Диагностические работы по коми языку для 2, 3, 4, 6 классов
методическая разработка на тему

Тестовые задания для проведения диагностической работы в 2 - 4 -ых и 6 - ых классах

Скачать:


Предварительный просмотр:

Диагностическая работа 2 класс ( конец года).

1 вариант.

  1. Прочитай текст и скажи, как отдыхает  Капелька со своими друзьями.

Шондіа гажа лун. Пукалö Войт шор дорын да мöвпалö ёртъяс йывсьыс. Друг локтіс кымöр да зэрмис. Енэжсянь Войт дорö воисны ёртъясыс. Найö котралісны, ворсісны, чеччалісны. Регыд енэжö петіс öшкамöшка.

    Войт ёртъяскöд гуляйтіс мича öшкамöшка вывті.

*мöвпалö – думает

                                                                     öшкамöшка – радуга

2. Ответь на вопрос.

- Кöні пукалö Войт ?

3.  Продолжи вопрос.

  - Кодъяс…..?

4. Вставь вопросительное слово.

  - …. рöма öшкамöшка?

5. Найди пару  предложению.

-Вдруг поднялась туча и пошёл дождь. – ...  .

6. Составь предложение из данных слов.

Войт, шойччис, ёртъяскöд, бура .

7. Какое предложение не соответствует тексту?

1. Шондіа гажа лун.

2. Войт дорö воисны ёртъясыс.

3. Регыд енэжö петіс шонді.

8. Озаглавь текст.

 9. Найди в тексте одно существительное, глагол, прилагательное.

существительное

глагол

прилагательное

10. Найди  в тексте словосочетание прилагательное + существительное ( кывберд + эмакыв)

11. Добавь подходящий по смыслу глагол.

Войт …. шор дорын.

12. Выбери правильный  падежный суффикс.

 Ош олö вöр ( - ын, - ысь, -ö).

Всего 12 баллов

Диагностическая работа 2 класс ( конец года).

2 вариант.

  1. Прочитай текст и скажи, как отдыхает  Капелька со своими друзьями.

Шондіа гажа лун. Пукалö Войт шор дорын да мöвпалö ёртъяс йывсьыс. Друг локтіс кымöр да зэрмис. Енэжсянь Войт дорö воисны ёртъясыс. Найö котралісны, ворсісны, чеччалісны. Регыд енэжö петіс öшкамöшка.

    Войт ёртъяскöд гуляйтіс мича öшкамöшка вывті.

*мöвпалö – думает

                                                                     öшкамöшка – радуга

2. Ответь на вопрос.

- Кутшӧм вӧлі лун ?

3.  Продолжи вопрос.

  - Кӧні…..?

4. Вставь вопросительное слово.

  - …. регыд петіс енэжӧ?

5. Найди пару  предложению.

-Сидит Капелька возле ручья. – ...  .

6. Составь предложение из данных слов.

Локтіс , кымӧр, сьӧд, друг .

7. Какое предложение не соответствует тексту?

1. Кымӧра  лун.

2. Войт дорö воисны ёртъясыс.

3. Регыд енэжö петіс öшкамöшка.

8. Озаглавь текст.

 9. Найди в тексте одно существительное, глагол, прилагательное.

существительное

глагол

прилагательное

10. Найди  в тексте словосочетание прилагательное + существительное ( кывберд + эмакыв)

11. Добавь подходящий по смыслу глагол.

Войт … ёртъяс йывсьыс шор дорын.

12. Выбери правильный  падежный суффикс.

 Ур олö вöр ( - ын, - ысь, -ö).

Всего 12 баллов

Диагностическая работа 3 класс ( начало года).

  1. Прочитай и скажи, о ком говорится в тексте.

Вика да Лариса кык чой. Найö еджыд юрсиаöсь да гöгрöс чужöмаöсь. Викалы öкмыс арöс, а Ларисалы – сизим. Найö гожöмнас гöститісны неыджыд сиктын. Ок и гажа вöлі! Чойяс купайтчисны, ветлісны вöрö. Пöльыс нывкаяслы висьталіс вöр – ва йылысь, а пöчыс мойдіс уна мича мойдкыв.

                                                                                                    В. Тимин  серти

                                                                                               * вöр – ва – природа

                                                                                                 мойдкыв - сказки  

2. Ответь на вопрос.

- Кутшöмöсь кык чой ?

3.  Продолжи вопрос.

  - Кымын…..?

4. Вставь вопросительное слово.

