Олимпиадные задания по английскому языку для начальной школы
олимпиадные задания

Некипелова Лариса Иннокентьевна

.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл olimpiadnye_zadaniya_dlya_nach.shkoly_po_aya.docx67.79 КБ

Предварительный просмотр:

Сборник олимпиадных заданий по иностранному языку для обучающихся начальных классов

     

Данный сборник содержит готовые разработанные олимпиадные задания по английскому языку для учащихся начальной школы (3,4 классы). В сборнике отдельно предложены олимпиадные работы для 3 класса с ответами и для 4 класса также с ответами. Задания применимы для школьников, осваивающих английский язык второй, третий, четвертый года обучения и занимающихся по различным учебно-методическим комплектам.

       Сборник подготовлен в соответствии с Федеральным государственным стандартом начального образования для учителей английского языка в 3-х, 4-х классах.

СОДЕРЖАНИЕ

задания для 3 класса №1…………………………………………………4

задания для 3 класса №2…………………………………………………6

задания для 3 класса №3…………………………………………………8

задания для 3 класса №4…………………………………………………9

задания для 3 класса №5………………………………………………14

задания для 3 класса №6………………………………………………15

задания для 4 класса №1………………………………………………18

задания для 4 класса №2………………………………………………20

задания для 4 класса №3….……………………………………………26

задания для 4 класса №4………………………………………………28

задания для 4 класса №5………………………………………………30

задания для 4 класса №6………………………………………………31

Ответы……………………………………………………………………36

РЕКОМЕНДУЕМАЯ ЛИТЕРАТУРА…………………………………43


Олимпиадные задания для 3 класса №1

Task 1. Прочитай слова и выдели те, в которых есть звуки (в каждой строчке по несколько слов).

[ɑ:] – star, pancake, lake, farm, name, are, farmer, cake, park, car

[i:] – meal, like, meat, shirt, speak, bird, tea, her, please, stick, read

Points _____/10

Task 2. Закончи предложения.        

Образец: Horses like fish / meat / corn.

  1. Squirrels are grey / red / black / blue.
  2. Lions like cake / meat / cabbage.
  3. Cats drink coffee / tea / milk.
  4. Birds like corn / ham / sweets.
  5. Hares eat ice-cream / carrots / ham / fish.

Points ____/5

Task 3. Выбери нужный глагол, подчеркни его.

  1. I jump / jumps in the yard.
  2. He ride / rides his bike in the street.
  3. They live / lives in America.
  4. The kitten like / likes milk.
  5. My brother sing / sings well.

Points ____/5

Task 4. Закончи предложения, выбрав подходящее слово.

  1. He … cute and kind.
  1. am
  2. is
  3. are
  1. I and Ann … sisters.
  1. am
  2. is
  3. are
  1. We … seven.
  1. am
  2. is
  3. are
  1. I … six.
  1. am
  2. is
  3. are
  1. My sister … two.
  1. am
  2. is
  3. are

Points___/5

Task 5. Составь предложения, запиши их.

Образец:kind, have got, I, a, mum – I have got a kind mum.

  1. likes, Tom, milk - _________________________________________
  2. a squirrel, banana, like, doesn’t - ___________________________________

_________________________________________________________

  1. like to, on Monday, they, work - ________________________________

_________________________________________________________

  1. you, are, smart? - ___________________________________________
  2. on Friday, computer, we,  play - _______________________________

_________________________________________________________

Points____/10

Task 6. Заполни анкету.

        Points ____/10

Total points _____/45

Олимпиадные задания по английскому языку для 3 класса №2

1. Переведите предложение: I like tomatoes

_______________________________________

(2 балла)

2.В каком слове есть долгий звук [a:]

1) sad 2) star 3) name 4) Jack

(3 балла)

3. Какое из этих слов лишнее? Зачеркни его.  

1.run ,jump ,like , five.

2. squirrel, seven, ten, nine.

(3 балла)

4. Соотнеси

(6 баллов)

  1. white               розовый
  2. black             синий
  3. blue                зеленый
  4. pink               белый
  5.  orange                  черный        
  6.  green              оранжевый

5. Выберите ответ на данный вопрос :How old are you?

1. I am ten 2. I am from Russia  3) I can jump  4) I am fine!

(5 баллов)

6.Выберите правильный вариант написания цифры 7

1) six  2) nine 3) seven  4) four

(4 балла)

7.Выберите правильный перевод вопроса: Do you like milk?

1)Ты умеешь летать? 2)  Ты любишь молоко? 3)Сколько тебе лет? 4)Ты умеешь прыгать?  5)Как тебя зовут?

(5 баллов)

8.Заполните таблицу, распределите слова по группам:  

cheese, nuts, sweets, fish, cabbage, potato, cake, eggs, corn, banana

Продукты

, Овощи, фрукты

        (8 баллов)            

9. Прочитайте текст . Переведите предложения текста  и запишите их.

Dear friend

My name is Tom. I am seven. I can jump, play computer. I have got a hamster and a parrot.

My hamster is grey. My parrot is  blue. I like my hamster and parrot.

(7баллов)

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10. Составь предложение из данных слов:  like, I, and, juice, cakes.Запиши его.

(5 баллов)

11.  Соедини антонимы (слова с противоположным значением):

1. merry            a) old

2.young            b) fat

3.long              c)  stupid

4.smart            d) short

5. slim             e) sad

(2 балла)

Общее количество баллов: 50 баллов

 Олимпиадные задания по английскому языку для 3 класса №3

1.Подбери  ответы к вопросам.

0

What’s your name?

A

Yes, please.

1

What can you do?

B

My name’s Ann.

2

How old are you?

C

Yes, I have

3

What’s the time?

D

I can swim and skip.

4

Have you got a pet?

E

I’m ten.

5

Would you like some milk?

F

It’ seven o’clock.

 

 2.Закончи строку. Допиши не менее двух слов

[i:]___________________                [ai]__________________

[a:]_____________________                [ei]___________________

3.Вставь предложенные слова в пропуски в тексте.

