КИМы по бурятскому языку
тест

Цыренова Бальжит Баторовна

Тесты для 2-7 классов по бурятскому языку

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kimy_po_bur_yazyku.docx34.59 КБ

Предварительный просмотр:

Тест по бурятскому языку

2 класс

  1. Выпишите лишнее слово

а) эжы, аба, ахай, багша

б) нохой, миисгэй, бүмбэгэ, морин

в) дүрбэн, сэсэг, зургаан, арбан

  1. Переведите предложения:

1. Минии  нэрэ Эрдэм.

2. Энэ танай  эжы.

3. Шинии эжы Дарима гэжэ нэрэтэй.

4. Намда нохой бии.

  1. Напишите числа словами:

8 –                                                 7-

10 –                                                6-

5 –                                                 9

 

4.Выберите правильный вариант предложения:

1. Аба шанаа амтатай каша.

2. Амтатай аба каша шанаа.

3. Шанаа аба каша амтатай.

4. Аба амтатай каша шанаа.

5. Дополните предложения:

1. Би газаа ……………………………… .

2. Эжы компот ………………………….. .

3. Абгай амһартаа …………………...…. .

4. Ахай магазинһаа конфетэ ……….….… .

Тест по бурятскому языку

3 класс

1. К данным словам поставьте вопросы хэн? юун?

Хэшээл                                  һургуули  

үхибүүд                                  намар  

баабгай                                 үдэр

 хабар                                        Баяр

 нүхэр                                        эмшэн

2.Напишите  существительные во множественном числе.

Дэбтэр, һурагша, уhан, үгэ, үзэг, хүбүүн, ном, бороон.

3.Найдите слова, подходящие по значению (синонимы) и запишите:

 гоё                                гол

сэсэн                        һайхан

жаахан                        ухаатай

хөөрхэн                        бишыхан

шухала                        зохидхон

4.. Вставьте вместо точек Y или У.

...дэр, ...һан, б...лэг, ...нэгэн, ...ншана, ш...лэг, ...һэн, б...лаг, ...наган, ...мдэнэ.

5.Составьте из данных слов предложения.

а)        Дулаан, аха, бээлэй, абаа.

Оймһон, оёно, эгэшэ, нооһон.

Плати, оёно, эжы, торгон.

Самса, хүбүүн, сагаан, үмдэнэ.

б)        Һурагша, уншана, һонин, ном.

Үхибүүд, һууна, coo, класс.

Эжы, минии, багша, ород хэлэнэй.

Баяр, ахай, манай, эмшэн.

Туянын, миисгэй, аба, асарба, хөөрхэн.


Тест по бурятскому языку

  1. класс

1.Поставьте вопросы хэн? юун? (кто? что?) 

хүбүүн (_________ )                         ном ( _______)                        шугам ( ________)

үхибүүд (_________ )                            һурагша (_______ )                            гэр (__________ )

сэсэг (________ )                                   нүхэр ( ________)                               хэшээл ( _________)

2.Найдите лишнее слово и подчеркните.

Нарһан, шэнэһэн, хасуури, хуһан, гүлзөөргэнэ.

Оньһон үгэ, шүлэг, үльгэр, домог, таабари.

Ямаан, тэмээн, морин, гахай, хонин, үхэр.

3.Вставьте вместо точек УУ или YY.

...лэн, т...на, шуб...н, үзэг...д, ас...дал, ...дэн, хүб...н, б...за, сэсэг...д.

4.Докончите предложения и укажите времена глагола.

Буряад хэлэнэй хэшээл        

Үглөөгүүр һурагшад һургуулидаа        

Хүгшэн эжымни дулаан бээлэй        

Бидэ Байгал далай тухай        

5.Подберите глаголы к данным существительным.

Наран        …………………………                 басаган………………………………

хүгшэн……………………….                 нүхэр………………………………..

үхибүүд………………………                  хабар…………………………………

багша        …………………………                хүбүүн………………………………

мүльһэн……………….............                 эжы………………………………….

(зурана, уншана, ерэбэ, хайлана, шарана, наадана, асууна, һууна).

6. Выберите  правильный вариант предложения.

1. Хүйтэн сагаан саһан үбэл ороно.

2. Yбэл ороно сагаан саhан хүйтэн

3. Сагаан хүйтэн саhан ороно үбэл.

4. Хүйтэн үбэл сагаан саhан ороно.

Тест по бурятскому языку

5 класс

1. Напиши 3 группы гласных:

1. эрэ –

2. эмэ –

3. эрсэ –

2. Найди слова, подходящие по значению (синонимы):

1. гоё                          сэсэн

2. ухаатай                 жаахан

3. бишыхан                 һайхан

3. Найди правильно составленное предложение:

1. Хабартаа газаа дулаан болодог.

2. Дулаан хабартаа газаа болодог.

3. Болодог хабартаа дулаан газаа.

