Диагностическая работа по коми языку - 8,9 класс
методическая разработка (8, 9 класс)

Соколова Мария Андреевна

Диагностическая работа разработана для проверки знаний и умений учащегося. 

Состоит из 12 заданий:

1. Понимать смысл прочитанного

2. Отвечать на вопрос

3. Составлять вопрос

4. Подбирать вопросительное слово

5. Находить пару предложению

6.Составлять предложение из данных слов

7. Находить предложение, не подходящее по смыслу к тексту

8. Озаглавить текст

9. Находить части речи

10. Находить в тексте словосочетание

11. Правильно употреблять время глагола

12. Употреблять падежные суффиксы

 

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

Диагностическöй удж  8 класс  2 вариант (апрель)

1. Прочитай текст и скажи, как изменилась природа с приходом весны.

Бара воис гажа тулыс. Содiсны лунъяс. Дженьыдджыкöсь да шоныдджыкöсь лоисны войвывса кöдзыд войяс. Син водзын сылiсны да ляпкалiсны лым толаяс. Туйяс вылын дзирдалöны рöмпöштан кодь шыльыд ва гöпъяс. Жургӧны лӧз шоръяс. Ю вывті кылалӧны ыджыд йи пластъяс. Гöгöр ойдöма– море кодь лöз.

Сӧстӧм лӧз енэжын нюмъялӧ яръюгыд шондi. Сійӧ козьналö ассьыс югӧръяссӧ, азыма сывдӧ пармалысь лымсö. Керка вевтъяс вылын ӧшалӧны кузь йинёньяс. На вылысь виялӧ войтва. Пуяс вылысь потӧны гаръяс, вежӧдӧны кыдзьяс. Пöльтö небыд лун тöв. Сынӧдыс шоныд.

Лунвылысь воисны медводдза тувсов лэбачьяс. Ва вылын уялöны уткаяс, ягын сьылöны посни лэбачьяс, кӧнкӧ кöкö кöк. Тулысыд быдöнлы мелі.

(Я. Рочев да В. Чисталёвсерти)

*Содiсны – стали длиннее, ляпкалiсны – осели(сугробы)

ойдöма – залило, азыма  – жадно

2.Ответь на вопрос:

- Кутшöм лэбачьяс воисны лунвылысь?

3. Продолжи вопрос.

- Мый  ... ?

4.Вставь вопросительное слово.

- ...   нюмъялӧ яръюгыд шондi?

        

5. Найдите пару предложению.

 - Короче и теплее  стали северные ночи. -  ... .

6. Составьте предложение из данных слов.

Ловзьö,  гöгöр, сьылö, ставыс, да.

7. Какое предложение  не соответствует тексту?

1. Туйяс вылын уна ва гöп.

2. Шоныд шондi шонтö му.

3. Лэбачьяс мöдöдчисны бöр лунвылö.

8. Озаглавь текст.

9.Найдите в тексте одно существительное, глагол пр.вр., числительное, местоимение

Эмакыв

Кадакыв

колян кад

Лыдакыв

Нимвежтас

10. Найди в тексте словосочетание прилагательное  + существительное (кывберд+эмакыв).

11. Ответь на вопрос, правильно употребив форму глагола.

-   Кутшöм вогöгöрся кад тэ радейтан?

12. Выберите правильный падежный суффикс.

Мича,сöстöм енэж… (-тöг, -öн, -ын) дзирдалö  яръюгыд, мелi шондi.

Всего 12 баллов

Диагностическöй  удж  8 класс  1 вариант (апрель)

1. Прочитай текст и скажи, какие  слова восхищения говорит автор о лете.