Каждое слово используется только один раз.

Squirrels, cows, hares, cancer, pigs, zebra.

  1. There is a ________ in the river.
  2. There is_____________ in the zoo.
  3. There are______and_________on the farm.
  4. There are______and_________in the forest.

4/Прочитай и выбери нужное меню(1-3) для дня рождения Ани.

Hi, I am Ann. It is my birthday. I am eleven. There are lots of boys and girls at my party. They like salad and pizza. I like water and chips. The boys and girls like ice-cream and birthday cake. Do you like birthday cake?

 

Menu 1

 

Menu 2

 

Menu 3

 

Salad

Milk

Chips

Cake

Ice cream

Pizza

 

Biscuits

Water

Chips

Cake

Ice Crem

Pizza

 

Salad

Water

Chips

Cake

Ice Cream

Pizza

 

5.Составь из слов предложения.

1) good, a, He, is, boy.-__________________________________

2)is, Her, Ann, name.-__________________________________

3)kind, is, and, cute, She.-_______________________________

4)likes, Ann, juice, chips, and.-___________________________

5) and, can, draw, She, swim.-______________________________

Олимпиадные задания 3 класс №4.

1 Подчеркни слова, в которых есть следующие звуки:

1. [u:]                   spool, spoon, flute, bus, true, fluffy

2. [ai]                fight, sail, kite, night, nine

3. [e]                ten, pen, pan, map, bed, let

4. [?]                fat, flag, man, pen, bag, cat

2. Coедини слова и их значения.

1) hand                a) зубы

2) ears                        b) глаза

3) feet                        с) правый

4) eyes                        d) палец на ноге

5) teeth                e) губы

6) right                f) левый

7) left                        g) рука

8) toe                                h) уши

9)lips                     ……..i) ступни

        3. Напиши значение следующих слов по-английски.

  1. спина                                _______________
  1. голова                                _______________
  1. шея                        _______________
  1. палец на руке           _______________
  1. упражнение                        _______________
  1. согнуть                        _______________
  1. наклониться влево                _______________
  1. наклониться вправо        _______________

4 Переведи следующие слова на русский язык.

  1. long                __________________
  1. ship                __________________
  1. plane                __________________
  1. pipes                __________________
  1. cloud                __________________
  1. sticker                __________________
  1. evening        __________________
  1. raccoon                __________________

5 Прочитай рассказ Подчеркни подходящие по смыслу слова.

John.

John is a boy. His hair is (short, long, orange). His eyes are (green, pink, yellow). His nose is (fat, short, green). He (wears, jumps, runs) a white shirt and blue (trousers, map, flag). His (books, boots, pencils) are red.

6 Образуй множественное число следующих существительных.

  1. arm                _____________________
  1. mouse                _____________________
  1. tree                _____________________
  1. toy                            _____________________
  1. pen                 _____________________
  1. coach                _____________________
  1. woman                _____________________
  1. foot                _____________________

7. Вставь like или likes.

  1. I ________________ my toy train.
  1. He _______________ his brown bike.
  1. My sister ______________ to cook cakes.
  1. We _____________- to celebrate our birthdays.
  1. She _____________ her white guinea-pig.

8. Напиши вопросы, которые были заданы.

1-________________________________________________________ ?

Her hair is black.

  1. __________________________________________________________?

  No, it is not. Her hair is long.

  1. ______________________________________________________________?

Yes, they are. Her cheeks are pink.

     4. -______________________________________________________________?

  1. Her eyes are green.

         -5 _______________________________________________________________?

         -Yes, she does. She likes to swim.

9. Преобразуй данные предложения в отрицательные.

       1.Sarah has got a yellow bag.

       2.His daddy is a coach.

       3.Tom's eyes are grey.

       4.Ann likes playing computer games.

       5.I am ten.

10 Переведи следующие словосочетания на английский язык.

  1. розовая юбка     ______________________________
  1. синяя маргаритка   ______________________________
  1. коричневая тетрадь_________________________________
  1. зеленый лес       _____________________________
  1. левое плечо   ____________________________
  1. короткие волосы   ________________________            

11 переведи следующие предложения на английский язык.

1 У моей сестры красивая юбка.

______________________________________________________.

2 Его глаза карие.

______________________________________________________.

3. Белка живет в лесу.

_______________________________________________________.

4. Он любит рисовать.

________________________________________________________.

12. Прочитай рассказ и выполни задание.

The clever cock.

A little cock comes and sits under a fence. A big orange fox comes to the fence, too. She sees a little cock.

“ I am hungry”, the fox says and comes near the cock. But the little cock is very clever. He sees the fox and jumps on the fence.

“ Hello, little cock,” says the fox.

“ Good news!” says the fox.

The fox says, “ Very good news! All animals are friends now! Come to me. I want to speak to you. I like you very much.”

“Yes, he says. “ You are my friend, I know it. You like me and I like you. But from this fence I can see the forest”

“ And what do you see in the forest?” says the fox. The cock says, “ I see many dogs and they are near the fence”.

“ Dogs!” says the fox and wants to run away.

“ Don,t run away’. The dogs know that all animals are friends,” says the cock.

“ I know the news, you know the news, but the dogs don’t know the news,” says the fox and runs away.

1 Отметь правильный ответ.

           1 ) Who comes and sits under a fence?

a) A dog            b) a cock               c) A duck

2) What colour is the fox?

a) Black              b) White                  c) orange

3) What does the cock do when she sees the fox?

a)        he jumps on the fence

b)        he comes to the cat.

c)        he comes to the dogs.

4) Why does the fox come near the cock?

                     a) she likes the cock and wants to be her friend .

                     b) she wants to speak to the cock.

                     c) she is hungry.

5) What is the good news?

                  a) The cock likes the fox.

                  b) All animals are friends now.

                  c) The dogs are near the tree.

6) What can the cock see from the tree?

       a) A house               b) The forest              c) a river

7) Why does     the fox want to run away?

