разработка урока 5 класс Мы организуем вечеринку
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Лепшокова Лилия Абильваповна

2.13. План-конспект урока на тему Мы организуем вечеринку. Включает в себя чтение и аудирование

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл План конспект урока54.89 КБ
Файл материалы для печати42.5 КБ

Предварительный просмотр:

План–конспект урока на тему: «Мы организуем вечеринку. Чтение. Аудирование»

Цель: развитие навыков и умений восприятия и понимания иностранной речи на слух.

Задачи:

Образовательные: обеспечение в ходе урока условий для развития навыков и умений диалогической речи и восприятия и понимания иностранной речи на слух.

Развивающие: развитие таких аналитических способностей, как умение анализировать, сравнивать, обобщать, развитие памяти, воображения, логического мышления и смысловой догадки, коммуникативных навыков.

Воспитательные: воспитывать потребность у учащихся в использовании иностранного языка как способ получения новой информации,  воспитывать культуру взаимоотношений при работе в парах, группах; воспитывать интерес к изучаемому языку.

Литература:

Для учителя:

1. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н. «Английский язык 5 класс».

2. М.З. Биболетова. Книга для учителя для 5 класса «Английский с удовольствием (Enjoy English)». Титул, 2010.

Для учеников:        

1. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н. «Английский язык 5 класс».

2. Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Рабочая тетрадь к учебнику «Enjoy English 5–6».

Тип урока: урок общеметодологической направленности (развитие навыков и умений).

План урока:

  1. Организационный этап.
  2. Введение в атмосферу иноязычного общения.
  3. Постановка цели урока и мотивация учебной деятельности учащихся.
  4. Проверка домашнего задания.
  5. Выполнение задач стандартного типа.
  6. Выполнение задач реконструктивно–вариативного типа.
  7. Физкультминутка.
  8. Контроль сформированности навыков и умений.
  9.  Рефлексия.
  10.  Заключительный этап.

Ход урока:

  1. Организационный этап.

Good morning, students. How are you doing today? What is the news you`d like to share with us?

  1. Введение в атмосферу иноязычного общения.

I had a lovely dinner party

Last early evening at six.

There was just me and my doll Santy

And other toy–guests mix.

We ate all tasty sandwiches

And drank five cups of tea.

I gave myself some strawberries

Cause best guest – it was me.

Now, let`s read the poem you see on the blackboard and try to guess what we`ll speak about today.

  1. Постановка цели урока и мотивация учебной деятельности учащихся.

Tell me please, do you like going to parties? What do you like about them?

Today we`ll get acquainted and understand how to discuss the arrangement of different events and what points are important.

  1. Проверка домашнего задания.

In order to escape some mistakes, let`s check up our homework.

Well done. So, it`s time to start discussing our parties.

  1. Выполнение задач стандартного типа.

Now, please, open your S.B. on page 33. Here we`ve got a very good example of a discussion about arranging a party.  First of all, I`ll turn on the recoding, follow it please (запись 13).

Now, let`s act it out. So, I need all of you together, because there are many children who discuss the party (divide the phrases between the students, act it out and translate into Russian).

Now, let`s change the roles (to remember the phrases better).

  1.         Выполнение задач реконструктивно–вариативного типа.

Our next task is a bit more difficult: you`ll listen to a dialogue and complete the sentences that you will get (нарезать реплики и раздать диалог по репликам, для того, чтобы затем учащиеся нашли своих партнеров и расставили фразы по порядку: Кате – реплики Catherine; Паше – реплики Steve и т.д.).

So, here three children are talking: Catherine, Steve and Julia. Be attentive.

(Полный диалог для учителя, в книге для учителя он немного отличается от записи.)

Catherine: It`s frank`s birthday next Saturday, isn`t it? What presents are we going to give him?

Steve: Let`s have a surprise party for him. We can organize a picnic.

Julia: That`s a great idea! A Birthday picnic!

Catherine: Let`s arrange the date now!

Steve: Well, I think Saturday, the fourth of September, is the best day. Is that OK with you, Catherine?

Catherine: Yes, it is. I`ll be responsible for sandwiches and drinks then. And What about you, Julia?

Julia: Why don`t I make a special birthday cake for Jim?

Steve: Great! I`ll be responsible for the music. I`ve got a lot of new CD`s.

Julia: I hope Frank will like his picnic party.

Catherine: I`m sure he will!

(исправленный диалог для учеников)

Catherine: It`s frank`s birthday next Saturday,___  ___? What presents ____  we ___  ___ give him?

Steve: ____have a surprise party for him. We can ________a picnic.

Julia: That`s a____ ___! A Birthday picnic!

Catherine: Let`s ______the date now!