4. Газаа дулаан болодог хабартаа.

4. Найди лишнее слово:

1. Эжы, аба, абгай, аша, һурагша.

2. Нарһан, шэнэһэн, хасуури, хуһан, һархяаг.

3. Сай, хилээмэн, тоһон, бууза, ямаан.

4. Саһан, бороон, хюруу, шүүдэр, шүдэн.

5. Допиши предложения:

1. Мүнөөдэр газаа бороон ………………………………….……...

2. Намарай сагта үхибүүд һургуулидаа …………………………..

3. Манай эжы һургуулида …………………………………………

4. Дулмын нүхэр басаган Баярма гэжэ ………………………...….

6. Подберите глаголы к данным существительным:

Нүхэр, хүбүүн, наран, багша, һурагша.

(заана, һурана, зурана, шарана, хүхинэ.)

7. Какие знаки препинания необходимы к этим предложениям:

1. Дарима һургуулида һурадаг___

2. Дарима хаана һурадаг бэ___

3. Даримаһаа жэшээ абагты___


6 класс

Контрольная работа

Моя семья

  1. Переведите слова на русский язык. 

Хүгшэн эжы                         нүхэр басаган -

Нагаса эжы                         хүгшэн аба -

Нагаса аба -                        тээли хүбүүн

Абгай -                        нүхэр хүбүүн

Ууган хүбүүн -                        одхон басаган

Нүхэр -                        һамган -

  1. Вставьте лично-предикативные частицы. 

Би абгайтайб, ши аха…. .   Тэрэ нагасатай, бидэ хүгшэн абатай…...  . Ши дүүтэйш, тэдэ абга абгайтай……..   .Тэдэ абгайтай, би хүгшэн эжытэй…..  .Бидэ нагаса эжытэйбди, та абгайтай……..    . Та абгайтай, тэрэ нагаса абгай……….   .

  1. Заполни таблицу окончаний родительного падежа.

Окончания

Хэнэй?

Юунэй?

Примеры

4.Переведите текст. 

Гэрэй амитад хүнүүдтэ хэрэгтэй. 

Тэдэ эзэдтээ дуратай байдаг юм. 

Хүн амитадые тэжээдэг, адуулдаг.

5.Перепишите открытку, расставьте знаки препинания и выделяйте слова.

ХүндэтэминиихүгшэнэжымниШэнэжэлээрүнэнзүрхэнһөөамаршалнабОмогдорюунзандааутанаһатайудаанжаргалтайябахыетнайхүсэнэбтанайашабасаганЛена.

6. Напишите мини-сочинение о своей семье. 

Тест по бурятскому языку

  1. класс

1.Запишите в первый столбик слова с гласными переднего (женского) ряда, во второй столбик слова с гласными заднего (мужского) ряда.

     

Һалхин, үгэрсэ, модон, набшаҺан, хүхы, ногоон, намар, хүйтэн, шэнэҺэн, хартаабха, тэнгэри, хүхы.

2. Найдите антонимы.

             1. Сэлмэг                                а) богони

 2. Дулаан                                б) доро

 3. Ута                                      в) бүрхэг

 4. Үндэр                                 г) хүйтэн

 5. Дээрэ                                  д) набтар

3. Поставьте существительные во множественном числе.

Сэсэг                                    багша                               үзэг

тохорюун                             ном                                   һурагша

даабари                                хүбүүн                               абгай

4. Подберите к данным словам имена прилагательные.

Үдэр, сай, ном, шубуун, һургуули, малгай, бүмбэгэ, нюдэн, тоһон, Һайндэр.

5. Впишите  по 5 глаголов в соответствующие столбики:

 Мүнөө саг                                Үнгэрһэн саг                                 Ерээдүй саг

…………………………….              ……………………………..              ………………………

…………………………….             ……………………………...              ………………………

…………………………….             ………………………………             ………………………

…………………………….             ………………………………             ………………………

…………………………….             ………………………………             ………………………

6. Составьте из данных слов правильные предложения.

Һурагша уншана һонин ном.

Үхибүүд һурана соо класс.

Э жы минии багша ород хэлэнэй.

Баяр ахай манай эмшэн.

Ниидэдэг шубууд намартаа дулаан орон руу.

Би һургуулидаа һурадагби һайнаар.

7. Напиши данные числительные словами

2009, 1975, 156, 19, 42.

  1. Выберите один из подходящих окончаний возвратного притяжания.
  1. Би уг гарбалай-_____ түүхээр һонирходогби.

А) –гаа                б) –нгаа        в) –нгээ

2. Эжымни үгы. Тэрэ ажалд(а)-_________

а) –аа                б) –ээ                в) –оо

3. Гэрhээ-_____ һургуули хүрэтэршни хэр холоб?

