Урок - День рожднение алфавита
план-конспект урока по теме

Урок обобщения правил чтения глассных букв английского языка в игровой форме

Скачать:


Предварительный просмотр:

Министерство образования Российской Федерации
Муниципальное общеобразовательное учреждение
средняя общеобразовательная школа № 2
станицы Попутной Отрадненского района
Краснодарского края

Unit 3: «WHAT CAN YOU DO? »                                          

                      Lesson 27: «BIRTHDAY PARTY»

     

                                                               

                                                                                         

                                                                                          Кондраткова Ольга

                                                                                          Николаевна,                                                                                                                                            

                                                                                          учитель    

                                                                                          английского языка

                                                                                           МБОУ СОШ №2

                

Unit 3: «WHAT CAN YOU DO? »                                                                                                                                                      Lesson 27: «BIRTHDAY PARTY»                          .   

Цель: познакомить учащихся с традицией празднования дня рождения в Великобритании, с открытками ко дню рождения.

Задачи:

учебные: Обобщение правил чтения гласных букв, развивать умение читать с целью извлечения конкретной информации. Развитие навыков аудирования. Повторение и обобщение лексико-грамматического материала (глагол to be, to have, оборот there is/there are, притяжательные местоимения, числительные)

развивающие: развивать внимание, память и логическое мышление; развивать способности к выявлению языковых закономерностей, к непроизвольному и произвольному запоминанию, к догадке о значении слов по картинкам и по аналогии с родным языком;

воспитательные: воспитывать уважительное отношение к культуре страны изучаемого языка и к культуре своей страны, воспитывать внимательное отношение к своим родственникам и друзьям.

Оснащение урока: карточки с буквами, транскрипционными значками, письма телеграммы, открытки. Игрушки для игр. Песни № 4, 19, 39. Игра «Английский с Элли». «Витаминный курс. 5 класс». Презентация урока.

 

Ход  урока

I. Начало урока. Введение учащихся в атмосферу иноязычного общения.                       Slide 1

1. Приветствие. Песня «Say Hello!»   №39 «English Songs»                                                  Slide 2, 3

2. Беседа с дежурным.

  1. Who is on duty today?
  2. What day is it today?
  3. What date is it today?
  4. Who is absent? Do you know why?

II. Речевая зарядка.       Teacher  class

  1. T: Why are our girls so beautiful and our boys so handsome today? (Pupils made party masks, party hats, name badges for the party and put them on).

            P1: We go the birthday party today?

  1. T: Whose birthday is it?

P2: Mr. Alphabet’s.

  1. T: Oh, but I can’t go with you. I have no any decorations.

P3: We have a party hat for you.            

  1. T: Who is this strange (странный, незнакомый) boy? Who will be Mr. Alphabet? I think Vlad or Daniil can be. They can read and speak in English very well.         

       Ученики выбирают учащегося на роль Mr. Alphabet.

  1. T: Mr. Alphabet may I be the organizer (организатор, распорядитель) of the party.

P4: Yes, please.

III. Фонетическая зарядка.                                                                                                    Slide 4

Teacher: Mr. Alphabet lets send our invitations cards to the children.

Mr. Alphabet: Yes, of cause.       

Teacher  class: If you accept our invitation sing it again!                                               (Песня «ABC»)

 

   IV. Основная часть урока.    

                                     Birthday Party.                                                   Slide 5

I. Чтение.

  1) Повторение правил чтения.

     Teacher: Mr. Alphabet lives in an old castle. It is on a small island.

  Attention! We have not only the birthday party today, but also a lesson.    

                               You’ll do some tests.

Каждому ученику, выполнившему правильно задание,  дается разноцветная фишка. В конце урока подводится итог, кто наберет больше  фишек, получает соответствующую оценку и сертификат знаний.                                                                                                                                                      

            Aunt Owl prepares such Certificates of honour for us. Please read and translate the text of it!                                                                                                          

                                                                                                                                                      Slide 6, 7

Teacher: Mr. Alphabet, what gifts do you want for your holiday?

Mr. Alphabet: I want … for my birthday.

