Конспект занятия по бурятскому языку на тему: «Балма Баабгай хоер ба Антошка».
план-конспект

Будаева Жаргалма Дондоковна

Возрастная группа: старшая (5-6 лет).

Количество детей: 15 человек.

Составила: Будаева Жаргалма Дондоковна, МБДОУ «Хоринский детский сад «Ромашка»

2 – дохи хэшээл

Зорилгонууд:

  1. «Балма Баабгай хоёр» гэhэн темээр мэдэсэеэ саашань үргэлжэлүүлхэ.

Баабгай, Баабгай, наадая, үгы, дурамнигүй, хатарая, зурая, эдеэлэе, тиие. Харин эдихэ дуратай, дуулаха дуратай, хатарха, наадаха, зураха, дурагүй гэhэн угэнуудтэй танилсуулха.

  1. Аман хэлэлгэ хугжөөлгэ. Үхибүүдэй հанамжа шадабаринуудые хүгжөөлгэ, хадуун абалга հайжаруулха. Балма дуулаха дуратай. Баабгай дуулаха дурагүй г. м.
  2. Үхибүүдэй хоорондоо харилсаха, бэе бэедээ туհалха мэдэрэл хүгжөөхэ.

Хэрэгсэлнүүд: Сумка, Антошкын кепка (фото), диск, презентаци, опорная таблица «Дуратай, дурагүй», хүгжэм Антошка, ехор, хүгжэм Баабгалдай, кукла Баяр, Туяана, нааданхайнууд: бүмбэгэ, гутал, микрофон, кисточка, бал, конфетэ, бууза (муляжи).

 Хэшээлэй ябаса:

  1. Эмхидхэлэй үе

- Я очень рада видеть вас сегодня. Вы все такие нарядные, красивые.

- Ребята, у нас сегодня много гостей, давайте поздороваемся.

Б: Сайн байна, багшанар!

Багшануудта мэндэеэ хэлэе.

Ү: Сайн байна!

Б: Наашаа харагты, хэлэеэ нугархай болгожо, жаахан дуу дуулая:

Баахар, баахар баахаргаа,

Баабгай, баабгай баахалдай.

Баахар, баахар баахаргаа,

Баабгай, баабгай аймшагтай.

Ааляар, ааляар нэрлэе

Айдаа баабгай дуулуужан

Дуугай, дуугай дуулуужан

Дуулаад гэнтэ ерүүжэн.
 

  1. Дабталга

Б: Когда я подходила сегодня к детскому саду, увидела у дверей сумочку. Вот эту. Кто бы мог её оставить? Может, какой-то сказочный персонаж оставил?

Б: Харыт, үхибүүд, энэ юун гээшэб? (вынимают из сумки)

Ү: бал, малгай, диск.

Б: Кто же любит мед? Хэн меодто дуратайб?

Ү: Баабгай…

Б: Эндэ Баабгай байгаа гээшэ гү? Энэ диск шагная, тиихэдээ мэдэхэбди хэн эндэ байгааб. Кто же здесь все-таки был и чья это сумка.

- Мүнөө, анхаралтайгаар хүгжэм шагнагты (хүгжэм шагнана).

Б: Что за мелодия, про какого героя?

Ү: Антошка. (Үхибүүдэй харюунууд).

Б: Тиимэ. Энэ хугжэм соо Антошка тухай дуулана. Значит, мы узнали, что это Антошка здесь был. Оказывается Антошка тоже любит мёд.

(На интерактивной доске появляется изображение Антошки).

Б: Энэ хэн бэ?

Ү: Энэ Антошка.

  • Б: Зай, мүнөө, Антошкатай наадая. Булта круг болое, энэ Антошкын малгай үмдэհэн хүмнэй Антошка болохо.
  • Игра: «Антошка, дуратай, дурагүй» (игра с движением)

(дети выбирают сами, роль Антошки)

Все: «Антошка, Антошка дуулая, дуулая!».

