Рабочая программа по адыгейской литературе для 5-9 классов.
рабочая программа (9 класс)

Алексеенко Сариет Бечизовна

Рабочая программа по адыгейской литературе для 5-9 классов

Пояснительная записка.

 

Рабочая программа учебного предмета «Адыгейская литература» для 5-9 классов МБОУ  «СШ №8» а. Псейтук  разработана 

на основе:

             Нормативно - правовые основания формирования рабочей программы.

Федеральные:

  1. Федеральный закон  «Об образовании в Российской Федерации» от 21.12. 2012 года      № 273-ФЗ.
  2. Постановление Главного государственного санитарного врача Российской Федерации от 24.11.2015г.      № 81 «О внесении изменений № 3 в СанПиН 2.4.2.2821-10 «Санитарно-эпидемиологические требования к условиям и организации обучения, содержания в общеобразовательных организациях».
  3. Приказ Министерства образования и науки РФ от 17 декабря 2010 года № 1897 «Об утверждении и введении в действие федерального государственного стандарта основного общего образования».

 

Региональные:

 

  1. Закон РА от 27.12.2013 г. № 264 «Об образовании в Республике Адыгея».
  2.  Письмо МО и Н РА от 28.06.2017 г. № 4037 «О  примерных учебных планах и рекомендациях государственным и муниципальным  общеобразовательным  организациям Республики Адыгея, реализующим основную образовательную программу основного общкего образования, по формированию учебных планов при переходе на ФГОС ООО»

С учетом:

  • Программы по адыгейскому языку и литературе для 5-11 классов   Составители Блягоз М.А.,Индрисова Р.А., Мамий М.Х., Схаляхо А.А., Шаов А.А. , Адыгейский республиканский институт повышения квалификации, 2006 г.

В соответствии с:

  • Учебным  планом  МБОУ «СШ №8» а. Псейтук             на 2019-2020 учебный год.                    
  • Календарно- учебным графиком работы МБОУ «СШ №8» а. Псейтук             на 2019-2020 учебный год.    

 

Используемый УМК

Учебник для учащихся 5  класса    / Авт.-сост. Щ. Брантов, М. Хачемиз, С.Жане, Н. Хамерзоков / Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2009/

Учебник для учащихся 6  класса    / Авт.-сост. Т. Чамоков/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2013/

Учебник для учащихся 7  класса    / Авт.-сост. М.Кунижев/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2001/

Учебник для учащихся 8  класса    / Авт.-сост. Щ.Хут, А. Схаляхо/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2001/

Учебник для учащихся 9  класса    / Авт.-сост. А. Схаляхо/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2003/

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Средняя  школа №8 имени И.Х. Барона» а. Псейтук

 Тахтамукайского района Республики Адыгея.

РАССМОТРЕНО                СОГЛАСОВАНО:                                 УТВЕРЖДАЮ:

на заседании                      заместитель директора по УВР     директор МБОУ «СШ №8» а Псейтук

методического совета      ____________ М.Ч. Негуч                  _____________ Р.Д. Хизетль

протокол №  1_                                                                                  Приказ № 155

«30    08  2019 г.           «31 »___08____2019 г.                     «31»___08____2019 г.

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА
по адыгейской литературе

на 2019-2020 учебный год

5-9 классы

Автор- составитель

учитель адыгейского языка

 и литературы высшей категории

Алексеенко Сариет Бечмизовна

а. Псейтук

2019 г.

Рабочая программа по адыгейской литературе для 5-9 классов

Пояснительная записка.

 

Рабочая программа учебного предмета «Адыгейская литература» для 5-9 классов МБОУ  «СШ №8» а. Псейтук  разработана  

на основе:

             Нормативно - правовые основания формирования рабочей программы.

Федеральные:

  1. Федеральный закон  «Об образовании в Российской Федерации» от 21.12. 2012 года      № 273-ФЗ.
  2. Постановление Главного государственного санитарного врача Российской Федерации от 24.11.2015г.      № 81 «О внесении изменений № 3 в СанПиН 2.4.2.2821-10 «Санитарно-эпидемиологические требования к условиям и организации обучения, содержания в общеобразовательных организациях».
  3. Приказ Министерства образования и науки РФ от 17 декабря 2010 года № 1897 «Об утверждении и введении в действие федерального государственного стандарта основного общего образования».

Региональные:

  1. Закон РА от 27.12.2013 г. № 264 «Об образовании в Республике Адыгея».
  2.  Письмо МО и Н РА от 28.06.2017 г. № 4037 «О  примерных учебных планах и рекомендациях государственным и муниципальным  общеобразовательным  организациям Республики Адыгея, реализующим основную образовательную программу основного общкего образования, по формированию учебных планов при переходе на ФГОС ООО»

С учетом:

  • Программы по адыгейскому языку и литературе для 5-11 классов   Составители Блягоз М.А.,Индрисова Р.А., Мамий М.Х., Схаляхо А.А., Шаов А.А. , Адыгейский республиканский институт повышения квалификации, 2006 г.

В соответствии с:

  • Учебным  планом  МБОУ «СШ №8» а. Псейтук             на 2019-2020 учебный год.                    
  • Календарно- учебным графиком работы МБОУ «СШ №8» а. Псейтук             на 2019-2020 учебный год.    

Используемый УМК

Учебник для учащихся 5  класса    / Авт.-сост. Щ. Брантов, М. Хачемиз, С.Жане, Н. Хамерзоков / Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2009/

Учебник для учащихся 6  класса    / Авт.-сост. Т. Чамоков/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2013/

Учебник для учащихся 7  класса    / Авт.-сост. М.Кунижев/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2001/

Учебник для учащихся 8  класса    / Авт.-сост. Щ.Хут, А. Схаляхо/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2001/

Учебник для учащихся 9  класса    / Авт.-сост. А. Схаляхо/ Майкоп, Адыгейское книжное издательство, 2003/

                                                        Планируемые результаты изучения предмета

 «Адыгейская литература»

Личностными результатами выпускников основной школы, формируемыми при изучении

предмета «Адыгейская литература», являются:

• совершенствование духовно-нравственных качеств личности, воспитание чувства любви

 к своей Республике, уважительного отношения к адыгейской литературе, к культурам других народов;

• использование для решения познавательных и коммуникативных задач различных

источников информации (словари, энциклопедии, интернет-ресурсы и др.).

Метапредметные результаты изучения предмета « Адыгейская литература» в основной

 школе проявляются в:

• умении понимать проблему, выдвигать гипотезу, структурировать материал, подбирать аргументы

 для подтверждения собственной позиции, выделять причинно-следственные связи в устных

и письменных высказываниях, формулировать выводы;

• умении самостоятельно организовывать собственную деятельность, оценивать ее, определять

сферу своих интересов;

• умении работать с разными источниками информации, находить ее, анализировать, использовать

 в самостоятельной деятельности.