  1. she doesn’t like the cock.
  1. she wants to speak about the news with all animals.
  1. she doesn’t want to see dogs.

8) What does the fox  say when she runs away?

                a) “The dogs know the news”

                b) “The dogs don’t know the news.”

                c) “I am hungry”

Олимпиадные задания для 3 класса №5.

1. Подчеркни слова, в которых есть следующие звуки: 5 points (1*5)

[ ai ] – night, mail, kite, nine, fought
[ e ] – pen, men, ten, cap, card
[ æ ] – pan, cat, ten, party, fine

2. Найди значение следующих слов. Ответы впиши в таблицу. 10 points (2*5)

1) lips                       a) мех,шерсть
2) tail                         b) лапа
3) paw                       c) енот
4) fur                          d) губы
5) raccoon                 e) хвост

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

3. Напиши значение следующих слов по-английски. 10 points (2*5)

1) булочка – ____________________
2) сок– ____________________
3) рыба – ____________________
4) торт – ____________________
5) сметана – ____________________

4. Преобразуй данные предложения в отрицательные. 15 points (3*5)

1) I like to jump – ________________________________________
2) He can play football – ________________________________________
3) She drinks juice – ________________________________________
4) They bought a bike – ________________________________________
5) He is reading – ________________________________________

5. is  или has? Вставь правильное слово вместо сокращенной формы. 10 points (2*5)

1) She’s fourteen – __________
2) He’s got a brother and  sister – __________
3) His father’s a postman – __________
4) She’s from the USA – __________
5) Ann’s got a funny toy squirrel – __________

6. How much или how many? Вставь правильный ответ. 15 points (3*5)

1) ____________________ rooms are there in your flat?
2) ____________________ English books have you got at home?
3) ____________________ tea do you drink every day?
4) ____________________ eggs are there on the table?
5) ____________________ butter is there on your sandwich?

7. Преобразуй предложения в вопросительные. 15 points (3*5)

1) There are cakes on the plate – ___________________________________________________
2) There is salt in the salad – _______________________________________________________
3) There is juice in the glass – _______________________________________________________
4) There are sweets on the table – ___________________________________________________
5) There is sop in the plate – ________________________________________________________

8. Преобразуй количественные числительные в порядковые. 20 points (2*10)

1) 7 – ____________________
2) 1 – ____________________
3) 5 – ____________________
4) 2 – ____________________
5) 10 – ____________________
6) 3 – ____________________
7) 9 – ____________________
8) 4 – ____________________
9) 12 – ____________________
10) 8 – ____________________

Total – 100 points
1st place – 91-100 points
2nd place – 75-90 points
3rd place – 60-74 points

Задания для олимпиады по английскому языку 3 класс №6.

1.Представь, что ты в парке летом. Во что ты там можешь поиграть? Выбери подходящие варианты.

А. I can ski.
Б. I can swim.
В. I can play tennis.

2. Заполни пропуски в предложениях правильными формами глагола «to be».

А. am
Б. is
В. Are

1. His name … Tom.

2. They… brown and orange.

3. I… a student.

3. Выбери правильный вариант:

…dolls have you got?

a) How many b) How old c) How

4. Собери съедобные слова, разбитые на две части и запиши их:

Bre fee su lk

Ju wich but ese

Cof ad che ter

Sand ice mi gar

5. Добавь по одному слову в строчку:

a) an apple, a banana, a lemon,…                          

b) a bag, a book, a ruler,…

c) a sheep, a cow, a hare,...          

d) green, yellow, blue,…             

6 . Выбери правильный вариант:

I haven’t got … sister.

a) a b) the c) -

7. Прочтите текст. Закончите предложения.

MY FRIEND ANN AND HER FAMILY.

My name is Kate. I have got friends from Africa, Great Britain and America. But I love my friend from Russia. Her name is Ann. She has got a family. She has a mother, a father, a brother and two sisters.

Her mother is a doctor. Her name is Helen. She is 32. She is from Russia. She loves her family.

Her father is an engineer. His name is Gleb. He is not from Russia, he is from Great Britain .

Ann and I are pupils. We are 8. We are from Russia. We are friends. We like to play with her cat and her dog. We don’t play with her brother, her brother  plays computer games. He is Sasha , he is 10. He  wants to be an engineer. Ann loves her mother and she wants to be a doctor. I want to be a doctor, too. My father, my mother, my grandmother and my aunt are doctors.

How I love my friend Kate!

1. Kate and Ann are … . 

  1. friends.
  2. sisters.
  3. friends from Great Britain.

2.…. is from Great Britain.

  1. Lisa
  2. Gleb
  3. Masha

3.Kate and Ann want to be … .

  1. doctors
  2. pupils
  3. engineers

4…. has got an aunt. Her aunt is a doctor.

  1. Kate
  2. Masha
  3. Olga

5. Her brother likes to play ….

  1. with a cat and a dog
  2. computer games
  3. with her dolls.

Олимпиадные задания по английскому языку для 4 класса №1

1. Вставь пропущенные глаголы:

Dear friend,

My name ____ Ann. I ____ seven. I ____ a student. I _____ to school. I ______ got a pet. It ____ a guinea-pig. My guinea-pig _______ red. It_____ corn. My pet _____ cute.

(7 points)

2. Напиши ответ Ане:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

(10 points)

3. Какое из этих слов лишнее? Зачеркни его:

1. apple, pear, banana, cabbage.

2. coke, juice, tea, porridge.

3. biscuit, carrot, cake, bread.

4. black, grey, small, pink.

5. small, kind, clever, bread

(5 points)

4. Вставь like или likes:

1. I ________________ my toy plane.
2. Tom _______________ his white dog.
3. My cat ______________ to run.
4. Children _____________ to skip.
5. They _____________ their parrots.

(5 points)

5. Прочитайте текст и закончите предложения:

My name is Kate. I’ve got a friend. Her name is Ann. Ann lives in London. She is ten. She is a student. Her favorite subjects are Art and English. She can sing English songs and draw. She likes reading. Ann is kind and always ready to help. Ann helps her mother after school.