Ү: Үгы, дурамнигүй!

Все: «Антошка, Антошка хатарая, хатарая!».

Ү: Үгы, дурамнигүй!

Все: «Антошка, Антошка зурая, зурая!».

Ү: Үгы, дурамнигүй!

Все: «Антошка, Антошка эдеэлэе, эдеэлэе!».

Ү: Тиие, тиие! Эдеэлэе!

Б: Бэрхэнүүд. На какого персонажа похож Антошка своим поведением?

Вспомните наше прошлое занятие. Антошка хэндэ адлиб?

Ү: Баабгайда адли.

  1. Шэнэ мэдэсэ үгэлгэ

На интерактивной доске.

Б: Зай, тиимэ. Антошка Баабгайда адли. Ерэгты, наашаа. (подводим к интерактивной доске).

Зураг харана.

Б: Энэ юун бэ?

Ү: Бал.

Б: Баабгай бал эдихэ дуратай. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Үшөө хэн бал эдихэ дуратайб?

Ү: Антошка бал эдихэ дуратай.

Б: Энэ хэн бэ?

Ү: Энэ Балма.

Б: Балма баհа бал эдихэ дуратай. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Балма дуулаха дуратай. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Балма хатарха дуратай. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Балма зураха дуратай. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Балма наадаха дуратай. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Баабгай дуулаха дурагүй. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Баабгай хатарха дурагүй. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Баабгай зураха дурагүй. (хоровое и инд. повторение детей)

Вывод: Балма очень любит разные занятия. А медведь нет.

Б: Балма дуулаха дуратай. Баабгай дуулаха дурагүй.

Балма хатарха дуратай. Баабгай хатарха дурагүй.

Шагнагты аудиодиск.
 

  1. Хэлэлгэ хүгжөөлгэ

Стук в дверь.

Б: Хэн тоншоноб, айлшад ерээ гү?

Ү: Орогты (Баяр Туяна хоёр ерэбэ, в сумке – микрофон, балетки, игрушки, кисточка). У Баяра – еда, муляжи.

Б 1: Энэ хэн ерэбэ гээшэб?

Б 2: Би Баяр Туяана хоёртой ерэбэб. Сайн байна.

Ү: Сайн байна, հуугты.

Б: Би … Энэ Баяр хүбүүн, энэ Туяана басаган. Танай сэсэрлигтэ баհа Баяр, Туяана хоёр бии гэжэ дуулааб, бии гү?

Ү: Баяр, Туяна хоёр бии.

Б: Баяр и Туяна пришли с вами познакомиться и хотят с вами подружиться. Будем с ними дружить? А чтобы дружить, мы же должны знать, что же они любят и не любят.

Б: Шагная, Туяана юу хэлэхэеэ հананаб. Аа, Туяана говорит: то, что она любит делать, находится в её мешочке. Кто достанет этот предмет, тот должен говорить, что любит Туяна.

Например: Туяана дуулаха дуратай.

- Таня, гараа хээд абыш даа, юун байнаб.

Энэ микрофон как у Балмы, значит … Туяана любит петь как Балма.

Ү 1: Энэ микрофон. Туяана дуулаха дуратай.

Ү 2: Энэ гутал. Туяана хатарха дуратай.

Ү 3: Энэ кисточка. Туяана зураха дуратай.

Ү 4: Энэ бумбэгэ. Туяана наадаха дуратай.

Б: Зай, бидэ, Туяна юу хэхэ дуратайб гэжэ мэдэбэбди. Дабтая.

Баяр юу хэхэ дуратайб, харая. (из сумки вытаскиваем…, …)

Ү 1: Энэ бууза. Баяр бууза эдихэ дуратай.

Ү 2: Энэ конфетэ. Баяр конфетэ эдихэ дуратай.

Ү 3: Энэ бал . Баяр бал эдихэ дуратай.

Б: Үшөө, хэн бал эдихэ дуратайб?

Ү 1: Баабгай бал эдихэ дуратай.