Teacher: Mr. Alphabet, I suppose that our guests will bring some presents for you. How do you think, should you open the parcel with the present?

Mr. Alphabet: Yes, of cause.

           

По правилам этикета подарок необходимо развернуть и поблагодарить за него.                  Slide 8

Teacher: Mr. Alphabet, is our birthday table ready?                                                                           Slide 9

Mr. Alphabet: No, it isn’t.

Teacher: What should we put on the table?

Mr. Alphabet: I think flowers and a cake.

Teacher: Yes, of cause. Where should we put the cake?

Mr. Alphabet: In the middle of the table.

Teacher: I think you should take your place on the left. We put the chairs for all Letters and Sounds. Oh, no! We didn’t mark places for sounds. You’ll show them their places. The gests are coming. The Letter « A » with her friends!

The Letter « A »: Good morning, Mr. Alphabet! Many happy returns of the day!

Mr. Alphabet: Good morning! Thank you! What is your name? Where are you from? How old are you?

The Letter « A »: (answers the questions).

Teacher:  The Letter « O » (« U », « E », « Y, I ») with her friends!

The Letter « O »: …………..

Mr. Alphabet:     …………….

Teacher: You are great! It’s well done. And now let’s sing a song "Happy Birthday" for Mr. Alphabet! 

Happy birthday to you, (2 times)

Happy birthday, dear Helen!

                             Happy birthday to you!                                                            Slide 10

2)Аудирование. 

                                                                                 Slide 11,12

Teacher  class: We’ve got a telegram. What country is it from? Who is the telegram from?

Class: This telegram is from England. It is from British Queen. Each British person gets a telegram from the Queen on his or her hundredth birthday.

Teacher: Yes, you are right. What does she say?

Telegram: Dear Mr. Alphabet! Happy birthday to you! Thank you for teaching children speaking, reading, and writing. Many happy returns of the day!

Her Majesty the Queen.

   

Ученики прослушивают текст и передают его содержание.

Teacher: There is a call for us. Hello. Speaking.                    Slide 13, 14

10th form:  Hello Mr. Alphabet! Happy birthday to you!

                  You are the perfect friend. We remember all letters and sounds and we are good friends with them. Now we are preparing for exams. We wish you many happy returns of the day!

                  Love, pupils of the 10th form.

Teacher: There is one more call for us. Hello. Speaking.

7th form: Dear Mr. Alphabet! Happy birthday to you! We wish you to live for ever. We think that many children and adult people are very thankful to you. Many happy returns of the day!

                  Love, pupils of the 10th form.

Teacher: There is e-mail letter for us.

6th form:                 Slide 15

5B form

School №2

Poputnaya

Otradnenskiy raion

Krasnodarskiy krai

Russia

We know the alphabet.

We can read, we can write,

We can speak English too.

We love learning English!

And what about you?        

Love, pupils of the 6th form.

3)  Обобщение  правил чтения гласных букв.  

Teacher: Now let’s show Mr. Alphabet how we can read.

1) Упражнение 1, с. 142.

Teacher  class: What letters come to the party? What words do they bring with them?

Упражнение обобщает правила чтения гласных букв. Учащиеся читают слова в каждом столбике, вспоминают правила чтения и добавляют свои слова, подходящие под это правило.

 

      2) Teacher: Now let’s show Mr. Alphabet how we can read. Let’s read with Tim.                                                    

«Витаминный курс. 5 класс».

4) Тренировка учащихся  в употреблении изученной лексики  и знании  алфавита.

Упражнение 2, с. 143.                               Slide 16

2.  1) Teacher  class: There is a parcel for Mr. Alphabet. Let’s see who is it from? But we can’t open the parcel. There are some tests for you.

TEST №1: Mr. Alphabet has got many presents. What letters are late? Put the words in the  

          ABC order and you will learn it. We think Elli will help us.

                                      Игра «Английский с Элли».

                Ученики записывают отсутствующие буквы в тетради и на доске.

   

Перед выполнением этого упражнения можно попросить учащихся предположить, сколько подарков получает мистер Алфавит на день рождения.

