Темэ: «Пасэ зэманым адыгэ ц1ыхубзым и образыр Щоджэнц1ык1у Алий и «Мадинэ» поэмэм къызэрыщыгъэлъэгъуар »
план-конспект урока (9 класс) на тему

Мамиева Альбина Артуровна

Учитель:Мамиева Альбина Артуровна.

Урок: Кабардинская литература.Тип урока: Подготовка к сочинению.

Цель урока: Активизация учебной и творческой деятельности учащихся средствами литературы, народного фольклора музыки, искусства, обеспечение обще культурного и музыкального развития путем постижения народных традиций.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл plan_konspekt_poema_madina.docx227.16 КБ

Предварительный просмотр:

Урок – зэ1уха

C:\Users\комп5\Desktop\011020131366.jpg

Темэ: «Пасэ  зэманым  адыгэ  ц1ыхубзым и  образыр  Щоджэнц1ык1у   Алий   и «Мадинэ» поэмэм    къызэрыщыгъэлъэгъуар »

  МКОУ  " ООШ  №4 Г.П.Терек"   адыгэбзэмрэ   адыгэ  литературэмрэ   и   егъэджак1уэ       Мамий  Альбинэ.


Аннотация

Учитель:Мамиева Альбина Артуровна.

Урок: Кабардинская литература.

Дата проведения: 06.02.2015год.

Место проведения: МКОУ ООШ №4 ГП Терек, 9класс.

Тип урока: Подготовка к сочинению.

Цель урока: Активизация учебной и творческой деятельности учащихся средствами литературы, народного фольклора музыки, искусства, обеспечение обще культурного и музыкального развития путем постижения народных традиций.

Задачи:

1. Организовать повторение и закрепление по теме: «Пасэзэманымадыгэ ц1ыхубзым и образыр Щоджэнц1ык1у Алий и «Мадинэ» поэмэмкъызэрыщыгъэлъэгъуар».

2. Развитие эстетического вкуса учащихся. Способствовать развитию интеллектуальных умений и навыков, диалектического мышления, памяти.

3. Способствовать мыслить, осознавать и доказывать мнение, не забывая своих традиций, воспитывать любовь к искусству горцев, музыке, к родной литературе, к народной музыке. Выбор структуры урока был сделан соответственно типу урока.

Этапы урока

1. Организационный (приветствие, сообщения темы урока, задач на уроке).

2. Этап проверки домашнего задания.

3. Подготовка учащихся к работе на основном этапе.

4. Основной этап.

5. Закрепление.

6. Подведение итогов.

7.Домашнее задание.

На уроке использованы следующие методы обучения: поисковые, исследовательские. Методы контроля: устные, письменные, групповые, индивидуальные.

Всю работу на уроке я спланировала, учитывая психологические и возрастные особенности класса и рекомендации психолога школы.

На первом этапе прозвучало приветствие, сообщение темы урока и задач на урок.

На следующем этапе учащиеся провели поисково-исследовательскую работу. Продемонстрировали любовь к музыке, к искусству, к литературе, к обычаям и традициям адыгского народа. Содержание урока способствует всестороннему развитию личности.

На основном этапе учащиеся полностью раскрыли тему сочинения: «Образ адыгской женщины в поэме Алий  Шогенцукова «Мадина»».Выяснилось, что учащиеся в основном правильно отнеслись к идее поэмы.


Бзэм  зезыгъэужь   урок

Мурадыр:1. Адыгэ ц1ыхубзым и хьэл-щэныр Мадинэ и образым  къызэрыхэщыр.

2. Пасэ  зэманым псэуа  адыгэ ц1ыхубзым и хьэл-щэнымрэ нобэрей адыгэ ц1ыхубзым и хьэл-щэнымрэ зэгъэпщэн.      3.Еджак1уэхэм я гупсысэр тэмэму зык1элъахьыфу гъэсэным елэжьын.

Къехьэл1апхъэхэр: «Мадинэ» оперэм и пычыгъуэ . Поэмэм ехьэл1ауэ еджак1уэхэм ящ1а сурэтхэр. Адыгэ ц1ыхубзым, адыгэхабзэм ехьэл1а тхыгъэхэр зэрыт тхылъхэр, презентацэ, компьютер, проектор.

Эпиграф:

Ц1ыхубзыр гъащ1эм и дыгъэщ, ц1ыхубзыр дунейм и мазэщ.

АгънокъуэЛашэ./

 
I.Урокымхуэгъэхьэзырын

Егъ.:Фи махуэ ф1ыуэ!

