"Җимбин Андрей.Түрүн хавр."
план-конспект урока (11 класс)
Разработка урока по калмыцкой литературе в 11 классе по теме "Җимбин Андрей.Түрүн хавр" с использованием технологии критического мышления.
Скачать:
| Вложение | Размер |
|---|---|
| 106.37 КБ |
Предварительный просмотр:
Тема урока: Жимбин Андрей «Түрүн хавр». Ашлвр кичәл.(11 класс)
Место проведения: МОКУ «Хар-Булукская СОШ»
Сведения об авторе: Коксунова Нина Бадмаевеа
Должность: учитель калмыцкогот языка и литературы.
Населенный пункт: поселок Хар-Булук
Телефон:89615476472
Электронная class="c19 c23"> Пояснительная записка
Урок по теме «Җимбин Андрей.”Түрүн хавр”. Ашлвр кичәл” проведен с использованием технологии критического мышления.
Технология критического мышления представляет собой целостную систему, формирующую навыки работы с информацией в процессе чтения и письма.
Навыки критического мышления – это набор приемов и операций, позволяющих найти путь к поставленной цели. Оно подразумевает такой тип мышления, который отличают взвешенность, логичность, целенаправленность.
Цель технологии развития критического мышления состоит в развитии мыслительных навыков, которые необходимы детям в дальнейшей жизни (умение принимать взвешенные решения, работать с информацией, выделять главное и второстепенное, анализировать различные стороны явлений).
Технология развития критического мышления представляет собой структуру урока, состоящую из трех этапов: стадии вызова, стадии осмысления и стадии рефлексии.
Первая стадия – вызов – неклһн, үрлһн. Эта стадия позволяет: актуализировать и обобщить имеющиеся у ученика знания по данной теме; вызвать устойчивый интерес к изучаемой теме; мотивировать ученика к учебной деятельности; побудить к активной работе.
Вторая стадия – осмысление – ухаллһн, тоолвр. Она дает возможность ученикам: получить новую информацию и освоить различные способы работы с ней; осмыслить информацию; соотнести новые знания с уже имеющимися.
Третья стадия – рефлексия – ашллһн. Здесь основным является: целостное осмысление, обобщение полученной информации; формирование у каждого из учащихся собственного отношения к изучаемому материалу.
Использование приемов «верно-неверно», «тонкие и толстые вопросы», «кластер», «шесть шляп размышления», «синквейн» показывают продуктивность приемов технологии развития критического мышления для работы с текстом на уроках калмыцкой литературы.
Җимбин Андрей.”Түрүн хавр”.Ашлвр кичәл.
Предмет | Хальмг утх зокъял |
Класс | 11 класс |
Кичәлин төр | Җимбин Андрей.”Түрүн хавр”.Ашлвр кичәл. |
Кичәлд дасчах төрин орм | Ашлвр һарһлһн. |
Кичәлин күсл | Сурһмҗин:Җимбин Андрейин «Түрүн хавр» үүдәврәр ашлвр һарһлһн. Сурһмҗлачин: ямаран болвчн көдлмш туста болдг гидг сурһмҗ өглһн. Өргҗүллһнә: келлh ɵргҗүллhнә кɵдлмш күцәх. |
Дасхлһна үүлдврмүд (УУД) | Бийлгч: медрлин ач-тусинь меднә. Регулятивн: дасхлһна эсвс авхар седнә. Медрлин: бичәчин тускар, келврин тускар ашлвр һарһна. Келлдәнә: неҗәдәр келәд, күүндвр тогтаһад, келән ясрулна. |
Дасхлһна эв-арһс | ИКТ, шүүҗ-шалһлһна технологин эв-арһ. |
Кев-янзс | неҗәдәр, хошадар көдллһн |
Дөңцл эв-арһс | бичәчин зург, презентац, дегтрин һәәхүл |
Кичәлин йовуд:
Кичәлин | Даслһна өргҗүллһнә | Багшин үүлдвр | Сурһульчнрин үүлдвр |
девсң | даалһврмуд | ||
Кичәлд белдлhнә агчм | Келлдән (диалог) | Мендллһн.
| Көдлдг орман белднә. Багшин сурврмудт хәрү өгнә. |
Медрлин актуализац | Кичәлин төрт өөрдүлһн |
|
|
Герин даалһвр шалһлһн | -Герин даалһвран күцәввт? Yзүлтн. -Җимбин Андрейин тускар ахрар келтн. | Герин даалhвран үзүлнә. (буктрейлер) Сурһульчнр Җимбин Андрейин тускар келнә. | |
«Түрүн хавр” гидг келврин аһулһн | 1-гч девсң | #1053;еклһн, үрлһн. Даалһвр: Сурврмудт «чик–хаҗһр» гиҗ хәрү өгтн. #1053;оһан болн Цаһан школан чиләв. #1053;оһан хөөч болхар бәәнә. #1062;аһан эмчин институтд орхар бәәнә. #1040;х хөөч Манҗ –Цаһана авһ. #1041;ичкн цагтан Ноһан авһ Манҗин эцкәснь үлдсн модн ааһиг хамхлҗ. #1053;оһаниг ах хөөчәр тәвхәр бәәнә. 7. Цаһанд “Йилһән сән” гидг цаас өгв. #1053;оһан болн Пүрвә хойр үүрлнә. #1053;оһан хальмг дуд дуулхдан дурта. | Сурһульчнр “Чик-хаҗһр” гиҗ сурврмудт хәрү өгрә |
2- гч девсң | #1059;халлһн, тоолвр. #1053;огала болн Цаһан хойриг дүңцүллһн. 2. «Амр болн күнд сурврмуд». Даалһвр: Амр сурврмуд тогтах. Кен? юн? ямаран? ю кенә? гидг сурврмуд олзлх.
