Тренировочный тест для подготовки к итоговой аттестации учащихся 4 класса ( повышенный уровень)
тест на тему

Вульфсон Евгения Евгеньевна

Работа рассчитана на учащихся, изучающих язык  по углубленной программе. В работе даются задания по чтению, лексике, грамматике. Говорению и письму. Цель работы помочь ученику успешно подготовиться к итоговой аттестации за курс начальной школы. В работе даны ключи ко всем заданиям.

Скачать:


Предварительный просмотр:

                              Тренировочный тест  для подготовки к итоговой аттестации

                                  учащихся 4 класса ( повышенный уровень)

                                                         Составила

Вульфсон Евгения Евгеньевна,      

учитель  английского языка

МБОУ гимназии №2

Г. Воронеж

Пояснительная записка.

Работа рассчитана на учащихся, изучающих язык  по углубленной программе. В работе даются задания по чтению, лексике, грамматике. Говорению и письму. Цель работы помочь ученику успешно подготовиться к итоговой аттестации за курс начальной школы. В работе даны ключи ко всем заданиям.

Использованная литература.

Учебное пособие. Дули Дженни, Эванс Вирджиния, Буланкина Надежда Ефимовна и Иванова Лариса Филипповна. Английский язык. Итоговая аттестация.

Express Publishing, 2011

Издательство « Просвещение» , 2011

Тест 1

Часть 1-Говорение

1 Ты ходил  в магазин. Чтобы купить одежду. Твои одноклассники хотят узнать , какую одежду ты купил. Где  ты её купил и сколько она стоит, с кем ты ходил за покупками и сколько времени ты на это потратил. Разыграй диалог со своими одноклассниками.

2 Расскажи одноклассникам о своём районе ( где ты живёшь, опиши его, чем ты занимаешься в своём районе, какие магазине есть поблизости)

Часть 2-Чтение

Прочитай текст. Выбери правильное окончание предложения согласно информации из текста. Отметь галочкой правильный ответ.

The girl gave her clothes to the children because she……..

  1. had beautiful new clothes home
  2. felt sorry for them
  3. didn’t like her clothes

There was once a little girl who had no parents. She was alone and very poor. The only things she had were the clothes on her back and a small piece of bread.

One day she an old man said to her,”Oh, dear child, give me something to eat. I’m so hungry.”

And the girl, without thinking about it, gave him her piece of bread.  A little later she met a small child. “ Could you give me something to cover my head? I’m so terribly cold,” he asked her. The girl felt bad for the child. She took off her hat and gave it to him.

After a little while she saw the second child by the woods. “ dear girl, I’m so terribly cold without  a

coat. Have you got a coat for me?”  The girl took off her coat, gave it to the freezing child and left.

It was now dark in the woods. Another child came towards her and asked,” my feet are so cold, have you got shoes for me?” The little girl felt sorry for this child,too,and so she took off her shoes and gave themvulf.paniota@mail.ru to the child.

As the gill stood there cold and alone, the stars fell down from the sky and turned into pennies. She looked down at herself and she had beautiful new shoes, a new coat and hat on. She took her hat off and collected the pennies from the sky. From then on she was rich and lived happily ever after.

Часть 3- Письмо

Прочитай  письмо от твоей новой подруги по переписке о её домашнем животном. Напиши о своём питомце и ответь на три её вопроса ( Какой у тебя питомец? Как он выглядит? Что он любит есть?

Dear friend,

I’m writing to tell you about my new pet. It’s a cute white rabbit. Its name is Fluffy because it is very soft. What of pet do you have? Fluffy has got big ears, a black nose and a short tail. What does your pet look like? Fluffy’s favorite food is carrots. It is also likes lettuce. What does your pet eat? Write and tell me.

Yours,

Kelly

Часть 4-Лексика

Прочитай текст. Постарайся определить , какие слова пропущены. Заполни пропуски в тексте, используя слова, данные в скобках.

go                loved                  picnic                  bottom                      could               woods           tail

One afternoon Betty and Jane decided to go into the woods to have 0) picnic. They took their dog Spot with them. Spot was a clever little dog and he 1)………………. Do many tricks. Spot 2 )……………….. carrying things , and so Jane gave him a small box with dog biscuits to carry.

The girls carried the food basket. They ate , played 3)………………….. Spot and picked flowers. When it started to get dark, the girls decided to 4)…………………………. home. They 5)……………… one way, then another, but they couldn’t find the way out of the 6)…………………..

“Can you show us the way? Jane asked Spot.

Spot wagged his 7)……………. He didn’t understand that they were lost.” I have an idea”, said Betty.

