Контрольные работы
методическая разработка

Сердюкова Евгения Андреевна

Предварительный просмотр:

Контрольная работа

Вариант 1

1. Допиши недостающие строчные и прописные буквы в тетради:

Например: Z z

A___, ____b, C____, _____d, E____, F____, G____, _____h, I _____, J_____, K______, ____l,

M_____.

2. Соедини сочетания букв со звуками, которые они передают, запиши в тетрадь:

Например: qu-[ kw ] - кв

ck                     [ t∫ ] - ч

or                     [ u ] - у

ch                     [ : ] - о

oo                     [ k ] - к

3.Соедини эти английские и русские слова и выпиши в тетрадь :

Например:    1. bus – а) автобус

  1. Hill                          а. конфета
  2. Sweet                      б. коробка
  3. box                          в. ручка
  4. tent                          г. холм
  5. pen                          д. палатка
  6. duck                        е. черный
  7. black                        ж. книга
  8. book                        з. утка

4. Распредели эти слова по категориям, в тетради:

Например: Посуда: mug

Fox, bed, hat, frog, cap, green, desk, black.

Дикие животные: _______________

Предметы мебели:

________________________________

Цвета:__________________________

Одежда: ______________________

Контрольная работа

Вариант 2

  1. Допиши недостающие строчные и прописные буквы  в тетради:

Например: B b

N______, _______o, P______, Q______, _____r, S_____, _____t, U______, _____v, W______, _____x, Y______, ______z.

  1. Соедини сочетания букв со звуками, которые они передают, запиши в тетрадь:

Например: ck -  [ k ] - к

qu             [ i : ] - и

sh             [ a: ] - а

ar              [ ∫ ] - ш

ee            [ kw ] - кв

3.Соедини эти английские и русские слова в тетради:

Например:  duck- утка

  1. bus           а. улица
  2. street        б. молоко
  3. bee            в. автобус
  4. lorry          г. пчела
  5. milk          д. грузовик
  6. green         е. лягушка
  7. frog           ж. лес
  8. wood        з. зеленый

  1. Распредели эти слова по категориям в тетради:

`

Например: Цвета: red

Kid, dish, lorry, ant, sheep, bee, cup, bus.

Домашние животные: _________

_____________________________

Насекомые: __________________

____________________________

Транспорт: ____________________

Посуда: ________________________



Предварительный просмотр:

Test.                 V- 1

1.Choose have/has to complete the sentences.

1. Ron …… visited Moscow. He likes the city.

2. They ……. played six games of tennis. They are the winners.

3. He ……. washed plates.

4. We ……. started reading a new story.

5. Mary …….. cleaned the window.

2. Write three forms of these verbs.

I

II

III

Eat-

write

speak

take

3. Translate into Russian.

1.Because-

2. Read -

3. Air-

4. Tongue-

5. Probably-

6. Only-

7. Develop-

8. Just-

9. Already-

10. Never-

4. Make up sentences from these words combinations.

1. Washington/to/have/been/we.

____________________________________________________________________________

2.the Moscow Kremlin/ seen/she/not/has.

____________________________________________________________________________

3. any/you/seen/have/foreign/films?

5. Tim has never travelled. Write where he has not been and what he has not seen.

1. Oxford/Oxford University - ____________________________________________________________________________

2. Moscow/the Kremlin –

_____________________________________________________________________________

3. Paris/the Eiffel Tower –

_____________________________________________________________________________

6. Complete the dialogues.

-Have you ever been to the United Kingdom?

-Yes, …………

- What cities…..?

- I have been to London,…….

Test.                 V- 2

1.Choose have/has to complete the sentences.

1. We ……….seen the Atlantic.

2. She …….. been the Moscow Kremlin.

3. Nick ……opened the window.

4. Tim and Kate …… made a cake.

5. I ……become a doctor.

2. Write three forms of these verbs.

I

II

III

begin

do

come

ring

3. Translate into Russian.

1. Borrow -

2. vocabulary-

3. Yet -

4. Just -

5. swim-

6. Second -

7. Eat-

8. Just-

9. Already-

10. Never-

4. Make up sentences from these words combinations.

1. never/been/the children/to/the circus/have

____________________________________________________________________________

2.we/room/done/already/our/have

____________________________________________________________________________

3. never/I/swum/have/the ocean/in

5. Tim has never travelled. Write where he has not been and what he has not seen.

1. Oxford/Oxford University - ____________________________________________________________________________

2. Moscow/the Kremlin –

_____________________________________________________________________________

3. Paris/the Eiffel Tower –

_____________________________________________________________________________

6. Complete the dialogues.

-Have you read of the Robinson Crusoe?

