Урок чувашской литературы УЛТАК по произведению Ю.Скворцова
план-конспект урока (7 класс) по теме
Урок чувашской литературы УЛТАК по произведению Ю.Скворцова имеет большое воспитательное значение: на основе характеристики героев рассказа воспитываем в детях уважение к родной матери.
Скачать:
| Вложение | Размер |
|---|---|
| 1.07 МБ |
Предварительный просмотр:
Урок теми%«Ултёк» калава тишкересси
Урок т.ллев.сем%автор =ак хайлаври проблемёна =утатма сёнарсен шалти т.нчине: чун-ч.ре хусканёвне у=са пама усё куракан мелсене тупса палартасси: =ырав=ён ч.лхине тата вёл илемл.х мел.семпе м.нле усё курнине танлаштаруллё пёхасси: сёнарсене ч.р.л.х к.ртесси% калава тишкерн. май ырё кёмёллё : ырё чунлё пулма в.рентесси
Урок юхём.
Эпиграф
Аннене анне тее==.
Аннене илме ук=и =ук?
Ук=и пулсан пулмасан та
Аннене сутакан. =ук? (юрёран)
1 Класа урока й.ркелени
2?Урокён темипе т.ллев.семпе паллаштарасси
3? «Ултёк» калав тёрёх .=лесси
Учитель сёмах.%Ачасем: паянхи урокра эпир Ю?Скворцовён «Ултёк» калавне тишкер.п.р: ч.лхем.ре =.н. сёмахсемпе пуянлатёпёр: хамёра =уратнё атте-аннем.ре хисеплеме: в.сене упрама кирлине теп.р хутчен аса илсе ёша илсе хёварёпёр?
1)(Япёхрах в.ренекенсем тест .=не тёва==.)ыттисем диктант =ыра==.
«Ултёк» калав тёрёх хат.рлен. литература диктанч.
Предложен пу=ламёш. тёрёх малалла т.р.с =ырёр
1 «Ултёк» калавён т.п шухёш.???????? (атте-аннене хисеплемеллине: пулёшмаллине аса илтерет)
2 «Кутёнла .=»????? (виле пытарнё)
3? Теми=е пысёк кукёль: теми=е чёкёт: ик-ви=. кило тен. пек салат: хёмла: п.р мих. =.р улми???????(амёш. Володьёна парса янё куччене=сем)
4?Т.нче шавкён. пёсёлнё: килти «=анталёк» пётранса кайнё?????(амёш. патне каймалла мар сёлтав яланах тупённё)
2)Килти .=е т.р.слени%
1?Володя тăван яла хăнана килни
2?Мĕн тери ырă вăл аннепе пĕрле сĕтел хушшинче ларма!
3?Килте: тăван тавралăхра
4?Володя хулана тухса кайнă кун
5?Амăшĕ вилни
6?Володя хăйĕн йăнăшне ăнланни
3)«Ултёк» калавён содержанине калани
+амрёк учитель Володя: хулара .=лекенскер: яла тёван амёшне курма каять?Унта вёл тёван тавралёха курса савёнать?Теп.р кунне Володя кун.пех тёван тавралёха курса =\рер.? Хёй.н ачалёхне аса илч.? Ачалёхра ёна ытларах х.велл. кунсем аса киле==.? Хёй =уралса \сн. п\рт: тайёлса кайнё пулин те: уншён =ав тери хётлё кёмёллё? Амёш. п.ччен пурёнать Тёватё ывёл =уратса \стерн. вёл: анчах пурте тёван килтен тухса кайнё ? Ватё амёшне Володя х.рхенет: ёна пулёшмалли =инчен вара-аса та илмест Теп.р =ултан амёш. сасартёк вилсе каять? Вара Володя тин амёш. йывёрлёхра пурённине ёнланса илет% вёл ёна ук=а-тенк.пе те пулёшман: сывлёх.пе те интересленмен
- М.нле проблема тухса тёрать ку произведенире; (+емьери ачасем : ашш.-амёш.пе ачисем хушшинчи хутшёну текен проблема)
- Ю Скворцов хёй.н калав.нче =ын пурнё=.нчи м.нле ыйтёва хускатнё; (ывёл.-х.р.сен ашш.-амёш. ум.нчи таса тив.=е манмалла мар: ватёсене хёйсен х\ттине илмелле: хёйсене =уратса \стерн. =ынсене пур кёмёлтан юратса хисеплемелле?)