“ I think Spot can help us”

She too; a piece of string out of her pocket and tied it around Spot’s neck. Then she took an old newspaper from the 8)……………….of the basket. She folded it up and gave it to Spot.

“Take this to Daddy,” she said.

Spot began to smell the ground, and before long the were out of the woods and back home, thanks to Spot!

Часть 5- Грамматика

Прочитай текст о том . что Джек делает в субботу. Поставь глаголы в скобках в нужное время.

Jen usually 0) spends (spend) Saturday morning at home. She 1)………………. (wake)up early and she 2) ………………(take) a shower.  She 3)………………...( not/eat)breakfast, she only 4)……………(drink) milk. In the morning she often 5)………………… (help) her mum with the shopping. In the afternoon she 6)………….. (visit)her grandparents and in the evening she 7)…………….. (do) her homework. What time 8)……………..(she/go)to bed.? She usually 9)…………………… (go)to bed late because she also 10)…………….(surf)the Net!

Last Saturday Jen 11)………………(spend) the day with her friends. They 12)…………..(go)shopping and then they 13)………………..(see) a funny comedy. Next time they 14)……………(see a horror film. After the film they 15)………………….. (eat) pizza. They 16)……………… (have) a great time.

Keys.

Часть 1 –говорение

(примерный ответ)

1

Student A: What a love jumper! Is it new?

Student B: Yes, I bought it last week when I went shopping with Angie.I bought it from a new clothes shop in the city centre.

Student A: I know where it is. It’s a big shop. Were you there for a long?

Student B: Yes. We spent almost two hours there!

Student A: Was the jumper expensive?

Student B: No, not really. It cost £30.There are so many clothes you can buy there.

2 I live in a small town called Clevedon.It’s near Bristol in the UK.  My neighborhood is great! There’s a big park opposite my school! My friends and I go there after school. My favorite place is the cinema. It’s between the restaurant and the sweet shop. There is also a bank. It’s next to my school.

Часть 2- чтение

Left sorry for them

Часть 3- письмо.

Dear Kelly,

Hi! I’m really happy to hear about your new pet. I’ve got a pet, too! It’s a cat! It’s got a long tail.It likes to eat fish. I will send you some photos!

Yours,

Gina.

Часть 4 – лексика.

1 could                         2. Loved                                                                      3. With                     4 go

5 went                6 woods 7 tall 8 bottoms

Часть 5- грамматика

  1. wakes
  2. takes

doesn’t it

  1. drinks
  2. helps
  3. visits
  4. does
  5. does she go
  6. goes
  7. surfs
  8. spent
  9. went
  10. saw
  11. will see
  12.  will eat
  13. Will have

.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговая контрольная работа по алгебре и физике за курс 8 класса (повышенный уровень)

Итоговая работа по алгебре и физике за курс 8 класса для учащихся с повышенной математической подготовкой в 2 - х вариантах. Цель: итоговая аттестация учащихся по базовым темам курсов алгебры и физики...

Итоговая контрольная работа по алгебре и физике за курс 7 класса (повышенный уровень)

Итоговая работа по алгебре и физике за курс 7 класса для учащихся с повышенной математической подготовкой в 2 - х вариантах. Цель: итоговая аттестация учащихся по базовым темам курсов алгебры и ф...

Практика по аудированию ЕГЭ 11 класс повышенный уровень сложности

Этот материал позволит учителю определить уровень обучающихся в аудировании. а также попроактиковать их перед ЕГЭссылка на аудиозапись http://www.podomatic.com/publish/step/6386303/t_review...

Итоговый тест по грамматике 5 класс (повышенный уровень)

Итоговый грамматический тест по учебнику И Н Верещагиной  О В Афанасьевой (повышенный уровень)...

Рабочая программа по математике 5 класс (повышенный уровень, 245 часов) по учебнику Дорофеев Г.В., Петерсон Л.Г. Математика 5 класс

Рабочая программа учебного курса по  математике для 5М класса разработана ИОСО РАО, реком. МО РФ.Сб. «Программы для общеобразовательных школ, школ (классов) с углубленным изучением ма...

Итоговая контрольная работа по английскому языку.4 класс. Повышенный уровень.

Данная контрольная работа составлена с учетом требований ФГОС к уровню владения АЯ выпускников начальной школы с углубленным изучением английского языка. Контрольная работа позволяет проверить умение ...

ПРОГРАММА ЭЛЕКТИВНОГО КУРСА «Подготовка к написанию итогового сочинения» Класс 10 Уровень базовый

Подготовка к сочинению, его написание, оценка учителем и самооценка школьником занимают одно из важных мест в системе образования. Данная работа сопутствует анализу художественного текста, его интерпр...