  - …. нывкаяс гожöмнас?

5. Найди пару  предложению.

-Вика и Лариса сёстры. – ...  .

6. Составь предложение из данных слов.

Бура , шойччисны, нывкаяс .

7. Какое предложение не соответствует тексту?

1. Вика да Лариса кык вок.

2. Сиктын вöлі гажа.

3. Чойяс купайтчисны, ветлісны вöрö.

8. Озаглавь текст.

 9. Найдите в тексте одно существительное, глагол, прилагательное.

существительное

глагол

прилагательное

10. Найди  в тексте словосочетание прилагательное + существительное ( кывберд + эмакыв)

11. Добавь подходящий по смыслу глагол.

Ме ….. ассьым котыр.

12. Выбери правильный  падежный суффикс.

 Кань  олö горт ( - ын, - ысь, -ö).

                                                                               Всего 12 баллов

                                                                               

Диагностическая работа 3 класс ( конец года).

1 вариант.

  1. Прочитай и скажи,  почему  Миша не может выйти на улицу.

Воис гажа  тулыс. Шонді яръюгыда нюмъялö енэж шöрын. Сылö лым. Нывкаяс да зонкаяс ворсöны ывлаын . Сöмын Миша сулалö öшинь дорын да видзöдö ывлаö. Сылы окота жö петны да ворсны ывлаын. Но зонкалöн висьö юрыс.

Друг кыліс öдзöсö таркöдчöм. Керкаö пырисны сылöн ёртъяс. Найö вайисны Мишалы козин да висьталісны школаса выльторъяс йылысь.

                                                                                  * яръюгыда – ярко

                                                                                     таркöдчöм - стук              

2. Ответь на вопрос.

- Кутшöм вогöгöрся кад воис ?

3.  Продолжи вопрос.

  - Коді…..?

4. Вставь вопросительное слово.

  - …. вайисны ёртъяс Мишалы?

5. Найди пару  предложению.

-Только Миша стоит около окна и смотрит на улицу. – ...  .

6. Составь предложение из данных слов.

Пырисны, ёртъяс, керкаö .

7. Какое предложение не соответствует тексту?

1. Воис тöв.

2. Зонкалöн висьö юрыс.

3.Ёртъяс висьталісны школаса выльторъяс йылысь.

8. Озаглавь текст.

 9. Найди в тексте одно существительное, глагол, прилагательное, послелог.

существительное

глагол

прилагательное

послелог

10. Найди  в тексте словосочетание прилагательное + существительное ( кывберд + эмакыв)

11. Добавь подходящий по смыслу глагол.

Зонкалӧн … юрыс.

12. Выбери правильный  падежный суффикс.

 Настя мыссис майтöг ( - ысь, - öн, - ын).

Всего 12 баллов

Диагностическая работа 3 класс ( конец года).

2 вариант.

  1. Прочитай и скажи,  почему  Надя не смогла помыть посуду.

   Надя велöдчис нёльöд классын, а Маша чойыс эз на велöдчы. Мамыс тшöктiс Надялы мыськавны тасьтi-пань. Но нывкаяс корисны Надяöс ворсны. Машалы ковмис мыськавны тасьтi-паньсö. Мыськалöм бöрас сiйö чышкалiс тасьтiяссö. Öти тасьтi мынi кисьыс,  уси да жугалi.

Мамыс локтiс гортас. Нывкаяс пырисны ывлаысь. Чистöй пöсуда вöлi пызан вылын. Маша висьталiс мамыслы жугöдöм тасьтi йылысь да бöрддзис. Нывкаяс эз ылöдлыны мамсö.

*ковмис – пришлось

  мыні - выпал

      

2. Ответь на вопрос.

- Кутшöм классын велӧдчис Надя?

3.  Продолжи вопрос.

  - Коді…..?

4. Вставь вопросительное слово.

  - …. мыськалМаша?

5. Найди пару  предложению.

-Девочки не обманули маму. – ...  .

6. Составь предложение из данных слов.

Пырисны, нывкаяс, ывлаысь.

7. Какое предложение не соответствует тексту?

1. Маша эз на велӧдчы.

2. Нывкаяс ылӧдлiсны мамсӧ.

3.Надя мыськалiс  тасьтi-пань.

8. Озаглавь текст.

 9. Найди в тексте одно существительное, глагол, прилагательное, послелог.

