Конспект урока калмыцкого языка для 2 класса
план-конспект урока

Комиюкова Гилян Доржаевна

Цель урока – ввести и закрепить новый лексический материал потеме, формировать умения и навыки устной речи, формировать произносительные навыки, создать условия для применения знаний, развивать мотивацию и интерес к изучению калмыцкого языка, формировать умения в разных видах речевой деятельности, развивать умение работать в паре, развивать творческие, речемыслительные и познавательные способности.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл plan_uroka_2_klass_naadgas_izmenen.docx24.77 КБ

Предварительный просмотр:

  1. Тема урока: «Чамд ямаран наадһас бәәнә?» (Какие у тебя есть

игрушки?)

  1. Тип урока: изучение и первичное закрепление новых знаний.
  2. Цель урока – ввести и закрепить новый лексический материал по

теме, формировать умения и навыки устной речи, формировать произносительные навыки, создать условия для применения знаний, развивать мотивацию и интерес к изучению калмыцкого языка, формировать умения в разных видах речевой деятельности, развивать умение работать в паре, развивать творческие, речемыслительные и познавательные способности.

Планируемые результаты:

Предметные умения:

  • понимать на слух, произносить и использовать в устной речи лексику по теме «Игрушки»:
  •  применять лексику, речевые клеше в игровых упражнениях;
  • понимать на слух речь учителя, одноклассников;
  • задавать и отвечать на вопросы: Чамд ямаран наадһас бәәнә? Чини наадһа ямаран? Чи юуһар нааднач?
  • рассказывать о том, какие есть игрушки;
  • активизирование раннее изученного лексического материала.

Метапредметные:

• Познавательные УУД: делают выводы о результате совместной работы группы;

• Регулятивные УУД: работают по предложенному учителем плану;

• Коммуникативные УУД: оформляют свои мысли в устной форме, высказывают своё предположение на основе работы с материалом, данным учителем ( презентационные слайды, учебник).

Личностные:

  • Содействовать активному взаимодействию детей друг с другом
  • Приобщить к культуре калмыцкого языка;
  • Обращают внимание на особенности устных и письменных высказываний своих одноклассников.

Кичǝлин төр: «Чамд ямаран наадһас бәәнә?»

Кичǝлин күцл: Күүкдин медрл гүүдүлх, келлһ өргҗүлһнә көдлмш күцәх, хальмг келнә үгмүдин көрң байҗуллһна көдлмш давулх, хальмг келән дасдг, чикәр умшдг, келдг дасхх, хамдан көдлдг чадвр өгх, амн үгин келлһ өргҗүлх.

Кичәлин дөңцлмүд: даслур, зургуд, компьютер, проектор, девтр.

 Кичәлин йовуд.

  1. Кичәлин бүрдәц.

1.Мендллһн.

                    - Мендвт, сурһульчнр! Сууцхатн.

               2. Күүндвр: (багш-сурһульчнр) Эндрк  теңгрин бәәдлин тускар күүндллһн. (күцл: йиртмҗиг шинҗлдг даслһн).

Багш: - Күүкд, өдрмүд ямаран болна?

         - Зургуд хәләһәд, йиртмҗин бәәдлин тускар келтн.

- Эндр ямаран өдр?

3. Келнә дамшлт.

- Ода хальмг үзгүд давтхм, эн ямаран үзг? (Ә, Ө, Ү, Һ, Җ, ң)

- Ямаран үгмүдт эн үзг бәәнә?

  1. Герин даалһвр давтллһн.

– Күүкд, ода герин даалһвр сергәхмн. «Мини дурта наадһа» күүндвр дасх биләт.

– Сәәнәр келвт, герин даалһвран сәәнәр күцәввт, би таднд неҗәһәд шаһа өгчәнәв. Цааранднь кичәлдән сәәнәр көдлсн сурһульчнрт би шаһа бас белглхв, икәр цуглулснь сән темдг авх.

  1. Шин төр цәәлһлһн. 1. Багшин үг:

– Мини ширә деер юн бәәнә? (– Наадһас.)

– Тегәд эндрк мана кичәлин төр ямаран болх?

– Чик, эндрк мана кичәлин төр «Чамд ямаран наадһас бәәнә?» девтрән секәд бичтн.

– Эн ямаран наадһа? (– Эн аю…)        

2. Дегтрәр көдлх.

2.1.  Дегтрән сектн, 47-гч халх, 1-гч даалһвр хәләхм, үгмүд тодлхмн.