1. Kate has got …

a) a mother

b) a sister

c) a friend

2. Her friend's name is…

a) Ann

b) Kate

c) Helen

3. Ann likes … .

a) reading books

b) singing

c) counting

4. Ann's favorite subjects are …

a) Art, English

b) Math, P.E.

c) Math, Geography, Art

5. Ann helps her…..

a) friends

b) mother

c) mother and father

(5 points)

6. Выбери подходящее местоимение и вставь в место пропуска:

1. ____ is a doctor. (you, she, I)

2. ___ go to school. (Your, he, they)

3. ___ likes to sing. (we, he, they)

4. ___ helps her granny. (she, you, he)

5. This is ___ brother. (he, her , they). _____ name is Tom.(her, his, its)

(5 points)

Общее кол-во баллов _________

Олимпиада по английскому языку для 4 класса №2

1. Прочитай письмо и выполни задания.

7 july

Dear pen friend,

My name is Tom. I am a boy. I am ten. I am from the USA. I live with my mum, dad and two brothers John and Mike. They are two. The boys like fairy tales. What is your name? How old are you? Have you got a sister or a brother?

My birthday is on the 19th of September. Autumn is my favourite season. In autumn I roller skate, ride my bike.  I like to play football and tennis. When is your birthday? What is your favourite season? What do you like to do? What can you do well?

I have got a grey hamster Harry. Harry is nice and funny. He likes to run and play. Harry likes cheese and corn. I like my hamster but I would like to have guinea-pig. Have you got a pet? Is it funny? Please write back.

Your pen friend,

Tom Brown.

1) Закончи предложение. Выбери соответствующую букву.

Tom has got…

a) mum, dad, two sisters and a brother Harry.

b) mum, dad and two brothers.

c) mum, grandpa and two sisters.

 

2) Найди правильный ответ на вопрос: “When is Tom’s birthday?” Выбери соответствующую букву.

a) in spring           b) in summer        c) in autumn

 

3) Прочитай предложения. Выбери неверное предложение.

a) Tom is from the USA.

b) He has got a hamstert.

c) Tom likes to read fairy tales.

d) He would like to have a guinea-pig.

4) Найди начало и конец предложения. Соотнеси цифры и буквы.

1) Tom

2) Harry

3) John and Mike

a) likes cheese and corn.

b) like fairy tales.

c) likes football and tennis.

  2. Выбери нужную букву

 1) Nick’s hen ___ red.

a) can     b) is

2) He ___ six.

a) is    b) am

3) I ___ got five grey hares.

a) have     b) has

4) Ann ___ got a funny cat.

a) have     b) has

5) Tim’s dog ___ swim.

a) is      b) can

6) My pets ___ cute.

a) am    b) is   c) are

7) ___ your dog brown?

a) am    b) is   c) are

8) My friend ___ not brave.

a) am    b) is   c) are

9) Are you a student? – Yes, I ___.

a) am    b) is   c) are

 10) I ___ five.

a) am    b) is   c) are

11) I have got a guinea-pig. Her name ___Betty.

a) am    b) is   c) are

12) Betty ___ cute and kind.

a) am    b) is   c) are

13) We ___ friends.

a) am    b) is   c) are

14) My brothers ___ good.

a) am    b) is   c) are

15) Tom’s postcard

a) открытка Тома       b) открытки Тома

16) Ann’s pencils

a) карандаш Ани     b) карандаши Ани

17) dolls’ table

a) стол куклы   b)столы куклы c) стол кукол

18) brother’s car

a) машины брата    b) машины братьев    c) машина брата

 3. Какое из этих слов лишнее? Выпиши его.

1) I, you, he, his, she

2) red, grey, blue, smart, black

3) is, jump, sing, swim

4) long, slim, nice, six, strong

5) likes, lives, hamsters, takes, runs

6) cabbage, fish, tomato, potato, carrot

7) milk, cheese, butter, cake

8) meat, tea, coffee, juice, milk

9) apple, pancake, banana, orange, lemon

10) autumn, first, winter, spring, summer

11) December, January, July, February

12) Today, Friday, Sunday, Wednesday, Saturday

13) Mum, brother, sister, girl, dad

14) September, October, November, January

15) Monday, Wednesday, Thursday, March, Sunday

 4. Соотнеси слова с противоположным значением.

1) fat

2) clean

3) bad

4) long

5) black

6) happy

7) big

a) small

b) short

c) sad

d) dirty

e) slim

f) good

g) white

 5. Соотнеси вопросы и соответствующие им ответы.

 1) Can you swim?

2) Is his duck fat?

3) Are Ben’s cats slim?

4) Can Ann jump?

5) Can Nick sing?

a) No, he can’t.

b) Yes, she can.

c)  Yes, it is.

d) No, they aren’t.

e) No, I can’t

 6. Закончи рассказ Тома о себе. Используй слова.

school,       read,        like,        breakfast,         friends,        together,     ten,        juice

I am Tom. I am ___ (1). I go to ___ (2). I can ___ (3) and write. I ___ (4) to swim and skip. For ___ (5) I like sandwiches, cakes and ___ (6). I have got  a lot of ___ (7). We play ___ (8) on Saturdays.

 7. Прочитай загадку. Напиши соответствующую букву.

Ann has got a pet. It isn’t big. It is strong. It is brown. It can run, jump and swim. It can’t fly. It doesn’t like flowers. It likes meat.

a) a dog         b) a rabbit        c) a parrot

 8. Соедини числа и слова

1) 11

2) 24

3) 40

4) 20

5) 93

6) 19

a) twenty

b) nineteen

c) forty

d) twenty-four

e) eleven

f) ninety-three

Олимпиада по английскому языку 4 класс №3.

1.Подчеркни слова, в которых есть следующие звуки.

