Главные вкладки

    "Хулгана, миисгэй, петух гурбан"
    методическая разработка по теме

    разработка урока по чтению в 4 классе

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл urok_po_chteniyu_hulgana_miisgey_petuh_gurban.docx25.74 КБ

    Предварительный просмотр:

    Класс: 4

    Темэ: «Хулгана, миисгэй, петух гурбан» онтохон

    Зорилгонууд:

    1. Практическа:  hурагшадые  «Хулгана, миисгэй, петух гурбан» гэhэн онтохонтой танилсуулха, онтохоной удхыень ойлгуулха, удхаарнь хθθрэлдθθ Yнгэргэхэ, шэнэ YгэнYYдтэй танилсуулха, тэдэниие зYбθθр YгYYлжэ, уншажа hургаха.
    2. hуралсалай:  арадай аман зохёолтой танилсуулха, онтохо  ролёор уншаха, онтохоной удхыень элирYYлхэ.
    3. хYмYYжYYлгын: амитадта дуратай болгоохо, хYниие хубсаhаарнь сэгнэжэ болохогYй (внешность обманчива) гэhэн ойлгосотой танилсуулха.
    4. хYгжθθлгын: hурагшадай ухаан бодолыень, хадуун абалгыень хYгжθθхэ, θθрынгθθ hанаан бодолоо хэлэжэ шадаха болохыень хYгжθθхэ.

    ХэрэгсэлнYYд: нааданхайнууд: хулгана, миисгэй, петух, онтохон.

    Хэшээлэй ябаса:

    1. А) Эмхидхэлэй Yе:

    Сайн байна. МYнθθдэр бидэ хэшээлдээ : «Хулгана, миисгэй, петух гурбан» гэhэн онтохонтой танилсахабди, онтохоной  удха дээрэ хYдэлхэбди.

    Б) фон. зарядка: YхибYYд, манайда айлшад ерэбэ (нааданхайнууд: хулгана, миисгэй, петух).   Айлшадаа угтая.

                                   Yльгэрэйм нYхэдYYд,

                                    Хулгана, миисгэй,  петух,

                                    Амар сайн!

                                   Би айлшадтаа баяртайб!

                                   Орогты, орогты манайда!

    Энэ шYлэг  уранаар уншаха – хамта, ряд рядаар, 2-3 hурагшад.  

    В) реч. разминка: Энэ юун бэ?(миисгэй, хулгана, петух). Энэ ямар миисгэйб(петух, хулгана)?

    Шамда миисгэй бии гY?  Миисгэйшни ямар нэрэтэйб? Шинии миисгэй ямар бэ? и т.д.

    II. Гол шата. «Хулгана, миисгэй, петух гурбан» гэhэн онтохо уншалга.

    А) текст уншаха урдахи шата (этап антиципации).

    1. YхибYYд, онтохомнай юун тухайб гэжэ hананабта?
    2. МYнθθ онтохоёо hайнаар ойлгохын тYлθθ нэн тYрYYн шэнэ YгэнYYдтэй танилсая (снятие трудности):

    Ан – животное                                зайхаяа гараба – вышла погулять

    Аймшагтай –страшный         бусажа ерэбэ - возвратился

    Номгохон – спокойный         наранда игаажа хэбтээ – лежал и  грелся на солнышке

    Хуугайлаа – кричал

    Айhандаа – от страха

    бY айгаарай – не бойся

    Тэнэг – глупый

    (эдэ YгэнYYдые багшын хойноhоо уншана,  нэгэ нэгээр уншана).

    hурагшад, тYрYYшын мэдYYлэл уншаад, гол геройниинь  юун гээшэб гэжэ хэлэгты. (хулгана).

    Б) текст уншалгын шата.

    1. (Установка). Таанад мYнθθ аман соогоо  уншаад, юун тухай хэлэгдэнэб гэжэ элирYYлэгты.
    2. (вычленение основной информации) МYнθθ бидэ, ямар гол YйлэнYYд болооб гэжэ элирYYлэе:      

                                           А) хулгана зайхаа гараба (зураг)

                                           Б) хулгана петух хараба (зураг)

                                           В) хулгана миисгэй хараба (зураг)

                                           Г) хулгана эжыдээ хθθрэбэ (зураг)

    1. YхибYYд, автор петухые(миисгэйе) ямар YгэнYYдээр зурагланаб ? Эдэ  YгэнYYдые олоод  уншая.
    2. (сокращение).МYнθθ  бидэ абзац бYхэн соо гол мэдYYлэл олоод уншая.

    А) Заахан хулгана зайхаяа гараба.

    Б) Минии хажуугаарнь  гарахада, амаа ангайлгаад, хYлθθ Yргθθд шангаар хуугайлаа, айhандаа орохо газараа олоогYйб.

    В) Тэрэш петух гээшэ. Хэндэшье хоро хэдэггYй юм, тэрээнhээ бY айгаарай.

    Г) нYгθθдэнь наранда игаажа хэбтээ…. нам тээшэ харана.

    Д)Тэрэшни миисгэй θθрθθ ха юм.

                       В) Текст уншажа дYYргэhэнэй hYYлээрхи  шата

    1. Номоор хYдэлэлгэ:     Упр 24 н.55 (по тексту нужно выбрать правильный вариант ответа).

                                          Упр 25 н.55 (дополнить диалог репликами).

    1. (интерпретация). Онтохон таанадта hайшаагдаа гY?Амитаниие гадаадахи талаарнь хараад, ямар амитан бэ гэжэ элирYYлхээр гY? ХYниие хубсаhаарнь сэгнэжэ болохо гY?
    1. Заключительный этап. Сэгнэлтэ. Гэрэй даабари: Упр 22 н. 54 Зураг хараад багахан рассказ зохёохо (ажалай дэбтэр).


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    План-конспект урока литературы «Доброе — это прекрасное в действии»(Ж.-Ж.Руссо)(По рассказу Е.И.Носова «Как патефон петуха от смерти спас»)

    Е.И.Носов. Краткие сведения о писателе. Рассказ «Как патефон петуха от смерти спас». Добро и доброта. Мир глазами ребенка; юмористическое и лирическое в рассказе. Воспитание чувства милосердия, состра...

    План-конспект внеклассного мероприятия по немецкому языку "Кот, лиса и петух"т

    План-конспект внеклассного мероприятия по немецкому языку "Кот, лиса и петух". 3 класс. Учитель Сорокоумова Л.В....

    Конспект фронтального занятия-игры "Курочки и петух. Дифференциация звуков К - Х" (подготовительная группа для детей с фонетико-фонематическим недоразвитием речи)

    Проблема повышения эффективности коррекционных занятий – вопрос, относящийся к категории «вечных» вопросов логопедагогики. В настоящее время в сообществе логопедов эффективным признаётся такое коррекц...

    разработка урока в 4 классе "Хулгана, миисгэй, петух гурбан"

    Урок по аудированию в 4 классе по теме "Хулгана, миисгэй, петух гурбан" (УМК Нанзатовой Э.П. Эрдэни3)....

    Эрын гурбан еаадан

    Этнокультурная традиция «Эрын гурбан наадан» «Эрын гурбан наадан – национальный вид  спорта»...

    Интегрированный урок по бурятскому языку "Эрын гурбан наадан" в 5 классе

    Интегрированный урок по бурятскому языку "Эрын гурбан наадан"....

    Эрын гурбан наадан

    Урок по теме "Эрын грубан наадан" в 5 классе. Форма работы: коллективная, индивидуальная....