   Правильный ответ - 26 (по количеству букв в алфавите). К этому выводу учащиеся придут после выполнения упражнения. Учащихся называют по порядку буквы алфавита и ищут слова, начинающиеся с этих букв (получают фишку), выписывают буквы, на которые нет слов.

2. 3).TEST №2: Мистер Алфавит аккуратно хранит все свои подарки.                              Slide 17        Help him to classify the words according to the rules of reading of the highlighted letters.

        Помогите ему распределить слова в соответствии с правилами чтения выделенных        

 букв.

   (На доске записать необходимые звуки).

Teacher: Mr. Alphabet, what gifts do you like best of all?

Mr. Alphabet: I like them all.

   TEST №3:  «Исключи лишнее слово».                       Slide 18

 1 Sunday, Monday, February, Thursday, Friday.

 2 Father, mother, sister, dog, brother.

 3 Russia, Wales, English, America, Scotland.

 4 a dog, a cat, a cow, a duck, a monkey.

   TEST №4:  ГЛАГОЛ to BE         Slide 19

1 I … from Russia.

2 My dog’s name … Barsik.

3 I have friends. Their names …Sasha and Vova.

                 4 My sister’s doll … very beautiful.

   Teacher: Now we can open the parcel. Mr. Alphabet, please open it.

              Мистер Алфавит открывает пакет и угощает ребят сладостями.

Mr. Alphabet: Help yourself please.

5) Now lets sing and dance.

  1. Sing a song. “Clap your hands”.                                                                                           Slide 20
  2. Game “What is your name”.                                                                                                 Slide 21
  3. Game “Darts”
  4. The game "Pass the Parcel".                                                                                                       Slide 22 You wrap a small toy or a bar of chocolate in a lot of paper. We all stand or sit in a circle and pass the parcel to the person next to us. There's music playing when we're doing this. When the music stops you take off one piece of paper. Then the music starts again. The person who takes the last piece of paper off wins the prize.

V. Заключительный этап урока.

1. Подведение итогов деятельности учащихся.        Slide 23

        Подводятся итоги урока, выставляются и комментируются оценки, выдаются грамоты.

2. Рефлексия.    

Pupils, look, please at these faces and put one face that you like now most of all on the blackboard. It’s your mood after our lesson.                                                                                            Slide 24

VI. Домашнее задание:                       Slide 25

                           Упражнение 2.3), с. 143.  Рассказать о своем дне рождения.

Thank you very much for our lesson. The lesson is over. Good bye.

        


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок-праздник английского алфавита "The ABC Party"

The ABC PARTY Урок-праздник английского алфавита Комментарий к уроку: Урок входит в систему уроков УМК «English» для 2 класса авторов И.Н. Верещагиной и Т.А. Притыкиной; является заключительным п...

Урок "История русского алфавита - от азбуки до наших дней. (Защита проекта).

Урок русского языка в 5 классе "История русского алфавита - от азбуки до наших дней" - заключительный урок-защита проекта. Проект решает следующие задачи:Знакомство учащихся с  историей возникнов...

Конспект открытого урока "Праздник английского алфавита"

внеклассное мероприятие по английскому языку 2 кл (1 год обучения)Итогом занятия является создание книги- алфавита...

Урок-праздник английского алфавита «THE ABC-PARTY»

Представлен план-конспект урока-праздника для обобщения знаний по теме "Алфавит"....

Урок по ИЗО Тема раздела: Цветоведение. Тема урока: День народного единства в произведениях живописи. Основы языка изображения

Цель: приобретение необходимых знаний и практических навыков по цветоведению, которые позволят учащимся грамотно вести самостоятельную работу над живописным пейзажем.Задачи:1....

Конспекты уроков ("Праздник английского алфавита" (2 класс), "Готовимся к Рождеству" (3 класс), утренника "Ирландские традиции" (4 класс) по английскому языку

Уроки "Праздник английского алфавита" (2 класс), "Готовимся к Рождеству" (3 класс), утренник "Ирландские традиции. День св. Патрика" позволяют создать атмосферу праздника для учащихся начальной школы,...

Урок: "Праздник английского алфавита"

Урок: "Праздник английского алфавита"...