Едж.: Нэхъыф1ыжу!

Егъ.: Фыт1ыс. Дэ нобэ оперэм щыщ 1ыхьэ дедэ1уэнущи, къэфщ1эну п1эрэ ар?  Къардэн Хьэсэн и «Мадинэ» оперэм щыщ 1ыхьэ Мадинэ и арием егъэдэ1уэн.

Егъ.:Мы фызэдэ1уа произведенэм хэт  щыгъуазэ? Сыт хуэдэ оперэм щыщ мы пычыгъуэр? Сыт хуэдэ художественнэ тхыгъэм тращ1ык1ыжа мы тхыгъэр?

Едж.: Мы произведенэр       Къардэн      Хьэсэн и «Мадинэ» оперэм   щыщщ.  Мадинэ и ариещ.

Eгъ.:Хэт ар зыгъэзащ1эр?

Едж.:Бэгъэтыжь  Светэщ.

5-нэ слайдыр  къэгъэлъэгъуэн.

Къэхутэныгъэ  лэжьыгъэ. Презентацэ еджак1уэхэм ящ1ын.

5-слайд.

Бэгъэтыжь Светэ- уэрэджы1ак1уэ  1эзэщ. Къэбэрдей - Балъкъэрым и щ1ыхь зи1э уэрэджы1ак1уэщ.

Егъ.: Сыт хуэдэ  гупсысэхэр къытхуигъэушрэ  мы  пычыгъуэм дыщеда1уэк1э?

Егъ.: Гук1э зэхэфщ1ауэ п1эрэ поэмэм и пычыгъуэмрэ   макъамэм и зэпыщ1эныгъэмрэ?

Едж.: Мадинэ поэмэм  макъамэ гуак1уэ, къулей щ1элъым къыхэк1к1э къыщ1эк1ынщ, Къардэн  Хьэсэн  къыщ1игъэсэбэпар а поэмэр ик1и аращ «Мадинэ» ф1эщ1ыгъэц1эр  щ1ритар.

3-4 слайдхэр къэгъэлъэгъуэн. Къэхутэныгъэ  лэжьыгъэ. Еджак1уэхэм   презентацэ ящ1ын.

3-слайд.

Къардэн Хьэсэн къэгъэлъэгъуэн. Къардэн Хьэсэн Къэбэрдей-Балъкъэрым и композитор ц1эры1уэщ. Ар февралым и т1ощ1рэ щым Шэджэм езанэкъуажэм 1923 гъэм  къыщалъхуащ. Ленинград дэт  консерваториер  къиухащ. Къэбэрдей-Балъкъэрым и гимнырзыхилъхьащ.

4-слайд.

Абы оперэ зыбжанэ  итхащ. «Мадинэ» и мызакъуэу абы итхащ «Къамботрэ Лацэрэ» оперэри, «Мыщэ и къуэ Батыр», нэгъуэщ1 1эджи. Оперэр япэдыдэу 1970 гъэм театрым къыщагъэлъэгъуауэ щытащ.

Егъ.: Щоджэнц1ык1у Алий и ц1эр зезыхьэ  театрым  щагъэувауэ  щытащ  спектакл.Феплъамэ,хэтсымэ л1ыхъужь нэхъыщхьэхэм я ролхэр зыгъэзэщ1ар? Фц1ыхуу п1эрэт ахэр?

Едж.:Мадинэ и ролыр игъэзэщ1ащ  Бэгъэтыжь Светэ.Заур и ролыр игъэзэщ1ащ Жылокъуэ  Мухьэмэдин.

«Мадинэ» и ариер    игъэзэщ1ащ ди  лъэпкъ   уэрэджы1ак1уэ  нэхъыф1 дыдэхэм  ящыщ  зым-Бэгъэтыжь  Светэ .

Егъ.:Ц1ыхубзым и  образыр къыхэщу сытхуэдэ тхыгъэ Щоджэнц1ык1у Алий и  1эдакъэм  къыщ1эк1ар? «Мадинэ» и закъуэкъым тхак1уэм къигъэщ1а образыр. Дигу къэдгъэк1ыжынщ «Щ1ымахуэ жэщым» къыхэщ  фызабэ тхьэмыщк1эр.

Едж.: Ц1ыхубзым пщ1эи щхьэи имы1эу зэрыщытыр «Щ1ымахуэ жэщым» къыхощыж.

Егъ.:Мис  зы нэгъуэщ1  тхыгъи «Тек1 бжэщхьэ1ум».

