Задание для учащихся 7х классов("День Науки")
тест по английскому языку (7 класс) по теме

Тестовые задания для контроля качества знаний и смекалки.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Задание по английскому языку для учащихся 7 классов

NAME

CLASS

AGE

Задание 1. Задай вопрос:

1.___________ is this bag?  - Paula’s.  

     A.Which         B.Whoose      C.Who

2.___________ are you laughing? – Because the joke was funny.

     A.Why            B.How            C.Who

3.___________ did you move to this town?

     A.How            B.Where         C.When

4.___________ is your house? – The one with the blue door.

     A.Which         B.What           C. Where

5.___________ is this jacket? – 25 pounds.

     A.How            B.How many  C.How much

6.___________ is your name? – Amanda.

     A.What           B.Which          C.How

   1

   2

   3

   4

   5

   6

Задание 2. Подбери ответ к вопросу (только к восьми вопросам есть подходящие ответы):

 

1.What’s your job?                                         A. I’m fine, thank you.

2.Are you sure?                                               B. 15 pounds.

3.How can I help you?                                    C. Martha.

4.Where do you come from?                          D. I’m from London.

5.What’s the matter?                                       E. It was great! I met so many nice people!

6.What does it mean?                                      F. I’m a sales manager.

7.Are you serious?                                          G. It’s half past seven.

8.Are you okay?                                              H. It’s sunny.

9.Are you joking?                                            I.  I’m 26.

10.What shall I do?                                         J. Not really!

11.What’s your real name?                             K. Start again!

12.How did you like it?                                   L. Not very sure, I’m afraid.

   1

   2

   3

   4

   5

   6

   7

   8

   9

  10

  11

  12

Задание 3. Какая твоя любимая футбольная команда? Хороших команд много, но чемпионы Англии – Челси. Почему они так хороши? Потому, что в команде игроки из разных стран мира. Прочти и заполни таблицу:

This is__________, from the Netherlands. He’s number 16 and he is a midfielder.

This is__________, he is the manager. He is from Portugal.

This is__________, he is number 8. He is a midfielder and he is from England.

This is__________, he is a striker. He is number 15, he is from Africa.

This is__________, he is from the Czech Republic. He’s a goalkeeper and number 1.

                                                                                                                                                 - 2-

Chelsea Football Club: Player Infiomation

NAME

NATIONALITY

POSITION

NUMBER

Jose Mourindo

Portuguese

Frank Lampard

Petr Cech

Csech

Arjen Robben

midfield

Didier Drogba

15

Задание 4. George Baker has lots of hobbies. His favourite hobby is watching “Dr Who” on TV.  Find 6  hobbies of his:

P

C

H

E

S

S

H

I

F

I

W

E

O

R

E

T

O

L

T

E

N

N

I

S

O

I

D

V

E

I

G

M

R

Y

L

N

R

I

A

F

E

G

A

A

W

G

A

I

P

I

I

N

T

N

H

H

N

E

N

G

Y

I

G

D

B

E

A

D

O

G

O

Y

K

A

R

A

T

E

Now write the words under the correct heading:

MUSIC  ___________________        

SPORT  ___________________     ___________________

PICTURES  ___________________     ____________________

GAMES  ______________

Задание 5. Сomplete the letter:

Dear Chris,

      I’m having a lovely time here in Spain. Last week it was warm, but this week it’s ___1_____

(hot). Everything here is __________2____________ (beautiful) than I imagined and Spanish food is __________3_________ (tasty) I have ever eaten. The beaches are lovely, but they’re much________4_________(busy) than beaches in England. At the moment I’m sitting at the hotel swimming pool. It’s ________5________ (big) I’ve ever seen. This is probably ________6_________ (good) holiday I’ve ever had.

See you next week,

James

                                                                                                                                                    - 3 -

1

2

3

4

5

6

Задание 6.Mat is in Emextown for a BMX competition. Look at the map. Help Mat to find the way to the stadium.

1

2

3

4

5

6

7

                                                                                                                            - 4 -

Задание 7. Read the text and say if the sentences are “True” or “False”:

                                                      Forks and Finger

Vocabulary

Inconvenient – неудобный

Indignant – возмущенный

Artificial – искусственный

Lace-trimmed collars – воротники, окаймлённые кружевом

Hindered – мешали, препятствовали

     In 1608 an Englishman, Thomas Coryate by name, visited Italy. When he came back to England he brought little forks the Italians used to eat meat with. His friends looked at the forks and laughed. They thought the Italians were fools because the forks were very inconvenient.