– Эн нәрн шинҗ нууцта. Слайд (№1)

–Меклә санамр, тарһн.

 Слайдт бичәтә үгмүд умшллһн.

– Эн шин үгмүд девтртән бичтн.

2.2. Үгин көдлмш.

Слайдт (№2) үгмүд умшад, дарунь девтртән бичлһн.

2.3. Дегтртәр күүндвр умшлһн. (2-гч даалһвр, 47 х).

– Дегтрән сектн. Мана дегтрин дүрмүд, һурвн көвүн.

 – Эн кемб, күүкд?

– Юуна тускар эдн хоорндан  күүндҗәнә, ода медхмн.

– Чи Һәрә болхч…(Үлмҗ, Җииҗә)

– Эн күүндврт ямаран таньдг үгмүд таднд харһв? (Дети, какие знакомые слова вам встретились?)

– Ямаран наадһа Һәрә авч ирҗ? (Меклә, моһа) Ямаран?

– Ямаран наадһад Үлмҗ дурта? (Нәрн шинҗ)

– Җииҗән дурта наадһа ямаран? (Мөчн) Ямаран?

Физминутк. (Шин физминутк даслһн)

Туула, туула – тоңһс-тоңһс

Туулан чикн – делдс-делдс

Хойр нүднь бүлтс-бүлтс

Отхр сүүлинь оңһс-оңһс

Теегин ца телтс-телтс

  1. Батллһна көдлмш.
  1. Дегтрәр көдлх. 47-гч х., 3-гч даалһвр.
  2. Сурврмудт хәрү өгх. Эн аңгуд ямаран? (Слайд №3)
  3. Билгин көдлмш. Келвр тогталһн. Слайд (№4)(Аю).

 1. Аю ямаран аң? – Аю залху аң.

2. Ямаран нооста? – Эн ут күрң нооста.

3. Ямаран толһата, сүүлтә? – Ик толһата, ахрхн сүүлтә

4. Эн ю кенә? – Аю йовна, гүүнә.

5. Аю ю иднә? – Бал, ноһа иднә.

6. Ю кехдән дурта? – Эн унтхдан дурта.

– Күүкд, умштн. Ямаран келвр болв? (рассказ на слайде).

  1. Нүүрәр күүндвр тогталһн. «Чини наадһа ямаран?» (Хошадар көдлх, эврәннь наадһан тускар келх.)
  1. Кичәлин ашлвр.

– Ямаран наадһас бәәнә?

– Меклә ямаран? (– Тарһн, санамр)

– Мөчн ямаран? (– Мектә, шудрмг)

– Моһа ямаран? (– Эццн, цецн)

  1. Герин даалһвр.

– Өдрлгән сектн, герин даалһвр бичтн. 47-гч х. 2-гч даалһвр умшх, үгмүд дасх.

– Умшлһан ястн.

  1. Темдг тәвлһн.

– Тадн сәәнәр көдлвт. Ухата, көдлмшч күүкд.

Күүкдин цуглулсн шаһас тоолад, темдг тәвлһн.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока русского языка 5 класс

Конспект урока русского языка по теме "- тся и - ться в глаголах". Урок проводится с использованием ЭОР....

Конспект урока немецкого языка 7 класс (второй иностранный язык).

Тема урока: Мои планы. Придаточные предложения с союзами dass и weil....

Конспект урока русского языка 5 класс. Тема урока "Словосочетание"

Данный урок ориентирован на учебник  "Русского языка" под ред. А.Ю.Купаловой.  Тип урока : комбинированный (изучение нового материала, творческое применение знаний, контроль знаний)...

Конспект урока английского языка 5 класс УМК Spotlight-5. Tема раздела: Round the clock. Тема урока:Science. Sundials.

Предлагаю разработку урока английского языка для 5 класса УМК Spotlight. В данном уроке я использовала дополнительный видео материал....

план- конспект урока калмыцкого языка для 3 класса

Начальный этап обучения калмыцкому языку - трудная, серьезная, требующая особого внимания работа. В первую очередь ученик слушает рассказ учителя и понимает его содержание, потом у школьника появ...

Конспект урока Английский язык. 6 класс. В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудова. Тема урока: Ты это уже сделал? Раздел 3 «Дом, милый дом»

Учебник: Английский язык. 6 класс. В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудова.Тема урока: Ты это уже сделал? /Have you done it yet?      Раздел 3 «Дом, милый дом» /...