Егъ.:Сыт хуэдэ  хьэл-щэнхэр   къыхэщрэ мы тхыгъэми?

Едж.: Ц1ыхубзым хьэм   хуэдэу   зэрыхущытар, пщ1э зэримы1ар.

Егъ.:Адыгэ  ц1ыхубзым и образ зэмыл1эужьыгъуэхэр къыщызэригъэпэщащ Щоджэнц1ык1у Алий ди литературэм. Дэ ди  къалэнщ абы итха тхыгъэхэм щыгъуазэ зытщ1ыну, абыхэм пщ1э яхуэтщ1ыну. Абы къыхэк1ыуи урокым дэ нобэ  къыщызэдгъэпэщащ Щоджэнц1ык1у Алилй и тхыгъэхэм  теухуа  тхылъ (выставкэ). Мыбы  фэ  щыгъуазэ щызыхуэфщ1ыфынущ тхак1уэм и гъащ1э гъуэгуанэм,  абы итха тхыгъэхэр  зытеухуа 1уэхугъуэхэм. Гъащ1эм и дахагъэр   зыхэфщ1эфу фыхуэзыгъэсэн  куэди   къыхэфхынущ.

Егъ.:Щоджэнц1ык1у Алий Мадинэ и образыр  телыджэу къигъэлъэгъуащ.  Унэм  щывгъэхьэзыра  Мадинэ и сурэтхэм  фытхутепсэлъыхь.

II.Унэ  лэжьыгъэр

Едж. сурэтхэм топсэлъыхь. Мы сурэтым  сэ   къыщызгъэлъэгъуащ  адыгэ ц1ыхубзым и дахагъэр, и къабзагъэр.

Едж.:Мадинэ1эсэщ, сабырщ, хьэл-щэндахэ  хэлъщ.

Егъ.:Хъарзынэу  фи  сурэтхэм  фытхутепсэлъыхьащ.

Егъ.: Искусствэри, живописри, литературэри- ахэр псори ц1ыхум игупсысэр  къызэра1уатэ 1эмалщ. Ди Хэкумсурэтыщ1 1эзэ куэд исщ. Абыхэм  ятеухуа фэ  вгъэхьэзыра лэжьыгъэхэмфыкъытхуеджэ.

Ет1уанэ гупым я къэхутэныгъэ  лэжьыгъэ.  Презентацэ.

7-8 слайдхэркъэгъэлъэгъуэн.

7-слайд.

Дуней псом щыц1эры1уэ, сурэтыщ1 1эзэ - К1ыщ Мухьэдинщ. Абы и 1эщэр дахагъэм  хуэгъэзащ. Ат1э, «К1ыщ» унэц1эм къызэрытхуи1уатэщи, абы къок1 «1эзагъэ».1эпэм къыпык1 искусствэр зыгъэлажьэ, зыгъэпсалъэ. К1ыщ Мухьэдин и унэц1эр егъэпэж.

8-слайд.

Сурэтыщ1 К1ыщ Мухьэдин тепсэлъыхьын. К1ыщ Мухьэдин сурэтыщ1 1эзэщ. Абы и лэжьыгъэхэр  дуней псом щыц1эры1уэщ. Ар Шэджэм къуажэм 1939 гъэм къыщалъхуащ. Ленинград дэт университетыр  къиухащ. 1973 гъэм тхак1уэхэм я союзым хагъэ хьащ.   Абы Мадинэ и сурэтыр ищ1ащ.

Егъ.: Аращи, гуры1уэгъуэ хъуауэ къыщ1эк1ынщ Щоджэнц1ык1у Алийи поэмэм и темэ  нэхъыщхьэр.Мурадыр.

1-2слайдхэр  къэгъэлъэгъуэн

1-слайд.

Темэ: «Пасэ  зэманым  адыгэ  ц1ыхубзым и образыр Щоджэнц1ык1у   Алийи «Мадинэ» поэмэм  къызэрыщыгъэлъэгъуар.

2-слайд

Мурадыр:

1. Адыгэ ц1ыхубзым и хьэл-щэнырМадинэ и образым  къызэрыхэщыр.

2. Пасэ зэманым псэу аадыгэ ц1ыхубзым и хьэл-щэнымрэ нобэрей ц1ыхубзым и хьэл-щэнымрэ  зэгъэпщэн.

3. Еджак1уэхэм я гупсысэр  тэмэму зык1элъахьыфу гъэсэным елэжьын.