-….., I …………

- How many page…..?

- I have read sixty pages and liked them all.



Предварительный просмотр:

Контрольная работа «Семейная история»

  1. Переведите слова на английский язы или русский язык.

1) Жизнь-

2)Журнал-

3) get-

  1. 4) grow-
  1. 5) Мечта-
  1. 6) Тратить-
  1. Выпишите из текста глаголы в прошедшем времени (Past Simple).

   Last weekend was very happy. My friends and I decided to go out of town. We wanted to live in a tent. We cooked food on the fire and played games. Charles and Chris fished. They enjoyed fishing very much.

  1. Напишите прошедшую форму этих глаголов.
  1. Do-
  2. steal-
  3. Sit~        -
  4. Play-
  5. Want-
  6. blow-
  7. See-
  1. Дополните предложения подходящими по смыслу словами.

Can       want       is        wrote        married      met

  1. Yesterday I _____________ an article for our school newspaper.
  2. My best friend and I ______________ at school five years ago.
  3. Misha __________________ Kate two years ago. They have two children.
  1. Расставьте слова в правильном порядке , чтобы получилось предложение.
  1. Misha/ in/Moscow/born/was
  2. My/reads/grandfather/magazine
  3. Tom/a/teacher/is/good
  1. Напиши даты по английски.

1965     2005

  1. Соотнесите города с достопримечательностями. Укажите номера достопримечательностей в таблице.
  1. Red Square
  2. Tverskaya Street
  3. Nevskiy Prospect
  4. The Tretyakov Gallery

                         Moscow

                      Saint-Petesburg



Предварительный просмотр:

Test/                       Контрольная работа.

1 Найдите противоположные по смыслу  слова и соедините их линиями.

weak                                                    big

thin                                                       strong

young                                                   evening

small                                                     thick

light                                                         old

morning                                                  dark

2. Расшифруй и напиши названия цветов.

  1.  dre     ____________
  2. iknp   _____________
  3.  lacbk   _____________
  4.  ulbe _____________
  5.  lowyle ____________
  6. rpulep  _____________
  7.  regen _____________
  8.  yger _____________

3. Напиши вопросы и ответы на них, используя слова из рамки.

bananas, lemons, bears, plums, apples

1. What colour are bananas? – They are yellow.

2.___________________

3. __________________

4. ___________________

4. Составь и запиши предложения.

  1. 2. the sparrows / colour / are / What ?
  2. 3. has / grey / a / roof / The house .
  3. Напиши пять предложений о том, какого цвета твои вещи.

1. My desk is brown.

2._________________________________________________________________________

3._________________________________________________________________________

4._________________________________________________________________________



Предварительный просмотр:

V – 1.                            Task 1 Use the right words to  complete the sentences.

1. My friends visited Scotland and  Northern  Ireland ……. ……..    

 (as well/ also)

2. The Tower of London is not a fortress now, it is not a prison now  …………..          

(too/ either)

3. London is a big city, Glasgow is …………… a big city.

 (as well/ also)

4. Big Ben is a symbol of London, a double-decker is ………….. its  symbol.

(also/ either)

Task 2 Use “the’’ where necessary.

1.   ……….  Houses of  Parlement

2.  ……….  Britain

3.  ……….  Northern  Ireland

4.  ……….  United Kingdom

5.  ……….  Tower of  London

6.  ……….  Whitehall

7.  ……….  Trafalgar Square

8.  ……….  St Pauls Cathedra

9.  ……….  Hyde Park

10.  ……….  Tower Bridge

11.  ……….  White Tower

 Task 3 Use “S’’ where necessary.

1. More than 20 millian  ___  tourists come to Great  Britain.

2. Trousand  ___  of tourist come to London every day.

3. The Tames    is three hundred ___ and forty-six kilometers lony.

4. You can see thousand ___  of paintings in the National Gallery.

Task 4 Use the necessary word.