  1. [au] now, town, snow, cow, how
  2. [ı] big, live, like, kite, mirror, stick
  3. [u] put, but, book, bus, look, hook, rook
  4. [i:] tree, street, red, read, meat __________/4

2.Образуй множественное число(a dog – dogs):

Fox – cat -

Mouse – sheep-

Student – book – __________/6

3.Напиши степени сравнения прилагательных (long-longer-the longest).

old

young

kind

interesting

good

__________/5

4.Поставь глаголы в прошедшее время:

Stay - Close -

Love – Have -

Go – Do – __________/6

5. Прочитай письмо и выполни задания.

31 December

Dear pen friend,

My name is Ann. I am a girl. I am seven. I am from the USA. I live with my mum, dad and two sisters Helen and Betty. They are three. The girls like fairy tales. What is your name? How old are you? Have you got a sister or a brother?

My birthday is on the 17th of April. Spring is my favourite season. In spring I roller skate, ride my bike. . I like to play computer games. When is your birthday? What is your favourite season? What do you like to do? What can you do well?

I have got a white guinea-pig Sarah. Sarah is nice and funny. She likes to skip and play. Sarah likes cheese and corn. I like my guinea-pigt but I would like to have a dog and a big parrot. Have you got a pet? Is it funny? Please write back.

Your pen friend,

Ann Black

1) Закончи предложение. Выбери соответствующую букву.

Ann has got…

a) mum, dad, two sisters and a brother Harry.

b) mum, dad and two sisters.

c) mum, grandpa and two sisters. __________/2

2) Найди правильный ответ на вопрос: “When is Ann’s birthday?” Выбери соответствующую букву.

a) in spring b) in summer c) in autumn __________/2

3) Прочитай предложения. Выбери неверное предложение.

a) Ann is from the USA.

b) She has got a guinea-pig.

c) Ann likes to read fairy tales.

d) She would like to have a big parrot and a dog. _________/2

4) Найди начало и конец предложения. Соотнеси цифры и буквы.

1) Ann a) likes cheese and corn.

2) Sarah b) like fairy tales.

3) Helen and Betty c) likes playing computer games.

__________/3

Score:__________

Олимпиада по английскому языку 4 класс№4 .

Задание 1. Прочитайте текст о Томе и отметьте буквой T (True) правдивые утверждения, а буквой F (False) – ложные.

My clothes I like trousers and jeans. I don’t like shirts but I like T-shirts and sweatshirts. I also like baseball caps. My favourite colours are orange and yellow. At school I usually wear my brown trousers or blue jeans, and a T-shirt or sweatshirt. I’ve got a lot of T-shirts. My favourite T-shirt is orange with a picture of a monster on it. I usually wear trainers. I’ve got some black shoes, but I don’t like them. At the moment I’m wearing blue jeans, a red and blue sweatshirt and my new trainers. I really love my new trainers!

1. Tom likes jeans. ___                            
2. He doesn’t like sweatshirts. ___
3. His favourite colours are blue and green. ___
4. He usually wears green trousers at school. ___
5. His favourite T-shirt is black. ___
6. He doesn’t like his black shoes. ___

Задание 2. Выберите и вставьте в предложение нужное местоимение.

1. ____ am a student. a) you; b) she; c) I.
2. ___ are friends. a) they; b) he; c) I.
3. ___ is a farmer. a) we; b) he; c) they.
4. ___ are a coach. a) she; b) you; c) we.
5. This is ___ pet. a) he; b) my; c) I.
6. This is ___ ruler. a) you; b) she; c) your.
7. This is ___ hamster. a) his; b) we; c) you.
8. This is ___ guinea-pig. a) I; b) her; c) they.
9. These are ___ bags. a) he; b) they; c) our.
10. These are ___stickers. a) she; b) your; c) we.
11. These are ___ brushes. a) we; b) he; c) their.

Задание 3. Выберите и вставьте в предложение нужную форму глагола to be: a)am; b) is; c) are;

1. There___ two posters on the wall.
2. The book ___ on the shelf.
3. There ___ a wardrobe in the hall.
4. My cat___ on the carpet.
5. I___a student.
6. Tom and John____my friends.
7. ___there eggs in the fridge?
8. ___there milk in the bottle?
9. There___people in the street.
10. ___a postman in the lorry?

Задание 4. Заполните пропуски в предложениях правильной формой глагола to have

1. My dad____a sunshade. a)have; b)has got; c)have got
2. I____ a walkman. a)has; b)have; c)has got
3. His niece___ a computer. a)have got; b)has got; c) have
4. They___ cars. a) has got; b)has; c)have got
5. The boy____a phone. a)has got; b)have; c)have got
6. The hamsters____a cage. a)have; b)has; c)has got

Задание 5. Расположите фразы телефонного разговора в правильном порядке.

q Yes, he has.
q Hi. It’s Ann here. Can I speak to Tom, please?
q OK. Bye then.
q Sure. Has he got your number?
q Yes, please – can you ask him to ring me?
q Thanks. Bye.
q No, I’m sorry – he isn’t in. Can I take a message?

Задание 6. Выберите правильный вариант: a) a b) an c) the d) --

1. She wants to be … engineer when she leaves school.
2. He likes to play__ piano.
3. Dad’ll go to the park after__breakfast.
4. Her hobby is___judo.
5. There is__apple on the table.
6. ____green is my favourite colour.
7. They go for a walk on___Friday.
8. Do we  like going to____ school.
9. He eats_____egg and toast for breakfast
10. Mike can’t use the Internet, he hasn’t got___computer.

Олимпиадные задания для 4 класса №5

I.Вставь am, is, are

My shoes_ very nice

My bed_ very warm

I _ not very finny today

The houses in this town _ very old.

II.Выбери правильный ответ

1._______ films are interesting

a) That b) this c) these

2.My Granny ______make pancakes every day.

a)do not b)is not c)does not

3.________have got a big dog.

a)Ivanovs b)The Ivanovs*

4.The white T-shirt________is than the black shirt.

a) good b)better c)the best

5. _________go shopping today?

a)Is he b)he must c)Must he

6.Tom must________his little sister

a)help b)helps c)to help

III. Образуй множественное число следующих существительных

a country,a mouse,a woman,a story,a boy, a sheep, a tooth

IV.Преобразуй данные предложения в отрицательные

1.They will wear coats.__________________________________________.