III. Урокым и 1ыхьэ нэхъыщхьэм  хуэгъэхьэзырын

9-слайд  къэгъэлъэгъуэн. Зэрызэпкърах упщ1эхэр.

1. Адыгэ ц1ыхубзыр хэт и образымк1э поэмэм къыщыгъэлъэгъуа  ик1и сыт  хуэдэу   къэгъэлъэгъуа?

2. Адыгэ ц1ыхубзым и хьэл-щэн   удэзыхьэхыу Мадинэ  хэлъыр сыт?

3. Мадинэ насыпыф1э хъуным  хэт  сымэ  зэран   къыхуэхъуар?

4. Гъащ1эм щек1уэк1 залымыгъэм  хуэдэ 1эмалхэмк1э пэуврэМадинэ?

5.Сыт абы хузэф1эк1ар?

6. Мадинэ и образыр сыт щ1элъап1эр?

Егъ: Дауэ   иухрэ  поэмэр?

Едж:Мадинэ   Пылыжь  Джэрий док1уэ. Ар насыпыншэмэхъу. И къуэ закъуэр ц1ыхубз уэчыл  хъуну  щогугъу. Мадинэ апхуэдэ гъащ1эмк1э арэзыкъым. Ар зэныкъуэкъужурэ  сымаджэ   мэхъури мал1э.

Егъ:Мадинэ зыхэпсэук1а зэманыр игъащ1эм сытк1э зэранхуъхъуа?

Едж: Вывод.  Феодализмэр  трахыжа щхьэк1э къэмынэу, а зэманым псори зи 1эмыщ1э илъу щытахэр мылъку зыбгъэдэлъхэмрэ къулейхэмрэт.

Егъ: Пасэ зэманым псэуа адыгэ ц1ыхубзым и хьэл-щэным рэнобэрей ц1ыхубзым и хьэл-щэнымрэ  зэщхьу п1эрэ? Зэдывгъапщэт.  Едж:Ди зэманым ц1ыхубзыр щхьэхуит  хъуащ, я пcэук1эри нэхътынш  хъуащ.

Егъ:Фэ  зыхэфлъхьа ,вгъэхьэзыра планхэм фыкъытхуеджэ. Сэ фхуэзгъэхьэзыра планым едывгъэлъытыт. Сыт хуэдэ  гупсысэхэм, гукъэк1хэм дыхуишэрэ Щоджэнц1ык1у Алийи «Мадинэ» поэмэм?

Едж.къоджэр.

IV.Урокым и 1ыхьэ нэхъыщхьэр. Тест лэжьыгъэ

10. Слайдк1э къэпщытэн

1.б

2.а

3.б

4.в

5.б

6.в, г, д

7. а, в, г

8.б, в

9. а

10. б

Тест лэжьыгъэ

1.Щоджэнц1ык1у Алий  къалъхуащ:

А.1975 гъ.

Б.1900 гъ.

В.1908 гъ.

2.Щоджэнц1ык1у Алий:

А. Усак1уэщ.

Б. Драматургщ.

В. Артистщ.

3.Щоджэнц1ык1уАлийи «Мадинэ» тхыгъэр:

А. Романщ.

Б. Поэмэщ.

С. Рассказщ.

4. «Мадинэ  тхыгъэм усак1уэм къыщигъэлъэгъуэжар:

А. Дызэрыт  зэманырщ.

Б. Хэку  зауэшхуэм и зэманырщ.

В. Къэбэрдейр  феодальнэ псэук1эм щимытыжа  лъэхъэнэрщ.

5.Щоджэнц1ык1у   Алийи «Мадинэ»тхыгъэм   къыщыгъэлъэгъуар:

А. Пасэ  зэманым ц1ыхубзхэр щхьэхуиту   зэрыщытар.

Б. Пасэ  зэманым   адыгэ  ц1ыхубзыр гугъу  ехьу, пщыл1ып1эр  трахыжа  нэужьи я щхьэ   хуимыту    зэрыщытар.

6.Гурымыхь   образхэр:

А.Умар.

Б.Заур.

В.Пылыжь  Джэрий.

Г.Къасым.

Д.Молэ.

7.Гурыхь   образхэр:

А.Мадинэ.

Б.Пылыжь  Джэрий.

В. Дадусэ.

Г. Заур.

Д. Щ1алэ ц1ык1ур.

8.Хэт  сымэ   Мадинэ и насыпым  зэран   хуэхъуар?

А.Дадусэ.

Б.Къасым.

В.Пылыжь  Джэрий.

