Ивану Пряхину посвящается…
план-конспект занятия (6 класс)

Марина Ивановна Шемякина

В 2017 году Шокшинской школе

присвоено имя Героя Советского Союза

И. С. Пряхина. В декабре месяце 2017 года

Ивану Савельевичу исполнилось бы  95 лет...

Скачать:


Предварительный просмотр:

ОСП «Шокшинская средняя общеобразовательная школа имени Героя Советского Союза И. С. Пряхина» МБОУ «Теньгушевская средняя общеобразовательная школа» Теньгушевского муниципального района Республики Мордовия

В 2017 году Шокшинской школе

присвоено имя Героя Советского Союза

И. С. Пряхина. В декабре месяце 2017 года

Ивану Савельевичу исполнилось бы  95 лет...

Ивану Пряхину посвящается…

Жил когда-то у нас в Шокше,

Будущий солдат – герой.

Здесь он рос, учился в школе,

За друзей стоял горой.

Мордвинёнка звали просто,

Русским именем – Иван.

Кучерявым был мальчишка,

С уважительной душой.

Но в 30 - е то годы,

Он уехал из села.

Поселился он в Коврове,

А душа звала сюда.

Вскоре весть пришла плохая,

Немцы ринулись на нас.

Иван Пряхин – наш сельчанин,

Защищать ушел страну.

На войне он стал сержантом,

Очень храбро воевал.

И в сражениях на Днепре,

Он героем нашим стал!

Вот  настали дни затишья,

День Победы наступил.

Иван Пряхин весь в медалях,

Нашу Шокшу посетил.

Он женился на шокшанке,

Не забыл свое село.

Нашу школу он прославил,

Назвав именем его (слова Шемякиной М. И.).

Заданиясь: Муемс существительнойтнень, ютавтомс эрзянь кельс,  евтамс сынст полавтневемаст

Темась: Существительноенть колмо полавтнеманзо (кемекстамонь урок).

Целесь: Домкалгавтомс содамочитнень существительноенть полавтнеманзо кувалт, кемекстамс сынст практической тевенть лангсо важодезь, виевгавтомс литературной келенть коряс содамочитнень.

Уроконь планось.

  1. Кудонь тевенть ванномась.

Тонавтыцясь: 

Ванносынек 141 – це упражнениянть. Заданиясь упражнениянть коряс: путнемс точкатнень таркас существительнойтнень эрявикс падежензэ, невтемс полавтнеманть.

Тонавтницясь:

Митянь (ав. невт. п.) бабазо (азорксч. п.) кандсь косто-бути цецине ды мерсь: «Митя, каяка стопкас (ав. невт. п.) ведь(ав. невт. п.), паряк, вельми». Церынесь нуртясь стопкас ведь.

«Бабай, кода цецянть лемезэ?» - ведьс (ав. невт.) цецянть нолдамсто, кевкстнесь Митя.

- Толнэ, церынем (азорксч. п.), - мерсь бабазо (азорксч. п.) ды путызе стопканть (невт. п.) вальма лангс.

- Мекс сонзэ толнэкс (аволь невт. п.) лемдизь, бабай?

Бабазо (азорксч. п.) неинзе нуцьканзо (азорксч. п.) акемиця сельмензэ (азорксч. п.) ды мерсь:

- Вана покшсто касы, карми цветямо, сестэ несыть, кода цецянть (невт. п.) толнэтне (невт. п.) кармить паломо.

  1. Электронной досканть марто робота.

Тонавтыцясь: 

Досканть лангсо сермадозь существительнойть колмо полавтнемасо, эрьва парасто эряви муемс лишноенть ды кикстамс.

Заданиясь:

  1. кудотне, менеленть, садт, веленть, ялгась.
  2. ялгам, тетрадеть, пирензэ, диктантот, веле.
  3. кудо, садось, ломанекс, веленень, велева.
  4. садозо, лишмест, веленек, тевензэ, пирявкстнэ.
  5. школанть, ялгантень, виресь, чувтотне, азаром.

Тонавтницясь:

1. садт  2. веле 3. садось 4. пирявкстнэ 5. азором.

  1. «Чилисема» журналонть коряс робота.

Тонавтыцясь: Заданиясь: «Чилисема» журналстонть саемс мельстуезь текст ды эйстэнзэ муемс,  сермадомс колмо полавтнемасо существительнойть.

Тонавтницясь: ракшам – азарксч. п, авам – азарксч. п., шабранок – азорксч. п., веленть – невт. п., тевтне – невт. п., кудова – ав. невт. п., сазорокс – ав. невт. п.

  1. «Кавто церат тикше ледить» моронть коряс робота.

Тонавтыцясь: 

Кунсоломс компьютерэнть вельде нолдазь эрзянь моронть ды евтамс, кодат существительнойть совавтозь те моронтень. Евтамс полавтнемаст.

Тонавтницясь:

Церат – ав. невт. п. л. ч., тейтерть – ав. невт. п. л.ч., тикше – ав. невт. п., леев – ав. невт. п.

  1. Упражнениятнень лангсо робота.

Тонавтыцясь: тееви 144 – це упражнениясь. Витнемс текстэнть, видестэ сермадомс. Кавто васенце валрисьметнень ютавтомс рузонь кельс.

Тонавтницясь:

Чевте вайгельть каятотсть Катеринань пря велькссэ, эйстэдест авась соракадсь. Буто сурекс керькстнезь  нотат, карготне менсть вирь экшстэ ды тусть пакся велькска. Марявсь, сынь кепедевсть яла седе верев, паряк, бажасть ливтямо сырнекс палыця чинть велькска. Куватьс вансь Катерина мельгаст. Ташто пизэс, тиринь таркас ливтясь каргонь полкось.

