Рабочая программа по башкирскому языку, 6 класс
календарно-тематическое планирование (6 класс) на тему

Мухарямова Минзиля Мусалямовна

представление о башкирском языке как языке башкирского на­рода, государственном языке Республики Башкортостан, средстве  общения; о связи языка и культуры народа; роли родного языка в жизни человека и общества;

2) понимание определяющей роли языка в развитии интел­лектуальных и творческих способностей личности, при получении образования;

3) владение всеми видами речевой деятельности

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon 6_klass_1.doc143 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа №1» городского округа

закрытое административно-территориальное образование

город Межгорье Республики Башкортостан

Рассмотрено                            Согласовано                                Утверждаю

на заседании ШМО                Зам.директора по УВР                Директор МБОУ

руководитель                        МБОУ СОШ №1                        СОШ №1 ЗАТО Межгорье

__________________        ЗАТО Межгорье                             Республики Башкортостан

Протокол №_______                Республики Башкортостан                ______________С.А.Лебедев

от «    » августа 2017г        _______________________                Приказ №________________

                                «     » августа 2017г.                           «    » августа 2017г.

Рабочая программа

учителя первой квалификационной категории

Мухарямовой Минзили Мусалямовны

по башкирскому языку

для 6-го класса

на 2017-2018 учебный год

2017г.

  1. ПЛАНИРУЕМЫЕ ПРЕДМЕТНЫЕ  РЕЗУЛЬТАТЫ ОСВОЕНИЯ КОНКРЕТНОГО УЧЕБНОГО ПРЕДМЕТА.

1) представление о башкирском языке как языке башкирского народа, государственном языке Республики Башкортостан, средстве  общения; о связи языка и культуры народа; роли родного языка в жизни человека и общества;

2) понимание определяющей роли языка в развитии интеллектуальных и творческих способностей личности, при получении образования;

3) владение всеми видами речевой деятельности:

аудирование и чтение:

  • адекватное понимание информации устного и письменного сообщения (цели, темы текста, основной и дополнительной информации);
  • владение разными видами чтения (поисковым/просмотровым, ознакомительным, изучающим) текстов разных стилей и жанров;
  • владение умениями информационной переработки прочитанного текста (план, тезисы), приёмами работы с книгой, периодическими изданиями;
  • способность свободно пользоваться словарями различных типов, справочной литературой, в том числе и на электронных носителях;
  • адекватное восприятие на слух текстов разных стилей и жанров; владение различными видами аудирования (с полным пониманием аудиотекста, с пониманием основного содержания, с выборочным извлечением информации);
  • умение сравнивать речевые высказывания с точки зрения их содержания, принадлежности к определённой функциональной разновидности языка и использованных языковых средств;

говорение и письмо:

  • умение воспроизводить в устной и письменной форме прослушанный или прочитанный текст с заданной степенью свёрнутости (пересказ, план, тезисы);
  • способность свободно, правильно излагать свои мысли в устной и письменной форме, соблюдать нормы построения текста (логичность, последовательность, связность, соответствие теме и др.), адекватно выражать своё отношение к фактам и явлениям окружающей действительности, к прочитанному, услышанному, увиденному;
  • умение создавать устные и письменные тексты разных типов  и стилей речи с учётом замысла, адресата и ситуации общения; создавать тексты различных жанров (рассказ, отзыв, письмо, расписка, доверенность, заявление), осуществляя при этом осознанный выбор и организацию языковых средств в соответствии с коммуникативной задачей;
  • владение различными видами монолога и диалога; выступление перед аудиторией сверстников с небольшими сообщениями, докладом;
  • соблюдение в практике речевого общения основных орфоэпических, лексических, грамматических норм современного башкирского литературного языка; стилистически корректное использование лексики и фразеологии; соблюдение в практике письма основных правил орфографии и пунктуации;
  • способность участвовать в речевом общении с соблюдением норм речевого этикета; уместно пользоваться внеязыковыми средствами общения в различных жизненных ситуациях общения;
  • осуществление речевого самоконтроля; способность оценивать свою речь с точки зрения её содержания, языкового оформления и эффективности в достижении поставленных коммуникативных задач; умение находить грамматические и речевые ошибки, недочёты, исправлять их; совершенствовать и редактировать собственные тексты;

4) усвоение основ научных знаний о родном языке; понимание взаимосвязи его уровней и единиц;

5) освоение базовых понятий лингвистики: лингвистика и её основные разделы; язык и речь, речевое общение, речь устная и письменная; монолог и диалог; ситуация речевого общения; функционально-смысловые типы речи (повествование, описание, рассуждение); текст; основные единицы языка, их признаки и особенности употребления в речи;

6) проведение различных видов анализа слова (фонетический, морфемный, словообразовательный, лексический, морфологический), синтаксического анализа словосочетания и предложения; анализ текста с точки зрения его содержания, основных признаков и структуры, принадлежности к определённым функциональным разновидностям языка, особенностей языкового оформления, использования выразительных средств языка;

7) осознание эстетической функции родного языка, способность оценивать эстетическую сторону речевого высказывания при анализе текстов художественной литературы.