9.Сыт къызыхэк1ар Умар ф1ы дыдэу   илъагъу и пхъур абы ф1ыуэ илъагъуа щ1алэр къигъанэу нэгъуэщ1ым иритыныр?

А. Абы къыщыхъурт и пхъур  мылъкум   хэсмэ, и 1уэхур нэхъ дэк1ыну.

Б. Тхьэмыщк1эм и пхъур иритмэ, абы къыф1эщ1ырт Мадинэнасыпыншэ хъуну.

10.Мадинэ  игъащ1эмк1э  арэзы?

А.  Арэзыщ.

Б. Бэнэныгъэр   къигъанэркъым, ар   зэныкъуэкъужурэ,  узыфэ  бзаджэр  къыпкърохьэри   мал1э.

11-слайдыр  къэгъэлъэгъуэн.Сочиненэм  и  план.

1. Адыгэ  ц1ыхубзым  ехьэл1а  хьэл-щэнхэр.

2. Мадинэ  и  образым  ахэр   зэрепхар.

3. Гъащ1эм щек1уэк1 залымыгъэм  адыгэ ц1ыхубзыр зэрыпэувыр Щоджэнц1ык1ум къызэригъэлъэгъуар.

4.Гъащ1эм и щхьэгъэщхь         зыхуищ1ыным      ,адыгэ ц1ыхубзым и образым  зыужьыныгъэ   ирет. Ар хабзэ мыхъумыщ1эм и щхьэузыхьщ.

5.Сыт хуэдэ зэман  хэмыпсэухьами  адыгэ ц1ыхубым хэлъын хуей хьэл-щэн   нэхъыщхьэхэр.

12-слайдыр  къэгъэлъэгъуэн. Сочиненэм и къыщ1эдзап1эхэр.

1. Щоджэнц1ык1у Алий и тхыгъэ нэхъыф1хэм ящыщщ…

2.Адыгэ ц1ыхубз! Сыту пщ1эшхуэ уи1э, сыту тхак1уэ куэд  птетхыхьа, сыту тхыдэ  хьэлэмэти уи1э…  …»Динэ и псалъэхэм…

Сочиненэм и 1ыхьэ нэхъыщхьэ.

  1. Мадинэ и теплъэр.
  2. Мадинэ и хьэл-щэныр.
  3. Мадинэ и анэм  зэрыхущытыр.
  4. Мадинэрэ   Зауррэ я зэхущытык1эр.
  5. Мадинэ и насыпым   зэран   хуэхъухэр: Пылыжь Джэрий, Къасым.

Егъ:Сочиненэм и к1эухри зэмыл1эужьыгъуэщ.

1.Мадинэ  поэмэм  сигу къигъэк1  гупсысэхэр…

2.Сэ  мытемэр   къыщ1ыхэсхар...

Егъ.: Эпиграф вгъэхьэзырахэм    фыкъытхуеджэ. (Эпиграфхэмкърегъаджэ). [4:174]

1.Ф1ыгъуэм щыгугъыу дыгъэнэбзийр, унэ бы1уэбышэм дахэр щыгъагъэт. Гъагъэу  щыт  пэтми и гъащ1эр хьэлъэт…

УэхъутэАбдулыхь.

2.Ди щ1алэгъуалэм фщыремыгъупщэ:черкесс унагъуэм  пщащэ къихъуэным, унэм кърихьэр гу1эгъуэ инт, я адэ-анэм къуэяф1эл1амэ,  гу1эгъуэу къихьым  хуэдизу   хьэлъэт.

УэхъутэАбдулыхь.

3.Дэнэ ар,адыгэ ц1ыхубзыр, щыхуеджэр,сыт абы и гупсысэмзызыдиужьыр? Зыщ1ып1и щеджэркъым ар.

Абы и дунейр дыщэ 1уданэк1э хидык1 тхыпхъэщ1ыпхъэм деж щеух:и пщэдейхэм адэри  анэри егупсысыркъым

Уэхъутэ   Абдулыхь.

Егъ.: Сочиненэр щыфтхк1э чэнджэщхэр  зыщывмыгъэгъупщэ.

13- слайдыр  къэгъэлъэгъуэн. Чэнджэщхэр.

2.Щыптхк1э щ1эх-щ1эхыурэ къэпщытэжын хуейщ: мык1уэдауэ п1эрэ темэр, къыхэщу п1эрэ гупсысэ нэхъыщхьэр, псори пхузэф1эк1ауэ   п1эрэ   гупсысэр  гунэс пщ1ыну?

