Инсценирование сказки "Теремок"
методическая разработка по английскому языку по теме

Иосифова Елена александровна

Дети с удовольствием занимаются инсценированием на уроке , повышается мотивация к изучению языка, в мероприятие вовлекаются все учащиеся.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл teremok.rar9.12 КБ

Предварительный просмотр:

ИНСЦЕНИРОВАНИЕ СКАЗКИ «ТЕРЕМОК»

Цели и задачи: развивать умения и навыки диалогической речи, закрепить приобретенные на уроках навыки говорения, обобщить изученный ранее лексический материал; расширять кругозор уч-ся, развивать интерес к анг. яз., развивать память, внимание, умение работать в команде; воспитывать в уч-ся уважение к дружбе.

Действующие лица: the mouse, the frog, the hare, the fox, the wolf,  the bear.

Оборудование: маски и костюмы животных, магнитофон, кассета с записью песни «The more we are together» , скакалки, изображение  домика, книга, бумага и карандаши.

Ход мероприятия:

The mouse: I’m a little grey mouse. My name is Mary. I’m little and slim. I can walk and skip (прыгает со скакалками). I live in the forest. I haven’t got a house. (Видит домик): Oh, what a nice house! Knock-knock! Who lives in the house? Nobody lives in the house! Now I live in the house! It is my house! (Заходит за домик).

(Появляется лягушка).

The frog (Видит домик): Oh, what a nice house! Knock-knock! Who lives in the house?

The mouse (становится перед домиком): I live in the house!

The frog: Who are you?

The mouse: I’m a grey mouse. My name is Mary. I’m little and slim. I can walk and skip (прыгает со скакалками). Who are you?

 The frog: I’m a green frog. My name is Bob. I’m not big. I live in the pond. I can swim and dive (делает плавательное движение). I haven’t got a house. I haven’t got a friend and I’m not happy.

The mouse: Come in and live in the house. Let’s live together! I am your friend and you are my friend!

The frog: Thank you! (Заходят за домик).

(Появляется заяц).

The hare: (Видит домик): Oh, what a nice house! Knock-knock! Who lives in the house?

The mouse (становится перед домиком): I’m a grey mouse. My name is   Mary. I’m little and slim. I can walk and skip (прыгает со скакалками).

The frog (становится перед домиком): I’m a green frog. I’m not big. My name is Bob. I can swim and dive (делает плавательное движение). Who are you?

The hare: I’m a grey hare. My name is Alex. I’m not brave and shy. I can jump (подпрыгивает) but I cannot fly. I live in the forest. I haven’t got a house. I haven’t got a friend and I’m not merry.

The mouse and the frog:  Come in and live in the house. Let’s live together! We are your friends and you are our friend!

The hare: Thank you! (Заходят за домик).

(Появляется лиса с книгой).

The fox (Видит домик): Oh, what a nice house! Knock-knock! Who lives in the house?

The mouse (становится перед домиком): I’m a grey mouse. My name is Mary. I’m little and slim.  I can walk and skip (прыгает со скакалками).

The frog (становится перед домиком): I’m a green frog. My name is Bob. I’m not big.  I can swim and dive (делает плавательное движение).

The hare (становится перед домиком): I’m a grey hare. My name is Alex. I’m not brave and shy. I can jump (подпрыгивает) but I cannot fly. Who are you?

The fox: I’m a red fox. My name is Bess. I’m pretty and smart. I can read and dance (делает танцевальное движение). I live in the forest. I haven’t got a house. I haven’t got a friend and I’m not glad.

The mouse, the frog and the hare:  Come in and live in the house. Let’s live together! We are your friends and you are our friend!

The fox: Thank you! (Заходят за домик).

(Появляется волк).

The wolf (выбегает):                     

I like to run

Out in the sun.

It’s such fun!

I run and run. (Видит домик) Oh, what a nice house! Knock-knock! Who lives in the house?