Предметные результаты выпускников основной школы состоят в следующем:

1) в познавательной сфере:

• понимание ключевых проблем изученных произведений адыгейского фольклора и фольклора

 других народов, литературы XVIII в., адыгейских писателей XIX—XX вв;

• понимание связи литературных произведений с эпохой их написания, выявление заложенных

в них вневременных, непреходящих нравственных ценностей и их современного звучания;

• умение анализировать литературное произведение: определять его принадлежность к одному

 из литературных родов и жанров; понимать и формулировать тему, идею, нравственный

пафос литературного произведения, характеризовать его героев, сопоставлять героев одного

 или нескольких произведений;

• определение в произведении элементов сюжета, композиции, изобразительно-выразительных

средств языка, понимание их роли в раскрытии идейно-художественного содержания

произведения (элементы филологического анализа);

• владение элементарной литературоведческой терминологией при анализе

литературного произведения;

2) в ценностно-ориентационной сфере:

• приобщение к духовно-нравственным ценностям адыгейской  литературы и культуры, сопоставление

их с духовно-нравственными ценностями других народов;

• формулирование собственного отношения к произведениям адыгейской литературы, их оценка;

• собственная интерпретация (в отдельных случаях) изученных литературных произведений;

• понимание авторской позиции и свое отношение к ней;

3) в коммуникативной сфере:

• восприятие на слух литературных произведений разных жанров, осмысленное чтение и

адекватное восприятие;

• умение пересказывать прозаические произведения или их отрывки с использованием образных

средств адыгейского языка и цитат из текста; отвечать на вопросы по прослушанному

или прочитанному тексту; создавать устные монологические высказывания разного типа; уметь

 вести диалог;

• написание изложений и сочинений на темы, связанные с тематикой, проблематикой

 изученных произведений, классные и домашние творческие работы, рефераты на литературные

 и общекультурные темы;

4) в эстетической сфере:

• понимание образной природы литературы как явления словесного искусства; эстетическое

восприятие произведений литературы; формирование эстетического вкуса;

• понимание русского слова в его эстетической функции, роли изобразительно-выразительных языковых средств в создании художественных образов литературных произведений

                               

Тематическэ план  адыгабзэ еджэнымк1э я  5-рэ  класс

Темэр

Сыхь. пчъ.

Унэмк1э гъэцэк1эн

Мафэр

план

факт

Ухэзыщэрэ ублап1. Адыгэ Республикэм икъэралыгъо символхэр

1

Н.3-7

«Мышъэм ыкъо Шъау» Пэсэрэ адыгэ щы1ак1эр, зэхэтык1эр

1

Н.9-15

Классовэ банэм к1эухэу фэхъугъэу къыгъэлъагъорэр, ащ имэхьан

1

Н.9-15

«Къуйжъыемрэ иныжъхэмрэ» 1ушыгъэм,  чаныгъэм як1уач1

1

Н.16-23

Иныжъхэм яоб-разхэр пшысэм къызэрэщитыгъэ-хэр

1

Н.16-23

«Акъылыр зыщэфыгъэ л1ыр». Акъылым ык1уач1э, имэхьанэ пшысэм къызэригъэлъагъорэр

1

Н.24-30

«Щэрэч». Пшысэм гурышэ-гупшысэ шъхьа1эу и1эр. Щэрэч изек1уак1

1

Н.31-39

«Шэк1уит1умэ якъэбар». Пшысэм мэхьанэу и1эр

1

Н.39-47

Лъэпкъ зек1уак1эу, къэ1отак1эу пшысэм къыгъэлъагъорэр

1

Н.39-47

В/е «Бэджэжъыемрэ къоныжърэ», «Гъулацый»

1

Къа1отэжьынэу загъэхьазыры

Ж/и Сочинение «Пшысэмэ тызыфап1урэр»

1

Гущы1эжъхэр зыщыщхэр. Л1ыхъужъыгъэм, ц1ыфыгъэм, гук1эгъум,  лэжьэным яхьыл1агъ

1

Н.49-51

Шъхьахыныгъэм, акъылыгъэм, гъэсэныгъэм яхьыл1эгъэ гущы1эжъхэр

1

Н.51-52

Хырыхыхьэхэр. Ц1ыфым иакъыл, игулъыт хырыхыхьэхэм къызэрагъэлъагъорэр

1

Н.52-54

1уры1упчъэхэр, ахэр зыщыщхэр ык1и мэхьанэу я1эр

1

Н.56-57

Пэрэныкъо Мурат. «Рыу, сибэщ» Шъхьахынагъэр, тхьагъэпц1ыгъэ-хъоршэрыгъэр къызэригъэлъагъорэр

1

Н.59-70

Уплъэк1ун тест «Пшысэм мэхьэнэ шъхьа1эу и1эр»

1

Н.59-70

Мэщбэш1э И. «Шэк1уищ» л1ыхъужъныгъэм зэрехьыл1агъэр.

1

Н.71-84

«Шэк1уищ». Ц1ыфыгъэ дэхагъэм зэрехьыл1агъэр

1

Н.71-82

В/е Меркицкэ Р. «Л1ыжъ ц1ык1умрэ ныо ц1ык1умрэ». Пшысэ-поэм

1

Къа1отэжьы

Ж/и Беседа «Анахьыш1у слъэгъурэ героир»

1

Къа1отэжьы

Теуцожь Ц. «Пщыщ» ч1ыопсым исурэт, идэхагъэ къызэригъэлъагъорэр. Гурышэ-гупшысэхэу усэу «Къумбыл чъыг»хэтыр

1

Езбыр

Хьаткъо А. Усэу «Къаштэ п1апэ». Усэм джэмакъэу хэ1ук1ырэр

Усэу «Гъатхэ» Гъатхэм иуахътэ дунэе зэхъок1ыгъэу зэрэщытыр

1

Езбыр

Сырий, ежь зыери сэры

1

Н.99-100

К1эрэщэ Т. «Умыуцумэ къиуцук1 у1ук1эн». Рассказым гупшысэ шъхьа1эу и1эр

1

Н.101-120

Рассказэу «Умыуцумэ къиуцук1 у1ук1эн»

1

Н. 101-120

Ж.И.Сочинение Адыгэ зэхэтык1э хабзэмэ еплъык1эу афыси1эр

1

Къаухыжьы

Цэй И. Усэу «Пшыз» ч1ыопсым идэхагъэ, ибаигъэ усэм къызэритрэр

1

Н.121-127

Пэрэныкъо М. Баснэу «Нэйпсый»

1

Н.128-131

Лъэустэн Ю. «Аслъан». Герой шъхьа1эу хэтхэм ягущы1ак1эу тхак1ом къыгъэлъагъорэр

1

Н.132-141

Уплъэк1ун срез (тест)

1

Н.128-131

В/е Къумп1ыл Къ  «Ц1ыф къызэрык1у», «Ощх гъожь»

1

Къа1отэжьынэу загъэхьазыры

«Пыим ебэных». Заом итхьамык1агъо адыгэ къуаджэм къызэрэсырэр

1

Н.141-157

Фашист техак1охэм ябзэджэш1агъ

1

Н.141-157

Ж/и Беседа «Заом тхьамык1агъоу къыхьырэр»

1

Заом хэлэ-жьагъэхэм

къатегущы1энхэу зыкъагъэхьазыры

Кэстэнэ Д.  Рассказэу «Орэд». Лахъу зыфэдэ ц1ыфыр

1

Н.158-166

Еутых А. Усэу  «Нальбый» Гуфэбэныгъэм, гук1эгъум як1уач1

1

Н.167-171

В/е Еутых А. «Тхьаркъуищ»

1

Н.167-171

Андрыхъое Хъусен. Иусэхэу «Бжыхьэ», «Пц1эшхъо ц1ык1у».

