урок чтения по башкирскому языку
план-конспект урока (8 класс)

Урок чтения по произведению З.Биишевой

Скачать:


Предварительный просмотр:

Класс:  8

Тема: З.Биишеваны4 «*5н9рсе мен9н %йр9нсек» 969ренд9 хе2м9т концепты

Д9ресте4  ма3саты: 

1)(69р2е4  идея- тематик й5км9тке8ен асыу образдар система8ын 3ылы38ырлау.

2)Я3шылы3 мен9н яманлы3ты4 к5р9ше, й9ш972е4 м919н98е, ижади хе2м9т шатлы1ы, кешене4 к74ел сафлы1ы, г7з9ллеге ке7ек м58им проблемалар2ы я3тыртыу.

3)Хе2м9тк9, 85н9р эй9л9рен9 м5х9бб9т т9рби9л97.

Йы8а2ландырыу: Я2ыусыны4 портреты, компьютер, интерактив та3та, фото87р9тт9р, китаптар к7рг92м98е.

Д9рес барышы:

1.Ойоштороу м9ле

 Д9ресте4 тема8ы 89м ма3саты мен9н таныштырыу.

2. Т5п 5л5ш

а) У3ытыусыны4 инеш 872е.

-У3ыусылар, 8е2 у21ан д9рест9 З9йн9б Биишеваны4 «*5н9рсе мен9н %йр9нсек» тиг9н хик9й9те мен9н ташыш3айны1ы2. Кешене хе2м9т, 72 эшен9 бирелг9нлек, ижад яр8ыуы, ма3сат 3уйып й9ш9й беле7 89л9те 89м баш3а шундай сифаттар матурлай, 72 85н9рене4 хужа8ы ит9. З.Биишева ла б5г5нг5 к5нд9 С.Юлаев премия8ы лауреаты, Баш3ортостанды4 халы3 я2ыусы8ы тиг9н ма3таулы исемд9рг9 лайы3 булыуы,баш3орт 929би9тенд9, бигер9к т9 ш9ре3 донъя8ында беренсе трилогия ижад итк9н 3атын-3ы2 я2ыусы булара3 ки4 танылыу ал1ан кеше.

(К7рг92м9л9ге китаптары мен9н таныштырыу)

«*е2 969р29реге2г9 герой2ар2ы тормоштан алды1ы2мы?»  тиг9н 8орау1а ул 72е бына ни тип яуап бир9.(Видео та6манан З.Биишеваны4 72 969р29рене4 герой2ары тура8ында 85йл9г9н урынды к7р89те7)

-У3ыусылар, 8е2 нисек уйлай8ы1ы2, «*5н9рсе мен9н %йр9нсек»  969рен я2ыр1а З.Биишева1а ним9 эт9ргес булды ик9н?

-Д5р56 9йт98еге2, б5т9 булмышы, й9ш9йеше, 3ыл1ан 19м9лд9ре мен9н халы3 к74еленд9 онотолма6лы3 урын алып, матурлы33а г7з9ллек9, хе2м9к9 5нд9г9н ш9хест9р2е4 бере8е ул З.Биишева. Уны4 тормошо 3атлаулы, ы1ы-зы1ылы ,боролошло ва3ыт3а тура кил9. Бигер9к т9 б9л9к9й са1ында1ы к9м8етелеп й9ш9г9н ва3ыттары уны4 к74еленд9 онотолма6лы3 урын ала.Ул кескен9н9н етем 3алып, 72-72ен9 юл ярып, бары тик хе2м9т 85й57с9нлеге ар3а8ында ошондай бейеклект9рг9 иреш9. Шуны4 5с5н д9 уны4 герой2арыны4 к7бе8е хе2м9т 85й57с9н, т5рл5 85н9р эй9л9ре.

б) Й5км9тке 56т5нд9 эш

-У3ыусылар 969р2е4 сюжеты нинд9й ва3и1алар1а 3орол1ан? (У3ыусылар 85йл9й)

-(69р29 нинд9й тема я3тыртыла? (хе2м9т, 85н9р беле7 )

-З.Биишеваны4  «*5н9рсе мен9н %йр9нсек» 969ренд9 балсы3тан 3аса мен9н к5рш9к я8аусы *5н9рсе мен9н %йр9нсек тура8ында 872 бара.