The mouse (становится перед домиком): I’m a grey mouse. My name is Mary. I’m little and slim. I can walk and skip (прыгает со скакалками).

The frog (становится перед домиком): I’m a green frog. My name is Bob. I’m not big. I can swim and dive (делает плавательное движение).

The hare (становится перед домиком): I’m a little grey hare. My name is Alex. I’m not brave and shy.  I can jump (подпрыгивает) but I cannot fly.

The fox (становится перед домиком): I’m a red fox. My name is Bess. I’m pretty and smart. I can read and dance (делает танцевальное движение). Who are you?

The wolf (становится перед домиком): I’m a grey wolf. My name is Willy. I’m strong and brave. I can run and count (считает до десяти). I live in the forest. I haven’t got a house. I haven’t got a friend and I’m not joyful.

The mouse, the frog, the hare and the fox:  Come in and live in the house. Let’s live together! We are your friends and you are our friend!

The wolf: Thank you! (Заходят за домик).

(Появляется медведь, он несёт бумагу и карандаши).

The bear (Видит домик): Oh, what a nice house! Knock-knock! Who lives in the house?

The mouse (становится перед домиком): I’m a grey mouse. My name is Mary. I’m little and slim. I can walk and skip (прыгает со скакалками).

The frog (становится перед домиком): I’m a green frog. My name is Bob. I’m not big.  I can swim and dive (делает плавательное движение).

The hare (становится перед домиком):  I’m a little grey hare. My name is Alex.  I’m not brave and shy. I can jump (подпрыгивает) but I cannot fly.

The fox (становится перед домиком):  I’m a red fox. My name is Bess. I’m pretty and smart.  I can read and dance (делает танцевальное движение).

The wolf (становится перед домиком):  I’m a grey wolf. My name is Willy. I’m strong and brave.  I can run and count (считает до десяти). Who are you?

The bear: I’m a big brown bear. My name is Billy. I’m fat and lazy.  I can draw and sing (напевает). I live in the forest. I haven’t got a house. I haven’t got a friend and I’m unhappy.

The mouse, the frog, the hare and the wolf:  Come in and live in the house. Let’s live together! We are your friends and you are our friend!

The bear: Thank you!

(Все выходят на середину сцены, водят хоровод и поют)

The mouse, the frog, the hare, the wolf and the bear:

                      The more we are together, together, together,

                         The more we are together,

        The happier we are.

For my friend is your friend

And your friend is my friend

                         The more we are together,

        The happier we are.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Жанр басни в творчестве И. А. Крылова. Инсценирование басен.

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА  Тема урока:Жанр басни в творчестве И. А. Крылова. Инсц...

Инсценирование сказок как форма внеклассной работы по английскому языку в начальных классах

Статья по теме и три инсценировки сказок,доступных для детей младшего школьного возраста....

Сценарий конкурса инсценированной патриотической песни «Нам песни эти позабыть нельзя…»

конкурс инсценированной песни "Нам песни эти позабыть нельзя"...

«Мы выбираем жизнь" устный журнал с элементами инсценирования

Открытое мероприятие, направленное на пропаганду здорового образа жизнию Цель мероприятия:- вовлекать учащихся в пропаганду здорового образа жизни;- формировать негативное отношение к употреблению пси...

Песни и стихи военных лет (конкурс чтецов и инсценированной песни) сценарий

Данный сценарий разработан ко Дню Победы. Мероприятие проходило как конкурс инсценированной военной песни и конкурс чтецов о войне....

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ПО ПРОВЕДЕНИЮ ВНЕКЛАССНОГО МЕРОПРИЯТИЯ ИНСЦЕНИРОВАНИЕ СКАЗКИ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ «ЦАРЕВНА – НЕСМЕЯНА» для 5 классов

Данная разработка может стать хорошим заключительным мероприятием во время проведения  Неделя иностранных языков. Веселая старая сказка поможет даже не совсем хорошо успевающему ученику принять у...