Главные вкладки

    Конспект урока "Страны изучаемого языка. Лондон - столица Великобритании" (Learning more about London), 5 класс
    план-конспект урока (5 класс) по теме

    Попонина Наталия Андреевна

    Данный материал был использован на уроке в 5 классе по теме "Страны изучаемого языка. Столица Британии - Лондон" (учебник "Enjoy English).

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon eng.doc53.5 КБ
    Office presentation icon london.ppt2.53 МБ

    Предварительный просмотр:

    Конспект урока по английскому языку.

    ФИО студента:  Кузнецова Наталия Андреевна

    Факультет: исторический

    Группа: 141

    Гимназия № 2

    Класс: 5 «А».

    ФИО учителя: Самойленко Надежда Юрьевна

    Время проведения урока: 3.03.2012.

    УМК:  Биболетова М.З. «Enjoy English», 5-6 класс

    Тема урока: Learning More About London

    Тип урока: комбинированный

    Оснащение урока: учебник, тематические тесты по англ.яз. (5 кл.), раздаточный материал (для аудирования).

    Цель урока: обобщить знания учащихся по теме «Learning More About London», активизировать употребление в речи учащихся лексики по данной теме, а также тренировать грамматические структуры General and Special Questions.

    Задачи урока:

    1. Образовательные: - тренировка и применение General and Special Questions;

                                          - тренировка и применение лексики «Learning More About London»;

                                          - развитие монологической и диалогической речи.

    2. Развивающие: - развитие мышления, памяти, воображения;

                                  - развитие умения читать с пониманием основной информации;

                                  - развитие коммуникативных умений;

                                  - развитие умения анализировать, обобщать информацию.

    3. Воспитательные: - воспитание потребности в практическом использовании английского языка.


    Lesson 3. Learning More About London

    Aim

    Stage

    Teacher’s Instructions

    Time

    Patterns of interaction

    Aid link

    Planned outcomes

    To involve the pupils into work

    Warm - up

    Children, good afternoon. Glad to see you. Sit down, please. Today we will continue to speak about London. What do you know about it? What places of interest would you like to see there?

    5 min.

    T - Cl

    Teacher’s book

    The pupils will have involved into work

    To practise pronunciation of the sounds [w] and [  ]

    Listening

    I’ve prepared a funny poem for you. It will help to pronounce the sounds [w] and [  ] correctly. Listen to me attentively, please.

    Up and down, up and down,

    Which is the way to London town?

    Where? Where?

    Up in the air,

    Close your eyes

    And you are there.

    (Учитель читает и переводит стихотворение на русский язык).

    Do you like this poem? Let’s read it all together. Repeat after me, please.

    (Учитель читает по строчке, учащиеся повторяют за ним).

    5 min.

    T - Cl

    Additional literature

    The pupils will have practised the pronunciation

    To practise the essential vocabulary

    Reading

    Well done! A good work. Now I’d like to check your knowledge of the essential vocabulary. Open your book at page 63, look at the exercise 9. Anya, could you read the task, please? (Ученица читает задание и переводит его на русский язык). Thank you. I’ll read the meaning of the words and you should guess them. Are you ready? Let’s begin.

    A place where people watch plays (theatre)

    A place where people watch sporting events (stadium)

    A place where people watch films (cinema)

    A place where people can see collections of important things (museum)

    A place where people can see paintings and sculptures (art gallery)

    5 min.

    T - Cl

    Student’s book

    The pupils will have practised the essential vocabulary

    To practise the essential vocabulary

    Oral Comprehension

    And now the oral comprehension. I’ll give you the text which has the gaps. Your task is to listen to me and to fill in these gaps. I’ll read two times. Have you any questions? Well, begin.

    London is the … (capital) of the UK. It is the biggest … (city) in Britain. More than 8 million people … (live) and … (work) there. London is a centre of business and … (tourism). There many … (theatres), … (museums), … (cinemas) in London. There are many … (beautiful) large … (parks). You can have a very good time there. (9 пропущенных слов)

    8 min.