Учитель сёмах.% Кашни =ыннах =.р =ине телей курма =уралать?Кашниех хёй хы==ён й.р-йёх тёсём. хёварасшён? Пир.н нес.лсем =емье п.лтер.шне лайёх п.лсе тёнё: пурнё= й.ркине =ир.п тытса пынё? В.сен шухёш.пе: кашни =ыннёнах хёй пурённё чух ик. пысёк та п.лтер.шл. .= тумалла% ашш.-амёшне в.сем =.ре к.ричченех пулёшмалла: хисепе тив.=л.: ырё чунлё ачасем пёхса \стермелле? Ю?Скворцов хайлав.нче ваттисен =ак халалне маннине куратпёр эпир
3)Калавён т.п шухёш.- паянхи куншён пит. пысёк п.лтер.шл. автор атте-аннене хисеплемеллине: пулёшмаллине аса илтерет
4)Володя =уралса \сн. =емьен схемине \керетп.р
Амёш. -------------------------------------Ашш.
Илле +итёр Володя Саша
инженер бухгалтер учитель профессии =ук
=емьелл. =емьелл. =емьелл. авланман
3=ул 3=ул 5 =ул 1=уллёха Алтая
ялта пулман ялта пулман ялта пулман кайса .=лен.: ытти
арём.пе яла п.рре чухне ялта амёш.пе
килмен пурённё
1 ушкён амёш.н характеристикине =ырать?
Амёш. 60 =ывхаракан х.р арём: 4 ача амёш.: сатин саппунлё: шурё тутёрлё: пил.к ху=ми ярса тёхённё шур п\с к.пелл. карчёк: ачисемш.н тёрёшать: в.сене в.рентсе кёларать:ачисене вёй =итн. таран пулёшма тёрёшать:нихё=ан та никампа та \пкелешсе кала=масть
2 ушкён К\рш.-аршё =ак х.р арём =инчен м.н каланине тупса =ырмалла
- Вёхётсёр вилсе =ынсене чёрмантарс марчч. те тетч.
- Вилесех пулсан .= =ине тухиччен вилесч. тет +авёнпа ывёл.сене ч.нтерсе чёрмантарас темер. пуль
- Виличченех килте кёштёртатр. хёй
- Эй шеремет чёваш. ???Сывлёш. тухнё чух та =ав:ах: ман урай.нче шёлёнмасёр =\п. юлать-ха: =авна шёлмасёр вилсе каяс марчч. тет
5)Ыйтусем тёрёх .=лесси
1?Тёван ял.пе хёйсен п\ртне курсан Володьён м.нле шухёшсем =урала==.; (+урч.сем пурин те тен. пекех =.н.скерсем?Киввисен ум.нче те пурасем лара==.? Володьёсен =е= п\рч. м.нле пулнё =аплах юлнё)
2?Володя амёш.пе м.н =инчен кала=ать; (Амёш.пе ывёл. хушшинче тав=ёртса чуна у=са кала=ни курёнмасть: анне: сана м.н пулёшса хёвармалла тесе те ыйтмасть?Амёш.н сывлёх. =инчен те: м.нле пурённи =инчен те ыйтса п.лмест
3? Амёш. пурёнма йывёрриш.н \пкелешет-и; Хайлаври й.ркесемпе хурава =ир.плет.р
4?М.н чухл. пурёнать Володя амёш. пат.нче: м.н пулёшса хёварать вёл ёна;
5? М.нш.н амёш. чунтан хурланса й.рет; (Хулара пурёнакан Володя амёшне 5 =ул иртсен =е= килсе курма шутлать? Амёш.пе т.л пулса ырё сёмах кала=масть +авёнпа та амёш. п.т.м чунтан хурланать:хёйне лёплантарма й.ре-й.ре =ерем =ине чупать)
6)Икк.лл. дневник =ырни
Хайлаври цитата | Эп. =апла шухёшлатёп |
Ну: инке сан ачасем ёслё пулч.=???+акёнта ялта \ссе =ит.нсе =авён пек хулара пысёк вырёнта ларакан .=л. =ынсене тухр.=??? Сашёна кёна =ын ретне к.ртеймер.м тет амёш. ?+ын ретне к.ртес тесен м.нле пулмалла-ши; | Манён вара =ак кинемей сёмах.семпе п.рре те кил.шес килмест? Аслё п.л\ илсе выранта .=лени вёл =ын ёслё тенине п.лтермест Ёслё =ын вёл-=ынна хисеплекен: туслёха упракан:=ут =анталёк илемне курма п.лекен: атте-аннене сума сёвакан =ын Кунта амёш. к.=.н ывёлне пичч.ш.сем пек аслё в.рен\ заведений.нчен в.рентсе кёлараймарём тесе каласшён пул.? Саша ч.л.м туртса ук=а п.термест: эрех-сёра .=се ирт.хмест: кил -=уртне юсас тесе Алтая =ити ук=а .=лесе илме кайнё |
7)Синквейн туни
Амёш.
