Открытый урок в 7 классе Тема: "Знаменитые люди"
план-конспект урока (7 класс)

Кузнецова (Венгловская) Ирина Викторовна

Открытый урок в 7 классе Тема: "Знаменитые люди"

Скачать:


Предварительный просмотр:

Кузнецова Ирина Викторовна, учитель английского языка,

МОУ Дмитровская средняя общеобразовательная  школа № 10 с УИОП», г. Дмитров

РАЗРАБОТКА УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА "Знаменитые люди", 7 класс

Тип урока: комбинированный с использованием фронтальных и групповых форм работы.

Методы: информативно-рецептивный (рассматривание, наблюдение, показ), словесный , визуальный, наглядно-образный, поисковый.

Технологии: коммуникативные технологии, технология проектной деятельности, групповые технологии, игровые технологии.

Методическое обеспечение: компьютер, мультимедийный проектор, презентация слайдов Speaking about Famous people”, карточки для выполнения заданий.  

Технологическая карта изучения темы

Цель

Совершенствование речевых знаний и умений учащихся по теме «Знаменитые люди»

Задачи

Образовательные:

1. Закрепление и расширение лексических навыков по теме «Famous people»;

2. Развитие навыков работы с текстом;

3.Развитие навыков говорения;

4.Закрепление и расширение навыков выражения своего мнения по теме.

Развивающие задачи:

1. Развитие навыка общения на английском языке;

2. Развитие умения работать с новой информацией;

3. Развитие навыка анализа ситуации с разных позиций;

4. Развитие навыков критического мышления и самостоятельного осмысления текста;        

Воспитательные задачи:

1. Сформировать личное отношение ученика к обсуждаемой проблеме;

2. Воспитать желание обсуждать поставленную тему;

3. Воспитывать умение работать в группах.

Планируемый результат

Предметные умения:

  • уметь применять изученную лексику в речи;
  • ответить на поставленные вопросы;
  • выбрать нужную информацию.

Личностные умения: личностное самоопределение, нравственно-этическое оценивание.

Метапредметные умения:

Коммуникативные: адекватно использовать речь для планирования и регуляции своей деятельности

Регулятивные: осуществлять познавательную рефлексию в отношении действий по решению учебных и познавательных задач

Познавательные: создавать и преобразовывать модели и схемы для решения

задач

Универсальные учебные действия (УУД):

Регулятивные: определение цели овладения иностранным языком – способности использовать его как средство общения; умение следовать определенному плану, а также самостоятельно планировать свою учебную и речевую деятельностью; предвосхищение содержания текстов; оценивание результатов своей деятельности по овладению иностранным языком; концентрирование внимания на выполнении приоритетных задач.

Познавательные: самостоятельное выделение и формулирование познавательной задачи; адекватный выбор языковых средств в конкретной речевой ситуации; осуществление рефлексии в плане успешности / неуспешности овладения иностранным языком.

Коммуникативные: принятие точки зрения собеседника; умение задать вопросы, необходимые для организации собственной речевой деятельности

Основные понятия

Лексические единицы по теме «Знаменитости»

Ресурсы

Учебники Spotlight 7, презентация в Power Point, видеоматериалы, раздаточный материал.

Этап работы

Время

Цель

Содержание работы

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

  1. 1.

Организационн

ый этап

2 мин.

Cнять

напряжение,

настроить

детей на

работу

Hello, my dear students. I’m very happy to see you and welcome all of you to our lessons.

Before we start the lesson I want you to repeat actions and the words after me. Let’s start.

It’s time to think.

It’s time to speak.

It’s time to show.

Ready, steady, go!

Now we will try to do it a little bit faster!

It’s time to think.

It’s time to speak.

It’s time to show.

Ready, steady, go!

And now we will try to do it as fast as you can.

It’s time to think.

It’s time to speak.

It’s time to show.

Ready, steady, go!

Are you ready for the English lessons? Yes, Perfect. Take your seats please.

Hello, teacher! (Учащиеся повторяют движения и слова за учителем)

  1. 2.

Постановка цели урока и мотивация учебной деятельности

2 мин.

Вызвать интерес учащихся к теме

First of all, I’d like you to watch the video and make a prediction what the topic of our lesson is.  (видео)

What is the topic of our lesson?

Yes, you are right. The topic of our lesson is “Famous people”.

What will we do during the lesson?

You have some papers on your tables, open up them. You should match the pictures with their actions. Put on the board them.

(Имя ученика) read please, what we should do today?

(Учащиеся смотрят видео и определяют тему урока и цели урока)

  1. 3.

Речевая разминка

2 мин.

Ввести учащихся в атмосферу иностранног о языка,

активизиров ать лексический материал по теме, активизиров ать речевую деятельность

And now answer my questions, please.

What is a celebrity?

Do you think anyone can become a celebrity?

Do you have a favourite celebrity?

Would you like to be a celebrity?

Have you ever met any celebrities?

Which celebrities would you invite to your birthday party and why?

Учащиеся отвечают на вопросы учителя

  1. 5.

Этап активизации изученного материала в речи

3 мин

Активизиров ать изученный  лексический материал в речи.

Совершенств овать навыки чтения и восприятия

понимания текста на слух

Now we will listen some information about famous person and you should make a fact file about him. You should to follow this plan.

Fact Files

Name:

Date of birth:

Place of birth:

Early years:

Later years:

Famous for:

Date of death:

Учащиеся слушают текст и записывают краткие сведения о знаменитости, затем читают их.

5 мин

And now I would like you to become celebrity. Who would like to stat it? Come here. (имя ученика) would be a celebrity and you are journalists.

You should ask your questions and make a fact file about this celebrity.

And now time for the rest.

 

Look left, right

Look up, look down

Look around.