Сочиненэ   тхыныр  теоремэр  ди ф1эщ пщ1ым ещхьщ.

3. Зыри умыгъэк1эщ1, скобкэхэр  къэгъэсэбэп, «хъэт1ыр щыдахэр къыщеджэгъуаф1эрщ».

V.Темэр егъэбыдыл1эн .Гупк1эрэ сочиненэм и пкъыгъуэхэм елэжьа  сабийхэм я лэжьыгъэр  къэпщытэжын

Планыр  зэрыт  слайдыр  къэгъэлъэгъуэжын.

VI. Урокыр къызыщ1экъуэжын

14-слайдыр къэгъэлъэгъуэн.

Сочиненэм  унэм  щелэжьыжын.

VII.Унэлэ  жьыгъэр  етын

Сочиненэр  нэгъэсыжын, елэжьыжын.

Егъ: Урокым хъарзынэу зыхуэвгъэхьэзыращ, презентацэ зыщ1ахэмрэ, къэхутэныгъэ  лэжьыгъэ  зыгъэхьэзырахэмрэ, сурэтхэмелэжьахэмрэ, сочиненэм и пкъыгъуэхэм  елэжьахэмрэ,  «тху» фхузогъэув. Адрейхэри хъарзынэу лэжьахэщ. Тест лэжьыгъэр зыгъэзэщ1эфахэм «пл1ы» фхузогъэув.   Щыуагъэ хэзыщ1ыхьахэм: Токъу Амиррэ  Дзэгъащтэ  Азэмэтрэ  «щы» фхузогъэув.  Урок къак1уэ ехъул1эныгъэ фи1эну псоми сынывохъуэхъу! Урокыр  иухащ. Узыншэу  фыщыт!


Выводы

На мой взгляд, урок удался. Успешному усвоению темы урока способствовало использование технических средств: (проектора, компьютера, художественно-изобразительных средств, презентации) которую сделали дети сами.

На уроке мне удалось реализовать поставленные цели и задачи. На следующем уроке продолжу работу со слабыми учащимися. Атмосфера на уроке доброжелательная, спокойная. Стараюсь общаться с детьми на уровне сотрудничества. Общение с учащимися на уровне сотрудничество даёт положительные результаты, так как ребёнок чувствует в таком общении уважительное отношение к нему как к личности.

Спасибо за внимание к моей работе.


Литературэ:

  1. « Къэбэрдей-Балъкъэрым и  композиторхэр »,Б. Темрокъуэ, нап. 8.
  2. « Къэбэрдей-Балъкъэрым и сурэтыщ1хэр »,Ю. Балъкъэр, нап. 16.
  3. Журнал « 1уащхьэмахуэ »,  2014-гъэ,нап. 23.
  4. «Хужьэ и къуэладжэ», А. Уэхъутэ,  нап. 174.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация «Пасэ зэманым адыгэ ц1ыхубзым и образыр Щоджэнц1ык1у А. и «Мадинэ» поэмэм къызэрыщыгъэлъэгъуар»

Презентация «Пасэ зэманым адыгэ ц1ыхубзым и образыр Щоджэнц1ык1у А. и «Мадинэ» поэмэм къызэрыщыгъэлъэгъуар»...

Урок - конкурс Темэ: «Адыгэшым и уэрэд»

МКОУ «ООШ № 4 ГП Терек»адыгэбзэмрэ адыгэ литературэмрэ и  егъэджак1уэ Мамий Альбинэ Урок - конкурсТемэ: «Адыгэшым и уэрэд»...

Классһаа гадуур хэшээл Темэ: «Үлгы һайхан Ивалга нютагнай»

Зорилгонууд:1. Һурагшадай түрэл дайда тухай эрдэм мэдэсые үргэдхэхэ, проект зохѐожо һургаха;2. Ивалга нютагайнгаа түүхэтэй, нангин шүтөөнэй газарнуудтай, аршаан булагуудтай, суута хүнүүдтэй танилсуула...

Урок в 4 классе. Темэ: Сагаалганаар!

4класс. Темэ: Сагаалганаар!Цели урока:Образовательные: познакомить с лексикой по теме «Сагаалган»; развивать умения и навыки устной речи: учить понимать на слух основное содержание текста...

Конспект урока по бурятскому языку. Темэ: Минии дуратай хэшээл

Темэ: Минии дуратай хэшээлЗорилго: 1) хэлэлгын(коммуникативная):                   «Хэшээлнүүд» гэ...

Темэ: Буряад арадай хубсаhан.

Тип урока: урок усвоения новых знаний...