    Individual work

    Additional literature

    The pupils will have practised the essential vocabulary

    To practise General and Special Questions

    Grammar

    The next task is an ex.3, p.61. (Это упражнение из домашнего задания. Учитель слушает вопросы, подготовленные учащимися, разбирает ошибки).

    Questions:

    1)general (вспомог.гл., подлеж., сказуем., допол., об-во);

    2)special (вопрос.слово, вспомог.гл., подлеж., сказ., доп., об-во).

    Вопросительные слова:

    Who, what, whose, whom, which, when, where, where…to, how, why, how much, how many, how long.

    Examples:

    1)Gen.quest.

    Do you go to the cinems alone or with your parents?

    2)Spec.quest.

    What is your favourite museum in London?

    I’ve prepared an interesting task for you. On the blackboard you can see parts of questions. You should put them in the right order. For example, Could you tell me about London? (gener.quest.)

    Gener.quest.:

    Do you like London?

    Would you like to visit London?

    Is London different from Moscow?

    Did Peter go to the British Museum last Monday?

    Spec.quest.:

    What places can we visit in London?

    Where can we have a rest?

    What is the oldest square in London?

    8 min.

    T - Cl

    Grammar book

    The pupils will have practised General and Special Questions

    To sum up the material

    Making the dialogues

    Well done! I’m proud of you. And now let’s check your dialogues which you have prepared at home. Are you ready?

    (Учащиеся читают свои диалоги, в парах, по ролям. Учитель проверяет, объясняет ошибки).

    10 min.

    Pair work

    Student’s book

    The pupils will have summed up the material

    To sum up the material

    Homework

    Your home task is ex.5 (p. 62 ) and ex.9 (p. 63).

    2 min.

    T - Cl

    Student’s book

     


    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Подписи к слайдам:

    Слайд 1

    Learning More About London

    Слайд 2

    British Museum

    Слайд 3

    British Museum

    Слайд 4

    British Museum

    Слайд 5

    Buckingham Palace Queen Elizabeth II

    Слайд 6

    Tower of London The Ravens

    Слайд 7

    Tower Bridge

    Слайд 8

    Big Ben

    Слайд 9

    Trafalgar Square

    Слайд 10

    Sherlock Holmes Museum

    Слайд 11

    Watson’s Room Holmes's Room


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Learning more about London.

    Урок- обощение по английскому языку в 5 классе к учебнику М.З.Биболетовой....

    Контрольная работа для 5 класса по параграфу "Learning more about London"

    Проверка лексико-грамматических умений и навыков по изученному параграфу....

    Разработка урока с применением когнитивной технологии "Learning more about London"

    Когнитивная общепедагогическая технология - это технология развития умственных способностей учащихся. Применение данной технологии на уроках английского языка обусловлено в первую очередь необходимост...

    ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА УРОКА ПО ТЕМЕ «Lerning more about London» ДЛЯ 5 КЛАССА ПО УЧЕБНИКУ “ENJOY ENGLISH-5-6”

    ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА УРОКА ПО ТЕМЕ «Lerning more about London» ДЛЯ 5 КЛАССА ПО УЧЕБНИКУ “ENJOY ENGLISH-5-6”...

    контрольная работа для 5 класса по теме "Learning more about London" М.З. Биболетова, Unit 4

    Данные задания можно использовать как проверочную работу на знание лексики пройденных уроков по данному разделу. УМК под редакцией М.З. Биболетовой.""Enjoy English", Unit 4...

    Конспект урока русского языка "Повторение и обобщение. Причастие и деепричастие".(7 класс,русский язык)

    Урок по теме "Причастие,деепричастие" проведен с целью поввторения и обобщения пройденного материала по данной теме.На уроке использованы различные формы организации учащихся, такие как самостоятельна...