Муса гожöмöй! Медся гажа да кыпыд кадӧй! Кутшӧм тэ мича да муса. Шонтан и вердан, гожйöдан и шойччöдан. Мунан видз вылö – сьöлöмыд радлö. Видзьяс вылын уна рӧма дзоридзьяс быдмöны, мича-мича бобувъяс лэбалӧны. Пуяс баситчöмаöсь, быттьӧ мича нывъяс сулалӧны: кузь кокаӧсь, пашкыр юрсиаӧсь. А турун дукыс кутшӧм чӧскыд! Лолалан, а пӧтнытӧ он вермы.

Юясын дзирдалӧ шоныд ваыс. Пуксян пу улö, саймовтчан жар шондіысь. Лöсьыд шойччыны да кывзыны лэбачьяслысь мичаа сьылöмсö. А радейтан кӧ, и чери кыйны позьӧ. Гырысь сир и посни кельчи, ыджыд ком и паськыд ляпа – быд пӧлӧс чериыс олӧ юын. А пыран синва кодь сöстöм ваас да весиг абу окота петны. Дыр купайтчан, а сэсся ляскысян-водан пӧсь лыа вылӧ.

Гожöм помланьыс сэсся кисьмöны и вотöсъяс: юмов оз, виж мырпом, гырысь чöд, гöрд да сьӧд сэтöр, чӧскыд пув. Гажа ягын тыр нин и тшак вотысьыс. Тöвнад тшакыд да пувйыд кутшöм бур сёян!

*Баситчöмаöсь-накрасились,

саймовтчан- спрячешься,

ляскысян-прислонишься

быд пӧлӧс- всякая разная

2.Ответь на вопрос:

- Мыйла автор висьталö, мый он вермы пöтны лолавны  турун дукöн?

3. Продолжи вопрос.

- Кöні  ... ?

4.Вставь вопросительное слово.

- ...   чери олö юын?

        

5. Найдите пару предложению.

 - К концу лета созревают разные ягоды . -  ... .

6. Составьте предложение из данных слов.

Зэв, вогöгöрся кад, гожöм, мича.

7. Какое предложение  не соответствует тексту?

1. Гожöмын ставыс быдмö да лолалö.

2. Гожöмын позьö гожйöдчыны да купайтчыны. .

3. Гожöмын пуяс сулалöны  гажтöмöсь да шуштöмöсь.

8. Озаглавь текст.

9.Найдите в тексте одно существительное, глагол н.вр., послелог, местоимение

Эмакыв

Кадакыв

öнiя кад

кывбöр

Нимвежтас

10. Найди в тексте словосочетание прилагательное  + существительное (кывберд+эмакыв).

11. Ответь на вопрос, правильно употребив форму глагола.

-   Кутшöм вогöгöрся кад тэ радейтан?

12. Выберите правильный падежный суффикс.

Гожся вöр … (-ö, -öн, -ын) позьö чукöртны быдсяма чöскыд вотöс.                   Всего 12 баллов

Диагностическöй удж 8 класс  3 вариант   (апрель )

1. Прочитай текст и скажи, что делает мальчик в выходной день.

        Талун шойччан лун. Ме ог велöдчы. Мамö пöчкöд пöжасьöны. Дас часын ме дорö локтасны Миша да Коля ёртъяс. Ми мунам ворсны волейболысь. Ворсöм бöрын ме отсала бать - мамлы пелькöдны патера. Пöль - пöчкöд ветла лавкаö. Луннас öтвылысь пажнайтам. Рытнас бать - мам ветлöны театрö. Ми ичöт воккöд  видзöдам телевизор. Пöль лыддьö газет - журнал. Пöч кыö прöшви. Чой ворсö компьютерöн. Тадзи ми коллялам шойччан лун.

*öтвылысь - совместно

коллялам - проводим,прöшви - кружево

  2.Ответь на вопрос:

- Кодъяс локтасны зонка дорö?

3. Продолжи вопрос.

- Кытчö ... ?

4. Вставь вопросительное слово.

- ...  лунö оз велöдчы зонка?

5. Найди пару предложению.

- После прогулки  помогаю родителям - ...  .

6. Составь предложение из данных слов.