1

Н.173-174

Усэу «Шъхьахынэм ипыир къэсыгъ»

1

Н.175-176

Яхъул1э С. Усэу «Сихэку к1ас»

1

Н.177-178

Жэнэ Къырымыз Усэу «Хэбзэ дахэу тэ ти1эр джащ фэд»

1

Н.179-181

Усэу «Синыбджэгъу»

1

Н.181-182

В/е Жэнэ Къ. «Алэджыкъо игъэсэпэтхыд»

1

Къа1отэжьынэу загъэхьазыры

Хьадэгъэл1э А. Усэу «Сихэку-сигухэк1, сигуш1уагъу»

1

Н.183-185

Ж/и  Беседа «Адыгэ шэн зэхэтык1э хабзэу я1эхэр»

1

Къа1отэжьынэу загъэхьазыры

1эшъынэ Хь. Рассказэу «Кушъэ орэд»

1

Н.186-188

Рассказэу «Кушъэ орэд»

1

Н.189-190

В/е 1эшъынэ Хь. «Гуш1уапк1э», «Ышырэ ышыпхъурэ»

1

Къа1отэжьынэу за-гъэхьазыры

Мэщбэш1э И. Усэу «Уищытхъу с1отэщт»

1

Н.191-193

Уплъэк1ун  срез (тест)

1

Усэу «Хырыхыхь»

1

Н.193-194

В/е Мэщбэш1э И. «Тхыдэ», «Щагу хъурай», «1уры1упчъ»

1

1упк1эу

къеджэнхэу

Бэрэтэрэ Хь. Усэу «Синыдэлъфыбз»

1

Н.195-197

Ныдэлъфыбзэм ык1уач1

1

Н.195-197

Усэу «Сэра рымысэр»

1

Н.197-198

В/е Бэрэтэрэ Хь. «Сыфэшъыпкъэн», «Гущы1э лъаг»

1

1упк1эу къеджнхэу

Кощбэе П. Рассказэу «Хъырбыдз пасэхэр»

1

Н.199-209

Ныбджэгъуныгъэм ык1уач1

1

Ныбджэгъуныгъэм ехьыл1эгъэ гущы1эжъ-хэр

В/е Кощбэе П. «Чэтыу щырхэр»

1

Къа1отэ-жьынэу

Теуцожь Хь. Рассказэу «Шыкуау»

1

Н.210-216

Нафсэтрэ Муратрэ яобраз

1

Н.210-216

Къуикъо Ш. Усэу «Ичъыг жьау зымыш1эжьрэр зырыз»

1

Н.217-219

Ч1ыопсымрэ ц1ыфымрэ

1

Ч1ыопсыр зэрэуухъумэн фаер

В/е Бэгъ Н. «Кукуумэ яшэн»

1

1уп1эу къеджэнхэу

Уплъэк1ун срез (тест)

1

Ак1угъэм ик1эджы-к1ыжьын

Илъэсым ак1угъэм ик1эджык1ыжьын

2

Тематическэ план  адыгабзэ еджэнымк1э я  6-рэ  класс

Илъэсым – сыхь 68 Тхьэмафэм - 2

Темэр

Сыхь. пчъ.

Унэмк1э гъэцэк1эн

Мафэр

П.

Ф.

1

Адыгэ 1оры1уатэхэр

Н. 3-6

2

«Саусырыкъорэ  иныжъымрэ » Саусырыкъо иобраз мэхьанэе и1эр ык1и ч1ып1эу эпосым щиубытырэр

1

Н.7-10

3

«Саусырыкъорэ иныжъымрэ». Саусырыкъо нартхэм зэрафэгумэк1ырэр. Гиперболэр

1

Н.10-17

4

Хьаткъо А. «Чэтыужъ хьаджэ-ефэнды зызэриш1ыгъэр». Пшысэ-поэмэм  фолькулорнэ лъапсэу и1эр

1

Н.18-20

5

Гупшысэ лъапсэу поэмэм и1эр, ижэбзэ гъэпсык1, художественнагъэм ылъэныкъок1э изытет

1

Н.21-23

6

Цэй Ибрахьим. Пшысэ-поэмэу «Тхьак1умк1ыхьэм ихьадэ1ус». Гупшысэ шъхьа1эу поэмэм и1эр

1

Н.25-32

7

Характеристикэр. Гущы1эжъэу пшысэм хэтхэр.

1

Н.33-42

8

В/Е. «Зэныбджэгъуищ» Пшыс

1

9

Ж/И. Бесед «Пшысэмэ тызыфап1урэр »

1

Къаухыжьы

10

К1эрэщэ Т. «Хьатх Мыхьамэтрэ Анцокъорэ». Адыгэ зек1ол1 шыум итеплъ, ишъуаш

1

Н.43-54

11

Мосэ ик1одык1. Ижък1э къыщегъэжьагъэу адыгэхэмрэ урысхэмрэ зэкъошныгъэу азфагу илъыр

1

Н.54-59

12

«Бзыумэ яорэд». Бзыухэр, мэзыр. Ч1ыопсым идэхагъ, ибаиныгъ

1

Н.60

13

В/Е. К1эрэщэ Т. «Бысым к1алэр»

1

14

Ж/И. Бесед «Сэ сыгу рихьырэ щы1эк1э-гъэпсык1эхэр»

1

15

Пэрэныкъо М. Усэу «Шы лъэмакъэ къэ1у». Къэралыгъо гъунапкъэм икъэухъумэн

1

Н. 70-73

16

Уплъэк1ун тест

«Литературнэ пшысэхэр»

1

17

Кэстэнэ Д. «Мосэ иныбжьык1эгъу». Щы1эк1э-псэук1эу ц1ыфхэм я 20-рэ л1эш1эгъум я1агъэр

1

Н.74-86

18

Революционнэ гупшысэхэр романым къызэрэщытыгъэхэр

1

Н.86-97

19

Рассказэу «Ныхэр». Рассказым къыщыгъэлъэгъогъэ лъэхъаныр.

1

20

Рассказэу «Ныхэр». Рассказым къыщыгъэлъэгъогъэ

1

21

Ж/И. Сочинение. «Ным игук1эгъу гъунэ и1эп»

1

Къаухыжьы

22

В/Е. 1эшъынэ Хь. «Мыжъом дэк1оягъэр»

1

23

Жэнэ Къ. «Щы1эныгъэм ыгупчэ итыгъ»

1

Н.99-103

24

Хъусен зыфаер къыдэхъугъ

1

Н.103-109

25

Жэнэ Къ. Усэу «Ц1ыфыр зык1ыщы1эр». Усак1ом ц1ыфыр зык1ыщы1эм еплъык1эу фыри1эр

1

Н.109-110

26

В/Е. Жэнэ Къ. Иусэхэм ащыщэу 8-10

1

Къа1отэжьы

27

Ж/И. Бесед: «Сыда ц1ыфыр зык1ыщы1эр»

1

Къа1отэжьы

28

Хьэдэгъэл1э А. «Мысэр нартхэм агъэпщынэ»

1

Н.111-114

29

Л1ыхъужъыгъэу, ц1ыфыгъэу герой шъхьа1эм зэрихьэрэр.