1. The UK has  ________  parts.

         a) four           b) three            c) two

2. London is the capital of  ________

        a) the UK and Wales           b) the UK and England            c) the UK and Scotland

3. The National Gallery is situated _________

              a) in Oxford Street           b) in Whitehall            c) in Trafalgar Square

Task 5. Complete the sentences with the words from the box:

beach, resort, ancient, isles, diary, continent, back, sand, bank, both, during, terrible, fortress, islands, double- decker- двухэтажный автобус

1. I always go to the ____________ in the morning.

2. Russian children go ____________to school on the 1st of September.

3. Den likes to play volleyball on the ___________.

4. Brighton is a famous _____________in Great Britain.

5. My sister writes something in her ______________every day.

6. The weather was great ____________ our holidays.

V – 2.                              Task 1 Use the right words to  complete the sentences.

  1. Everybody goes shopping and I go shopping……………….. (too/either).

2. Ted didn’t go to Scotland when he was on holiday and Sam didn’t go there ………….(too/either).

3. There is a fountain in the square and there is a fountain in the park ….(as well/either).

4. Kate can swim and she can…………..skate well.                    (also/as well)

Task 2 Use “the’’ where necessary.

1. …. White Tower    

2. …. Isle of White

 3. …. Northern Ireland

4. …. UK

5. …. St Paul’s Cathedral

6. …. Trafalgar Square

 7. …. British Isles

8. …. Great Britain

9. …. Tower of London

10. …. Buckingham Palace

11…..England

 Task 3 Use “S’’ where necessary.

1. hundred… of horses

 2. eight hundred… years

3. two thousand… people

4. thousand… of tourists

Task 4 Use the necessary word.

  1. The United Kingdom is situated on the …….to the northwest of the continent.            a) British Isles         b) Isle of Man            c) Isle of Wight        
  2. The UK government and its Parliament both work in……                              a) London          b) Ireland            c) Scotland        
  3. ………..is the geographical centre of  London.

       a) Trafalgar square         b) The White Tower            c) St Paul's Cathedral

Task 5. Complete the sentences with the words from the box:

beach, resort, ancient, isles, diary, continent, back, sand, bank, both, during, terrible, fortress, islands, double- decker - двухэтажный автобус

1. The food in the restaurant was very____________, we couldn’t eat it.

2. The Tower of London is an ancient _______________which stands on the _________ of the Thames.

3. Africa is a very hot ___________________.

4. _______________Hyde Park and Green Park are very popular with tourists.

5. There are a lot of ______________in the world and the British ___________ are some of them.

6. In ___________times people didn’t have __________buses.

                 



Предварительный просмотр:

Контрольная работа №5 по теме «Happy birthday»

Задание I. Переведи слова на русский язык:

1.  presents                2. tables–

3.husband–                4. friends –  

5. coins–                     6. wife –                               6 баллов

Задание II. Соотнеси слова в двух солонках по смыслу:

1.husband                 a) present

2.birthday                   b) wife

3. colour                     c) evening

4. morning                d) teddy bear

5. toy                         e) purple

6.family                     f) farm

7. cow                      g) the Browns                                7 баллов

Задание III.Закончи предложения, используя it's или its

This is a flag. ________ colour is red, blue and white

This is a toy. _______ a little blue car.

This is a dog. ________ tail is long.

It is a chick._______ cute.                                                4 балла

Задание IV. Выберите правильные формы глаголов, чтобы закончить текст.

The Greens (is, are , am)___________ very happy. Their son Ted (is, are , am)___________ten today. It (is, are , am)___________ his birthday. The birthday cake (is, are , am)___________ on the table. It (have, has) _______ ten candles. Ted (have, has) ______________a very good present. It (is, are , am)___________ a new bike. The bike (is, are , am)___________ nice. Ted (like, likes) ____________his bike. He (is, are , am)___________ happy.

10 баллов

Задание V. Вставь пропущенные буквы в названия дней недели:

1.Su – da –              5.Th – r – d – y

2.M – nd – y             6.Fr – d – y

3.T – esd – –           7.S – t – rd – y

4.W – dn – sd – y

7 баллов

Общее количество баллов – 39

«5» - 34-29 баллов

«4»- 29 -24 балла

«3»- 24-17 баллов

«2»- 17 -0 баллов



Предварительный просмотр:

1. Вставь пропущенные слова:

Present Simple – настоящее __________ время, которое выражает __________ действие.