Look at your nose

Look at that rose

Close your eyes

Open, wink and smile.

Your eyes are happy again.

Учащиеся задают вопросы к ученику, который играет роль знаменитости и заполняют краткие сведения, а затем рассказывают об этой знаменитости.

10 мин

And now, dear journalists you should make

a website about this Famous people. I will give you each a piece of paper. You have fact files about this famouse people and will give you some information about  this famous people but all of the sentences are all over the place. Your task is to place those sentences in the correct order and put them on the paper with a glue. And then you have to present your website.

Учащиеся делают веб – страничку о знаменитых людях, а затем представляют их.

Подведение итогов.

Рефлексия деятельности на уроке.

Выставление оценок

2 мин.

Оценить свою активность и качество работы на уроке, сопоставить результаты собственной деятельности

с целями урока

That’s all we have time for. Our lesson is over. Thank you for your work. What have you learnt today?

– Do you like your work at the lesson?

Учащиеся говорят, что нового узнали на уроке.

Учащиеся дают свои ответы.

Домашнее задание

1 мин.

Закрепить новые знания, перенести полученные знания для решения

нестандартн ой задачи

The homework is to find information about famous people from our country and make your own quiz. – Найти информацию о знаменитых людях своей страны и составить собственный тест.


Fact Files

Name:

Date of birth:

Place of birth:

Early years:

Later years:

Famous for:

Fact Files

Name:

Date of birth:

Place of birth:

Early years:

Later years:

Famous for:

Fact Files

Name:

Date of birth:

Place of birth:

Early years:

Later years:

Famous for:

When were you born?

Where were you born?

What did you do in your early years?

What did you do in your later years?

What are your famous for?


Hello, my name is Robert John Downey.  I’m an American actor and producer. Ask your questions, please.

Robert John Downey  was born on April 4, 1965 in Manhattan, New York in family of actors.  In the childhood, he was taking a  part in couple of films directed by his father. In the age of 20, Robert worked on the television.  Robert was nominated to awards Golden Globe and Oscar for the best male part in film Chaplin but Al Pacino beat  him up. Robert is most known for his parts of an Iron Man and  Sherlock Holmes.

Hello, my name is Julia Roberts. I’m an American actress and producer. Ask your questions, please.

Julia Roberts is an American actress and producer. She was born on October 28th,  1967 in the town of  Smyrna, in the state of Georgia. She has an older siblings brother Erik and sister Lisa. Julia’s father sold water mattresses and at the same time was an actor and writer. He owned  an acting school. As a child, due to her love of animals, Julia originally wanted to be a veterinarian. Her parents divorced and her childhood was not easy. She had to work as a waitress from the age of 13.

Julia was impressed by the acting of Erik so she started taking part  in local amateur performances. After finishing school Julia entered the University of Georgia and moved to New York where she started taking courses in acting. She also started working to normalize her American pronunciation. Her Southern accent was not good for acting.

 Her first big movie break came with the movie "Steel Magnolias" (1989) . Her next movie was called “$3000”, later renamed as “Pretty Woman” (1990).

 

Hello, my name is  Nicole Kidman. I’m an Australian-American actress and producer. Ask your questions, please.

Nicole Mary Kidman is an Australian-American actress and producer. She was born on the 20th of June 1967 in Honolulu, Hawaii, U.S. Both her parents, Anthony David Kidman and Janelle Anne McNeil, were born in Australia. She has a younger sister, Antonia Kidman, who is a journalist and TV presenter.

When Nicole was 4 years old her family went to Australia. She danced and participated (1) in the Australian Theater for Youth.

Nicole began her acting career in Australia when she was 15, starring in a film called "Bush Christmas" (1983). Kidman's breakthrough (2) roles started when a movie called "Bangkok Hilton" (1989) came out (3).

After the success of the thriller "Dead Calm" she was invited to Hollywood where she stared in the movie called "Days of Thunder" (1990) (6) with her future husband Tom Cruise.

She received an award (7) for playing a courtesan (9) in the musical called "Moulin Rouge!" (2001). This musical was a real breakthrough for Kidman.

The actress married Tom Cruise in 1990. They adopted two children, Isabella Jane and Connor Anthony. In 2001 they divorced.

In 2006 Nicole married the singer Keith Urban. They have two daughters, Sanday Rose Kidman-Urban and Faith Margaret Kidman-Urban.

 


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Famous people

Слайд 2

Fact Files Name: Date of birth: Place of birth: Early years: Later years: Famous for: Date of death:

Слайд 3

Fact Files Name: Walt Elies Disney Date of birth: 1901 Place of birth: Chicago, Illinois, the US Early years: liked drawing, sold first sketches at the age of 7 Later years: started the famous Disney Brethers studio Famous for: creating Mickey Mouse and many other cartoon characters Date of death: 1966


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка в 7 классе Тема «Знаменитые люди Британии»

Организация коллективной учебной деятельности (КУД) в группе на этапе совершенствования навыков иноя­зычного общения при работе по УМК «Английский язык» В.П.Кузовлева  в VIIклассе....

Конспект открытого урока по истории в 8 классе Тема: Знаменитый полководец Александр Суворов

Подробный конспект урока по истории в 8 классе СКОУ 8 вида по теме "Знаменитый полководец Александр Суворов....

"Успешные люди" открытый урок 10 класс алгебра и начала анализа

Представлена презентация для открытого урока в 10 класск, подготовка ЕГЭ, различные виды тестов по алгебре и началам анализа...

Конспект урока 6 класс Тема: "Знаменитые улицы"

Конспект урока для 6-го класа по теме "Знаменитые улицы"...

Конспект урока по английскому языку, 5 класс. Тема: "Знаменитые люди"

Конспект урока по английскому языку. У читель Платонова Е. В.Тема:      «Знаменитые люди»...