1

Н. 114-116

30

Уплъэк1ун срез (тест)

1

Къа1отэжьы

31

Мэщбэш1э И. «Партизанхэр сакъых».  Нэмыц фашистхэм гъусэ афэхъугъэ нэпэнчъэхэр

1

Н.116-129

32

Хьаджмосэ, ащ ыкъоу Къэсэй яхарактеристик

1

Н.130 -138

33

Мэщбэш1э И. Усэу «Ныдэлъфыбз»

1

Н.138-140

34

В/Е. Мэщбэш1э И. истиххэм ащыщэу 6-8

1

Езбыр

35

Бэрэтэрэ Хь. Усэу «Л1ыжъымрэ ыкъорэ». Шъхьахыныгъэр, мыпсэу-мылэжьэныр

1

Н.141-143

36

Усэу «Лъахъщыкъо имыжъосын». Усэр зэхьыл1агъэр

1

Н.144-145

37

В/Е. Бэрэтэрэ Хь. истиххэм ащыщэу 6-8

1

38

Еутых Аскэр. «Хьанашхъорэ Муратэрэ». Сабый шэн-нэшанэхэр

1

Н.146-154

39

Герой шъхьа1эхэм яхарактеристик, язэфыщытык1, ащ ылъапс

1

Н.155-164

40

Муратэ пытагъэу, л1ыгъэу хэлъыгъэр.

1

Н.165-171

41

В/Е. Бэрэтэрэ Хь. Иусэхэм ащыщэу заул

1

42

Къумп1ыл Къ. Усэу «Адыгэ хэку»

1

Н.172

43

Усэу «Ц1ыфэу ущы1эным къик1ырэр»

1

Н.173-174

44

Усэу «Чъыгэу зизакъу»

1

175-176

45

В/Е Къумп1ыл Къ. Иусэхэм ащыщхэр

1

46

Ж/И Сочинение «Природэр къэтыухъумэн»

1

Къаухыжьы

47

Къуекъо Н. Усэу «Заор зэраук1ыгъэр»

1

Н.177-180

48

Усэу «Пелыуанхэр»

1

Н.181-182

49

Усэу «Сэпсэу сыбгъэлъэп1агъэу»

1

Н. 182-184

50

Уплъэк1ун срез (тест)

1

51

В/Е Къуекъо Н. Иусэхэм ащыщхэр

1

52

Нэхэе Р. Поэмэу «Л1ыгъэш1ап1»

1

Н. 185-189

53

Поэмэм иусэ гъэпсык1

      1

Н. 190-199

54

Усэу «Сыадыг зы1орэр адыга зэк1э?»

1

Н. 199-200

55

Адыгэ шэн-лъэпкъ хабзэхэр

1

Н. 199-200

56

В/Е. Нэхэе Р. Иусэхэм ащыщхэр

1

57

Ж/И. «Адыгэ лъэпкъ шэн хабзэхэр»-1энэ хъурай

1

58

Къуекъо Шыхьамбый. Поэмэу «Хьанцэгуащэм иорэд»

1

Н. 201-203

59

Ныдэлъфыбзэр адыгэ лъэпкъым ыпсэу зэрэщытыр

1

Н.203-205

60

Усэу «Сянэ ынэ ш1уц1эхэр пшъыгъагъэх». Лъэхъанэу къыгъэлъагъорэр

1

Н. 206

61

Усэу «Сабый дышъэр, къэубыт с1апэ».

1

Н. 207

62

Дэрбэ Тимур Поэмэу «Хым иныдж». Адыгэ лъэпкъым изытет

1

Н.209-210

63

Ныдэлъфыбзэр адыгэ лъэпкъым ыпсэу зэрэщытыр

1

Н.211-213

64

Усэу «Нартхэр»

1

Н. 214-215

65

Усэу «Сызыщыфаем сэгъэбзэрабзэ»

1

Н. 216

66

В/Е. Дэрбэ Т. Иусэхэм ащыщхэр

1

67

Уплъэк1ун  срез (тест)

1

68-70

Илъэсым ак1угъэм ик1эджык1ыжьын

3

Тематическэ план  адыгабзэ еджэнымк1э  я  7-рэ  класс

Илъэсым – сыхь 68. Тхьэмафэм – 2.

Темэр

Сыхь. пчъ.

Унэмк1э гъэцэк1эн

Мафэр

П.

Ф.

  Ц1ыфым икъэтын – къэгъэлъэгъон литературэмк1э анахь идейнэ - художественнэ 1офыгъо шъхьа1 – ухэзыщэрэ ублап1.

1

Н.3-4

1ор1уатэу «Нарт Шэбатныкъу».  Усэм къыгъэлъагъорэр.

1

н.4-9-р. 1упк1эу къедж., Шэбатныкъо иобр.анахь къэзгъ. амалхэр, ихар-к.

1ор1уатэу «Нарт Шэбатныкъу».  Образэу хэтхэр.

1

н.4-9-р. 1упк1эу къедж., Шэбатныкъо иобр.анахь къэзгъ. амалхэр, ихар-к.

   «Къолэжъымыкъо Зезэрыхьэ итаурыхъ». Таурыхъым  къы1уатэрэр, пщы-оркъхэм ягухэлъхэр, язек1уак1эхэр къызэригъэлъагъохэрэр.

1

н.9-16-р.Къедж., къа1от., Зезэрыхьэ иобраз; худ. гъэпсык1эу и1эр.

«Къоджэбэрдыкъо Мыхьамэт игъыбз».Гъыбзэм темэ шъхьа1эу и1эр.

1

н.16-19-р.1упк1эу къедж.

«Къоджэбэрдыкъо Мыхьамэт игъыбз». Л1ыхъужъыгъэр, ц1ыфыгъэ иныр 1удэнэ плъыжьэу зэрэпхырык1ырэр.

1

Герой шъхь. ихэгъэгу ш1улъэгъоу фыр. къыз. сатырхэр, гущы1. къых.

В/Е.  Пшысэу «Пшъэшъэ ибэр»

1

Къа1отэжьы, упч1. ядж. къырат.

Хьаткъо Ахьмэд. Усэхэу «Типсы шхъухьаш1», «Мэкъуогъу маз».   Усэхэмэ къащы1этыгъэ темэхэр, гупшысэ шъхьа1эу апхырыщыгъэр.

1

н. 21-18-р,1упк1эу къя- джэнх., пейзажыр къатх., упч1. ядж. къырат.

Хьаткъо Ахьмэд. Усэу  «Лэжьыгъэм имаф». Усэм къащы1этыгъэ темэхэр, гупшысэ шъхьа1эу апхырыщыгъэр.

1

Къа1отэжьы, упч1. ядж. къырат.

   К1эрэщэ Тембот. «Тхак1ор къуаджэм мак1о».  .

1

н.30-43-р къедж., къа1от.

К1эрэщэ Тембот. «Тхак1ор къуаджэм мак1о».Герой шъхьа1эм  игупшысэ – гумэк1хэр къызэригъэлъагъорэр.

1

Тхак1ор зэутэк1ырэ къи-ныгъохэр къагъэнэфэнэу.

   К1эрэщэ Тембот. Рассказэу «Партизан шыпхъу».

1

н.43-63-р.Къедж.,къа1от.

К1эрэщэ Тембот. Рассказэу «Партизан шыпхъу». Рассказым къыубытырэ лъэхъаныр. Образхэр, ахэмэ язэфыщытык1, язек1уак1.