 

2

Содержание учебного предмета

Бе66е8 м2кт2п– 4сәғәт

1 сентябрь- Белем көнө. Уҡыусыларҙың хеҙмәт көндәре башланыуы. Белем, тел тураһында мәҡәлдәр өйрәнеү. Грамматика буйынса 1-5-се кластарҙа үткәндәрҙе ҡабатлау.

Башҡортостан ере буйлап- 5 сәғәт

Башҡортостан Республикаһы, уның тарихы, күренекле шәхестәре, байлыҡтары менән танышыу. Тема буйынса һөйләү телмәрен үҫтереү, ижади эштәр башҡарыу. Башҡорт телендә эйәлек төшөнсәһе. Сифат. Сифат дәрәжәләре. Синоним. Антоним. Омоним.

 Юл йөрөү ҡағиҙәләре һәм билдәләре - 2 сәғәт

Хәүефһеҙлек, юл йөрөү ҡағиҙәләре,транспорт төрҙәре тураһында һөйләргә,өйрәтеү,уҡыу материалын тасуири,аңлы уҡыу. Рәүеш.

Рәүеш дәрәжәләре.

 Почта.Телефон.Телеграф - 4сәғәт

Почтала үҙеңде тота,телефондан дөрөҫ һөйләшә белеү,хат яҙыу ҡағиҙәләренә өйрәтеү.Ҡылым.Ҡылым һөйкәлештәре.Хәбәр һөй-кәлеше.Хәҙерге заман.

  Ҡыш дауам итә – 5сәғәт

Ҡыш миҙгеленең үҙенсәлектәре.Текстар уҡыу ,шиғырҙар,һынамыштар ятлау,һөйләү һәм яҙыу телмәрен үҫтереү,һүҙ байлығын арттырыу.Ҡылымдың хәбәр һөйкәлеше.Үткән заман. Киләсәк заман.

  Дуҫлы7 ҡәҙерен бел– 4 сәғәт 

Ысын дуҫлыҡтың ҙур мәғәнәгә эйә булыуы,уны һаҡлай белеү.Дуҫлыҡ хаҡында әҫәрҙәр уҡыу,мәҡәлдәр табыу. Ҡылымдың шарт һөйкәлеше.

  Башҡортостан йылғалары,күлдәре.Экология мәсьәләһе - 6 сәғәт. 

Башҡортостандың тәбиғәте,уның байлыҡтары тураһындағы мәғлүмәт менән таныштырыу.Республикалағы йылға, күлдәр тураһында текстар уҡыу.Уларҙың атамаларының мәғәнәһе,килеп сығышы тураһында һөйләшеү.Экология мәсьәләһе.Ҡылымдың теләк һөйкәлеше.

 Бына тағы яҙ килде - 3 сәғәт

Яҙ миҙгеленең үҙенсәлектәре. Яҙғы тәбиғәтте күҙәтеү.Осоп килеүсе ҡоштар тураһында һөйләшеү.1 май,9май  байрамдары.Грамматика буйынса 6-сы  класта  үтелгәндәрҙе ҡабатлау.

   ?абатлау- 2 с242т

3

Тематическое планирование

Б1лек тема3ы

С242т 3аны

Практик эшт2р

Уҡыусыларҙың у7ыу эшмәкәрлеге

Контроль эш

Ижади эш

1.

Бе66е8 м2кт2п

4

1

– эшм2к2рлек ма7сатын 7уя 32м аны7 итеп 2йт2 беле1+эшм2к2рлекте планлаштыра 32м к2р2к са7та 16г2рт2 беле1+

  - телм2р эшм2к2рлегене8 б0т2 т0р62ре мен2н эш ите1, ти8д2шт2ре 32м оло кешел2р мен2н аралашыу6ы 7ороу+

2.

