проект для учеников основной школы "Complete a travel journal "
методическая разработка (8 класс) по теме

 

Пректная деятельность незаменимя в наше время очень актуфльна. Это способствует не только развитию коммутативных особенностей личности школьника, но и обогащению знаний по предмету, создает максимально благоприятные условия для раскрытия и проявления творческих способностей ребенка. Кроме того повышается компетентность самого учителя. 

Данный проект является разработкой и дидактическим материалом одговременно. Проект структурно распределен по частям на введение, задание, ход проекта, оценку учителя, вспомогательные ссылки и заключение.

Данный проект подойдет для8-9 классов, основной целью задания являетсясоздание журнала о путешествиях, изучение государственных флагов мира.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon complete_a_travel_journal.doc103 КБ

Предварительный просмотр:

Introduction

Every country in the world has a flag. The flag of the United States of America represents the thirteen original colonies by alternating red and white stripes and a single white star for each of the fifty states. What do the flags of other countries represent? From where is the original design? 

Your team has been appointed by the ambassador of this beautiful tropical island country to design their flag. The population is diverse in that all inhabitants are from every country around the world. There are men, women, and children of all races and religions. This island is governed democratically and thrives on fishing, farming, and tourism as its source of income. The inhabitants travel to the far reaches of this new island country by boats and other small watercraft. For land transportation, most citizens utilize bicycles and horse or mule drawn wagons. No automobiles, airplanes, trucks, or buses of any kind are allowed here. Careers include fishing, tourism and hotels, farming, education, and computer technology. The computer specialists maintain all satellite connections to television and computer connections. Schooling from kindergarten to 12th grade in this new country is conducted via distance learning through the Internet.

The job, of this fine team handpicked by the ambassador, is to find out what the flags of other countries represent and the origin of their design.  Then it will be up to this fine team to name and design a flag for this tropical island country.

How does a country determine what symbols will represent them on their flag

Task

Work in your team of four using your journaling and evaluation sheets.

Team Roles and Tasks:

Journalist is responsible for logging all information on the journal provided:

Technology Specialist is in charge of the PowerPoint presentation.

Historian will investigate selected countries and provide background information on their flags.

Geographer will research other tropical islands to discover similarities to your new island country and submit two names for your country that will be decided by vote.

The Team will create:

1.  a flag based on research of national flags.

2.  produce a 10 slide power point presentation naming the country and explaining the design of the new flag designed by the ambassador’s team.

3.  give an oral presentation to the assembly (class).

Process

1.  Pick two countries from any part of the world.

2.  Research each flag and their origin including all symbols.                                        

3.  Take notes and record all significant information regarding the flags.

4.  Complete a travel journal page for each country and flag.

5.  As a team, discuss what will best represent your country and why.

6.  Create a flag for the new island country. Support your decisions in the oral and PowerPoint presentations.

7.  Prepare a 10-slide PowerPoint presentation.

8.  Practice the required oral presentation.

9.  Be sure to review the evaluation page for your grade.

Resources 

Flags:    

http://www.wordiq.com/definition/Flag

http://www.crwflags.com/fotw/flags/

http://www.enchantedlearning.com/geography/flags/

http://www.flags.net/index.php

 

Images of flags:

http://www.multimediapalace.com/flg-wf.htm

 

Continents and countries: 

http://www.countrywatch.com

http://geography.miningco.com/library/maps/blrindex.htm

http://www.odci.gov/cia/publications/factbook/index.html

http://www.emulateme.com/

 

 

PowerPoint assistance: 

http://www.powerpointbackgrounds.com/powerpointlinks.htm

http://www.bcschools.net/staff/PowerPointHelp.ht

Evaluation

Your grade will based on the following criter

1.  Creativity & Originality: Did students put maximum amount of effort and creativity into the project?

2.  Rubric Organization: Did all group members make a contribution? Were all the roles fulfilled?

3.  Formatting: Does the project follow the rules of grammar and structure?

4.  Standards: Did students generate ideas, create solutions to issues and use resources to their advantage?

5.  PowerPoint Presentation: Aesthetics, Wording, and Content.

6.  Oral Presentation: Comfort level, volume, tone and sharing of responsibility

           

Conclusion

Many factors have an impact on how a country selects a national symbol. From this quest, you have experienced the time, research, and ideas required to produce a nation's flag. What have you learned from the process?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация на тему «Мотивация ученика - основное условие успешного обучения»

Презентация на тему «Мотивация ученика - основное условие успешного обучения» полезна для использования на родительском собрании....

Проект «Подготовка учащихся основной школы к государственной итоговой аттестации в условиях реализации ФГОС основного общего образования».

Актуальность проблемы •Качество подготовки выпускников к ГИА по химии улучшается. Нередко это достигается многократной отработкой известных алгоритмов решения заданий. Однако при изменении формул...

Дополнительный материал к урокам ОБЖ. "Оценка и самооценка основных факторов, влияющих на здоровье учеников основной школы. "Светофор здоровья"

Презентация "Дополнительный материал к урокам ОБЖ.  "Оценка и самооценка основных факторов, влияющих на здоровье учеников основной школы. "Светофор здоровья" - подготовлена по материалам   Ч...

Портфолио ученика основной ступени обучения ФГОС ООО

Портфолио ученика 5-9 класса. Презентация по представлению портфолио. Листо оценки портфолио...

Внеклассное мероприятие " Виртуальный клуб путешественников" " Защита проектов «Путешествие по англо-говорящим странам»" (Travelling around Еnglish-speaking countries )7А, Б класс.

Внеклассное мероприятие " Виртуальный клуб путешественников" " Защита проектов «Путешествие по англо-говорящим странам»"  (Travelling around Еnglish-speaking count...

Внеклассное мероприятие " Виртуальный клуб путешественников" " Защита проектов «Мое путешествие в Великобританию»" (My Travel to Great Britain) 7В класс.

Внеклассное мероприятие " Виртуальный клуб путешественников" " Защита проектов «Мое путешествие в Великобританию»" (My Travel to Great Britain)  7В класс. (весь кл...