Хуйхёллё: к.текен
Юратать:тёрашать:к.тет
Амёш. ывёл.сене яланах к.тет
8)Хайлаври теории материал.н т.сл.х.сене тупёр
1 ушкён Психлогилле сёнлёх-геройсен характер.:чун-ч.ре хусканёв.: кулянёв. урлё кётартни (Чухёнчч.-и Володя уйёхсерен п.р вунё тенк. те пулин амёшне ук=а ярса памалёх; Ч.лхес.рчч.-и вёл амёш.н сывлёх. пирки ыйтса п.лме;)
2 ушкён Ёшри монолог: герой хёй ёш.нче шухёшлани?Ёшри монолог теп.р чухне герой шухёшлав.пе: хёшп.р чух автор шухёшлав.пе п.рлешсе каять (Саша амёш. патне ян. й.ркесенче палёрать)
3ушкён Лиризм +ут =анталёк палёр.м. урлё автор туйёмне палёртни? Юманлёхра п.ччен ула тёпа хурлён юрланине кётартакан вырён теми=е те т.л пулать +акё ачисене пёхса \стерн. амёш.н кёмёл-туйёмне пурнё=не ёнланма пулёшакан лирикёлла пайрём
9) +ак ваттисен сёмах.сене калавпа епле =ыхёнтарма пулать
Кайёк хитре т.к.пе этем ырё ёс.пе
Авланиччен амăш ывăлĕ: авлансан - хунь ывăлĕ
Ăспа сывлăха сутăн илме =ук
10)Ула тёпа: ултёк проек .=. (презентаци)
1)Ула тёпа юрри калавра ми=е хутчен т.л пулать;
1-м.ш хут- ача чухне Володя ёна теми=е хут та илтн.: 2-м.ш хут.нче амёш. Володьёна лашапа автобус чарёнёвне ле=ме кайсан илтет: амёш.нчен =ак кайёк =инчен ыйтать: 3 м.ш хут хайлав в.=.нче
2) Автор калава амăшĕ ула тăпа =инчен юрланипе тата произведение =ак кайăках хурлăхлăн уласа макăрнипе вĕ=лесе мĕн каласшăн пулнă;
Автор калава амёш. ула тёпа =инчен юрланипе тата =ак кайёках хурлёхлён уласа макёрнипе в.=лесе вулаканён чунне витересш.н пулнё
Г?И?Федоров литература т.пчев=ин сёмах.сем «Т\ррипе вара ултёк юрринче ку калавён т.шши-тути: калав в.=.нче ула тёпа «хурлён уласа» урёхла макёрать % «???Ул уссине курмарём» Володьёран: унён пичч.ш.сенчен ватё =ын ч.пт.м усё кураймар.: шанса к.тнипех =.ре к.ч.? Ултёк кайёк хурланни халь Володя хурланни те анчах та .нт. кая юлнё: вёхёт иртн.?