Баш7ортостан ере буйлап

5

1

- план буйынса эшләргә өйрәнеү, үҙ эшмәкәрлегеңде дәрестең маҡсаты менән сағыштыра белеү

- әңгәмә ҡора белеү, икенсе кешенең фекерен тыңлап аңлау, текстан ниндәйҙер мәғлүмәт таба алыу күнекмәһен булдырыу, үҙ фекереңде кешегә еткерә алыу оҫталығы+

3.

Юл й0р01 7а4и62л2ре 32м там4алары

2

1

 текстан   кәрәкле мәғлүмәт таба алыу оҫталығы, төрлө текстарҙы уҡыу һәм логик һығымтаға килеү+

 –  уҡыусылар6ың рухи киммәттәрен билдәләү, уларҙың уратып алған мөхиттең төрлө өлкәләренә ҡарата мөнәсәбәтен формалаштырыу

4.

Почта.Телефон.Телеграф

4

1

- телм2р эшм2к2рлегене8 б0т2 т0р62ре мен2н эш ите1, ти8д2шт2ре 32м оло кешел2р мен2н аралашыу6ы 7ороу+

-7уйыл4ан проблема буйынса 16 7арашы8ды те12л, д0р09, логик я7тан т060к 32м тасуири 2йтеп бире1+

- аралашыу процесында я6ма 32м 30йл21 телм2ре нормаларын 32м баш7орт телм2р этикетын 327лау+

5.

?ыш дауам ит2

5

1

- әңгәмә ҡора белеү, икенсе кешенең фекерен тыңлап аңлау, текстан ниндәйҙер мәғлүмәт таба алыу күнекмәһен булдырыу, үҙ фекереңде кешегә еткерә алыу оҫталығы+

6.

Ду9лы7 726ерен бел

4

1

- телм2р эшм2к2рлегене8 б0т2 т0р62ре мен2н эш ите1, ти8д2шт2ре 32м оло кешел2р мен2н аралашыу6ы 7ороу+ телд2н 32м я6ма телм2р6е адекват 7абул ите1+7уйыл4ан проблема буйынса 16 7арашы8ды те12л, д0р09, логик я7тан т060к 32м тасуири 2йтеп бире1+

7.

Баш7ортостан йыл4алары, к1лд2ре

6

1

текстан   кәрәкле мәғлүмәт таба алыу оҫталығы, төрлө текстарҙы уҡыу һәм логик һығымтаға килеү+

8.

Бына та4ы я6 килде

3

1

 проблеманы аны7лау, д0р09 аргументлай беле1, логик я7тан д0р09 фекер й0р0т01+ ра9лаусы й2 кире 7а4ыусы тезис килтере1+

9.

?абатлау

2

- әңгәмә ҡора белеү, икенсе кешенең фекерен тыңлап аңлау, текстан ниндәйҙер мәғлүмәт таба алыу күнекмәһен булдырыу, үҙ фекереңде кешегә еткерә алыу оҫталығы+

         

                     

6 класс

Календарно- тематическое планирование

Лексик тема

Грамматик тема

Дата

)йг2 эш

План буйынса

Фактик 1тк2ре1

1 четверть

Бе66е8 м2кт2п (4с.)

1/1

Белем байрамы

Баш7орт телене8 16енс2лекле 0нд2ре

4.09

№1,яуап я6.

2/2

М2кт2п. Я.?олмой

Н26ек, 7алын 3у6ын7ылар

11.09

№4,у7ыр4а

3/3

Бе6 м2кт2пт2

Исем. №ан мен2н 16г2реше

18.09

№45,я6.

4/4

Д2рест2

Исемд2р6е8 килеш мен2н 16г2реше

25.09

№47

Баш7ортостан ере буйлап (5с.)

5/1

Тыу4ан илем. С. Юлаев

Баш7орт теленд2 эй2лек т0ш0нс23е

2.10

№67,ятлар4а

6/2

Баш7ортостан. ". Ихсан

Эй2лек зат ял4аулы исемд2р6е8 килеш мен2н 16г2реше

9.10

№71, тасуири у7ыр4а

7/3

)ф0- Баш7ортостанды8 баш 7ала3ы

Сифат тура3ында т0ш0нс2

16.10

№83

8/4

Ян4антау.Контроль эш.Мәктәптә.

Сифат

23.10

№85(2)

9/5

Фай6алы 7а6ылмалар

Сифат д2р2ж2л2ре

6.11

№79(6)

2 четверть

Юл й0р01 7а4и62л2ре 32м там4алары (2с.)

10/1

Светофор. Б. Байым

Т09т2р

13.11

№124, ятлар4а

11/2

Юл там4алары

Р21еш тура3ында т0ш0нс2

20.11

№132

Почта. Телеграф. Телефон (4с.)

