Главные вкладки

    Сценарий спектакля на английском языке "Волк и три маленьких котенка" (внеурочная деятельность).
    методическая разработка (английский язык, 5 класс) на тему

    Чишуина Галина Петровна

    Предлагаю Вашему вниманию сценарий на английском языке для учащихся 5х классов. Его можно использовать в конкурсах , на родительских собраниях как творческий отчет по предмету.

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon volk_i_tri_malenkih_kotenka.doc29.5 КБ

    Предварительный просмотр:

     Сценарий спектакля на английском языке

    «The wolf and three little kittens».

    Краткое содержание:

               Домик в лесу. В нем живут кошка и три маленьких котенка. Однажды кошка пошла за покупками и оставила котят одних. Она наказала им строго-настрого сидеть тихо и не шалить, а то придет волк и съест их. Не успела кошка уйти, волк тут как тут. Он стучит в дом и хочет войти. Но котят не проведешь. Они говорят, что у волка черные лапы и он не их мама. Волк обматывает лапу носовым платком, но котята еще хитрее. Они говорят, что у их мамы сладкий голос. Волк ест сахар и обманывает котят. Они открывают ему дверь. Но съесть котят волк не успевает – они прогоняют злодея прочь из дома. Вскоре появляется мама-кошка и еще раз строго приказывает котятам никому не открывать дверь, когда ее нет дома.

    Characters:

    Mother Cat

    White Kitten

    Black Kitten

    Grey Kitten

    Wolf

    SCENE.

    A room in the cat’s house. The Cat and her three Kittens are sitting at the table. She is reading a book to them.

    CAT (rising): Children, I’m going to buy smething for supper. You must be good and sit still, or the Wolf will hear you.

    She puts on her coat, takes a basket and goes away. And the three kittens sit still and try to be very good.

    Black Kitten: I shall read and sit very still.

    Grey Kitten: I shall write and sit very still.

    White Kitten: I shall look out of the window and sit very still.

    The Wolf comes up to the door and looks through the key-hole.

    Wolf (to himself): Big Cat is not at home. I shall go into the house and eat up all her kittens. What a good supper I shall have!

    He knocks at the door.

    Kittens (all together): Who is that?

    Wolf: It’s me, your mother. Open the door!

    White Kitten: Show me your paw through the window.

    The wolf shows his paw through the window.

    White Kitten: This is not Mother’s paw. Mother’s paw is white, and your paw is black. I shall not open the door to you.

    In a minute the Wolf comes to the door again and knocks.

    Kittens (all together): Who is that?

    Wolf: It’s me, your mother. Open the door!

    Kittens: Show us your paw!

    The Wolf shows them his paw through the window. It is wrapped in a white handkerchief and it is white this time.

    Kittens: Your paw looks very white, but your voice is not sweet. You are not our mother.

    Wolf (to himself): What shall I do to make my voice sweet? Oh, I know, I shall eat sugar and my voice will be sweet.

    He takes out of his pocket some pieces of sugar, eats them up and knocks at the door again.

    Kittens (all together): Who is that?

    Wolf (in a sweet voice) : It’s me, your mother. Open the door!

    Kittens: That is Mother! That is Mother! Let’s open the door.

    They open the door.

    Wolf: Ha, ha! It’s not your mother. It’s me, the Wolf. I shall eat you up, dear kittens!

    The little Kittens, screaming, run around the room to hide. Black Kitten hides behind a chair. White Kitten hides in the wardrobe. Grey Kitten hides under the table. The Wolf rushes in. He is very angry because he does not see the Kittens. He begins to look for them.

    White Kitten: Ha, ha, Big Wolf , you don’t see us.

    Grey Kitten: Hay, Big Wolf, you cannot eat us up.

    Black Kitten: Go home, bad Wolf! You will have no supper.

    The Cat’s voice is heard from the streat.

    Cat: My little kittens, open the door to your mother!

    The Wolf runs away. Then the Cat comes in.

    Cat: Children, where are you?

    The Kittens come out and speak all at once.

    Black Kitten: Oh, Mother, the Wolf is here!

    White Kitten: The Wolf wanted to eat us up!

    Grey Kitten: But he didn’t see us!

    Cat: Don’t let anyone in when your mother is out!


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Сценарий спектакля на английском языке "Белоснежка и семь гномов" (внеурочная деятельность).

    Предложенный Вашему вниманию сценарий спектакля я придумала, написала и опробировала на городском конкурсе спектаклей на иностранных языках. Костюмы для участников мы брали в местном Драмматическом те...

    Сценарий спектакля на английском языке "Спящая красавица" ( внеурочная деятельность).

    Предлагаю Вашему вниманию разработку сценария спектакля на английском языке "Спящая красавица". Его можно использовать во внеурочной деятельности, творческих конкурсах....

    Сценарий спектакля на английском языке "Musical. The Best"

    Рекомендуемый уровень 10-11 классМузыка окружает нас повсюду, она может создавать настроение, расслабить или наполнить энергией, вызвать дорогие воспоминания. Кроме того, музыка может способствовать а...

    Сценарий спектакля на английском языке "The magic gift". Сценарий спектакля "Волшебный дар"

    Сценарий подходит для проведения предметных  недель на тему Хеллоуин, Рождество, День Святого Валентина.Мы поставили спектакль силами учащихся 7, 2, 3 классов. Выступили перед начальной школой на...

    Сценарии спектаклей на английском языке

                                ChipollinoScene 1(Chipollino):    I’m a merry Chipollino,  I have grow...

    Сценарий спектакля на английском языку " Снежная Королева"

    Несложный и динамичный сюжет будет интересен детям 6-7 классов. Может использоваться, как самостоятельно, так и быть частью внеклассного мероприятия....