Урок-соревнование «Погода» (The Weather) для 7 класса
методическая разработка по английскому языку (7 класс) по теме

Урок-соревнование нацелен на закрепление и контроль лексических и грамматических навыков учащихся по пройденной теме.(УМК Афанасьева, Михеева. Английский язык 7 класс) На уроке используются компьютерные, коммуникативные технологии

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok-sorevnovanie_pogoda_7_klass.doc49 КБ

Предварительный просмотр:

МОУ «Узуновская СОШ»

Серебряно-Прудского района

Московской области

Урок-соревнование

«Погода»

(The Weather)

        Составлено учителем английского языка Комашковой Т.В.

        2011-2012 учебный год

Цель:

обобщение пройденного материала по теме «Погода»

Задачи:

Тренировка навыков монологической, диалогической речи;

Тренировка навыков аудирования;

Повышение интереса к изучению английского языка,

Оборудование:

Лингафонный кабинет (для станции Listening);

Карточки с заданиями для учащихся (для станции Vocabulary, Grammar)

Картинки с изображением погоды, времён годадля украшения класса,

Презентации (для станции Speaking).

Источники:

Учебник Английский язык для 7 класса, автор Афанасьева

Рабочая тетрадь №2  для учебника Английский язык для 7 класса, автор Афанасьева

Интернет ресурсы

Организационный момент. 

Hello, boys and girls. How are you? I’m fine, thank you.

Who is absent today?  

What date is it today?

What day is it today?

Today we will speak about seasons, the weather, and of course we can’t forget about grammar.

Фонетическая разминка

If the weather is good,

I’ll go to the wood.

If the weather is bad,

I’ll stay in my flat.

If the weather is wet,

I won’t fret

If the weather is cold,

I won’t scold

Речевая разминка.

Answer my questions, please.

What seasons do you know?

What can the weather be like? (sunny, warm, cold, rainy, frosty, foggy) (каритнки)

What is the weather like today?

What can the weather be like in autumn, in winter, in summer?

We can say that the weather is warm or cold if we know how many degrees there are. Say me please how many degrees? (Презентация)

What is your favorite season?

Why?

Основная часть урока

          We have divided into tree groups.  

There are four stations: Speaking, Listening, Vocabulary and Grammar. At station Listening you listen to the tape and do the tasks in your workbooks Ex. 1, p.4, Ex.2, p4, ex, 3, p.5.

At the station Grammar you have to do some tasks. Don’t forget Future simple tense.

At the station Vocabulary you have to show your knowledge of the English words.

The last station will be Speaking. It was your homework. Tell us about your favorite season.

 Each of the teams has to visit each of these stations and do the tasks. The time is limited. Each station lasts 6 minutes and then we count your points. Are there any questions? Let’s start.

Call the names of your teams.

STATION LISTENING

Listen to the tape and decide what season they like very much and why.

1. Mrs Jennings                           a) Summer. There is no school

2. Careen smith                            b) Winter. She likes winter sports and             winter holidays.

3. Mary Brodwick                        c) Autumn. It’s beautiful season. She gathers fruit and vegetables.

Decide what the weather is like in these cities.

In San Francisco the weather is _________________________.

In New Orleans the weather is __________________________.

In Seattle the weather is _______________________________.

Which of these cities (San Francisco, New Orleans or Seattle) is the place for you? Why?

STATION VOCABULARY

s_ _ ny                                T_mo _ _ ow

we_ ther                             sn_w

cro_ _                                 s_nb_the

n_ xt                                   d_ff_rent

sk_ _ ebo_ _ d

                                

Find the translation

cross                   a) заканчиваться             

nothing               b) пересекать

season                 d) кто-то

someone              e) время года

win                      f) ничто, ничего

be over                g) выигрывать

degree                 h) градус

Write in numbers. What is the temperature?

seventeen degrees above zero

thirty degrees below zero

twenty-five degrees above zero

four degrees below zero

ten degrees above zero

eighteen degrees below zero

zero

twenty degrees below zero

five degrees above zero

10. forty degrees below zero

Write the words in the right order

I, swim, in, shall, the river

they, read, a poem, will, next, lesson.

football, will he play.

we, play, in winter, snowballs, shall.

brother, fly, my, will, kite

visit, friend, shall, my, I

Thank you

Физ. Минутка. Let’s have a little rest.

Hands up (to the sun), clap-clap

Hands down! shake-shake

Hands on hips, turn around and sit down.

Thank you. Return to our lesson.

STATION GRAMMAR

Sentences with mistakes:

When the summer will come, the children will sunbathe.

If the weather shall be fine, we shall skate.

I phone you, before I come.

I come to your party, if I shall in the town tomorrow.

Is there somebody at home?

I don’t know nothing about him.

There is anybody upstairs.

Put the verb in the right form.

When I (come) to the St. Petersburg, I (call) you.

They (write), as soon as they (return) home.

As soon as the spring (come), the birds (fly).

Choose the right form

I have/shall have breakfast at 8 o’clock a.m. every day.

We shall help/help you in an hour.

It is/’ll be snowy and cold next winter.

They play/will play computer games next week.

It will be/is hot tomorrow.

Домашнее задание

Please answer these questions at home. And the next lesson we’ll speak about the weather in Uzunovo.

What season is the most beautiful in Uzunovo?

How many sunny days are there in Uzunovo a year?

What weather is the most wonderful in Uzunovo?

What can we do during rainy days in summer, autumn, spring in Uzunovo?

What temperature was the lowest this winter in Uzunovo?

What temperature was the highest last summer in Uzunovo?

Подведение итогов

Выставление оценок


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок - соревнование по теме "Площадь", геометрия, 8 класс.

С понятием площади и формулами для вычисления площадей некоторых многоугольников ( треугольник, прямоугольник) учащиеся уже встречались в V и VI классах. Назначение изучения данной темы в  8...

Урок – соревнование «Изменение агрегатных состояний вещества» 8 класс (2 часа)

Тип урока: урок – соревнование, обобщение полученных знаний. Пояснительная записка:1.     Класс делится на 7-8 творческих групп по 3 человека в каждой.2....

Урок соревнование "Кодирование и хранение информации" 3 класс

Урок – соревнование. Учащиеся спасают тридевятое государство «Информатика» от злого захватчика Вируса (СУРИВ). Чтобы выполнить свою миссию, они должны вспомнить все, что изучалось по темам «Коди...

Урок-соревнование по теме: «Простое предложение» (6 класс)

Цель урока:  Повторить и закрепить знания учащихся по теме «Простоепредложение»; 2). Развивать речь учащихся, активизировать словарный запас; 3). Воспитать любовь к родной природ...

Открытый урок-соревнование по английскому языку в 6 классе

Открытый урок-соревнование по английскому языку 6 класс Тема урока: Past Simple, ChristmasЗадачи урока:-        практиковать учащихся в употреблении Past Simple...

Интегрированный урок по теме "Весна" в 5 классе,урок- соревнование по теме "Наречие" в 7 классе

Интегрированный урок включает в себя синтез литературы,музыки,живописи,пробуждает в учениках умение видеть и ценить прекрасное!Урок- соревнование является заключительным при изучении темы "Наречие",в ...

Методическая разработка (физика, 8 класс) по теме: Урок – соревнование «Изменение агрегатных состояний вещества» 8 класс (2 часа)

Тип урока: урок – соревнование, обобщение полученных знаний. Пояснительная записка:1.     Класс делится на 7-8 творческих групп по 3 человека в каждой.2....