Steve: Well, I think Saturday, the fourth of September, is the____ ____. Is that OK with you, Catherine?

Catherine: Yes, it is. I`ll be ________  ___sandwiches and drinks then. And What about you, Julia?

Julia: Why _____ _ make a special birthday cake for Jim?

Steve: Great! I`ll _____ _________ ___the music. I`ve got a lot of new CD`s.

Julia: I hope Frank ____ ___ his picnic party.

Catherine: I`m sure___ ___!

Let`s check up the task.

Now, please, arrange groups of 3 students to be able to build the whole dialogue.

Find Catherine, Julia and Steve. Now, you work in these groups of three. Listen to the dialogue once again and order the phrases.

  1. Физкультминутка.

Before we check the dialogues let`s relax. Our song about the weekend:

My weekend

Hey, hey you

What`s everybody talking about?

Are they talking about the 2 days at the end of the week?

I`m talking about the weekend (2 times)

I`m talking about Saturday and Sunday.

I`m talking about 2 of the 7 days of the week

They`re ones at the end if you look closely.

They both start with S and both end in Y

Saturday and Sunday every time.

I`m talking about the weekend (2 times)

I`m talking about Saturday and Sunday.

I`m talking about days when we don`t go to school

Instead we stay at home, that`s so cool!

We play and hang out with friend and family

And we make the shift to a brand new week

I`m talking about the weekend (2 times)

I`m talking about Saturday and Sunday.

I`m talking about Saturday you might go on a trip

And your family might have brunch

Or Sunday you might go to church

And then afterwards have a nice lunch.

I`m talking about the weekend (2 times)

I`m talking about Saturday and Sunday.

Well done! I hope you`ve had some fun.

  1.         Контроль сформированности навыков и умений.

Hope you`ve had enough time to build your dialogues. Let`s check them up (можно скомбинировать роли из разных групп).

Now let`s act out this dialogue.

Now we have to continue working. Let`s answer the questions from ex. 26 on p. 34.

Thank you. Well done!        

  1.      Рефлексия.

Thank you very much for your hard work today. You`ve done perfectly well!

Now tell me:

  • What was the most interesting / the most boring part of the lesson for you?
  • What was the easiest / the most difficult part?
  • What else would you like to do at the lesson?

Thank you for being honest.

  1.       Заключительный этап.

Now are your marks for the lesson: ...

And your homework is ex. 13, p. 37 (S.B.). Here you have to complete the dialogue. And of course, be ready to act it out.



Предварительный просмотр:

Catherine: It`s frank`s birthday next Saturday,___  ___? What presents ____  we ___  ___ give him?

Steve: ____have a surprise party for him. We can ________a picnic.

Julia: That`s a____ ___! A Birthday picnic!

Catherine: Let`s ______the date now!

Steve: Well, I think Saturday, the fourth of September, is the____ ____. Is that OK with you, Catherine?

Catherine: Yes, it is. I`ll be ________  ___sandwiches and drinks then. And What about you, Julia?

Julia: Why _____ _ make a special birthday cake for Jim?

Steve: Great! I`ll _____ _________ ___the music. I`ve got a lot of new CD`s.

Julia: I hope Frank ____ ___ his picnic party.

Catherine: I`m sure___ ___!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий для выступления класса на Новогоднем вечере

В нашей школе Новый год стараются встречать весело и познавательно. Каждый класс готовит своё выступление, а потом всех ждёт дискотека с конкурсами и призами. Новогодние утренники у нас тематичес...

изобразительное искусство 1 класс "Какого цвета вечер"

Презентация по изобразительному искусству для 1 класса на тему: "Какого цвета вечер"...

Мастер-класс "Как организовать и провести социальную акцию"

Мастер-класс "Как организовать и провести социальную акцию"...

Открытый урок в 6 класс "Цветопись "Зимнего вечера"

«Цветопись и Звукопись» -  представляют восприятие звука посредствам цвета и  больше всего  способствуют развитию у учащихся образному мышлению....

Характеристика класса на выпускной вечер

Характеристика класса на выпускной вечер...

Разработка внеклассного мероприятия по английскому языку для учащихся 7-8 классов"Хеллоуин.Подростковая вечеринка."

Данное внеклассное мероприятие является зщавершающим этапом  работе над разделом " Holidays and  Fesnivals"  и подводит итог работе на уроках. Я постаралась найти интересный...

Методическая разработка к открытому уроку для 7 класса - "Праздники и вечеринки - Кейс метод как современный способ в развитии аудитивных навыков и навыков говорения у обучающихся".

Урок посвящённый отработке навыков говорения и развития аудитивных навыков с помощью методики применения такого современного способа как "Кейс метод". Использование данного метода на уроках ...