1

Мэхьэнэ ин зи1э эпизодхэу, сценэхэу расск. хэтхэр; Софьерэ Ш1уц1эрэ яобразхэр.

К1убэ Щэбан. Усэу «Шахъом иорэд». Поэмэу «Туманбэй». Адыгэ ч1ыгум идэхагъэ усэм къызэрэщитырэр. Поэмэм лъа- псэ фэхъугъэ – ш1агъэр.

1

н.64-81-р.1упк1эу къедж. Адыгэ гущы1эжъх. поэ- мэм хэтхэр къыхагъэщ

Уплъэк1ун тест «Адыгэ 1оры1уатэхэр»

1

Къа1отэжьы, упч1. ядж. къырат.

Теуцожь Цыгъу. «Сижъышъхьэм сыжъудэбэкъон». Темэ шъхьа1эу усэм хэлъыр.  

1

н.101-105-р. 1упк1эу къедж.,

Теуцожь Цыгъу. «Сижъышъхьэм сыжъудэбэкъон».   Ижъырэ дунаимрэ дунаик1эмрэ тхак1ом зэрэщызэпэгъэуцугъэр.

1

Усэр жабзэу зэрэ-тх. къа1от., усэм щыщ пыч.(сатырэ 26-рэ) езб.

  Лъэустэн Юсыф. «Асхьадрэ Сурэтрэ»! («Ожъубаныкъохэр» зыфи1орэм щыщ пычыгъу).

1

н.106-144-р, къыз. иплан къатх., упч1. ядж. къыр.

Лъэустэн Юсыф. «Асхьадрэ Сурэтрэ»!  («Ожъубаныкъохэр» зыфи1орэм щыщ пычыгъу). Пычыгъом къыгъэлъэгъорэ лъэ-хъанэр, гупшысэхэу пхырыщыгъэхэр.

1

Къа1отэжьы, упч1. ядж. къырат.

   Лъэустэн Юсыф. «Асхьадрэ Сурэтрэ».  

1

н.106-144-р,къедж., къа1.

Лъэустэн Юсыф. «Асхьадрэ Сурэтрэ». Герой шъхьа1эхэм яобразхэр, ахэмэ язек1ок1э- гъэпсык1.

1

Сурэт ишэн зэгъэфагъэ хъунымк1э Асхьад иш1уагъэу къэк1уагъэр.

Уплъэк1ун срез (тест)

1

  Бесед « Гук1эгъумрэ жъалымагъэмрэ сыдигъуи щы1эныгъэм щызэпыщытых».

1

Темэм ехьыл1эгъэ гущы-1эжъи 8-10 къатхы.

   Пэрэныкъо Мурат. Усэу «Орэдыр фэмыгъэк1осэн».

1

  н.145-148-р, 1упк1эу  къедж.,.

Пэрэныкъо Мурат. Баснэу «Баджэмрэ Къэрэумрэ». Поэтическэ псалъэм икъэхъук1, ык1уач1. Баснэм къы1уатэрэр, гъэсэпэтхыдэу хэлъыр.

1

Баснэм ижанрэ ш1ык1э-гъэпсык1

   Еутых Аскэр. Поэмэу «Народым ишъэо к1ас». Усэм хъугъэ- ш1эгъэ шъыпкъэ лъапсэу зэри1эр.

1

н.149-152-р,1упк1эу къеджэнх..

Л1ыхъужъыгъэу Нэхэе Даут зэрихьагъэр.

1

Ныр ик1алэ зэрэ-паплъэрэр къыз.; патри-отич. к1уач1эу хэлъыр.

Ж/и Сочинение «Ныр»

1

  Кэстэнэ Дмитрий. Рассказэу «Пщыпый». Рассказым ц1ыфыгъэмрэ жъалымагъэмрэ зэрэщызэутэк1ыхэрэр.

1

н.154-166-р. Къедж., къа1от.

Кэстэнэ Дмитрий. Рассказэу «Пщыпый». Идейнэ мэхьанэу рассказым и1эр.

1

Образхэр. Тыу ихар-тик.

  Кэстэнэ Дмитрий. Рассказэу «Ш1ошъхъуныгъ». Темэ шъхьа1эу рассказым къы1этырэр.

1

н.166-172-р. Къедж., къа-1от.

Идейнэ к1уач1эу хэлъыр.

1

Упч1. ядж. къырат.

   Яхъул1э Сэфэр. Усэхэу «Домбай гъэхъунэм», «Алрэгъу». Пейзажыр къазэрэщыгъэлъэгъуагъэр.

1

н.172-175-р. 1упк1эу къедж., ч1ыопсым идэ-хагъэ къызэрагъэлъ. къа-1от.

Яхъул1э Сэфэр. Усэхэу «Домбай гъэхъунэм», «Алрэгъу». Гурышэ- гупшысэу апхырыщыгъэр.

1

н.172-175-р. 1упк1эу къедж

   Жэнэ Къырымыз. Рассказэу «Елмызэ ибзыухэр».   Мэхьанэ купк1эу  рассказым и1эр.

1

н.176-187-р. Къедж., къа-1от.

Жэнэ Къырымыз. Рассказэу   «Бирам-къулэрэ пц1эшхъо ц1ык1умрэ». Мэхьанэ купк1эу  рассказым и1эр.

1

Ц1ыфыгъэ иным уа-сэу и1эр расск. къызэр. Упч1. ядж.

  Андрыхъое Хъусен. Усэхэу «Кавказ», «Гъэмэфэ пчэдыжь».Усэмэ темэу къа1этырэр, зэхаш1эу уагъэ- ш1ырэр.

1

н.187-192-р. 1упк1. Къе-джэнх., зы усэ езб. (ежьх. зыф.) къыз. Ч1ыопсым идэхагъэ къыз. къыхагъ.

Андрыхъое Хъусен. Усэу  «Тичъыгыжъ дэжь». Усэм темэу къы1этырэр, зэхаш1эу уигъэш1ырэр.

1

усэ езб.

Ж/и Сочинение «Хъусен ц1ыфмэ зык1ащымыгъупшэрэр».

1

Уплъэк1ун  срез (тест)

1

н.193-218-р. Усэу «Нартмэ яджэгу» 1пк1. къедж.

  Мэщбэш1э Исхьакъ. «Чырэк1о к1алэхэр» (Романэу «Нэфшъэгъо лъагъохэр» зыфи1орэм къыхэхыгъ).

1

н.193-218-р. Усэу «Нартмэ яджэгу» 1пк1. къедж.

Мэщбэш1э Исхьакъ. «Чырэк1о к1алэхэр» (Романэу «Нэфшъэгъо лъагъохэр» зыфи1орэм къыхэхыгъ). Классовэ зэнэкъокъуныгъэу. Октябрэшхом ыпэк1э адыгэ къуаджэм дэлъыгъэр.

1

Джамболэтрэ Темботрэ хар-кэ къараты.

  Мэщбэш1э Исхьакъ. «Чырэк1о к1алэхэр».

1

 н.192-218-р.къедж., къа1от.  

Мэщбэш1э Исхьакъ. «Чырэк1о к1алэхэр». Лэжьэк1о къызэрык1охэмрэ Дамыкъо Шъалихьэрэ язэфыщытык1э къызэрэгъэлъэгъуагъэр, ащ лъапсэу и1эр.