Ү 2: Антошка бал эдихэ дуратай.

Опорная таблица: «Дуратай, дурагуй».

Б: Зай, үшөө Туяна ёхор хатарха дуратай. Айлшадтаа ёхор хатарая. Хатархамнай гү?

Ү : Хатарая. (включаем музыку ехора)

Ёхор.

Б: Бэрхэнууд. Туяна Баир хоер ехээр баярлажа байна.

Аа, Туяна Баир хоер հонирхожо байна, танай аба эжы ехор хатарха дуратай гү?

Ү : Дуратай.

Б: Миша, шинии аба ехор хатарха дуратай гү?

Ү : Минии аба ехор хатарха дуратай.

Б: Настя, шинии эжы дуулаха дуратай гү?

Ү : Минии эжы дуулаха дуратай.

Молодцы, оказывается, ваши мамы, и папы тоже любит петь и танцевать.

Хэшээлэй дүн

Б: Баяр Туяна хоёр өөрынгөө сэсэрлиг ябахань, они очень рады, что с вами подружились, вы им очень понравились.

Я очень довольна вашими рассказами, ответами. Наше занятие подошло к концу, вам понравилось?

И мне тоже, очень вы понравились.

Спасибо. Баяртай!

Баяр Туяна хоёрто баяртай гэжэ хэлэгты.

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

Конспект занятия в старшей группе ДОУ по бурятскому языку

на тему: «Балма Баабгай хоер ба Антошка».

Возрастная группа: старшая (5-6 лет).

Количество детей: 15 человек.

Составила: Будаева Жаргалма Дондоковна, МБДОУ «Хоринский детский сад «Ромашка»

2 – дохи хэшээл

Зорилгонууд:

  1. «Балма Баабгай хоёр» гэhэн темээр мэдэсэеэ саашань үргэлжэлүүлхэ.

Баабгай, Баабгай, наадая, үгы, дурамнигүй, хатарая, зурая, эдеэлэе, тиие. Харин эдихэ дуратай, дуулаха дуратай, хатарха, наадаха, зураха, дурагүй гэhэн угэнуудтэй танилсуулха.

  1. Аман хэлэлгэ хугжөөлгэ. Үхибүүдэй հанамжа шадабаринуудые хүгжөөлгэ, хадуун абалга հайжаруулха. Балма дуулаха дуратай. Баабгай дуулаха дурагүй г. м.
  2. Үхибүүдэй хоорондоо харилсаха, бэе бэедээ туհалха мэдэрэл хүгжөөхэ.

Хэрэгсэлнүүд: Сумка, Антошкын кепка (фото), диск, презентаци, опорная таблица «Дуратай, дурагүй», хүгжэм Антошка, ехор, хүгжэм Баабгалдай, кукла Баяр, Туяана, нааданхайнууд: бүмбэгэ, гутал, микрофон, кисточка, бал, конфетэ, бууза (муляжи).

 Хэшээлэй ябаса:

  1. Эмхидхэлэй үе

- Я очень рада видеть вас сегодня. Вы все такие нарядные, красивые.

- Ребята, у нас сегодня много гостей, давайте поздороваемся.

Б: Сайн байна, багшанар!

Багшануудта мэндэеэ хэлэе.

Ү: Сайн байна!

Б: Наашаа харагты, хэлэеэ нугархай болгожо, жаахан дуу дуулая:

Баахар, баахар баахаргаа,

Баабгай, баабгай баахалдай.

Баахар, баахар баахаргаа,

Баабгай, баабгай аймшагтай.

Ааляар, ааляар нэрлэе

Айдаа баабгай дуулуужан

Дуугай, дуугай дуулуужан

Дуулаад гэнтэ ерүүжэн.

  1. Дабталга

Б: Когда я подходила сегодня к детскому саду, увидела у дверей сумочку. Вот эту. Кто бы мог её оставить? Может, какой-то сказочный персонаж оставил?