2.There was something in the bag.___________________________________.

3.He does his homework at 7 o*clock.___________________________________.

4.The dog likes meat._________________________________________________.

5.Ann  has got two brothers.___________________________________________.

6.He taught somebody._______________________________________________.

V.Напиши значения следующих слов по-английски

Время года, умный, цветок, каникулы, овощи, фрукт, листья, весна

VI. Задай общие вопросы

1._______he go to the stadium last week?

2._______he got a new game?

3._______he in London last year?

4._______there ten chairs in the room now?

5._______you go to school yesterday?

6._______you go to school every day?

Олимпиадные задания для 4 класса №6

Задание № 1 Выбери правильный вариант.

1.Masha … go to the cinema next month.

  1. won’t
  2. isn’t
  3. doesn’t

2.She  must … her  teeth twice a day.

  1. clean
  2. to clean
  3. cleans

3.I don’t like this article. It is … article in the book.

  1. bad
  2. worse
  3. the worst

4.Let’s watch … film.

  1. two
  2. second
  3. the second

5.… house  is very comfortable.

  1. Tom
  2. Tom’s
  3. Toms’

6.It … spring now.

  1. was
  2. will be
  3. is

7.The students have four lessons today, …?

  1. aren’t they
  2. don’t they
  3. didn’t they

8.He … hard last week.

  1. work
  2. works
  3. worked

9.My friend … a doctor.

  1. am
  2. is
  3. are

10.Her new skirt … wonderful.

  1. was
  2. were
  3. am

11.Where is the table? - … is in the dining room.

  1. He
  2. They
  3. It

12.Tigers  eat …

  1. sheep
  2. sheeps
  3. sheepes

13.… are my sisters.

  1. This
  2. These
  3. That

14.There … an old bike in the garage.

  1. am
  2. is
  3. are

15.Students  don’t go to school … Sundays.

  1. in
  2. at
  3. on

16.… is the capital of England? – It is London.

  1. Why
  2. Where
  3. What

17.I … Mr. Brown the day before yesterday.

  1. meet
  2. met
  3. meeted

18.My parents bought a nice bed …

  1. next year
  2. tomorrow
  3. two days ago

19.How … glasses of milk can you drink?

  1. many
  2. much
  3. a lot of

20.Take care of these …

  1. puppy
  2. puppies
  3. puppys

Задание № 2 Прочитай рассказ о питомце, и вставь в пропуски подходящие по смыслу слова из рамочки.

love park meat tail big

My dog is called Tom and it is two years old. It is brown and _________  and it has got a long ___________ . It has got big eyes too.

I must take Tom for a walk every day. I take it to the _______________ with my dad. Tom can run fast, but it can’t catch balls. Tom must eat a lot of _____________, but it must not eat ice cream. It must drink lots of water too. It sleeps in my bedroom.

I _______________ Tom because it is friendly and clever. When I’m sad, Sam makes me happy again!

Задание № 3 Прочитай рассказ о том, как мальчики ходили в кафе и напишите, верны ли предложения после текста. Запиши T (верно) или F (неверно).

At Jim’s Café

Hello! My name is Mark. Last Sunday I had lunch at Jim’s Café. It’s near the cinema in the city center. I went with my best friend, Denis.

First, we got some drinks because we were very thirsty. We wanted some juice but there wasn’t any. I had some lemonade and Denis had a glass of water. Then we asked for some food. I had some great sausages and chips. Sausages are my favourite food. Denis didn’t want any sausages. He had a very big pizza. He didn’t like it much, but he liked the ice cream we had later. It was very nice!

I think Jim’s Café is a nice place to eat. The food is nice and the people are very friendly! Also, it isn’t expensive. I’d like to go there again.

1.Mark and Denis went to Jim’s Café on Sunday. _______

2.There wasn’t any lemonade. _______

3.Mark had sausages and chips. _______

4.Denis didn’t like his pizza. _______

5.Mark and Denis ate ice cream. _______

6.Mark didn’t like Jim’s Café. _______

Задание № 4 Прочитай письмо от твоего нового друга по переписке. Напиши ему о себе и ответь на три его вопроса.

Dear friend,

Hi! My name is Felix. I am from Great Britain. I live in London. I am eleven years old. How old are you?

I go to school. I love my school and I am a very good student. My favourite lessons are English and Sports. Are you a good student?

I have got a lot of friends. My best friend’s name is Flora. She is ten years old. We like to draw together. Flora is funny and good. What is your best friend’s name?

I hope to hear from you soon!

Yours,

Felix


Ответы:

  1. класс №1.

 [ɑ:] – star, are, farmer, park, car

[i:] – meal, meat, speak, tea, please, read

Task 2.

  1. red
  2. meat
  3. milk
  4. corn

     5)                                                                                        carrots 

Task 3.

  1. jump
  2. rides
  3. live
  4. likes
  5. sings

Task 4.

  1. is
  2. are
  3. are
  4. am
  5. is

Task 5.

  1. Tom likes milk.
  2. A squirrel doesn’t like banana.
  3. They like to work on Monday.
  4. Are you smart?
  5. We play computer on Friday.

Task 6. Собственные ответы учащихся

  1. класс № 2.

1.Я люблю томаты.

2.2.star

3/!)five 2)squirrel

4/1)белый 2)черный 3)синий 4)розовый 5)оранжевый 6)зеленый

5.1/I am ten.

6/3)seven

7/2.Ты любишь молоко?

8.Продукты: cheese, sweets, fish, nuts, eggs, corn

Овощи: cabbage, potato

Фрукты: banana

9.Дорогой друг, меня зовут Том. Мне 7 лет. Я могу прыгать, играть в компьютер. У меня есть хомяк и попугай. Мой хомяк серый. Мой попугай голубой. Я люблю моего хомяка и попугая.

