Сценарий сказки " Cinderella" на английском языке.
проект (5 класс)

Дзагоева Евгения Викторовна
Соединение учебной и внеклассной работы способствуют развитию творческих и актерских способностей детей. Ключевые слова: внеклассная работа, способности, искусство, дополнительные знания, взаимопонимание, работа в группе. Выдающиеся представители русской педагогики стремились использовать театр в учебно-воспитательной работе. К.Д. Ушинский писал «о силе влияния на нас игры хороших актеров и даже чтецов и рассказчиков мы можем судить о необыкновенном разнообразии, богатстве и сильном влиянии на нас этого языка чувств».В современной методике возможности школьного кукольного театра трудно переоценить. Сегодня театр кукол пользуется огромной любовью как маленьких, так и взрослых зрителей. Кукольный театр является элементом одного из разделов педагогики – артпедагогики, когда происходит вовлечение учащихся в различные виды деятельности. Сущность артпедагогики заключается, во-первых, в ее воспитательной функции, она воздействует на нравственно-этические, эстетические,коммуникативно- рефлексивные основы личности и способствует социокультурной адаптации с помощью искусства. Кроме того,артпедагогика реализует еще и психотерапевтическую функцию, помогая детям справляться со своими психологическими проблемами, восстанавливать эмоциональное равновесие, переключаться с отрицательных переживаний на положительно окрашенные чувства и мысли. Являясь ненавязчивой, она помогает максимально достигать поставленных преподавателем целей и задач.Занятия в школьном кукольном театре развивают у детей фантазию, мышление, артистические способности, знакомят с множеством детских сказок. Эмоционально пережитый спектакль помогаетопределить отношение детей к действующим лицам и их поступкам, вызывает желание подражать положительным героям и не быть похожими на отрицательных. Увиденное в театре расширяет кругозор детей и надолго остается в их памяти: они делятся впечатлениями с товарищами, рассказывают о спектакле родителям. Такие разговоры и рассказы способствуют развитию речи и умению выражать свои чувства. Дети передают в рисунках различные эпизоды спектакля.Актуальность внеклассной работы, в частности, создание кукольного театра, обусловлено тем, что дети во внеурочное время не читают художественную литературу, не у всех есть хорошая домашняя библиотека, очень редко посещают библиотеку. Из-за этого словарный запас детей становится беднее, их речь невыразительна. Дети испытывают трудности в общении, не умеют устно или письменно излагать свои мысли. Поскольку мы ставим спектакли на английском языке, много внимания уделяется отработке сложных звуков, интонационному рисунку фраз, логическому ударению в предложениях и вопросах. Чтобы научить ребят говорить быстро, мы заучиваем скороговорки, считалочки, рифмовки. Выполняем специальные упражнения на развитие артикуляционного аппарата.На занятиях дети получают дополнительные знания о возникновении кукольного театра, его видах; учатся работать с куклами, изучают направление движения кукол за ширмой, выполняю тупражнения для развития подвижности рук, учатся соединять действия куклы со словами своей речи, передавать характер персонажа.Таким образом, школьный кукольный театр и даже кружок помогают максимально достигать поставленных задач. Организация в школе детского кукольного театра – это попытка дать детям почувствовать радость творчества. Театр как вид искусства предполагает возможность гибкого построения образовательно-воспитательного процесса в условиях дополнительного образования, смену видов деятельности, широкие возможности индивидуального участия детей и развитие их творческих способностей. Сама структура кукольного театра , синтезирующая различные искусства, дает возможность детям раскрыть в себе очень разные творческие способности. Они могут быть артистами, художниками, музыкантами, танцорами.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Постановка сказки на английском языке для учеников 5 классов.

CHARACTERS:

NARRATOR

QUEEN

KING

STEPMOTHER

LATISHA

NICOLE

FAIRY GODMOTHER

MAIDEN 1

MAIDEN 2

PRINCE

SERVANT

 

NARRATOR: In a beautiful palace, surrounded by a beautiful garden, there lived the King and Queen with her only daughter.