Б: Харыт, үхибүүд, энэ юун гээшэб? (вынимают из сумки)

Ү: бал, малгай, диск.

Б: Кто же любит мед? Хэн меодто дуратайб?

Ү: Баабгай…

Б: Эндэ Баабгай байгаа гээшэ гү? Энэ диск шагная, тиихэдээ мэдэхэбди хэн эндэ байгааб. Кто же здесь все-таки был и чья это сумка.

- Мүнөө, анхаралтайгаар хүгжэм шагнагты (хүгжэм шагнана).

Б: Что за мелодия, про какого героя?

Ү: Антошка. (Үхибүүдэй харюунууд).

Б: Тиимэ. Энэ хугжэм соо Антошка тухай дуулана. Значит, мы узнали, что это Антошка здесь был. Оказывается Антошка тоже любит мёд.

(На интерактивной доске появляется изображение Антошки).

Б: Энэ хэн бэ?

Ү: Энэ Антошка.

  • Б: Зай, мүнөө, Антошкатай наадая. Булта круг болое, энэ Антошкын малгай үмдэհэн хүмнэй Антошка болохо.
  • Игра: «Антошка, дуратай, дурагүй» (игра с движением)

(дети выбирают сами, роль Антошки)

Все: «Антошка, Антошка дуулая, дуулая!».

Ү: Үгы, дурамнигүй!

Все: «Антошка, Антошка хатарая, хатарая!».

Ү: Үгы, дурамнигүй!

Все: «Антошка, Антошка зурая, зурая!».

Ү: Үгы, дурамнигүй!

Все: «Антошка, Антошка эдеэлэе, эдеэлэе!».

Ү: Тиие, тиие! Эдеэлэе!

Б: Бэрхэнүүд. На какого персонажа похож Антошка своим поведением?

Вспомните наше прошлое занятие. Антошка хэндэ адлиб?

Ү: Баабгайда адли.

  1. Шэнэ мэдэсэ үгэлгэ

На интерактивной доске.

Б: Зай, тиимэ. Антошка Баабгайда адли. Ерэгты, наашаа. (подводим к интерактивной доске).

Зураг харана.

Б: Энэ юун бэ?

Ү: Бал.

Б: Баабгай бал эдихэ дуратай. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Үшөө хэн бал эдихэ дуратайб?

Ү: Антошка бал эдихэ дуратай.

Б: Энэ хэн бэ?

Ү: Энэ Балма.

Б: Балма баհа бал эдихэ дуратай. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Балма дуулаха дуратай. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Балма хатарха дуратай. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Балма зураха дуратай. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Балма наадаха дуратай. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Баабгай дуулаха дурагүй. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Баабгай хатарха дурагүй. (хоровое и инд. повторение детей)

Б: Баабгай зураха дурагүй. (хоровое и инд. повторение детей)

Вывод: Балма очень любит разные занятия. А медведь нет.

Б: Балма дуулаха дуратай. Баабгай дуулаха дурагүй.

Балма хатарха дуратай. Баабгай хатарха дурагүй.

Шагнагты аудиодиск.

  1. Хэлэлгэ хүгжөөлгэ

Стук в дверь.

Б: Хэн тоншоноб, айлшад ерээ гү?

Ү: Орогты (Баяр Туяна хоёр ерэбэ, в сумке – микрофон, балетки, игрушки, кисточка). У Баяра – еда, муляжи.

Б 1: Энэ хэн ерэбэ гээшэб?

Б 2: Би Баяр Туяана хоёртой ерэбэб. Сайн байна.

Ү: Сайн байна, հуугты.

Б: Би … Энэ Баяр хүбүүн, энэ Туяана басаган. Танай сэсэрлигтэ баհа Баяр, Туяана хоёр бии гэжэ дуулааб, бии гү?

Ү: Баяр, Туяна хоёр бии.

Б: Баяр и Туяна пришли с вами познакомиться и хотят с вами подружиться. Будем с ними дружить? А чтобы дружить, мы же должны знать, что же они любят и не любят.

