ОБОБЩАЮЩИЙ УРОК ПО ТЕМЕ «FOOD»
план-конспект урока (5 класс)

Гущина Маргарита Николаевна

Учебные задачи:

  • активизировать в речи учащихся новую лексику,
  • практиковать учащихся в диалогической речи;

Развивающие задачи:

  • развивать у учащихся навыки устной речи,
  • формировать умение сравнивать, классифицировать,
  • делать выводы на основе изученного материала;

Воспитательные задачи:

  • поднять тему здоровья и здорового питания,
  • активизировать на уроке воспитательное значение пословиц.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon eda.doc37.5 КБ

Предварительный просмотр:

ОБОБЩАЮЩИЙ УРОК ПО ТЕМЕ «FOOD»

Учебные задачи: 

  • активизировать в речи учащихся новую лексику,
  • практиковать учащихся в диалогической речи;

Развивающие задачи:

  • развивать у учащихся навыки устной речи,
  • формировать умение сравнивать, классифицировать,
  • делать выводы на основе изученного материала;

Воспитательные задачи:

  • поднять тему здоровья и здорового питания,
  • активизировать на уроке воспитательное значение пословиц.

Оснащение урока: наглядные пособия (макеты фруктов и овощей, изображения продуктов питания), раздаточный материал (пословицы, загадки, тестовые задания), мультимедийная техника.

Ход урока.

1   Good morning, children. The topic of our lesson is “Food for life”. What does the word “food” mean?

-So can we live without food?

 -What can not we live without?

- Where does our food come from?

OK today we are going  to discuss your favourite  food, we will find out what food is good for us and what is bad , we will check up your hometask. It was to make up some dialogues.

To start with I would like to warm up your tongue:

I have two legs

With which I walk

I have a tongue

With which I talk,

And with it too,

I eat my food

And tell

If it’s bad or good.

2   Children, look at the blackboard . what  words are hidden here?

[aıs krı:m] [mı:t] [pæstә] [keık] [kærәt] [bred] [fru:t] [vetәbl]

3    Are you hungry (thirsty)? If you are then offer each other something to eat or drink.

Отработка  конструкции Would you like…?

-what does your mother usually give you when you are  hungry (thirsty)?

THE FIRST DIALOGUE

Mother : Good morning, dear

Billy : good morning mum. I am hungry.

M .: Would you like some porridge?

B .: I am sorry, I don’t like    porridge. I would like some tea and a sandwich.

M.: good. Take your   sandwich.

B .: thank you

M.: You are welcome.

THE SECOND  DIALOGUE

  • Mary, would you like some cheese?
  •  Yes please.
  • Here you are.
  • Thank you. May I have some tea, please?
  • Of course, help yourself.
  • Thank you
  • Not at all.

4  There are 7 days in a week Is it good if we eat only potatoes or spaghetti  every day?

Let us see you menu for a week (слайд)

  1. Have you got many friends? Do you know what your friends like to eat?

Listen to what my friends like to eat , what their favourite food is. (Проверка навыков аудирования) Try to complete the chart.

ФИЗКУЛЬТМИНУТКА

  1. Look at the screen . What can you see here (Different shops) Do you like to go shopping?

Let us see what you usually buy in the sop and what you bought yesterday.(отработка неправильного глагола buy)

THE THIRD DIALOGUE  

(In the shop) – hello

- good morning.

-give me a cake and some juice, please.

  • Here you are
  •   -Thank you.
  1. children do you know that man? What is his name? What happened to him? Is he a healthy man?  Do you want to know the story of  his life. Help him to remember it. (Задание на построение 2 формы неправильный глаголов).

Many years ago I (to be) a very good and healthy boy. I (to get up) at 7 o clock in the morning, (to do) a lot of exercises, (to take) a shower and (to go) for a walk. I (to have) many friends. We (to play), (to run) and (to swim) a lot. But I (to like) sweets and cookies. I (to drink) a lot of lemonade and (to eat) a lot of bread, hamburgers and pizza. Now I (to be) fat and lazy.

  1. What food is healthy? (слайд)
  2. Look at this proverb “An apple a day keeps a doctor away” What should we do to be healthy? ( СОСТАВЛЕНИЕ ПРЕДЛОЖЕНИЙ НА MUCH, MANY)
  3. Here is some more advice to be healthy. (видеоролик)
  4. To finish our lesson  I would like to thank you for good work. Your hometask will be

to do this test and exercises we have just done.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Обобщающий урок по теме «FOOD» в третьем классе

Тема урока "Food"(Еда и продукты питания)Цель урока: развитие языковой компетенции1.      Образовательный компонент цели: развитие навыков говорения, аудирования, чтения, пись...

Обобщающий урок по теме "Food", 6 класс

Цель данного урока - обощить знания учащихся по теме "Food"....

Разработка открытого урока на тему: "food and holidays"

Практические задачи:1)             Повторить лексику по теме "food".2)      Повторить   Pastsimple...

Обобщающий урок по теме "Food", 3 класс

Обобщающий урок по теме "Еда" для 3 класса в увлекательной игровой форме. Материал содержит конспект урока, презентацию и интерактивную игру....

Обобщающий урок по теме "Traditional British Food" c применением системы тестирования Smart Response

Обобщающий план-конспект урока английского по теме "Традиционная еда в великобритании" разработан для учащихся 6 класса к УМК М.З. Биболетовой "Enjoy English", но можно применить к любому УМК с подход...

Методическая разработка обобщающего урока по теме "My Favourite Food" к учебнику Spotlight 3

Разработка предполагает проведение завершающего урока по теме  "My Favourite Food" к учебнику Spotlight 3....