в)Тест эшл97

Д5р56

Д5р56 т7гел

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1.Ул я3та 3ы22ар 8ыу2ы каса мен9н ташый2ар ик9н.

2.К5рш9к бик ти2 ватылыусан бул1аны 5с5н %йр9нсек 3ай1ыр1ан.

3.Т9би19т %йр9нсекк9 72ене4 й9шерен сер29рен ас3ан.

4.*5н9рсене4 к5рш9кт9ре мен9н с9й эсе7 т9м8е2.

5.%йр9нсек кешег9 тик я3шылы3 3ына эшл9й.

6.* 5н9рсене4  к5рш9кт9ре ны3 89м е4ел.

7.*5н9рсене4 к5рш9кт9рене4 87р9тт9ре  юйыл1ан.

8.%йр9нсек, 1929тт9гес9, янып-яр8ып к5рш9кт9р я8ай 9 85н9рсе улар2ы 8ата.

9.*5н9рсе о2он буйлы 3а3са я4а3лы, ду1а ке7ек , б5г5л5п т5шк9н.

10.%йр9нсек 2ур 3омро танаулы, супай к72ле, б9л9к9с кен9 ш9р9 башлы.

11.*5н9рсе, 72 3улдары тыу2ыр1ан был м51жиз9ле матурлы33а т97 тап3ыр 39н919т 89м 8о3ланыу мен9н 3арай-3арай кел9мг9 ят3ан.

12.*5н9рсе 3ал1ан 17мерен шулай батша 8арайында й9ш9п, 392ер-х5рм9тт9 7тк9р9.

г)(69р29ге ы41ай 89м кире образдар2ы асы3лау, улар1а характеристика бире7, таблица тултырыу.

Ы41ай образ

Кире образ

*5н9рсе

%йр9нсек

Каса

К5рш9к

Е4ел, йо3а, матур, с9йе т9мле

Ауыр, й9м8е2, ти2 ватылыусан

Й9ш97 м919н98ен ним9л9 к7р9?

Й9ш97 м919н98ен ним9л9 к7р9?

Халы33а я3шылы3 эшл97.

Кеше к74еле к7ре7.

Матурлы33а, я4ылы33а ынтылыу.

Байлы1ын иш9йте7.

72 тормошон я3шыртыу.

Байлы33а табыныу.

72 ма3сатына нисек иреш9?

72 ма3сатына нисек иреш9?

Тир т7геп хе2м9т ит9.

Тырышып эшл9й.

Э2л9н9, я4ылы33а ынтыла.

Кеше алдай.

Кеше хе2м9тен 72л9штер9.

72 м9нф919тен 3ай1ырта.

                  Сифаттары?                    

                     Сифаттары?

А3ыллы, рухи я3тан к5сл5, у41ан , тырыш, 72 ма3сатына иреше7с9н, яр2амсыл.

72ен ген9 3ай1ыртыусан, 3ом8о2, рухи я3тан к5с852, ял3ау.

д)(69р2е4 проблема8ын асы3лау

-(69р29 нинд9й проблема к7т9релг9н?

-*5н9р беле7, ижад ите7, й9ш97 м919н98е, яманлы3 89м я3шылы3, ял1анлы3 89м д5р56л5к, рухи к5сл5л5к 89м к5с852л5к, хе2м9т 85й57 проблемалары к7т9релг9н.

е)(69р2е4 идея8ын асы3лау

-(69р2е4 идея8ы ним9л9?

-Я2ыусы 72ене4 был хик9й9тенд9 ысын с9н19т юлында хе2м9т итк9н ижад кеше8ен данлай, ижад б9хетене4 и4 2ур б9хет, и4 2ур шатлы3 булыуын к7р89т9.

ж)Теманы4 б5г5нг5 к5нд9ге актуаллеген асы3лау

-Был проблема б5г5нг5 к5нд9 л9 актуалме?

