заключительная часть.

We have had a very interesting lesson. It was very pleasant to work with you. Thank you.

                 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация урока по страноведению "Thanksgiving Day""

Урок по страноведению из сеоии "Праздники " с мультимедийной поддержкой....

Конспект урока по страноведению на тему "A Trip to Scotland".9 класс.

План-конспект урока по страноведению с использованием видеоматериала. Для уроков страноведения подбираются и используются аутентичные тексты, имеющие определённую новизну при описании реалий страны из...

Уроки по страноведению Германии. Урок №2.

Данные разработки уроков предназначены для учащихся 8-11 -х классов общеобразовательных школ и школ с углублённым изучением немецкого языка и могут быть использованы педагогами как на уроках, та...

Уроки по страноведению Германии. Урок №1.

Данные разработки уроков предназначены для учащихся 8-11 -х классов общеобразовательных школ и школ с углублённым изучением немецкого языка и могут быть использованы педагогами как на уроках, та...

Уроки по страноведению Германии. Урок 3.

Данные разработки уроков предназначены для учащихся 8-11 -х классов общеобразовательных школ и школ с углублённым изучением немецкого языка и могут быть использованы педагогами как на уроках, так и на...

Уроки по страноведению Германии. Урок 4.

Данные разработки уроков предназначены для учащихся 8-11 -х классов общеобразовательных школ и школ с углублённым изучением немецкого языка и могут быть использованы педагогами как на уроках, так и на...

Уроки по страноведению Германии. Урок.5.

Данные разработки уроков предназначены для учащихся 8-11 -х классов общеобразовательных школ и школ с углублённым изучением немецкого языка и могут быть использованы педагогами как на уроках, так и на...