домашнее задание
методическая разработка (7 класс) на тему

Трыкина Серафима Алексеевна

для ученицы с которой занимаюсь в качестве репетитора

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл i.docx14.5 КБ

Предварительный просмотр:

I. Исправить ошибку в каждом из предложений.

1. This is my sister. He is a doctor.

2. I be Ivan.

3. How do you do? - OK.

4. They is from Egypt.

5. We are russian.

6. She is from German.

7. He is Greece.

8. What are you from?

9. I from Moscow.

II. Написать утвердительные или отрицательные предложения так, чтобы они соответствовали действительности.

1. (Tokyo/in Japan) Tokyo is in Japan.

2. (Rome/in France) Rome isn’t in France.

3. (Crocodiles/beautiful) __________________________________.

4. (Ferrari/a fast car) _____________________________.

5. (I/basketball champion) _________________________________.

6. (My parents/very old) _____________________________.

7. (I/afraid of dogs) _____________________________.

8. (It/cold today) ___________________________________.

9. (Cats/big animals) ________________________________.

10. (I/English) _____________________________.

11. (China/a small country) _____________________________________________.

12. (I/25 years old) ________________________________.

III. К какому классу относятся эти объекты? Выбери правильный ответ из списка и составь предложения.

Mythical beast, bird, Swiss watch, flower, job, fruit, precious stone, continent, car, domestic animal.

1. A Rolex is a Swiss watch.

2. A dentist is ____________________.

3. An apple is _____________________.

4. A cat is _______________________.

5. A unicorn is __________________________.

6. Africa is ___________________________.

7. A Rolls-Royce is ____________________.

8. A penguin is ______________________.

9. A lily is _____________________________.

10. A diamond is ____________________________.

IV. Вставить a или an.

1. ___ cat                                                6. ___ Italian

2. ___ eye                                                7. ___ story

3. ___ answer                                                8. ___ hamburger

4. ___ child                                                9. ___ youth

5. ___ hour                                                10. ___ udder

READING

Прочитать письмо немецкой студентки, которое она пишет из школы в Лондоне своему английскому другу.

10 Merton Street

London, WC1E 7HX

Dear Max, 9th January

How are you? I’m fine. I’m in London at the Apple International School. I’m in class 2 with seven other students. The students in my class are very nice and interesting people. They’re from different countries. Nicole is French. She is from Paris, France. Tom is Dutch. He’s from Amsterdam, Holland. Mr. Den is Chinese. He is from Beijing, China. Mr. and Mrs. Soto are Japanese. They’re from Osaka, Japan. Paola is Italian. She is from Rome, Italy. Misha is Russian. He is from Moscow, Russia. Our teacher is Gregory Maxwell. He’s young and he’s very good teacher.

My new address is at the top of the letter. I’m with an English family, the Clarks. They are: Mr. and Mrs. Clark and their two children – Harry and Elizabeth. Harry is ten and Elizabeth is six. The Clarks are very friendly people. Their house is very beautiful.

London is very big and very interesting. The weather isn’t very good. But the parks and gardens are lovely! Hyde Park, St. James’ park and Kensington Gardens are superb!

English food is fine, but the coffee is terrible!

Write to me soon.

Love, Anna.

P.S. Is my English OK?

Comprehension Check

I. Ниже находятся ответы на вопросы, связанные с письмом Анны. Написать эти вопросы.

Пример: Where is Anna from?

           Germany.

1. ________________________________________________________________________________.

France, Holland, China, Japan, Italy, Russia.

2. ________________________________________________________________________________.

Gregory Maxwell.

3. _______________________________________________________________________________.

No, he isn’t. He is young.

4. ________________________________________________________________________________.

Ten.

5. ________________________________________________________________________________.

At the top of the letter.

6. ________________________________________________________________________________.

No, it’s cold.

7. ________________________________________________________________________________.

Yes, it’s fine.

Письменная речь

Написать аналогичное письмо от имени Елены, греческой студентки, которая учится в вашем городе.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация, задание к уроку, домашнее задание к уроку информатики в 5 классе по теме Основная позиция пальцев на клавиатуре

Данный материал содержит презентацию, задание к уроку и домашнюю работу (сканированная копия упражнений из рабочей тетради к УМК Информатика и ИКТ, Босова Л. Л.) по информатике в рамках УМК Л. Л. Босо...

Домашнее задание для учеников 8класса, находящихся на домашнем обучении

Материал можно использовать для подготовки к контр. работе и непосредственно для контрольной...

Создание интерактивных заданий и работа с виртуальным классом (индивидуальное и дифференцированное домашнее задание) с помощью ресурса LearningApps.org

Текст выступление на МО учителей информатики города Тюмени. Представлен опыт использования интерактивных заданий  ресурса  LearningApps.org на уроках, а также использование  ресурс...

АМО ДОМАШНИЙ ДОЖДЬ (проверка домашнего задания)

Активный метод позволит быстро проверить и оценить домашнюю работу...

Задание для 7 класса по физике на 8 апреля с домашним заданием

Задание для 7 класса по физике на 8 апреля с домашним заданием...