1

Азмэтрэ яобразхэр къыз. Упч1. ядж.

  1эшъынэ Хьазрэт. Рассказэу «Нысэнор». Рассказым къы1уатэрэр.  

1

н.221-231-р. Къедж., къа1от.

1эшъынэ Хьазрэт. Рассказэу «Нысэнор». Рассказым гупшысэ шъхьа1эу пхырыщыгъэр.

1

Герой шъхь. иц1ыфыгъ, иш1улъэгъу, игухэк1 хъылъэхэр.

  Пэнэшъу Сэфэр. «У1эгъэжъ». Лъэхъанэу къыгъэлъагъорэр, гупшысэ шъхьа1эу пхырыщыгъэр.

1

н.232-286-р. Къедж., къа1от. Образ шъхь.изек1уа- к1э къытегущы1энхэу.

  Пэнэшъу Сэфэр. «У1эгъэжъ». Лъэхъанэу къыгъэлъагъорэр, гупшысэ шъхьа1эу пхырыщыгъэр.

1

н.232-286-р. Къедж., къа1от. Образ шъхь.изек1уа- к1э къытегущы1энхэу.

   Ж/И. Произведением идей, исюжет агъэунэфыныр. Сюжетнэ – композиционнэ план зэхагъэуцоныр.

1

Расск. «Чырэк1о к1алэхэр» зыф. иплан къызэх.

  Бэрэтэрэ Хьамид. Усэу «Зы лъэпкъ чъыг».  

1

н.288-299-р. Усэм 1упк1. къедж..

Бэрэтэрэ Хьамид. Поэмэу «Хьатх Мыхьамэт- Гъуаз». Л1ыхъужъыгъэм иджэмэкъэшхоу поэмэм хэ1ук1ырэр.

1

Поэмэр жабзэу зэрэтх. Упч1. ядж

  Къумп1ыл Къадырбэч. Усэу «Джыри уихьаку о мык1осагъ».

1

н. 300-306-р. Усэм 1уп. къедж.

  Къумп1ыл Къадырбэч. Усэу « «Силъэныкъо гупс».

1

н. 300-306-р. Усэм 1уп. къедж.

Уплъэк1ун  срез (тест)

1

    Кощбэе Пщымаф. Рассказэу «Тэтэжъ».

1

н.307-328-р. Къедж., къа-1от.  

    Кощбэе Пщымаф. Рассказэу «Тэтэжъ». Рассказым итхьамы-к1агъоу, ихьылъагъэу къыгъэлъагъорэр.

1

Герой шъхь. яхар-к.

Бэгъ Нурбый. Усэу «Сыригъус ч1ыгу рэхьатым».

1

н.329-332-р.1упк1.къедж.

 Бэгъ Нурбый. Усэу «Сыригъус ч1ыгу рэхьатым». Гэмэфэ губгъом исурэтэу къыгъэлъагъорэр.

1

Гъэмэфэ губгъор  сурэт къаш1ынэу.

   Къуекъо Налбый. Усэхэу «Сят», «Теуцожь Цыгъу».  Тым лъэужэу къыгъэнагъэр, гупшысэ куухэу  апхырыщыгъэхэр.

1

н.333-338-р. Зы усэ (ежь. зыф.) езб.

Къуекъо Налбый. Усэу «Ч1ы-гуи огуи зэдытый». Тым лъэужэу къыгъэнагъэр, гупшысэ куухэу  апхырыщыгъэхэр.

1

н.333-338-р. Усэ  езб.

   Мэхъош Руслъан. Усэу «Л1ым ил1ыжьыр чылэм щагъэежьы.

1

н.369-371-р.1упк1.къедж.

   Мэхъош Руслъан. Усэу «Л1ым ил1ыжьыр чылэм щагъэежьы. Лъэпкъ шъхьафитныгъэр, л1ыхъужъ псэемыблэжьыны-гъэр усэм къызэрэщыгъэлъэгъуагъэр.

1

Патриотич.п1уныгъэ  инэу усэм хэлъ. къыт.

  Нэхэе Руслъан. Усэу «Умытыгъэу тыгъэу укъепсына?» Лъэпкъ шэн дахэхэу усэм къыщытыгъэхэр.

1

 н. 371-374-р. усэ езб. къыз., жабзэу зэрэтх.къа-1о; упч1. ядж. къырат.

  Нэхэе Руслъан.   «Адыгэ пшъашъэхэр». Лъэпкъ шэн дахэхэу усэм къыщытыгъэхэр.

1

 н. 371-374-р. усэ езб. къыз., жабзэу зэрэтх.къа-1о; упч1. ядж. къырат.

  Л1ыхэсэ Мухьдин. Балладэу «Нэфылъ къэк1офэ».

1

н.375-378-р.1упк1.къедж.

Л1ыхэсэ Мухьдин. Балладэу «Нэфылъ къэк1офэ». Лъэпкъ зэкъошыныгъэр, л1ыхъужъыныгъэр ш1уш1агъэм епхыгъэу  ц1ы фым ыц1э къызэрэнэрэр.

1

Псэемыблэжьыныгъэмрэ зэкъошыныгъэмрэ яхь. гущы1эжъ. 4-6 къатхы.

Зэфэхьысыжь урок бесед « Литературэр лъэпкъым игъундж».

1

« Литературэр лъэпкъым игъундж

КIэджыкIыжьын

1

« Литературэр лъэпкъым игъундж

КIэджыкIыжьын

1

Тематическэ план  адыгабзэ еджэнымк1э  я  8-рэ  класс

Илъэсым – сыхь70. Тхьэмафэм - 2

Темэр

Сыхь. пчъ.

Унэмк1э гъэцэк1эн

Мафэр

П.

Ф.

  Литературэр – псэлъэ зэгъэфагъ. Ухэзыщэрэ ублап1.

1

  Анахь як1эсэ тхылъым къы- тегущы1энхэу.

 Адыгэ 1оры1уатэр. «Хъымыщыкъо Пэтэрэз ипщы-налъ» Джэмакъэу  хэ1ук1ырэр.

2

н.4-13-р. Зэфагъэм, л1ыгъэм ятемэ пщыналъэм къызэри -  гъэлъагъорэр.

 Пшысэу «Л1ыжъ 1уш». Лъэпкъым лъэхъэнэ гъэнэфа- гъэм идунэееплъык1эу пшысэм къыгъэлъагъорэр.

2

н.13-18.Философскэ гупшы- сэ шъхьа1эу пшысэм пхы – рыщыгъэр.

 1оры1уатэу «Чэчаныкъо Чэчан». Л1ыгъэр, ц1ыфы- гъэр, лъэпкъ шэн-зэхэтык1эхэр къызэрыщытыгъэхэр.

2

н.15-18-р. 1ушыгъэм, бзэ – ш1уагъэм узэрэфащэрэр.

«Адыгэ пачъыхьэмэ ягъыбз». Гупшысэ шъхьа1эу пщы- налъэм пхырык1ырэр. Образнэ къэгъэлъэгъуак1эр.

2

н.18-21-р. Худ. ш1ык1э-гъэп- сык1эу пш. щыгъэфедагъэ – хэр. Упч1эмэ яджэуапхэр.