Present Continuous – настоящее __________ время, действие которого происходит __________, в __________ момент.

Present Perfect – настоящее __________ время, действия которого __________ и виден  __________. __________.

2. Распредели слова-указатели по временам:

now, always, already, since, usually, at the moment, yet, just, often, for, every day, sometimes.

Present Simple

Present Continuous

Present Perfect

3. Дополни правило:

Present Simple

Present Continuous

Present Perfect

утв.

ед. ч. Vs

мн. ч. V

I + _____

утв.

ед. ч. is + Ving

мн. ч. are + Ving

I + _____ + Ving

утв.

ед. ч. has + V3ed

мн. ч. _____ + V 3ed

отр.

ед. ч. does + _____ + V

мн. ч. do + _____ + _____

I + _____ + not + V

отр.

ед. ч. is + _____ + Ving

мн. ч. _____ + not + Ving

I + am + _____ + _____

отр.

ед. ч. _____ + not + V3ed

мн. ч. have + _____ + V3ed

вопр.

ед. ч. Do + Nподлежащее + _____

мн. ч. Does + _____ + V

вопр.

ед. ч. _____ + N подлежащее + Ving?

мн. ч. Are + _____ + _____?

вопр.

ед. ч. Has +  Nподлежащее + _____?

мн. ч. _____ + _____ + V3ed?

1. Вставь пропущенные слова:

Present Simple – настоящее __________ время, которое выражает __________ действие.

Present Continuous – настоящее __________ время, действие которого происходит __________, в __________ момент.

Present Perfect – настоящее __________ время, действия которого __________ и виден  __________.

2. Распредели слова-указатели по временам:

now, always, already, since, usually, at the moment, yet, just, often, for, every day, sometimes.

Present Simple

Present Continuous

Present Perfect

3. Дополни правило:

Present Simple

Present Continuous

Present Perfect

утв.

ед. ч. Vs

мн. ч. V

I + _____

утв.

ед. ч. is + Ving

мн. ч. are + Ving

I + _____ + Ving

утв.

ед. ч. has + V3ed

мн. ч. _____ + V 3ed

отр.

ед. ч. does + _____ + V

мн. ч. do + _____ + _____

I + _____ + not + V

отр.

ед. ч. is + _____ + Ving

мн. ч. _____ + not + Ving

I + am + _____ + _____

отр.

ед. ч. _____ + not + V3ed

мн. ч. have + _____ + V3ed

вопр.

ед. ч. Do + Nподлежащее + _____

мн. ч. Does + _____ + V

вопр.

ед. ч. _____ + Nподлежащее + Ving?

мн. ч. Are + _____ + _____?

вопр.

ед. ч. Has + Nподлежащее + _____?

мн. ч. _____ + _____ + V3ed?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа по природоведению 5 класс; контрольная работа по географии 6 класс "Гидросфера"

Контрольные работы составлены с учётом материалов учебников "Природоведение 5 класс"  авторы: Т.С. Сухова, В.И.Строганов и "Землеведение 6 класс" авторы :В.П.Дронов,Л.Е.Савельева.Данные работы ап...

Комплексные числа.Контрольная работа №1 и контрольная работа №2

Контрольная работа №1 и №2 по теме " Комплексные числа" на курсах "Учитель профильной школы"...

Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы по ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции растениеводства МДК. 04.03Организация малого бизнеса для студентов заочной формы обучения Специальность

Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы  поПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции растениеводства МДК. 04.03Организация малого...

Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы по ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции растениеводства МДК.04.02. Учет и анализ хозяйственной деятельности для студентов заочной формы обучения

Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы  по  ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции растениеводстваМДК.04.02. Учет и анализ хо...

Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы по ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции животноводства МДК.04.01. Управление структурным подразделением организации для студентов заочной формы

Методические указания и контрольные задания для домашней контрольной работы  по  ПМ 04. Управление работами по производству и переработке продукции животноводства МДК.04.01. Управление ...

Контрольная работа №8 Итоговая контрольная работа

Контрольная работа №8Итоговая контрольная работа...