Мягкие голоса раздались над головой Катерины, от них женщина вздрогнула. Будто нанизанные на нитку ноты, журавли вырвались из-за леса и полетели над полем.

  1. Валтнэнь коряс робота.

Тонавтыцясь: Уроксонок вастовсть валт, конатнень смустест эряви ютавтомс рузонь кельс.

Соракадсь, керькстнезь, карготне.

Тонавтницясь:

Соракадсь – вздрогнула, керькстнезь – нанизанные, карготне – журавли.

  1. Кемекстасынек 5 - 6 – це класстнэсэ ютазенть.

Тест коряс важодема.

1.        Ютавтынк валтнэнь эрзянь кельс

Береза ____________, сосна____________, друзья____________,

грач____________, лебедь____________, мама______________,

              дом_________, бабушка_____________, весна______________ .

2.        Видестэ путомс эрявикс формас валтнэнь ды сермадомс валрисьметь.

варма, ушосо, пуви_________________________________________

чись, верев, кепедевсь______________________________________

3.        Эрзякс сермадомс числительнойтнень

7________, 8_________, 1__________, 6___________, 2___________

4.        Максозь существительнойтненень смыслань коряс сермадт эрявикс прилагательнойть:

килей _______________, авам _____________,

ялгам____________, нармунь____________, кудо_____________,

лов____________, сексь_______________, тундо_______________.

  1. Максозь артовксонть коряс сермадыть валтнэнь, мезе неят лангстонзо.

Человек и природа (25 фото)

6.        Эрзянь кельсэ гласной гайттнеде:

а) 10

б) 7

в) 6

7. Максозь валсюлмавкстнэнь ютксто муемс кандовозь смусть мартонсеть.  

а) виде ки

б) сырнень ломань

в) васоло велесэ

8. Максозь существительнойтнень ютксто муемс аволь невтемачинсетнень.

а) кикс, ялга, ломантеме

б) ломань, морозо, лопа

в) пельтеме, артовксозо, сумань

9. Максозь существительнойтнень ютксто муемс  невтемачинсетнень.

а) пирезэ, куяртнэ

б) ломантне, шкатнекс

в) ие, кардотне.

10. Максозь существительнойтнень ютксто муемс азоркчинсетнень

а) суликазо, кедест

б) пар, пор

в) тортось, велезэ

11. Максозь валтнэнь ютксто муемс существительнойтнень, конат теевсть суффикс вельде.

а) тейтернесь, атякш, недькс

б) толбандя, лугава, лазкс

в) умарь, тундонь, модамарь

  1. Уроконь кемекстамось.

Тонавтыцясь: Мезде седе домкасто кармиде содамо течинь уроксто?

Тонавтницясь: Течинь урокось миненек макссь седе ламо содамочить существительноенть полавтнемадонзо? Минь седе домкасто карминек теде содамо.

  1. Кудонь тевесь.

148-це, 150-це упражнениятне, теемс заданиятнень коряс, анокстамс валонь диктантонь сермадомо

Анокстызе: Шемякина М.И.,эрзянь келень

ды тиринь литературань тонавтыцясь.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация Н. В. Гоголь "Повесть о том, как поссорился Иван Иванович с Иваном Никифировичем"

Презентация к уроку литратуры в 10 классе по повести Н. В. Гоголя "Повесть о том, как поссорился Иван Иванович с Иваном Никифоровичем". В презентацию включена словарная работа, иллюстрации, отражающие...

Урок внеклассного чтения в 6 классе на основе проблемно - исследовательской технологии "Н.В.Гоголь."Повесть о том, как поссорились Иван Иванович с Иваном Никифоровичем"

Урок внеклассного чтения проводится после изучения повести «Тарас Бульба». Урок является необходимым звеном в процессе подготовки учащихся к восприятию комедии «Ревизор» и поэмы «Мертвые души» и...

«Скучно на этом свете, господа!» Урок по произведениям Н.В. Гоголя «Старосветские помещики» и «Повесть о том, как поссорились Иван Иванович с Иваном Никифоровичем».

Слово учителя      Закрыта последняя страница героической повести Н.В. Гоголя «Тарас Бульба», напомню  последние  яркие   её  строки:...

Творчество Иванны Иванив

1. Иванив И. (Верстова И.М.) Крымские цветы. Бумага, акварель, белила.2.Иванив И. (Верстова И.М.) Цвет иван-чая. Бумага, акварель, белила.3.Иванив И. (Верстова И.М.) У реки. Бумага, акваре...

Урок литературы в 5 классе по теме "Лев Кассиль как человек и писатель" учитель Пряхина Г.Н.

Урок проведен в режиме технологии развития критического мышления через чтение и письмо (групповая работа)Видео урока можно просмотреть на ютюбе channel/UCY3jDyK6sjEHSnCn_iI4g6w...

Стихотворение " И. С. Пряхину Посвящается."

Стихотворение "И. С. Пряхину посвящается" посвящено нашему земляку, Герою Советского Союза, И. С. Пряхину. В честь этого знаменитого человека и переименована наша школа. В данном произведени...

Урок внеклассного чтения на тему "Повесть о том, как поссорились Иван Иванович с Иваном Никифоровичем" Н.В.Гоголя.

Урок литературы рассчитан не только на знание текста произведения, но и развивает  мыслительную деятельность учащихся....