  1оры1уатэу «Джэбэгъы  ихьыкум». Зэфагъэр к1оч1э  лъэшэу зэрэщытыр къызэригъэлъагъорэр.

1

Къа1отэжь. Образхэр, ахэмэ язэфыщытык1. Хар-кэ къар.

«Фэрзэпэ зау». Тарихъ лъапсэу пщыналъэм  и1эр, лъэпкъ гупшысэ-гумэк1эу пкъырылъыр.

2

н.21-26. Жабзэм изытет.Къэ-гъэлъэгъок1э амалхэу пкъы- рылъхэр.

  Ж/И. Проиведением ижанр, итем, идей, икомпози- цие  зыфэдэхэр агъэунэфыныр.

2

Худ. произв.(ежьхэр зыф.) щысэхэр къыхахынхэу.

Уплъэк1ун срез (тест)

2

Адыгэ литературэр. Хьаткъо Ахьмэд.  Усэу «Жъыгъо». Рассказэу «Тызэш1ок1одынэп».  Усэм  темэ шъхьа1эу къы1этырэр. Рассказым  лъэхъанэу къыгъэлъагъорэр.

2

н.26-28. Ц1ыф зэфыщыты - к1э- гъэпсык1эхэу расска -  зым къыщытыгъэхэр. Н.29-р, усэр езбырэу къызэрагъаш1э.

  К1эрэщэ Тембот. Повестэу «Хьаджрэт». Ижъырэ лъэхъанэм ц1ыфхэм ящы1эк1агъэр.

2

н.29-60.Къеджэнхэу, къа1о – тэжьынэу. Ем пэуцурэ банэу раш1ыл1эщтыгъэр.

К1эрэщэ Тембот. Повестэу «Хьаджрэт». Образхэр, ахэмэ язэфыщытык1.

2

н.29-60.Къаймэт, Василь, Федор, Зарэ яобразхэр.

  Цэй Ибрахьим. Повестэу «Шъхьэзакъу». Лъэхъанэу повестым  къыубытырэр, щы1эк1э – псэук1эу къыгъэ- лъагъорэр.

2

н.61-78.Ц1ыф зэфыщытык1э-  хэм алъапсэу къэтыгъэхэр.

  Цэй Ибрахьим. Повестэу «Шъхьэзакъу». Герой шъхьа1эхэм  яобразхэр.

2

н.61-78. Л1ымафэ, Гуащэ – къом, Хъаныкъом яобразхэр

  Бесед « Лъэпкъ шэн-зек1уак1эхэу ц1ыфыр зыгъэдахэхэрэр».

1

Хэгъэгум, лъэпкъым афэгъэ- хьыгъэ гущы1эжъи 6 къатх.

  К1убэ Щэбан. Поэмэу «1ошъхьэмаф». Лирическэ по- эмэ – осыетым гупшысэу пхырыщыгъэр.

2

н.79-81-р.1упк1эу  къеджэнх. Упч1эмэ яджэуапхэр къырат.

  Пэрэныкъо Мурат Поэмэу«Жъогъуищ». Лэжьэк1о ц1ыфым гъогуонэ хьылъэу къык1угъэр. Баснэхэр.

2

н.82-100-р,. 1упк1эу къедж., ц1ыфыгъэм, л1ыхъужъыны - гъэм ятемэ къызэрэщытыгъ.

  Лъэустэн Юсыф. Новеллэу «Шъхьак1ом сырихьы -  жьагъ». Хъугъэ-ш1агъэр новеллэм къызэригъэлъагъо -

рэр.

2

н.100-105-р. Къедж., къа1от., к1элэгъум, шъхьак1ом  ямэ- хьанэу  къыщыгъэлъэгъуа –гъэхэм къатегущы1энхэу..

Лъэустэн Юсыф.  Новеллэхэу «Хьэм сыкъегъэнэжьы»  «Гъук1эм ипсын». Ш1уш1агъэр  мык1одэу къызэрэнэ-жьырэр. Къигъэлъэгъук1 амалхэу новеллэм щыгъэфе-дагъэхэр.

3

н.106-120-р.Къеджэнх., къа -  1отэжьынэу; упч1 ядж. къыр.

  Еутых Аскэр. Рассказхэу «Нэфын», «Л1ыжъымэ яшъэф». Зэкъошыныгъэм, ц1ыфыгъэ дахэм, лъэпкъ шэн – хабзэхэмэ ягупшысэу рассказхэмэ апхырыщы-гъэр.

2

н.120-151-р. Къедж., къа1от. Герой шъхьа1. яобраз.хар-кэ къарат. Расск. ыбзэ агъэунэ-фынэу; упч1. ядж. къарат.

Ж/и. Сочинение «Ш1у ш1и псым хадз»

2

  Кэстэнэ Дмитрий. Рассказэу «Хъот- борэн». Гук1э- гъу фабэр л1ыгъэм ык1и ц1ыфыгъэм лъапсэу зэри1эхэр рассказым къызэригъэлъагъорэр.

2

н.152-160-р. Къедж., къа1от. Къарбэчрэ Махьмудэрэ язе-к1уак1. Санет инасып гъогу икъежьап1э ылъапс.

  Кэстэнэ Дмитрий. Повестэу  «Ц1ыфым иш1уш1э к1одырэп». Партизан л1ыхъужъхэм язек1уак1. Повестым ыбз.

3

н.152-160-р. Къедж., къа1от. Муратрэ Т1ахьирэрэ яобраз- хэр.

  Ж/И. Лирическэ дэхыныгъэхэр (отступлениехэр) гъэунэфыныр. Сатирэр, сэмэркъэур, аллегориер, оли- цетворениер.

2

Текст гъэнэфагъэхэмэ 1оф  адаш1э куп – купэу.

  Яхъул1э Сэфэр. Усэхэу «Сыдэу удаха?», «Шъхьэгуа-щэ». Гупшысэ шъхьа1эу усэмэ апхырыщыгъэр.

2

н.169-170-р. 1упк1эу къедж. Хэкум идэхагъэ къызэрыгъэ-лъэгъогъэ амалхэр къыхагъ.

  Хьэдэгъэл1э Аскэр. Балладэу «Псэемыблэжь». Балла-дэм лъапсэу фэхъугъэр хъугъэ-ш1эгъэ шъыпкъэу зэрэ-щытыр.

2

н.171-176-р. 1упк1. къедж., герой шъхьа1. Ш1уц1э А., ащ игъусэ дзэк1ол1хэм л1ы-гъэу зэрахьагъэр къа1отэнэу.

 Мэщбэш1э Исхьакъ. Усэхэу «Тщыгъупшэщтэп», «Хьэмам». Заом итхьамык1агъо непэ нэсэу ц1ыфымэ агу зэрилъыр, зэращымыгъупшэрэр.

2

н.177-180-р. 1упк1. къедж., зы усэр (ежьх. зыф.) езбырэу; жабзэу усэхэр зэрэтхыгъэхэр.

 Мэщбэш1э Исхьакъ. Поэмэу «Хыуай».Я 19-рэ л1ыгу- зэгухэм адыгэ лъэпкъым къырык1огъэ тхьамык1агъор къызэригъэлъагъорэр.

2

н.180-194-р. Къедж., къа1от. Къызбэчрэ Щамсэтрэ яобр. хар-кэ къараты; упч1.ядж.