А) –нгээ                б) –н                в) –гээ

8. Творческое задание. Напишите ответ на письмо

….Бидэтнай булта hайнууд байнабди. Хүгшэн аба, эжы һайн, энхэ элүүр һуунад. Аба, эжы бүхэли үдэр ажалдаа. Жаргал ахай таэквондогоор бүхэроссиин мүрысөөндэ бэлдэжэ байна. Сочи хото һаяар ошохонь. Ямар гоё гээшэб! Баһа тиишээ ошодог һаа… Нютагтамнай Сагаан һарын найрта ехэ бэлдэлгэ боложо байна. Би тэндэ баһа хабааданаб. Эжымни намдаа буряад дэгэл оёжо байна. Млскваһаа телевидении ерэхэнь гэжэ хөөрэлдэнэ. Үдэр бүри репетицидээ ошоноб. Танай ажал хэрэгтнай һайн гү? Болоһон һонин? Манай эндэ хүйтэн. Танай тэндэ ямар бэ? Хаана, хэнтэй сагаалха гэжэ байнабта? Мандаа сагаалжа ерыт. Хүлеэнэбди. Булта тандаа мэндэ хүргэнэ. Баяртай.

Бэшэг хүлеэн үлэгшэ Алтана.

Напишите ответ на письмо.

Ответьте на вопросы.

Задайте вопросы адресату.

 Помните правила письма.

  1. Выберите один из подходящих окончаний возвратного притяжания.
  1. Би уг гарбалай-_____ түүхээр һонирходогби.

А) –гаа                б) –нгаа        в) –нгээ

2. Эжымни үгы. Тэрэ ажалд(а)-_________

а) –аа                б) –ээ                в) –оо

3. Гэрhээ-_____ һургуули хүрэтэршни хэр холоб?

А) –нгээ                б) –н                в) –гээ

8. Творческое задание. Напишите ответ на письмо

….Бидэтнай булта hайнууд байнабди. Хүгшэн аба, эжы һайн, энхэ элүүр һуунад. Аба, эжы бүхэли үдэр ажалдаа. Жаргал ахай таэквондогоор бүхэроссиин мүрысөөндэ бэлдэжэ байна. Сочи хото һаяар ошохонь. Ямар гоё гээшэб! Баһа тиишээ ошодог һаа… Нютагтамнай Сагаан һарын найрта ехэ бэлдэлгэ боложо байна. Би тэндэ баһа хабааданаб. Эжымни намдаа буряад дэгэл оёжо байна. Млскваһаа телевидении ерэхэнь гэжэ хөөрэлдэнэ. Үдэр бүри репетицидээ ошоноб. Танай ажал хэрэгтнай һайн гү? Болоһон һонин? Манай эндэ хүйтэн. Танай тэндэ ямар бэ? Хаана, хэнтэй сагаалха гэжэ байнабта? Мандаа сагаалжа ерыт. Хүлеэнэбди. Булта тандаа мэндэ хүргэнэ. Баяртай.

Бэшэг хүлеэн үлэгшэ Алтана.

Напишите ответ на письмо.

Ответьте на вопросы.

Задайте вопросы адресату.

 Помните правила письма.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Изучение бурятского языка через приобщение учащихся к традиционной культуре бурятского народа

Статья из сборника материалов НПК "Научное наследие Э.Р. Раднаева и современное бурятоведение"...

Лексикологический аспект бурятского языка. Парное употребление слов в бурятском языке как один из активных и характерных для монгольских языков способов словообразования.

Язык любого народа – это его историческая память, воплощенная в слове. Родной язык – душа нации, первостепенный и наиболее очевидный ее признак. В языке и через язык выявляются такие...

КИМы по бурятской литературе

Тесты по бурятской литературе...

КИМы по бурятскому языку

КИМы по бурятскому языку, 9 кл....

«РОДНОЙ (БУРЯТСКИЙ) ЯЗЫК И (ИЛИ) ГОСУДАРСТВЕННЫЙ (БУРЯТСКИЙ) ЯЗЫК РЕСПУБЛИКИ БУРЯТИЯ»

laquo;РОДНОЙ (БУРЯТСКИЙ) ЯЗЫК И (ИЛИ)ГОСУДАРСТВЕННЫЙ (БУРЯТСКИЙ) ЯЗЫК РЕСПУБЛИКИ БУРЯТИЯ» ...

«РОДНОЙ (БУРЯТСКИЙ) ЯЗЫК И (ИЛИ) ГОСУДАРСТВЕННЫЙ (БУРЯТСКИЙ) ЯЗЫК РЕСПУБЛИКИ БУРЯТИЯ» 5 класс

laquo;РОДНОЙ (БУРЯТСКИЙ) ЯЗЫК И (ИЛИ)ГОСУДАРСТВЕННЫЙ (БУРЯТСКИЙ) ЯЗЫК РЕСПУБЛИКИ БУРЯТИЯ» ...