QUEEN: Oh, look at our beautiful daughter!.

KING: She looks just like you. Her hair is like gold, and her eyes like a blue lake.

NARRATOR: But one day the Queen got sick and she died. After a few months the King married a new woman, cruel and proud, and who had two ugly daughters, whose names were Latisha and Nicole. One day the King suffered a terrible accident, and died. And so the little princess knew that she would never be happy again. One day her stepmother was in the garden and said.

STEPMOTHER: Little girl, come here!. I see that you are having a good time!. Very well, beautiful, this is over now!. I need maids, everything is very expensive, so I have decided that from now on you will serve me, Latisha and Nicole. Go inside the palace and put on a maid dress, and start cleaning every chimney, all of them are very dirty. When you finish come to me again, you need to do more things!.  Go now, get to work!.

NARRATOR: So the princess cleaned every chimney in the palace, and when she finished she went back to her stepmother.

STEPMOTHER: Good, good, so you have finished. I see what you have been doing, you have ash even in your nose!.

LATISHA: Ha, ha, ha, ha this is funny!. Cinderella, Cinderella, that is how we will call you.

NICOLE: Cinderella, ha, ha, ha, ha.

STEPMOTHER: Shhh, quiet!. Cinderella, is a perfect name for a maid. Since today is prince`s Rupert ball, you are going to iron our dresses. We have been invited, and you too, but don`t dream about going, you have a lot of things to do. You need to polish all the silverware, comb our hair, and help us get dressed…. quick…. Latisha and Nicole you have to look very pretty, they say that the prince is looking for a wife… you… Cinderella… get to work!.

CINDERELLA: Yes, mam.

NARRATOR: The little princess ironed the dresses and then she helped them get dressed.

STEPMOTHER: Cinderella, give me my necklace! … No, not that one, the one that has diamonds, I look better with it…. Perfect!

CINDERELLA: Yes, mam.

NICOLE: Cinderella, bring me my shoes and comb my hair!.

LATISHA: Cinderella, bring me my hat!.

STEPMOTHER: Cinderella, bring me my purse, the white one, not the blue one!.

CINDERELLA: Yes, mam.

STEPMOTHER: Hurry up, we can`t be late for the ball.

CINDERELLA: Here`s your mirror, Nicole. And here`s your purse Latisha.

NARRATOR: Cinderella did everything she was told to do. Finally, they left in a beautiful pink carriage, and Cinderella sat down in the floor watching them leave, while crying sadly.

CINDERELLA: Oh, I wish I could go, too.

NARRATOR: Then she heard a sweet voice.

FAIRY GODMOTHER: Good evening.

CINDERELLA: Who are you?.

FAIRY GODMOTHER: I am your Fairy Godmother, and I have come today because I think that you need my help.

CINDERELLA:  Oh, Fairy Godmother.

FAIRY GODMOTHER: I can`t stand seeing you so sad and so unfairly treated. Let`s see what my magic wand can do today!. Magic wand, I want the most beautiful dress in the world, the most precious jewelry, a coach, six horses, a coachman, and a groom.  Oh and a pair of glass slippers.

NARRATOR: Suddenly a white sparkling dust covered Cinderella from head to toe, and when it disappeared, she looked wonderful.

CINDERELLA: Oh, Fairy Godmother, how beautiful dress! And how lovely glass slippers!

FAIRY GODMOTHER: Now, you are ready for the ball.  But there is one thing you must know. The magic will last only till the last stroke of midnight. At twelve o´clock everything will disappear, except for the glass slippers, which I give them to you, so try to be at home by that time.

CINDERELLA: Oh, I will remember that.  Thank you so much. You make me very happy.

FAIRY GODMOTHER: Now, go to the ball, and have fun.  And remember… at twelve.

