Разработка открытого урока в 5 классе "Здоровый образ жизни"
план-конспект урока (5 класс) на тему

Разработка открытого урока по теме

Healthy way of life” в 5 «А»  классе по программе углубленного изучения английского языка О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой, Н.В. Языковой.

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное общеобразовательное учреждение

«Майская гимназия Белгородского района Белгородской области»

Разработка открытого урока по английскому языку в 5 «А» классе

по теме:

«Здоровый образ жизни»

Учитель английского языка

Галаган Ольга Николаевна

2016 год

Разработка открытого урока по теме

“Healthy way of life” в 5 «А»  классе по программе углубленного изучения английского языка О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой, Н.В. Языковой.

Цели урока:  применение активных форм организации учебной

деятельности и информационно – коммуникативных технологий с целью здоровьесбережения учащихся.

Задачи урока:

Образовательные:

  1. продолжить формирование знаний учащихся  по темам « Спорт» и «Здоровье»;
  2. продолжить формирование словарного запаса учащихся через использование новых лексических единиц в иных ситуациях общения;

Развивающие:

  1. совершенствование речевых навыков учащихся (диалогическая речь);
  2. развитие умения аудировать с целью извлечения детальной информации;
  3. развитие памяти, способности к адекватным высказываниям на английском языке;
  4. способствовать умению анализировать, обобщать, комбинировать и трансформировать речевые единицы, осуществлять продуктивные речевые действия;
  5. продолжить умение учащихся работать в группе с целью формирования социально – коммуникативной компетентности;
  6. продолжить формирование устойчивой мотивации учения для достижения стабильного качества знаний учащихся;

Воспитательные:

  1. воспитание у учащихся уважительного отношения друг к другу;
  2. воспитание любви к родной культуре;
  3. формирование эмоционально-личностного отношения учащихся к изучаемому материалу.

The beginning of the lesson.

a)

T: Hello, dear children! I am very glad to see you! Are you OK? (the teacher comes to each student).

 Then, let’s start our today’s work.

b)

 My dear! Today we have many guests in our classroom. What do you think about them? (The teacher gives the “heart” to any person,  he\she answers the question and gives it to the neighbor).

I think                                               kind                generous        healthy

I believe                they are              polite               slim               smart  

I suppose                                         serous             nice                beautiful   good      

c)

Now look at the pictures on the blackboard. What do you see on them?   (Different kinds of sport)

  Now look at the screen!

Slide 1.

Children! What do think will be the topic of our today’s lesson? Do you have any ideas? (Children give their variants).

Slide 2. T: The topic of the lesson is “Healthy way of life”.

                Also you can see the topic of the lesson on the blackboard. (the topic is on the list of paper).

What are you waiting from our lesson? The blackboard will help you, come to the blackboard and choose what you like! (children take the necessary card and stick it on the blackboard).

The main part of the lesson.

I. (Lexical part)

a) T: So, I understand that we have great plans for the lesson. But I am sure that first you must know the words and expressions. Let’s remind them!

Read the words from the screen, please!

Slide 3. Slide 4.

Health                                    medicine                   skating                          

Cycle racing                          to go boating            skiing

To be on a diet                      rowing                       swimming

Competition                          horse riding              figure skating

b) Now try to form the noun from the verb!

Slide 5.   

To boat-                          To row-                        To ski-            To ride-

To swim-                         To compete-                To skate-        To race-

с) T: Just now we shall see whether you know how to write the words. You will come up to our computer, chose the word and fill in the missing latter.

Slide 6.

h.alth          bic.cle                  swim.ing

ski.ng         ro.ing                   sk.ting

d.et            comp.tition           f.g.re skating

II.

The physical training part.

Slide 7. “Bingo”.

III.

Listening comprehension.

T: I understand that you are very sporty children. I am sure that sport helps you to be healthy. But some people are professional sportsmen. I have prepared for a very interesting story about famous Russian sportsmen. Listen to the story and do the task.

Slide 8 (Click on Russia).

The task:

  1. Try to guess to whom the e-mails are written ( Anna Kournikova, Irina Slutskaya, Pavel Bure).

IV.

Reading and doing the project.

T: All people like to be healthy. But what must we do to be healthy and fit.

Here we can see texts about health. ( the texts are on the walls) Let’s make  two groups “Doctors” and “Patients”. This text is for your group, this text is for your group. Your task is to come up to the text, read the sentence, remind it and write down on the list of paper.   But the time is limited (3 min only). Let’s start. (the pupils do the task).

Slide 9. Music

T: How many sentences do you have “Doctors”? And you “ Patients”? It was well done. Now I’ll give you coloured lists of paper and markers. You are to work in groups and try to write down from your notes what should people do to be healthy.

 (The teacher gives them coloured lists of paper and markers).

Slide 10. Music

T: And now come up to the blackboard and make a pyramid paying attention to what is very important and what is less important. (children come up to the blackboard and make the pyramid). But two children will be the chives. P1 take place at the computer and P2 summaries the information.

T: Now the representative from each group come up to your pyramid and describe it.

Slide 11. The final pyramid.

VI.

The end of the lesson.

a) T:  Thank you very much the work. We planned to read, to write, to listen, to sing, to play, to speak, to learn, to relax. Have done it? (The teacher turn over the cards and the word “Thank you” is written).

b) T: You marks are…..

c) T: the home task is to make your own project “Healthy way of life”.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка открытого урока: Образ Петербурга в раскрытии причин преступления Родиона Раскольникова. (По роману Ф.М. Достоевского «Преступление и наказание»).

Урок изучения нового материала с использованием элементов технологии "Развитие критического мышления через чтение и письмо"....

Разработка открытого урока "Музыкальный образ"

В этой работе  предпринята попытка закрепить в сознании  учащегося понятия выразительных средств и их влияния на эмоционально- образный тон произведения.Шире раскрыть особенности инструмента...

Разработка открытого урока по английскому языку в 5 «А» классе по теме: "Здоровый образ жизни"

Разработка открытого урока по английскому языку в 5 «А» классепо теме: "Здоровый образ жизни"...

Методическая разработка открытого урока по английскому языку в 7 классе "Здоровый образ жизни"

Методическая разработка содержит в себе конспект открытого урока и презентацию к нему....

Разработка открытого урока "Проценты в нашей жизни"

Урок "Проценты в нашей жизни" - это урок закрепления знаний. умений и навыков  с целью последующей корректировки. Данный урок разработан к комплекту УМК Дорофеева Г. В., он проводится четвёртым и...

Методическая разработка (открытый урок) по теме «Среды жизни планеты Земля»

Открытый урок «Среды жизни планеты Земля», ориентированный на учащихся 5-х классов, изучающих предмет «Биология»....

Разработка открытого урока по фортепиано (конспект урока) на тему: "«Штрихи, как средства музыкальной выразительности и необходимое условие раскрытия музыкального образа произведения»

Разработка открытого урока. Формирование представлений учащихся о различных видах штрихов и их значение в раскрытии художественного образа музыкального произведения....