_Актуаль. Б5г5нг5 тормошта 85н9р беле7 бигер9к т9 м58им. Х92ерге заманда ю1алып 3алма6 5с5н, тормошта 72 урыны4ды табыу 5с5н, матур итеп тормош к5т9р 5с5н 85н9р  беле7 к9р9к. *5н9р эй9л9рен б5г5нг5 к5нд9 л9 х5рм9тл9й29р .

-Хе2м9тк9 85й57, 85н9рг9 5йр9не7 1аил9н9н, м9кт9пт9н башлана.(у3ыусылар2ы4 85н9р29ре тура8ында 94г9м9)

-*5н9р белг9н кеше тормошта ю1алмай.

3.Йом1а3лау

-*5н9рсе ми6алында бе2 хал3ыбы22ы4 «*5н9рле 7лм96, 85н9р8е2 к5н к7рм96» тиг9н м939лде4 д5р56л5г5н9 ышанды3.

%й эше  Ошо тема1а кеск9й ген9 инша я2ыр1а



Предварительный просмотр:

Класс:  8

Тема: З.Биишеваны4 «*5н9рсе мен9н %йр9нсек» 969ренд9 хе2м9т концепты

Д9ресте4  ма3саты: 

1)(69р2е4  идея- тематик й5км9тке8ен асыу образдар система8ын 3ылы38ырлау.

2)Я3шылы3 мен9н яманлы3ты4 к5р9ше, й9ш972е4 м919н98е, ижади хе2м9т шатлы1ы, кешене4 к74ел сафлы1ы, г7з9ллеге ке7ек м58им проблемалар2ы я3тыртыу.

3)Хе2м9тк9, 85н9р эй9л9рен9 м5х9бб9т т9рби9л97.

Йы8а2ландырыу: Я2ыусыны4 портреты, компьютер, интерактив та3та, фото87р9тт9р, китаптар к7рг92м98е.

Д9рес барышы:

1.Ойоштороу м9ле

 Д9ресте4 тема8ы 89м ма3саты мен9н таныштырыу.

2. Т5п 5л5ш

а) У3ытыусыны4 инеш 872е.

-У3ыусылар, 8е2 у21ан д9рест9 З9йн9б Биишеваны4 «*5н9рсе мен9н %йр9нсек» тиг9н хик9й9те мен9н ташыш3айны1ы2. Кешене хе2м9т, 72 эшен9 бирелг9нлек, ижад яр8ыуы, ма3сат 3уйып й9ш9й беле7 89л9те 89м баш3а шундай сифаттар матурлай, 72 85н9рене4 хужа8ы ит9. З.Биишева ла б5г5нг5 к5нд9 С.Юлаев премия8ы лауреаты, Баш3ортостанды4 халы3 я2ыусы8ы тиг9н ма3таулы исемд9рг9 лайы3 булыуы,баш3орт 929би9тенд9, бигер9к т9 ш9ре3 донъя8ында беренсе трилогия ижад итк9н 3атын-3ы2 я2ыусы булара3 ки4 танылыу ал1ан кеше.

(К7рг92м9л9ге китаптары мен9н таныштырыу)

«*е2 969р29реге2г9 герой2ар2ы тормоштан алды1ы2мы?»  тиг9н 8орау1а ул 72е бына ни тип яуап бир9.(Видео та6манан З.Биишеваны4 72 969р29рене4 герой2ары тура8ында 85йл9г9н урынды к7р89те7)

-У3ыусылар, 8е2 нисек уйлай8ы1ы2, «*5н9рсе мен9н %йр9нсек»  969рен я2ыр1а З.Биишева1а ним9 эт9ргес булды ик9н?