12/1

Почтала

?ылым

27.11

№160,яуап я6.

13/2

Байрам. Телеграмма бир2бе6

?ылым 30йк2лешт2ре

4.12

№149, у7ыр4а

14/3

Телефон шылтырай

?ылымды8 бойоро7 30йк2леше

11.12

59-сы бит, у7ыр4а

15/4

Хат

?ылымды8 х2б2р 30йк2леше

18.12

№152,у7ыр4а

?ыш дауам ит2 (5с.)

16/1

?ыш7ы т2би42т.Тикшереү эше.Тест

Х2б2р 30йк2леше

25.12

№1662р6е ятлар4а

3 четверть

17/2

Йомша7 7ар яуа

Х2б2р 30йк2леше. !тк2н заман

15.01

№202

18/3

?ыш7ы кейемд2р

Кил2с2к заман

22.01

№195

19/4

?ыш 32м 7оштар

Алмаш тура3ында 7абатлау

29.01

№186

20/5

?ыш7ы уйындар

Зат алмаштары

5.02

№1р2т эшл2рг2

Ду9лы7 726ерен бел (4с.)

21/1

Ним2 ул ду9лы7/

?ылымды8 шарт 30йк2леше

12.02

М272л ятлар4а, я6ыр4а

22/2

Ысын ду9 нинд2й була/

Сифат тур-да 7абатлау

19.02

№213, т2ржем2

23/3

Мине8 ду9ым

№16б2йл2нещ

26.02

№210, ятлар4а

24/4

"с2йемде8 тыу4ан к0н0. А.;абдрахманов

)нд2ш 31662р

5.03

№219(1-2)

Баш7ортостан йыл4алары, к1лд2ре. Экология м2сь2л23е (6с.)

25/1

Баш7ортостан йыл4алары

?ылымды8 тел2к 30йк2леше

12.03

№1662р6е ятлар4а

26/2

Атамалар ним2 а8лата/Контроль күсереп яҙыу

№андар

19.03

№255

4 четверть

27/3

А4и6ел ярында

Ябай 3андар

2.04

№242(2)

28/4

№ыу ине1, к2м2л2 й0р01

?ушма 3андар

9.04

№259

29/5

Баш7ортостан к1лд2ре

№ан т0рк0мс2л2ре

16.04

№258

30/6

Баш7ортостан таштары

Т0п 3андар

23.04

№262

Бына та4ы я6 килде (3с.)

31/1

?оштар 7асан 7айта/

К1плек ял4ау6ары. ?абатлау

30.04

?ош атамаларын я6.

32/2

Кеше 32м 19емлект2р

Я84ы6лы7 исемд2р

7.05

№299

33/3

Дарыу 1л2нд2ре

Урта7лы7 исемд2р

14.05

№301, т2ржем2

?абатлау (2 с.)

34/1

Синыфтан тыш у7ыу. К0т0лм2г2н ту7талыш.Викторина “Башҡортостан тураһында нимәләр беләһегеҙ?”

21.05

35/2

Йом4а7лау д2ресе. 6-сы класс материалын 7абатлау.

28.05


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Рабочая программа по башкирскому языку для 5 класса

Рабочая программа по 2 линии учебников...

Рабочая программа по башкирскому языку для 1 класса (ФГОС)

Рабочая программа по учебнику Толомбаева Х.А....

Рабочая программа по башкирскому языку для 3 класса

Рабочая программа по учебнику Толомбаева Х.А....

Рабочая программа по башкирскому языку и литературе по учебнику "Башкирский язык и литература", 5 класс

Рабочая программа создана по учебнику "Башкирсикй язык и литература" для 5 класса. Авторы учебника: В. И. Хажин, А. Х. Вильданов, Уфа-2012.По программе дается и календарно-тематическое планирование...

Рабочая программа по башкирскому языку и литературе по учебнику "Башкирский язык и литература", 6 класс

Рабочая программа по предмету "Башкирский язык и литература" для 6 класса, авторы: А. Х.Вильданов, В. И. Хажин, Уфа-2012. Прилагается календарно-тематическое планирование...

Рабочая программа по башкирскому языку и литературе по учебнику "Башкирский язык и литература", 7класс

Рабочая программа составлена для 7 класса по учебнику "Башкирский язык и литература" (авторы: Ф. А. Хуснутдинова, Д. С. Тикеев, Б. Б. Гафаров, Г. Г. Кагарманов), Уфа - 2010.Прилагается календарно-тема...