     Thomas Coryate argued with them and explained to them that it was not good to eat meat with one’s fingers because people’s hands were not always clean.

     The Englishmen were indignant at this.

     “Do you think that people in England don’t wash their hands before eating?” one of his friends asked.

     “Isn’t it enough to have ten fingers for eating? Must we add two artificial fingers to eat meat?” asked the second friend.

     Then the host decided to show how easy it was to use the fork. But the first piece of meat he picked up off his plate slipped off the fork to the tablecloth.

     His friends couldn’t stop laughing and joking about it, so the poor host had to put his fork back into his pocket.

     Now listen to the story why people began to use forks. The story says that forks came into use when people began to wear lace-trimmed collars. Those collars hindered them when they ate. They held the chin up in the air and kept one from bending the head. It looked as if the head was on a bog round plate.

     With such a collar it was more convenient to eat with a fork than with fingers.

                                                                                                                                                     T/F

1.

An Englishman visited Italy in 1608.

2.

He brought little forks the Italians used to eat meat with.

3.

His friends liked the forks he had brought.

4.

They thought the Italians were clever people.

5.

The forks were convenient.

6.

Thomas Coryate argued with his friends.

7.

He explained to them how to eat with one’s fingers.

8.

Everyone was indignant at this.

9.

The first piece of meat he picked up didn’t slip off the fork.

10.

His friends joked about it.

11.

Lace-trimmed collars hindered people to use forks.

12.

People stopped wearing lace-trimmed collars.

                                                                 The End

   Great! You’ve done it! Congratulations!

Проверка (английский язык, 7 класс)

1.

1.

A

2.

A

3.

C

4.

A

5.

C

6.

A

2.

1.

F

2.

L

3.

-

4.

D

5.

-

6.

-

7.

-

8.

A

9.

J

10.

K

11.

C

12.

E

3.

1.

 manager

-

2.

English

Midfielder, 8

3.

 goalkeeper

                    1

4.

Dutch

                    16

5.

African

                    15

4.

1.

singing

2.

karate

3.

tennis

4.

photography

5.

drawing

6.

chess

5.

1.

hot

2.

more beautiful

3.

the testiest

4.

busier

5.

the biggest

6.

the best

6.

1.

right

2.

supermarket

3.

left

4.

on

5.

over

6.

right

7.

next

7.

1.

True

2.

True

3.

False

4.

False

5.

False

6.

True

7.

False

8.

True

9.

False

10.

True

11.

False

12.

False

Итого: 54 балла макс.

Составила Филинова Л.В.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольный диктант с грамматическим заданием для учащихся 7 класса (2четверть) с ограниченными возможностями здоровья ( учащиеся с задержкой психического развития).

Контрольный диктант адаптирован для учащихся с логопедическим диагнозом и задержкой психического развития....

Праздник для учащихся начальных классов "День птиц"

Цель: познакомить обучающихся с многообразием и жизнедеятельностью птиц, показать огромное значение птиц в природе и жизни человека, раскрыть роль охраны птиц и окружающей среды....

Внеклассное мероприятие для учащихся 6 класса «День славянской письменности и культуры» с использованием ИКТ

“История предков всегда любопытна для того, кто достоин иметь Отечество”.Н.М. Карамзин Цель: формирование потребности к изучению родного языка у школьников; развитие коммуникативных, языковых, ли...

Интеллектуальная игра для учащихся 8 классов "Знатоки наук"

Интеллектуальная игра "Знатоки наук" по физике, химии, биологии, астрономии предназначена для учащихся 8 классов.Цели игры:Развитие умений выдвигать гипотезы при решении поставленных вопросо...

Внеклассное мероприятие для учащихся младших классов "День Рождения Деда Мороза".

Сценарий внеклассного мероприятия для учащихся младших классов на тему "День рождения Деда Мороза". Мероприятие заключает в себе занятие по изготовлению подарка для Деда Мороза - открытки....

Разработка классного часа для учащихся 7 класса "День защитника Отечества"

Разработка классного часа для учащихся 7 класса "День защитника Отечества"...

Конспект тематического занятия для учащихся 7 класса, «День туризма»

Тематическое занятие «День туризма» предназначено для учащихся 7 класса, в возрасте 12-13 лет и направлено для закрепления изученных знаний по разделу: основы туристского дела и медицинска...