существительное

глагол

прилагательное

послелог

10. Найди  в тексте словосочетание прилагательное + существительное ( кывберд + эмакыв)

11. Добавь подходящий по смыслу глагол.

Тасьті … кисьыс.

12. Выбери правильный  падежный суффикс.

 Настя мыссис шампунь ( - ысь, - öн, - ын).

Всего 12 баллов

Предметные результаты освоения курса коми языка на уровне начального общего образования

 

У

М

Е

Н

И

Я

2 класс

3 класс

4 класс

  1. Понимать смысл прочитанного
  1. Отвечать на вопрос
  1. Составлять вопрос
  1. Подбирать вопросительное слово
  1. Находить пару предложению
  1. Составлять предложение из данных слов
  1. Находить предложение, не подходящее по смыслу к тексту
  1. Озаглавить текст
  1. Находить части речи
  1. Находить в тексте словосочетание
  1. Правильно употреблять время глагола
  1. Употреблять падежные суффиксы



Предварительный просмотр:

Диагностическӧй удж 6 класс ( февраль)

  1. Прочитай и скажи, о ком говорится в рассказе.

    Коми пармаын олӧ – вылӧ мича пӧтка – тар. Ай пӧткалӧн нимыс сьӧд тар. Рӧмыс дзик сімсьӧд. Торйӧн нин голяыс да морӧсыс. Еджыд гӧныс борд улас да бӧж улас. Синкымыс ыпъялӧ чим гӧрд рӧмӧн.

   Энь пӧткасӧ шуӧны тар либӧ кӧнтар.  Сійӧ ёна торъялӧ айсьыс. Тарлӧн рӧмыс рудовгӧрд.

   Тар радейтӧ овны  пожӧма  ягъясын, коръя расъясын, нюръясын. Сёр арнас таръяс чукӧртчӧны ыджыд кельӧбъясӧ. Тӧвся кӧдзыд пӧраӧ тар дзебсьӧ лым улӧ.    

                                                                                                                   М. Ладанов серти

                                                                                                         * сімсьӧд – тёмнобурый

                                                                                                            ыпъялӧ – ярко горит

                                                                                                            кельӧбъясӧ – в стайки

2.  Ответь на вопрос.

- Кöні радейтӧны овны таръяс?

3.  Продолжи вопрос.

    - Кыдзи …?

4. Вставь вопросительное слово.

….  дзебсьö тар кöдзыд пöраö?

5. Найдите пару  предложению.

Белый пух под крылом и хвостом. - …..

6 . Составьте предложение из данных слов.

- Олӧ, пармаын, тар, мича.

7. Какое предложение не соответствует тексту.

1. Энь пӧткасӧ шуӧны кӧнтар.  

2. Сьӧд тарлӧн рӧмыс рудовгӧрд.

3.   Тар радейтӧ овны  пожӧма  ягъясын.

8. Озаглавь текст.

9. Найдите в тексте одно существительное, глагол, прилагательное, послелог.

ЭМАКЫВ

КАДАКЫВ

КЫВБЕРД

КЫВБӦР

10. Найди  в тексте словосочетания прилагательное + существительное ( кывберд + эмакыв)

11. Ответь на вопрос, правильно употребив форму глагола.

- Мый тэ вӧчан урок вылын?

12. Выберите правильный  падежный суффикс.

Ми ёрт ….( -ӧ, - ысь,- кӧд) мунім тшакла.

Всего 12 баллов

                 

Диагностическӧй удж 6 класс ( май)

1 вариант

  1. Прочитай и скажи, о ком говорится в рассказе.

     Быттьö дзик на неважöн воисны войвылö мича да ыджыд лэбачьяс – турияс. А со найö бöр нин лэбöны шоныд муясö.

   Видзöдан турияслысь лэбöмсö, кылан тöдса местаяскöд прöщайтчöмсö, и сьöлöмыд вöрзьылö.

   Турияс лэбöны выліті. Вöсньыдик голяяссö нюжöдöмаöсь водзö. Кымын лун да вежон налы ковмас шенасьны бордъяснас, венласьны вына тöвъяскöд, терпитны кöдзыд зэр. Кымын  кар да сикт вомöн лэбзясны турияс. Уна сикас вöръяс, юяс, степъяс аддзыласны кузь туй вуджигöн. Унаысь ковмылас шойччыны, коллявны пемыд войяссö.

   Аддзысьлытöдз, турияс!

                                                                                                         И. Коданёв серти

                                                                                              * Шенасьны – размахивать

                                                                                                 Венласьны - бороться      

  1.  Ответь на вопрос.