1эшъынэ Хьазрэт. Рассказэу «У1эгъэжъхэр». П1уны- гъэ к1уач1эу рассказым хэлъыр.

2

н.195-206-р. Къедж.,къа1от. Ц1ыфым ихэку, ич1ыгу ш1у- лъэгъоу фыри1эр къызэригъ.

  1эшъынэ Хьазрэт. Рассказэу «Ч1ыгу 1эш1у». Темэу къы1этырэр. Герой шъхьа1эхэм яобразхэр.

2

н.207-213-р. Къедж., къа1от. Нурбыйрэ Аминэрэ ягущы-1эхэм, ягупшысэхэм  алъапс, ямэхьан.

Уплъэк1ун срез (тест)

2

  Шъхьэплъэкъо Хьис. Драмэу «Даут». Документальнэ лъапсэу драмэм и1эр. Зэпэуцуныгъэу драмэм хэлъыр.

2

н.214-239-р. Къедж., къа1от. Образхэр. Жабзэу зэрэтхы-гъэр.

    Пэнэшъу Сэфэр. Рассказэу «Ерыуаджэм ипк1ы- хьып1». Ц1ыфыгъэм, щы1эк1э дахэм 1офш1эныр алъа-  зэрэщытыр рассказым къызэригъэлъагъорэр.

2

н.240-242-р. Къедж., къа1от. Мэджыдэ иобраз къызэрыт.; худ. амалэу сатирэр зэрэгъ.

  Пэнэшъу Сэфэр. Рассказэу «Къэгъэзэгъу».  Рассказым гупшысэ шъхьа1эу пхырыщыгъэр. Образхэр.

2

н.243-249-р. Къедж., къа1от.  Нурбек изек1уак1; упч1.ядж.

  Къуекъо Налбый. Драмэу «Псым ыхьырэ 1уашъ- хьэр». Драмэм ылъапс, къызтегущы1эрэр.

3

н.250-274-р. Къедж., къа1от. Худ-нэ ш1ык1э-гъэпсык1эу драмэм и1эр. Упч1. ядж.

   Цуекъо Юныс. Повестэу «Хымэ лыуз». Ц1ыфым иджэмакъэу повестым хэ1ук1ырэр.

2

н.275-297-р. Къедж., къа1от. Ч1ыопсым фыщытык1эу фы-ря1эр къа1отэнэу.

Уплъэк1ун срез (тест)

Зэфэхьысыжь урок-бесед «Адыгэ литературэм иурокхэм ш1эныгъэу ащызгъотыгъэхэр».

 

Тематическэ план  адыгэ литературэмк1э я  9-рэ  класс

Илъэсым – сыхь34. Тхьэмафэм - 1

Темэр

Сыхь. пчъ.

Унэмк1э гъэцэк1эн

Мафэр

(п)

(ф)

1

Жанрэ зэфэшъхьафхэу адыгэ фольклорым и1эхэр

1

Н.6-20

2

Нарт эпосыр

1

Н.37-51

3

Я 19-рэ л1эш1эгъум щы1эгъэ усак1охэу зипроизведениехэр къытэнэсыжьыгъэхэр. Осмэн-Нэшъу, Лылыхъу, Тыгъужъ Хъурыхъу, Тыу Щэрабыкъу, Джэнчэтэ Къуйнэшъу, Дзыбэ Щэмаджыкъу

1

Н.87-128

4

Урок-семинар

1

Н. 87-128/

5

Я 19-рэ л1эш1эгъум щы1эгъэ тхэк1о-просветительхэр: Султ1ан Хъанджэрый, султ1ан Къазы-Джэрый, Нэгумэ Шор, Къэлэмбый Адылджэрый, Бэрсэй Умар

1

Н.129-138

6

Урок - семинар

1

Н.129-138

7

Я 19-рэ л1эш1эгъум ык1эхэм ык1и я 20-рэ л1эш1эгъум икъихьагъум щы1эгъэ тхэк1о-публицистхэр

1

Н.139

8

Урок - семинар

1

Н. 139

9

Адыгэ литературэр 1920-1940-рэ илъэсхэм

1

Н. 146-156

10

К1эрэщэ Тембот ищы1эныгъэ ык1и итворческэ гъогу

1

Н.157-162

11

Повестэу «Шапсыгъэ пшъашъ»

1

Н.188-189

12

Герой шъхьа1эхэм яобразхэр

1

Н.190-195

13

Ж/И Сочинение «Ц1ыфым иш1уш1э к1одырэп»

1

Къаухыжьыщт

14

Тестирование

1

15

Романэу «Насыпым игъогу». Лъэхъаным итем

1

Н.195-199

16

Ш1ум  изехьак1о  ц1ыфхэу къытыхэрэр

1

17

В/Е К1эрэщэ Тембот «Абдзэхэ шэк1ожъыр»

1

18

Хьаткъо Ахьмэд ищы1эныгъэ ык1и итворческэ гъогу

1

Н.200-211

19

Усэу «Адыгэ лэжьэк1о орэд». Историческэ лъапсэу усэм и1эр

1

Н.299

20

Поэмэу «Хэта к1одырэр, тыда тызэк1урэр»

1

Н.301

21

Рассказэу «Былым фэк1од»

1

Н.317

22

Пьесэу «Хьэпсэ ч1эсым ипчыхьып1». драматургиемк1э усак1охэм я1офш1агъэхэр

1

23

Цэй Ибрахьимэ ищы1эныгъэ ык1и итворческэ гъогу

1

Н.170

24

Драмэу «Къок1ас»

1

Н.334

25

Тестирование

1

26

Рассказэу «Фатмэм игуш1уагъу»

1

Н.348

27

К1убэ Щэбанэ ищы1эныгъэ ык1и итворческэ гъогу

1

Н.370

28

Поэмэу «Шъхьэгуащ»

1

Н.382

29

Пэрэныкъо Муратэ ищы1эныгъэ ык1и итворческэ гъогу

1

Н.393

30

Поэмэу «Нэк1маз»

1

Н.402

31

Ж/И Сочинение «Нэк1мазэм еплъык1эу фыси1эр»

1

Къаухыжьыщт

32

Пэрэныкъо Мурат . Поэмэу «Сакъ»

1

Н.410

33

В/Е Пэрэныкъо Мурат иусэхэм ащыщ

1

34

Илъэсым ак1угъэм изэфэхьысыжь

1


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Рабочая программа по адыгейской литературе для 2 класса

Данная национально-региональная программа по чтению «Адыгейская литература» для 2  класса общеобразовательных учреждений Республики Адыгея с русским языком обучения и многонациональным составом у...

Рабочая программа по адыгейской литературе для 3 класса

Рабочая программа по адыгейской литературе для  3 класса...

Рабочая программа по адыгейской литературе для 4 класса

Рабочая программа по адыгейской литературе для 4 класса...

Рабочая программа по адыгейской литературе для 5 класса

Рабочая программа по адыгейской литературе для 5 класса...

Рабочая программа по адыгейской литературе для 6 класса

Рабочая программа по адыгейской литературе для 6 класса...

Рабочая программа по адыгейской литературе для 7 класса

Рабочая программа по адыгейской литературе для 7 класса...

Рабочая программа по адыгейской литературе для 8 класса

Рабочая программа по адыгейской литературе для 8 класса...