-Д5р56 9йт98еге2, б5т9 булмышы, й9ш9йеше, 3ыл1ан 19м9лд9ре мен9н халы3 к74еленд9 онотолма6лы3 урын алып, матурлы33а г7з9ллек9, хе2м9к9 5нд9г9н ш9хест9р2е4 бере8е ул З.Биишева. Уны4 тормошо 3атлаулы, ы1ы-зы1ылы ,боролошло ва3ыт3а тура кил9. Бигер9к т9 б9л9к9й са1ында1ы к9м8етелеп й9ш9г9н ва3ыттары уны4 к74еленд9 онотолма6лы3 урын ала.Ул кескен9н9н етем 3алып, 72-72ен9 юл ярып, бары тик хе2м9т 85й57с9нлеге ар3а8ында ошондай бейеклект9рг9 иреш9. Шуны4 5с5н д9 уны4 герой2арыны4 к7бе8е хе2м9т 85й57с9н, т5рл5 85н9р эй9л9ре.

б) Й5км9тке 56т5нд9 эш

-У3ыусылар 969р2е4 сюжеты нинд9й ва3и1алар1а 3орол1ан? (У3ыусылар 85йл9й)

-(69р29 нинд9й тема я3тыртыла? (хе2м9т, 85н9р беле7 )

-З.Биишеваны4  «*5н9рсе мен9н %йр9нсек» 969ренд9 балсы3тан 3аса мен9н к5рш9к я8аусы *5н9рсе мен9н %йр9нсек тура8ында 872 бара.

в)Тест эшл97

Д5р56

Д5р56 т7гел

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1.Ул я3та 3ы22ар 8ыу2ы каса мен9н ташый2ар ик9н.

2.К5рш9к бик ти2 ватылыусан бул1аны 5с5н %йр9нсек 3ай1ыр1ан.

3.Т9би19т %йр9нсекк9 72ене4 й9шерен сер29рен ас3ан.

4.*5н9рсене4 к5рш9кт9ре мен9н с9й эсе7 т9м8е2.

5.%йр9нсек кешег9 тик я3шылы3 3ына эшл9й.

6.* 5н9рсене4  к5рш9кт9ре ны3 89м е4ел.

7.*5н9рсене4 к5рш9кт9рене4 87р9тт9ре  юйыл1ан.

8.%йр9нсек, 1929тт9гес9, янып-яр8ып к5рш9кт9р я8ай 9 85н9рсе улар2ы 8ата.

9.*5н9рсе о2он буйлы 3а3са я4а3лы, ду1а ке7ек , б5г5л5п т5шк9н.

10.%йр9нсек 2ур 3омро танаулы, супай к72ле, б9л9к9с кен9 ш9р9 башлы.

11.*5н9рсе, 72 3улдары тыу2ыр1ан был м51жиз9ле матурлы33а т97 тап3ыр 39н919т 89м 8о3ланыу мен9н 3арай-3арай кел9мг9 ят3ан.

12.*5н9рсе 3ал1ан 17мерен шулай батша 8арайында й9ш9п, 392ер-х5рм9тт9 7тк9р9.

г)(69р29ге ы41ай 89м кире образдар2ы асы3лау, улар1а характеристика бире7, таблица тултырыу.

Ы41ай образ

Кире образ

*5н9рсе

%йр9нсек

Каса

К5рш9к

Е4ел, йо3а, матур, с9йе т9мле

Ауыр, й9м8е2, ти2 ватылыусан

Й9ш97 м919н98ен ним9л9 к7р9?

Й9ш97 м919н98ен ним9л9 к7р9?

Халы33а я3шылы3 эшл97.

Кеше к74еле к7ре7.

Матурлы33а, я4ылы33а ынтылыу.

Байлы1ын иш9йте7.

72 тормошон я3шыртыу.

Байлы33а табыныу.

72 ма3сатына нисек иреш9?

72 ма3сатына нисек иреш9?

Тир т7геп хе2м9т ит9.

Тырышып эшл9й.

Э2л9н9, я4ылы33а ынтыла.

Кеше алдай.

Кеше хе2м9тен 72л9штер9.

72 м9нф919тен 3ай1ырта.

                  Сифаттары?                    

                     Сифаттары?

А3ыллы, рухи я3тан к5сл5, у41ан , тырыш, 72 ма3сатына иреше7с9н, яр2амсыл.

72ен ген9 3ай1ыртыусан, 3ом8о2, рухи я3тан к5с852, ял3ау.