Мунiсны, мачöн, шойччан, зонкаяс, ворсны, лунö.

7. Какое предложение  не соответствует тексту?

  1. Шойччан лунö ёртъяс ворсісны мачöн.
  2. Детинка дорö локтiсны ёртъяс.
  3. Зонка лунтыр узис.

8. Озаглавь текст.

 9.Найди в тексте  одно существительное, глагол, прилагательное, послелог

Эмакыв

Кадакыв

Кывберд

Кывбöр

10. Найди в тексте словосочетание прилагательное + существительное

 (кывберд +эмакыв).

11. Ответь на вопрос, правильно употребив форму глагола.

- А тэ радейтан ворсны мачöн?

12. Выберите правильный падежный суффикс.

Челядь пыр отсалöны бать-мам ... (-ла,-öн, -лы).

Всего 12 баллов



Предварительный просмотр:

 Диагностическöй удж 9 класс 2 вариант (апрель)

1. Прочитай текст и скажи, что сказал мальчик о коми словах. 

 Важгортса зонка Саша Козлов тӧдмасис аслас арлыда зонкакӧд Интернет пыр. Олӧ тайӧ зонкаыс Санкт-Петербургын. Медъёна чуймӧдӧ сійӧ, мый зонкасӧ шуӧны Саша Козловӧн жӧ. Ӧта-мӧднысӧ ов сертиныс и аддзисны. Да гижисны письмӧяс. Найӧ висьталісны асланыс олӧмын лоӧмторъяс  йылысь.

      «Чолӧм, Саша! Талун ми ёртъяскӧд котралім лыжиӧн. Ветлім Ы ю дорӧдз. Аддзылім ручлысь кок туй. А куим километр мунӧм бӧрын туйнымӧс вуджис ичöтик кӧч. Сійӧ вӧлі лымеджыд. Повзис миянысь да пышйис вӧрлань».

     Питерса Сашаӧс медъёна чуймӧдӧма ю ним. И зонка юалӧ письмӧас: «Мый сяма татшӧм ю тіян эм? Овлӧ ӧмӧй ӧти шыа ним?»

      «Да, овлӧ, - вочавидзис Важгортса зонка. – Эм миян татшӧм ю. Заводитчӧ нюрсянь. Векньыдик юыс, абу ёна кузь, кызь кык километр кымын. Сэтчӧ усьӧ уна шор.  Ми комияс. И важ кывъясыс миян дженьыдӧсь. Уна кыв кык либӧ куим шыа».

      «Дивӧ тай! Тэ менӧ чуймӧдін.  Окота лои видзӧдлыны Ы ютӧ ас синмӧн!»

Е. Афанасьева серти

Ӧта-мӧднысӧ - друг-друга; лоӧмтор-событие;

лымеджыд- белоснежный; чуймӧдӧма-удивило;

2.Ответь на вопрос:

Мыйӧн торъялӧны комияслӧн важ кывъясыс?      

3. Продолжи вопрос.

- Мый ... ?

4. Вставь вопросительное слово.

-  ... … зонкаяс гижисны ӧта-мӧдыслы?

5. Найди пару предложению.

- Очень хочется посмотреть на реку своими глазами.  - ...  .

6. Составь предложение из данных слов.

Муын, уна, быдсяма, Коми, нималанатор.

7. Какое предложение  не соответствует тексту?

  1. Зонка висьталіс,кутшöм вöрса пемöсöс найö аддзылісны вöрысь.
  2. Зонкаяслöн вöлі öткодь ним да ов.
  3. Зонка висьталіс,кутшöм ты эм Важгорт сиктын.

8. Озаглавь текст.

9.Найди в тексте  одно существительное, глагол пр.вр., числительное, местоимение.

Эмакыв

Кадакыв

 колян кад

Лыдакыв

          Нимвежтас

10. Найди в тексте словосочетание прилагательное + существительное

(кывберд +эмакыв).