10.I like juice and cakes/

11/1e 2a 3d 4c 5b

  1. класс №3

Ответы:

1.0-B 1-D 2-E 3-F 4-C 5-A

2.собственные ответы

3.1.cancer 2.zebra 3.cows, pigs 4.squirrels, hares

4. menu 3

5. 1) He is a good boy.

2)Her name is Ann.

3)She is kind and cute.

4)Ann likes juice and chips.

5)She can draw and swim.

3 класс №4.

Ответы:

  1. 1.spool, spoon, flute, true; 2 fight, kite, night, nine; 3 ten, pen, bed, let
  2. 2 1-g 2-h 3-I 4-b 5-a 6-c 7-f 8-d 9-e
  3. 3back, head, neck, finger, exercise, bend, bend left, bend right
  4. 4длинный, корабль, самолет, дудочки, облако, наклейка, вечер, енот.
  5. 5short, green, short, wears, trousers, boots/
  6. 6arms, mice, trees, toys, pens, coaches, women, feet
  7. 71.like 2.likes 3.likes 4.like 5. Likes
  8. 8.1.What colour us her hair? 2.Is her hair short? 3.Are her cheeks pink? 4.What colour are her eyes75.Does she like to swim?
  9. 9.1.Sarah hasn t got a yellow bag. 2.His daddy isn t a coach. 3.Tom s eyes aren t grey. 4.Ann doesn t like playing computer games. I am not ten.
  10. 1pink skirt, blue daisy-wheel, brown copy-book, green forest, left shoulder, short hair.
  11. 111.My sister has a beautiful skirt. 2.His eyes are brown. 3.squirrel lives in the forest. 4.he likes to draw.
  12. 12           1-b 2-c 3-a 4-c 5-b 6-b 7-c 8-b                   1+2+3+4-5+6+7-8+9-10-

3класс №5.

  1. 1. Подчеркни слова, в которых есть следующие звуки: 5 points (1*5)
  2. За каждый правильный ответ – 1 балл
  3. [ ai ] – night, mail, kite, nine, fought
    [ e ] –
    pen, men, ten, cap, card
    [ æ ] –
    pan, cat, ten, party, fine
  4. 2.Найди значение следующих слов. Ответы впиши в таблицу. 10 points (2*5)
  5. За каждый правильный ответ – 2 балла
  6. 1) lips                   a) мех,шерсть
    2) tail                        b) лапа
    3) paw                       c) енот
    4) fur                         d) губы
    5) raccoon                        e) хвост

1

2

3

4

5

d

e

b

a

c

  1. 3. Напиши значение следующих слов по-английски. 10 points (2*5)
  2. За каждый правильный ответ – 2 балла
  3. 1) булочка– ______roll______________
    2) сок – _____juice_______________
    3) рыба – ________fish____________
    4) торт – ________cake____________
    5) сметана – _______sour cream_____________
  4. 4. Преобразуй данные предложения в отрицательные. 15 points (3*5)
  5. За каждый правильный ответ – 3 балла.
    За верный ответ засчитывается и сокращенная и полная  форма вспомогательного глагола
  6. 1) I like to jump – _____I do not/don’t like to jump_____________________________
    2) He can play football – _____He cannot/can’t play football_________________________
    3) She drinks juice – _____She does not/doesn’t drink juice_____________________
    4) They bought a bike – _____The did not/didn’t buy a bike_________________________
    5) He is reading – _____He is not/isn’t reading________________________________
  7. 5. is  или has? Вставь правильное слово вместо сокращенной формы. 10 points (2*5)
  8. За каждый правильный ответ – 2 балла
  9. 1) She’s fourteen – _____is_____
    2) He’s got a brother and  sister – ____has______
    3) His father’s a postman – ____is______
    4) She’s from the USA – ____is______
    5) Ann’s got a funny toy squirrel – ____has______
  10. 6. How much или how many? Вставь правильный ответ. 15 points (3*5)
  11. За каждый правильный ответ – 3 балла.
  12. 1) ___How many___ rooms are there in your flat?
    2) ___How many___ English books have you got at home?
    3) ___How much___ tea do you drink every day?
    4) ___How many___ eggs are there on the table?
    5) ___How much___ butter is there on your sandwich?
  13. 7. Преобразуй предложения в вопросительные. 15 points (3*5)
  14. За каждый правильный ответ – 3 балла.
    За забытый вопросительный знак в конце предложения в ответе снимается 1 балл
  15. 1) There are cakes on the plate – ___Are there cakes on the plate ?__________________
    2) There is salt in the salad – ___Is there salt in the salad ?________________________
    3) There is juice in the glass – ___Is there juice in the glass ?______________________
    4) There are sweets on the table – ___Are there sweets on the table ?________________
    5) There is soup in the plate – ___Is there soup in the plate ?______________________
  16. 8. Преобразуй количественные числительные в порядковые. 20 points (2*10)
  17. За каждый правильный ответ – 2 балла
    Если в ответе не указан определенный артикль, но сама форма числительного правильная, в ответе снимается 1 балл
  18. 1) 7 – ___the seventh________
    2) 1 – ___the first___________
    3) 5 – ___the fifth___________
    4) 2 – ___the second_________
    5) 10 – ___the tenth__________
    6) 3 – ___the third___________
    7) 9 – ___the ninth___________
    8) 4 – ___the fourth__________
    9) 12 – ___the twelfth________
    10) 8 – ___the eighth_________
  19. 1.b, c
  20. 2 1б 2в 3 а
  21. 3a
  22. 4 bread, cheese, sugar, butter, coffee, juice, sandwich, milk
  23. 5.собственные
  24. 6. a
  25. 7. 1-1 2-2 3-1 4-1 5-2
  1. класс № 1

1/is. Am. Am. Go. Have. Is. Is likes. Is.

2.собственные ответы учащихся.

3.1.cabbage 2.porridge 3.carrot 4.small 5.bread

4.1)like 2)likes 3)likes 4)like 5)like

5. 1)c 2)a 3)a 4)a 5)b

6. 1/she 2.they 3)he 4)she 5)her, his

4 класс №2.