Даалһвр: Күнд сурврмуд тогтах. Юңгад? яһад? юн учрар? гидг сурврмуд олзлх.
Б) Юн учрар Ноһан авһ Манҗасн эмәҗ бәәнә? В) Киитн салькта өдрлә Ноһан ямр кевәр хөөдән тууҗ ирв?
Даалһвр: Эн сурврмуд олзлад, хоорндан күүндвр тогтатн. ;Кластер» Һол дүр –Ноһана тускар кластерар ахр келвр тогталһн. #1058;үүвр көдлмш. А). Келврин һол ямаран? Ноһан көдлмшин тускар ю келнә? ( “Күүкд күүнә көдлмш, залу күүнә көдлмш гиҗ бәәдмн биш, дурта , дурго көдлмш гиҗ бәәдмн”) Б) Келврт ямаран үлгүрмүд орулгдҗ. (Күн болх баһасн) | Сурһульчнр Цаһан болн Ноһан хойриг дүңцүлнә. #1057;урһульчнр амр болн күнд сурврмуд тогтана. Эн сурврмудан олзлад, эдн күүндвр тогтана. #1057;урһульчнр кластер олзлад, Ноһана тускар келвр тогтана. #1057;урһульчнр түүвр көдлмш күцәһәд, келврин һол төринь келнә. | |
3-гч девсң | III. Ашлвр: ;Зурһан тиирцг махла» гидг эв-арһ олзлад, “Түрүн хавр” гидг келврин учр-утхин тускар ухан-тоолврарн хувалцтн. Цаһан тиирцг –төр, дүрмүд заах. Шар тиирцг – эн келврт таднд юн таасгдв. Хар тиирцг – эн келврт юн таасгдсн уга. Улан тиирцг – келвр умшсн цагт ямаран ухан орв. Ноһан тиирцг – өдгә цагин баһчудт эн келвр ямаран уха заана. Көк тиирцг– цуг келсн тоотыг ашлх. ;Синквейн». #1041;әәлһнә нерн. 2. Хойр чинрлгч нерн. 3. Һурвн үүлдәгч. #1047;әңг #1041;әәлһнә нерн –ашлгч үг. | Сурһульчнр эврәннь ухан -тоолврарн хувалцна. | |
Ашлвр | Ашлвр һарһлһн. | Медрл шүүлһнә тест 1. Жимбин Андрей кезә төрсмн? А) 1918 Б) 1924 В) 1920 2. Жимбин Андрей ямаран һазрт төрсмн? А) Цаһан Нур селәнд Б) Талтахн әәмгт В) Ниицән хотнд 3) Җимбин Андрей альд көдллә? А) “Хальмг үнн” газетин редакцд Б) “Байр” седкүлд В) “Байрта” газетин редакцд 4) Җимбин Андрейин түрүн дегтрин неринь заатн. А) “Күн болн цаг” Б) “Үүрмүд” В) “Иньгин хәләц” 5) “Түрүн хавр” ямаран жанрар бичгдҗ? А) түүк Б) келвр В) наадн 6)“Түрүн хавр” кезә барас һарла? А) 1970 Б) 1965 В) 1994 7) “Түрүн хавр ” гидг келврин һол дүр? А) Цаһан Б) Ноһан В) Манҗ | Сурврмудт хәрү өгнә |
Рефлексия. | Эврәннь ухан-тоолвран медүллһн. | -Эн сурврмудт хәрү өгтн. Ухан-тоолврарн хувалцтн. |
|
Темдг тәвлһн | Тадна санаhар ямаран темдг тадн аввт? | Сурһульчнр бийдән темдг тәвнә | |
Герин даалһвр өглһн | “Ноһан күүкнә дурта көдлмш” гидг төрәр келвр тогтах. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок по теме "Андрей Рублев.Жизнь и творчество"
Урок разработан для американской делегации (в рамках программы обмена)с целью информирования зарубежных друзей о культуре России и известных людях. В план урока были включены тест по итории России пре...
Андрей Поздеев - красноярский художник
Презентация посвящена известному красноярскому художнику А. Поздееву...

Хавр аашна
Новый ФГОС предъявляет новые требования к планированию и проведению уроков родного языка.«Урок является многофункциональной единицей образовательного процесса, где сосредотачиваются и реализуются все ...
Урок калмыцкого языка в 4 классе «Хавр».
Урок закрепления темы "Весна". Ученики закрепляют названия животных, птиц, растений на калмыцком языке, изготавливают проект "Весенняя степь"...

«Чиндртән зальта цог үлдәх седклтә Җимбин Андрей»
Урок по родной литературе разработан для конкурса....