11. Ответь на вопрос, правильно употребив форму глагола.

- А тэ тöдмасян Интернетын?

12. Выберите правильный падежный суффикс.

Зонка гижис письмö Интернет пыр Питер ... (-ла,-öн, -ö).

Всего 12 баллов

Диагностическöй удж 9 класс 1 вариант (апрель)

1. Прочитай текст и скажи, чем нужно было накомить Шурика, чтобы он выздоровел. 

Ми – куим вок. Шурик – медiчöт, дас öти арöс тырис. Сiйö миян медмича вöлi: синъясыс ыджыдöсь, лöзöсь, век мыйкö мöвпалöны, чужöмыс еджыд, юрсиыс кудриа. Нывъяс шуöны вöлi сiйöс анделöн.

Но друг висьмис миян анделным. Зэв лёк лоис сылы. Рытнас юрыс висьмис, ыджыд температура кайис, лолалö сьöкыда. А ми, кык вок, пукалам сы дорын, ог тöдöй, мый вöчны.

Котöртi ме тьöт дорö йöвла. Сэсся пыри пекарняö,еджыд нянь корышті. Сетiсны... Котöрта бöр гортö, сэтшöм рад, мый чöскыдторъяс судзöдi... А Шурик оз кöсйы сёйны. Менам синваöй петö.

Сэки котöртлi фельдшерла. Локтiс, эськӧ, кутшöмкö таблеткаяс вайис. Но и найö эз отсавны. Ичöт вокным миян сотчö и сотчö. Мый кöть сэсся вöч!

Сусед Микит пӧль воліс, юква вылӧ чери вайыштіс да висьталіс, мый колö Шурикӧс пӧтка яя шыдöн вердны.

Дыр эг мöвпав. Босьті важиник пищаль да мöдöдчи вöрö.Ёна жӧ полі, медводдзаысь ӧд вӧрын, ӧтнам. Дыр вöтлыси пӧткаяс бöрсяыд, но бурдöдчан шыд вылö дозмӧртö кыйи.

И. Торопов серти

Андел-ангел; сотчӧ – горит; дозмӧр-глухарь;

пӧтка яя шыд- суп из лесной дичи.

2.Ответь на вопрос:

  1. Мыйла Шурик эз кӧсйы сёйны?

3. Продолжи вопрос.

- Кытчö ... ?

4. Вставь вопросительное слово.

-  ... шулісны сиктса нывъяс Шурикöс?

5. Найди пару предложению.

- Было страшно, потому что в лесу один впервые.   - ...  .

6. Составь предложение из данных слов.

Сетіс, вöрса,вын-эбöс, татшöм, сёяныс.

7. Какое предложение  не соответствует тексту?

1.Медічöт вок вöлі мича зонкаöн.

2. Ыджыдджык вок пыр отсаліс Шуриклы.

3.Зонкалы  сетісны сьöд нянь.

8. Озаглавь текст.

9.Найди в тексте  одно существительное, глагол н.вр., числительное, послелог.

Эмакыв

Кадакыв

 Öнія кад

Лыдакыв

кывбöр

10. Найди в тексте словосочетание прилагательное + существительное

(кывберд +эмакыв).

11. Ответь на вопрос, правильно употребив форму глагола.

- А тэ ветлін вöрö дозмöрла?

12. Выберите правильный падежный суффикс.

Висьысь зонкаöс коліс вердны вöрса шыд  ... (-öд, -ысь, -öн).

Всего 12 баллов

Диагностическöй удж 9 класс 3 вариант (апрель)

1. Прочитай текст и скажи, что сделал мальчик.

Мамыс Федяӧс пинялӧ лым сёйӧмысь. А еджыд лымйыс сэтшӧм чӧскыд: ыркыд, вомад сылыштас да нӧшта на чӧскыдджыкӧн кажитчӧ. Видзӧдӧ зонка мамыс вылӧ да оз гӧгӧрво, мыйысь сійӧс видӧны.