д)(69р2е4 проблема8ын асы3лау

-(69р29 нинд9й проблема к7т9релг9н?

-*5н9р беле7, ижад ите7, й9ш97 м919н98е, яманлы3 89м я3шылы3, ял1анлы3 89м д5р56л5к, рухи к5сл5л5к 89м к5с852л5к, хе2м9т 85й57 проблемалары к7т9релг9н.

е)(69р2е4 идея8ын асы3лау

-(69р2е4 идея8ы ним9л9?

-Я2ыусы 72ене4 был хик9й9тенд9 ысын с9н19т юлында хе2м9т итк9н ижад кеше8ен данлай, ижад б9хетене4 и4 2ур б9хет, и4 2ур шатлы3 булыуын к7р89т9.

ж)Теманы4 б5г5нг5 к5нд9ге актуаллеген асы3лау

-Был проблема б5г5нг5 к5нд9 л9 актуалме?

_Актуаль. Б5г5нг5 тормошта 85н9р беле7 бигер9к т9 м58им. Х92ерге заманда ю1алып 3алма6 5с5н, тормошта 72 урыны4ды табыу 5с5н, матур итеп тормош к5т9р 5с5н 85н9р  беле7 к9р9к. *5н9р эй9л9рен б5г5нг5 к5нд9 л9 х5рм9тл9й29р .

-Хе2м9тк9 85й57, 85н9рг9 5йр9не7 1аил9н9н, м9кт9пт9н башлана.(у3ыусылар2ы4 85н9р29ре тура8ында 94г9м9)

-*5н9р белг9н кеше тормошта ю1алмай.

3.Йом1а3лау

-*5н9рсе ми6алында бе2 хал3ыбы22ы4 «*5н9рле 7лм96, 85н9р8е2 к5н к7рм96» тиг9н м939лде4 д5р56л5г5н9 ышанды3.

%й эше  Ошо тема1а кеск9й ген9 инша я2ыр1а


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка. Открытого урока по дисциплине «Башкирский язык» Тема: «Салават Юлаев – поэт и сәсән»

Предлагаемая методическая разработка урока по дисциплине «Башкир-ский язык» составлена на основе требований государственных образовательных стандартов (или ФГОС) для обучающихся социально-экономически...

Методическая разработка. Открытого урока по дисциплине «Башкирский язык» Тема: «Салават Юлаев – поэт и сэсэн»

Предлагаемая методическая разработка урока по дисциплине «Башкир-ский язык» составлена на основе требований государственных образовательных стандартов (или ФГОС) для обучающихся социально-экономически...

Зайнаб Биишева «Мастер и Подмастерье» (урок по государственному башкирскому языку)

Тема: З.Биишева «Һѳнәрсе менән Ѳйрәнсек»Маҡсат:Уҡыусыларҙы З.Биишеваның тормош юлы, ижады менән таныштырыу. Әҫәр тураһында фекерҙәрен, образдарға мѳнәсәбәттәрен асыҡлау. Тасури  телмәр күнекмәләр...

иртегрированный урок английского и башкирского языков-презентация по теме "Моя семья".

Презентация к интегрированному уроку анлийского и башкирского языков для 6 класса по УМК М.З.Биболетова. Данная разработка предлагается учителям английского и башкирского языков для работы над ле...

Разработка урока чтения по английскому языку в 8 классе:The story “A Day’s Wait” by Ernest Hemingway.

В разработке представлен урок для 8 класса  по теме:"The story "A Day"s Wait" by Ernest HemingwayДанный урок разработан в соответствии с темой и учитывая возрастные особенности учащихся....

"Девочка и ведьма". Урок чтения на английском языке в 3 классе.

Методическая разработка к уроку чтения по УМК "English 3" авторы В.П. Кузовлев, Н. М. Лапа и др. Данный урок предусматривает повторение лексической темы "Работа по дому", грамматических тем: простое п...

План-конспект урока чтения по английскому языку "Cinderella"

Данный урок разработан для учеников 5 класса. В процессе работы развиваются у детей навыки чтения, говорения и восприятия речи на слух, а также навыки монологической и диалогической речи,коммуникативн...