- Кытчö лэбöны турияс?

      3.  Продолжи вопрос.

            - Кутшöм …..

      4. Вставь вопросительное слово.

        …. лэбöны турияс?

      5. Найдите пару  предложению.

          Через столько городов и сёл летят журавли. - ….

6 . Составьте предложение из данных слов.

   Турияс, лэбӧны, муясӧ, шоныд.

       7. Какое предложение не соответствует тексту.

          1. Турияс лэбöны выліті.

          2. Уна  кар да сикт вомöн лэбзясны турияс.

          3. Турияс лэбӧны войвылӧ.

8. Озаглавь текст.

9. Найдите в тексте одно существительное, глагол, прилагательное.

ЭМАКЫВ

КАДАКЫВ

КЫВБЕРД

10. Найди  в тексте словосочетания прилагательное + существительное ( кывберд + эмакыв)

11. Поставь глагол в будущем времени.

   Турияс  лэбны  лунвылӧ.

12. Выберите правильный  падежный суффикс.

    Турияс прӧщайтчӧны тӧдса местаяс….

Всего 12 баллов

                 

Диагностическӧй удж 6 класс ( май)

2 вариант

  1. Прочитай и скажи, о ком говорится в рассказе.

     Школа йöрысь частö позьö вöлi аддзыны понйöс. Нимыс сылöн Двойка. Мыйла понйыслы сетöмаöсь татшöм ним, некод эз тöд. Сöмын ставыс тöдiсны, мый понсö эз радейтны челядь.

    Двойкасö челядь лыйлiсны изйöн, нöйтiсны. А сiйö эргис.

    Öтчыд велöдысь петiс школаысь да аддзис тайöс. Сiйö шыасис челядь дiнö:

- Позьö öмöй нöйтны понсö сöмын сы вöсна, мый сылöн нимыс двойка?

    Челядь ланьтiсны. Налы лои яндзим. Недыр мысти найö матыстчисны Двойка дiнö да кутiсны сiйöс вердны. Регыд челядь казялiсны, мый понйыс вöлöма зэв шань да тöлка.

 

                                                                         * Яндзим — стыдно

                                                                            Недыр мысти — через некоторое время

2.  Ответь на вопрос.

- Кыдзи шуисны понйӧс?

      3.  Продолжи вопрос.

            - Коді  …..?

      4. Вставь вопросительное слово.

        …. лои яндзим челядьлы?

      5. Найдите пару  предложению.

Двойку ребята закидывали камнями, били. - ….

6 . Составьте предложение из данных слов.

   Эз, челядь, понсӧ, радейтны.

       7. Какое предложение не соответствует тексту.

          1. Челядь кутiсны понсӧ вердны .

          2. Понсӧ шуисны Двойкаӧн.

          3. Керка йöрысь частö позьö вöлi аддзыны понйöс .

8. Озаглавь текст.

9. Найдите в тексте одно существительное, глагол, прилагательное.

ЭМАКЫВ

КАДАКЫВ

КЫВБЕРД

10. Найди  в тексте словосочетания прилагательное + существительное ( кывберд + эмакыв)

11. Поставь глагол в будущем времени.

   Велӧдысь петны школаысь..

12. Выберите правильный  падежный суффикс.

    Двойка кутіс ворсны челядь… .

Всего 12 баллов

                 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Диагностическая работа по английскому языку для учащихся 3-х классов

Диагностическая работа помогает осуществить контроль навыков и умений по освоению языкового материала учащимися 3-х классов....

Самостоятельная работа по коми языку для 5 класса по теме "Фонетика и графика "

Задания для самостоятельной работы по фонетике и графике...

Промежуточная аттестационная работа по коми языку (неродной)

Промежуточная аттестационная работа по коми языку (неродной) 3-6 класс...

Контрольно-измерительные материалы диагностической работы по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ для учащихся 4-х классов

Назначение демонстрационного варианта заключается в том, чтобы дать возможность составить представление о структуре работы, количестве заданий, их формате, уровне сложности....

Диагностическая работа по коми языку - 8,9 класс

Диагностическая работа разработана для проверки знаний и умений учащегося. Состоит из 12 заданий:1. Понимать смысл прочитанного2. Отвечать на вопрос3. Составлять вопрос4. Подб...

Диагностическая работа по русскому языку за первую четверть , 6 класс

Диагностическая работа по русскому языку за первую четверть, 6 класс...