- Мам, а тэ ачыд видлы, нюлышт кепысьтӧ, чӧскыд ӧд!

Мамыс татчӧ нинӧм эз куж шуны…

- Мый нӧ сэн чӧскыдыс, лым сёйысьӧй?–сэсся дум вылас мыйкӧ воис. – Босьт лым ёкмыльсӧ да гортӧ пырт.

Федялы тешкодь лои, но кывзысис.

- Пукты лымсӧ тасьтіӧ да виччысь сылӧмсӧ, - тшӧктіс мамыс.

Федя пӧрччысис да кутіс виччысьны. А лымйыс зэв надзӧн сылӧ. Коркӧ сэсся сыліс жӧ. Мамыс матыстіс тасьтісӧ югыдлань.

- Волы, Федя, видзӧдлы! Мый аддзан?

Сылӧм ваас посни ёг да гӧнторъяс тыдалісны.

- Со ӧд мый, вӧлӧм, сёя! Кыдз сӧмын кынӧмӧй эз висьмы?!

                                                                                   В. Иванова серти.

Пинялӧ- ругает; чӧскыдджыкӧн- вкуснее;

Матыстіс- бриблизила; гӧнторъяс- мусор.

2.Ответь на вопрос:

1) Мыйысь мамыс видіс писӧ?

3. Продолжи вопрос.

- Мый ... ?

4. Вставь вопросительное слово.

-  ... мамыс тшӧктіс пиыслы пыртны гортас лым ?

5. Найди пару предложению.

-Возьми снег и занеси домой.   - ...  .

6. Составь предложение из данных слов.

Лым, сёйны, оз позь.

7. Какое предложение  не соответствует тексту?

1.Мам пинялö писö лым сёйöмысь.

2. Лымсö пуктісны тасьтіö сывтны.

3.Зонка сёис чöскыд лымвый.

8. Озаглавь текст.

9.Найди в тексте  одно существительное, глагол пр.вр., местоимение , причастие.

Эмакыв

Кадакыв

 колян кад

Нимвежтас

Шöркыв

10. Найди в тексте словосочетание прилагательное + существительное

(кывберд +эмакыв).

11. Ответь на вопрос, правильно употребив форму глагола.

- А тэ радейтан сёйны лым?

12. Выберите правильный падежный суффикс.

Сылöм ва ... (-öд, -тöг, -ын) вöлі уна ёг.

Всего 12 баллов


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Диагностическая работа по английскому языку в 8х классах

Диагностическая работа предполагает проверку ЗУН учащихся 8х классов. В работу входит два вида заданий по чтению в формате ГИА....

Стартовая диагностическая работа по русскому языку для 5 класса

Работа трёхуровневая, содержит задания трёх типов: с выбором ответа, с кратким ответом, с развёрнутым ответом. Цель работы - диагностикка стартовых возможностей обучающихся 5 класса, оценка умения реф...

диагностическая работа по русскому языку в 6 классе

Диагностика ОУУН по русскому языку в 6 классе по теме "Правописание гласных в корнях с чередованием". 1-2 вопросы - репродуктивный уровень, 2-3 вопросы - алгоритмический уровень, 5-6 вопросы - эвристи...

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации Цель: проведение промежуточного контроля знаний....

Диагностическая работа по русскому языку для 7 класса за 3 четверть

Данная диагностическая работа предполагает контроль качества знаний учащихся 5,7 классов по темам "Фонетика", "Орфоэпия", "Морфология" и др. Повышенный уровень сложности, два варианта...

Самостоятельная работа по коми языку для 5 класса по теме "Фонетика и графика "

Задания для самостоятельной работы по фонетике и графике...

Диагностические работы по коми языку для 2, 3, 4, 6 классов

Тестовые задания для проведения диагностической работы в 2 - 4 -ых и 6 - ых классах...