1/ 1)b 2)c 3)c 4) 1-c 2-a 3 b

2. 1)b 2)a 3)a 4)b 5)a 6)c 7)b 8)b 9)a 10)a 11)b 12)b 13)c 14)c 15)a 16)b 17)c 18)c

3/1)his 2)smart 3)is 4)six 5)hamsters 6)fish 7)cake 8)meat 9)pancake 10)first 11)July 12)today 13)girl 14)January 15)March

4.1)e 2)d 3)f 4)b 5)g 6)c 7)a

5.1-e 2-c 3-d 4-b 5-a

6. ten  school read like breakfast juice friends together

7.a

8. 1-e 2-d 3-c 4-a 5-f 6-b 

1/ 1)b 2)c 3)c 4) 1-c 2-a 3 b

2. 1)b 2)a 3)a 4)b 5)a 6)c 7)b 8)b 9)a 10)a 11)b 12)b 13)c 14)c 15)a 16)b 17)c 18)c

3/1)his 2)smart 3)is 4)six 5)hamsters 6)fish 7)cake 8)meat 9)pancake 10)first 11)July 12)today 13)girl 14)January 15)March

4.1)e 2)d 3)f 4)b 5)g 6)c 7)a

5.1-e 2-c 3-d 4-b 5-a

6. ten  school read like breakfast juice friends together

7.a

8. 1-e 2-d 3-c 4-a 5-f 6-b 

4класс №3

11/now, town, cow, how; 2/big, live, mirror, stick; 3/put, book, look, hook, rook; 4/tree,  street, read, meat

2Foxes-cats, mice-sheep, students-books

3Older-the oldest; younger-the youngest; kinder-the kindest; more interesting – the most interesting; better the best

4Stayed –closed, loved-had, went-did

51)b 2)a 3)c 4) 1.c 2.a 3.b

4 класс №4

  1. 1-t 2-f 3-f 4-f 5-f 6-t
  2. 1-c 2-a 3-b 4-b 5-b 6-c 7 – a 8-b 9-c 10 – b 11-c
  3. 1-c 2-b 3-b 4-b 5-a 6 – c 7-c 8-b 9-c 10-b
  4. 1-b 2-b 3-b 4 –c 5-a 6-a
  5. Hi. It’s Ann here. Can I speak to Tom, please?

No, I’m sorry – he isn’t in. Can I take a message?
Yes, please – can you ask him to ring me?
Sure. Has he got your number?

Yes, he has.

OK. Bye then

Thanks. Bye.

6/ 1-b 2-c 3-d 4-d 5-b 6-d 7-d 8-d 9-d 10-a

4класс №5

1 are, is, am, are

2 1-c 2-c 3-b 4-b 5-c 6-a

3 countries, mice, women, sheep, teeth

4 1They won t wear coats 2 There wasn t something in the bag. 3 He doesn t do his homework at 7 o clock. 4 The dog doesn t like meat Ann hasn t   got two brothers. 6 He didn t teach anybody

  1. Season, clever, flower, vocations, vegetables, fruit, leaves, spring
  2. 1.Did he go to the stadium last week? 2.Did he get a new game?3.Was he in London last year? 4Are there ten chairs in the room now? 5Did you go to sco you go to school every day?

4класс №6.

1/ 1-1 2-1 3-3 4-3 5-2 6-3 7-2 8-3 9-2 10-1 11-3 12-1 13-2 14-2 15-3 16-3 17-2 18-3 19-1 20-2

2.big, tail, park, meat, love

3.1-t 2-f 3-t 4-t 5-t 6-f

4.собственные ответы

.


РЕКОМЕНДУЕМАЯ ЛИТЕРАТУРА

1.Биболетова М.З. Английский язык: Английский с удовольствием. / Enjoy English: учебник для 3 класса общеобразоват.  учреждений / М,З. Биболетова , Н.Н.Трубанёва. Обнинск :Титул , 2008

2.Верещагина И.Н. Английский язык : учебник для 3 класса школ с углубленным изучением английского языка , лицеев и гимназий. 3-й год обучения в 2 –х частях/ И.Н. Верещагина , Т.А. Притыкина .-М.: Просвещение, 2008

.

3.Evans, Virginia. Enterprise2 .Elementary/ Virginia Evans, Jenny Dooley.- Oxford: Express Publishing, 2007

4.Мёрфи, P.Essential grammer in Use for elementary students of English/Р Мёрфи.- Кембридж : University Press, 2006

5.http://www.nsportal.ru

6.http://www.festival.1september.ru

7.http://www.infourok.ru

8.http://www.pedsovet.su

9.http://www.tea4er.ru 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Построение процесса обучения иностранному языку на основе информационно-коммуникативной технологии. На примере обучения английскому языку в начальной школе на базе УМК "Английский в фокусе".

В данной работе  рассмотрено обучение иностранному (английскому) языку в младшей школе на основе использования интерактивного приложения к учебнику «Английский в фокусе». Выдвинуты задачи, которы...

Обучение чтению на иностранном языке в начальной школе и проблемы овладения техникой чтения на английском языке в начальной школе.

Обучение чтению на иностранном языке на начальном этапе способствует более раннему приобщению младших школьников к новому для них языковому миру, формирует у детей готовность к общению на иностранном ...

Методическая разработка программы внеклассной работы для начальной школы."Английский язык в начальной школе"

Английский язык в начальной школе «Удивительное рядом» Кружок рассчитан на курс в 74 часа...

Олимпиадные задания по английскому языку для 6 -7 класса средней школы

тестовые задания по аудированию, чтению, грамматике, лексике, страноведению и письму, которые можно использовать при проведении школьных и муниципальных олимпиад...

Задания по английскому языку для начальной школы

Данные упражнения можно использовать как материал для контроля, самоконтроля....

Олимпиадные задания по английскому языку для 10-11 класса средней школы

Задания для проведения олимпиады по английскому языку на школьном уровне в 10-11 классах....