Б: Шагная, Туяана юу хэлэхэеэ հананаб. Аа, Туяана говорит: то, что она любит делать, находится в её мешочке. Кто достанет этот предмет, тот должен говорить, что любит Туяна.

Например: Туяана дуулаха дуратай.

- Таня, гараа хээд абыш даа, юун байнаб.

Энэ микрофон как у Балмы, значит … Туяана любит петь как Балма.

Ү 1: Энэ микрофон. Туяана дуулаха дуратай.

Ү 2: Энэ гутал. Туяана хатарха дуратай.

Ү 3: Энэ кисточка. Туяана зураха дуратай.

Ү 4: Энэ бумбэгэ. Туяана наадаха дуратай.

Б: Зай, бидэ, Туяна юу хэхэ дуратайб гэжэ мэдэбэбди. Дабтая.

Баяр юу хэхэ дуратайб, харая. (из сумки вытаскиваем…, …)

Ү 1: Энэ бууза. Баяр бууза эдихэ дуратай.

Ү 2: Энэ конфетэ. Баяр конфетэ эдихэ дуратай.

Ү 3: Энэ бал . Баяр бал эдихэ дуратай.

Б: Үшөө, хэн бал эдихэ дуратайб?

Ү 1: Баабгай бал эдихэ дуратай.

Ү 2: Антошка бал эдихэ дуратай.

Опорная таблица: «Дуратай, дурагуй».

Б: Зай, үшөө Туяна ёхор хатарха дуратай. Айлшадтаа ёхор хатарая. Хатархамнай гү?

Ү : Хатарая. (включаем музыку ехора)

Ёхор.

Б: Бэрхэнууд. Туяна Баир хоер ехээр баярлажа байна.

Аа, Туяна Баир хоер հонирхожо байна, танай аба эжы ехор хатарха дуратай гү?

Ү : Дуратай.

Б: Миша, шинии аба ехор хатарха дуратай гү?

Ү : Минии аба ехор хатарха дуратай.

Б: Настя, шинии эжы дуулаха дуратай гү?

Ү : Минии эжы дуулаха дуратай.

Молодцы, оказывается, ваши мамы, и папы тоже любит петь и танцевать.

Хэшээлэй дүн

Б: Баяр Туяна хоёр өөрынгөө сэсэрлиг ябахань, они очень рады, что с вами подружились, вы им очень понравились.

Я очень довольна вашими рассказами, ответами. Наше занятие подошло к концу, вам понравилось?

И мне тоже, очень вы понравились.

Спасибо. Баяртай!

Баяр Туяна хоёрто баяртай гэжэ хэлэгты.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект занятия по английскому языку на тему: Веселое путешествие" с детьми дошкольного возраста

Конспект занятия по английскому языку с детьми дошкольного возраста. На занятии в игровой форме закрепляют и систематезируют пройденный материал по темам: "Цвета", "My name is...", прилагательные, цыф...

Конспект занятия по английскому языку на тему: «Повторение. Цвета. Числа».

Конспект занятия по английскому языку на тему:«Повторение. Цвета. Числа»....

Конспект занятия по английскому языку по теме:"Разноцветные следы"

Занятие по английскому языку, направленное на активизацию лексики по теме: "Такие разные цвета"...

Конспект занятия по английскому языку по теме "Разговор о моем теле"

Урок-игротренинг, нацеленный на выявление уровня усвоения учебного материала учащимися...

Конспект занятия по английскому языку на тему "ЕДА"

Данный конспект предназначен для детей дошкольного возраста и направлен на введение и тренировку лексических единиц по теме "Еда"....

Конспект занятия по бурятскому языку на тему: «Шэдитэ ороноор аяншалга».

Будаева Ж.Д., учитель бурятского языка и литературы.Конспект занятия по бурятскому языку на тему: «Шэдитэ ороноор аяншалга».Провела: учитель бурятского языка МБДОУ «Хоринск...