NARRATOR: And  the Fairy Godmother disappeared. Then Cinderella went inside the carriage. The carriage was going so fast that it seemed to go flying. When she arrived to the palace, she entered the ball room, and everybody turned around to look at her.

MAIDEN 1: Who is she?.

MAIDEN 2: I don`t know.

NARRATOR: Even the King and Queen couldn`t stop looking at her.

KING: Who is she?.

QUEEN: She`s so beautiful!.

NARRATOR: The prince looked at her astonished by her beauty, and immediately he fell in love with her. Then he asked her to dance.

PRINCE: Would you like to dance?.

CINDERELLA: Oh, yes, your highness.

NARRATOR: While they were dancing, her stepmother and stepsisters kept looking at the couple.

STEPMOTHER: Who is she?.

LATISHA: I have never seen her before.

NICOLE: Look at him!. He looks happy!.

NARRATOR: Meanwhile, the prince told Cinderella.

PRINCE: Thank you for the dance.

CINDERELLA: You are welcome, your highness.

NARRATOR: Then she heard the clock.

CINDERELLA: I must go.

PRINCE: But, you have just arrived.

CINDERELLA: Good bye!. I must go!.

NARRATOR: And she started running.

PRINCE: No!. Stop!.

NARRATOR: While Cinderella was still running the magic disappeared, and her dress turned to rags and the coach, horses, coachman, and groom disappeared. The prince followed her, until he lost her.

PRINCE: I lost her!.   How will I see her again if I don`t even know her name.

NARRATOR: Then he saw something in the floor.

PRINCE: What is this?. Oh, it`s one of her glass slippers. I will look for her throughout the kingdom.

NARRATOR: And he did. He tried the shoe in every maiden there was in the kingdom. Some of them fit into the shoe, but they didn`t have the other one. Then one day he arrived to Cinderella`s palace. As soon as he arrived Latasha and Nicole tried on the shoe, but their feet were very big, so it was useless.

PRINCE: Are there other young maidens here?.

STEPMOTHER: No.

NARRATOR: As the prince was getting ready to leave, one of his servants saw that Cinderella was watching them behind the stairs.

SERVANT: Come here, young girl, and try on this shoe.

 LATISHA: But… she can`t… she didn`t even go to the ball

.NICOLE: Besides, she is our maid. The prince would not want +

SERVANT: Come here, girl, try it on.

NARRATOR: Then Cinderella tried on the shoe, which fit her perfectly.

PRINCE: You will be my bride!. Let`s go to my palace.

CINDERELLA: Oh, yes, your highness.

NARRATOR: They went to the palace where they got married, and were happy for many, many, many years.

THE END

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий сказки на английском языке "Пиноккио".

Английский вариант сказки "Приключение Буратино" для начальной школы....

Сценарий сказки на английском языке "The magic glove"

Проработанный и сыгранный сценарий сказки, аналогичной по идее сказке "Теремок". К сценарию прилагаются фотографии с проведенной постановке. Рекомендуется к работе с учащимися начальных классов общеоб...

Сценарий сказки на английском языке для учащихся 4 - 5 классов по мотивам книги Эн Томперт "Little Fox Goes to the End of the World".

Данный сценарий может быть использован во внеклассной работе с учащимися при подготовке школьного вечера на английском языке....

Сценарий сказки на английском языке "Золушка" для 5 класса

Сценарий сказки  на английском языке "Золушка" для 5 класса...

Авторский сценарий сказки на английском языке "Lion Hearted Kitten", опубликованный в интерактивном научно-методическом журнале "Сообщество учителей английского языка"

Стихотворное изложение сказки "Котёнок - Львиное сердце" для постановки в школьных драматических коллективах....

Сценарий сказки по английскому языку "Три поросенка"

Методическая разработка сказки "Три поросенка" в новой интерпритации...

сценарий сказки на английском языке для учеников 2-го класса

Это очень простая сказка, которую можно ставить уже во 2-м классе для мотивации учащихся и для развития их коммуникативной компетенции....