+ак калава вуласа ман чуна м.н ыраттарч.; | Маншён чи кирли вёл???? | Эп. =акна ёнланса илт.м |
Ывёл.сем амёш. патне килсе =\ременни: ватё амёшне пулёшу паманни: амёш.н пурнё=.:сывлёх. =инчен ыйтса п.лменни манн чуна ыраттарать | Манён юратнё атте-анне: в.сем мана юратни: кирек м.нле вёхётра та пулёшса тёни | +апла? Кашни =ыннён хёйне =уратса \стерн. амёш. пур? Пур чухне те ачи-пёчи в.сем =инчен асра тытсах каймасть =ав? Час-часах =ыру та =ырмасть: пырса та =\ремест: уяв яч.пе саламлама та манать Пир.н =ак калаври ывёлсем пек чунсёр пулас марчч.?Хамёр атте-аннене ку= пек упрасч. Нихё=ан та к\рентерес марчч.? |
+ак калаври пек т.сл.х пурнё=ра пулма пултарать-и;
П.т.млет\
Ю Скворцовён калав. кашни =ынна шухёшлаттарма тив.=? Эпир аннесем ум.нче .м.р парёмра? Калаври Володьёна: +итёрпа Иллене чунтан сивлес килет: в.сем чётмалла мар чунсёрла хётланч.=% хёйсене пурнё= =ул. =ине кёларнё амёшне юлашки =ула та (Володьёсёр пу=не) килмер.=? Ваттисем =апла каланё% «Хёй.н ашш.-амёшне сума суман =ын мала каяймасть П.р Саша =е= чунлё пулниш.н ёна кил.штерме пулать
В.=ен кайёк пулнё пулсан в.=.тт.м те кайёттём
Атте лартнё йёмра =ине анёттём та ларёттём
Туратне ыталёттём: =ул=ине чуптёвёттём
Атте урама тухсассён =умён в.=се пырёттём
Пилеш кайёк пулнё пулсан в.=.тт.м те кайёттём
Анне лартнё пилеш =ине анёттём та ларёттём
Туратне ыталёттём: =ул=ине чуптёвёттём
Анне пахчана тухсассён йёран тёрёх чупёттём
11)Килти .= «Анне ч.ри» ёслав =ырма
Тест
1)«Ултёк»калавра амёш.н ми=е ывёл;
1? Икк. 2? Ви==. 3? Тёваттё
2)К\рш. х.р ачи м.н ятлё;
1?Марин 2?Полина 3?Галина
3)Амёш.н к.=.н ывёл. Саша п.р =уллёха ё=та .=леме кайнё;
1?Саратова 2?Магнитогорска 3?Алтая
4)Володя м.нле профессии =ынни пулнё;
1?учитель 2?бухгалтер 3? Инженер
5)У-ултёк тесе юрлакан кайёк м.н ятлё;
1? Ула курак 2?ула тёпа 3? Ула такка
6)Ин=етре .=лесе пурённё чух Сашёна м.нле ыйту хумхантарать;
1?Ук=а хё=ан пар.=-ши; 2?пиччесем м.нле пурёна==.-ши 3?анне сывлёх. м.нле-ши;
7)Калаври геройсен ял.нче ми=е кил пулнё;
1)29 2)35 3)49
8)Амёш. йывёр куччене=сем йётнё Володьёна автобус патне м.нпе ле=ет;
1?машинёпа 2?Лашапа 3?тракторпа
9)Володьёна хёй.н йёнёшне ёнланма м.н пулёшн.;
1?Саша =ырёв. 2? Ялти инкесен сёмах. 3? Ула тёпа юрри
10)Хуларан килне =итн. ывёл. Амёшне м.нла сывлёх сунать;
1? Здорово: мама 2?сывё-и: анне 3?апи м.нле пурёнатён;
По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Формы изучения творчества писателей- земляков на уроках чувашской литературы в русскоязычной школе
В курсе чувашской литературы 10-11классов изучается творчество писателей, оказавших неоценимое влияние на формирование чувашской современной литературы. С учащимися выяснили, что в курсе програм...

Урок чувашской литературы в 6 классе с использованием Сингапурских структур обучения (ФГОС)
А.Воробьевăн «Çурхи хирте» тата «Çăкăр» сăввинчи илемлĕх мелĕсем....

САМОАНАЛИЗ УРОКА чувашской литературы в 9 классе по теме “Художественно-идейный анализ произведения Юрия Скворцова “Красный мак”
САМОАНАЛИЗ УРОКА чувашской литературы в 9 классе по теме “Художественно-идейный анализ произведения Юрия Скворцова “Красный мак”...

Технологическая карта урока чувашской литературы в 6 классе "О чем говорит музыка?" (по рассказу И.Ахрата "Поющие стекла")
Исползьзование современных образовательных технологий...

Урок по литературе "Анализ лирического произведения на примере любовной лирики Есенина "
Урок по литературе "Анализ лирического произведения на примере любовной лирики Есенина "...

Презентация к уроку по литературе "Анализ лирического произведения на примере любовной лирики Есенина "
Презентация к уроку по литературе "Анализ лирического произведения на примере любовной лирики Есенина "...
Конспект открытого урока чувашской литературы по теме: Саламласа сунатпăр сывлăх… (8-мĕш класс).
Данный урок имеет место в программе в разделе «Родство, дружба, долг». Тесно связан с предыдущим уроком и опирается на ранее приобретенные знания. При проектировании урока учит...
